Επικοινωνία
Το Νηπιαγωγείο Χάρακα βρίσκεται στον Χάρακα Μονοφατσιου, στον Δήμο Αρχανών Αστερουσίων, στο νότιο Ηράκλειο.
Προϊσταμένη : Ντέντη Θεοδώρα
τηλέφωνο επικοινωνίας: 2893023891
Το Νηπιαγωγείο Χάρακα βρίσκεται στον Χάρακα Μονοφατσιου, στον Δήμο Αρχανών Αστερουσίων, στο νότιο Ηράκλειο.
Προϊσταμένη : Ντέντη Θεοδώρα
τηλέφωνο επικοινωνίας: 2893023891
Οι πασχαλινές δημιουργίες του Νηπιαγωγειου Χάρακα
Με την αγαπημένη μας κυρία Βαγγελιώ και τις υπέροχες γιαγιάδες από το ΚΑΠΗ Χάρακα. Πιστοί στο πασχαλινό μας ραντεβού , φέτος αποφασίσαμε να φτιάξουμε λαζαρακια. Τους είπαμε ιστορίες για το Πάσχα, μας είπαν για τα κρητικά έθιμα και φυσικά τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και όχι μόνο. Έχουν όλες τους καρδιά μικρού παιδιού… Να είστε καλά γιαγιάδες , να μας βοηθάτε να γεμίζουμε όμορφες αναμνήσεις.
The heroeς of the Cretan Sea — Οι ήρωες του Κρητικού Πελάγους.
Νέα εργαστήρια δεξιοτήτων που αφορούν την εκπαιδευτική ρομποτική σε συνδυασμό με τον κόσμο γύρω μας.
Ας ξεκινήσουμε…
Τι μπορείς να ανακαλύψεις σε μια βόλτα στην παραλία των Τριών Εκκλησιών; Η Ροδουλα ανακάλυψε ένα γυάλινο μπουκάλι που ξέβρασε η θάλασσα. Όμως δεν είχε μεσα τοματοχυμο αλλά ένα κωδικοποιημένο μήνυμα. Το αποκωδικοποιήσαμε , προσπαθήσαμε να βάλουμε τις λέξεις στη σειρά για να βγάλουν νόημα και μαντεψτε…. Δεν το περιμέναμε. Η χελώνα καρέτα καρέτα ζητούσε βοήθεια. Μια πετρελαιοκηλίδα εμφανίστηκε ξαφνικά στο Κρητικό πέλαγος και δε μπορουσε να περάσει. Αλλά μόνο αυτό; Μα πως είναι δυνατόν; Επίσης , μιας και ασχολούμαστε με τη θάλασσα και έχουμε αναλάβει να φιλοξενήσουμε τον Λέων Χαμαιλεων από τη Σάμο και να του δείξουμε τις ομορφιές της Κρήτης, φτιάξαμε χάρτη ρομποτικής με την Κρήτη, ανακαλύψαμε εθνικά ονόματα, δημιουργήσαμε γλωσσοδέτες και πολλά άλλα. Μα τώρα ξεκινούν τα καλυτεραααα….. Αρχίζει η ερευνααααα
Συνεργασία Νηπιαγωγείου με Ε-ΣΤ Δημοτικού Σχολείου Χάρακα. Η χελώνα καρέτα καρέτα, οι Τρεις Εκκλησίες και οι ιδιότητες του φωτος. Πείραμα, υποθέσεις, συμπεράσματα . Εργαστήρια δεξιοτήτων Νηπιαγωγείου σε συνδυασμό με το μάθημα της Φυσικής του Δημοτικού. Συνεργασία, αλληλοβοήθεια, μετάβαση από τη μια σχολική βαθμίδα στην άλλη .
Όταν δε θα υπάρχουν πετρελαιοκηλίδες και μόλυνση των ακτών και των θαλασσών, τα κοχύλια θα λάμπουν από τις ακτίνες του φωτός… όπως λάμπουν και οι παιδικές καρδιές…
Τον τελευταίο καιρό δεν καθίσαμε καθόλου “ήσυχοι”, όλο προβληματιζομασταν, πειραματιζόμασταν, ερευνουσαμε, βρίσκαμε λύσεις… Πολλές δουλειές . Πλευση-βυθιση σκουπιδιών, προσπάθεια καθαρισμου από την πετρελαιοκηλίδ κτλ κτλ κτλ
συνεχίζεται….
Το Νηπιαγωγείο Χάρακα με τους Ιππότες της Γουργουριστης Κοιλιτσας συμμετέχει στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Bravo school και αγωνίζεται για την καταπολέμηση της πείνας. Αν σας αρέσει η δράση μας μπορείτε να μας ψηφίσετε στον παρακάτω σύνδεσμο. Θα χρειαστείτε μόνο το email σας. Σας ευχαριστούμε πολύ
2η ομάδα ερευνών για τον Ομηρικό Οδυσσέα. Μα πόσες περιπέτειες έζησε ο πολυμήχανος ήρωας; Είχαμε ξεκινήσει δυναμικά από την προηγούμενη εβδομάδα. Παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού /χαμένων στοιχείων με την αγαπημένη μας μαμά και φιλόλογο Δέσποινα Κουνενιδακη, ερευνησαμε στο σπίτι αλλά και στο σχολείο, συλλεξαμε πααααρα πολλά δεδομένα. Προβληματιστηκαμε, ξαναερευνησαμε, επιβεβαίωσαμε ή προήλθε γνωστική σύγκρουση. Περιληπτικά πάντως, σας παρουσιάζουμε μερικά πραγματάκια που δημιούργησα ε…
Φαντάστηκαμε πως θα ήταν η ζωή μας στην Αρχαία Ελλαδα
Ήρθε στην παρέα μας ή μαριονέτα Οδυσσέας και συμπλήρωσαμε τα χαρακτηριστικά που της έλειπαν και δημιούργησα ε έναν τεράστιο Δουρειο Ίππο
Μεταμορφωσαμε τον χώρο της ολομέλειας σε γιγάντια τριήρη για να μπορούμε να ταξιδεψουμε
Δημιούργησαμε ατομικές τριηρεις
Πλεξαμε και δοκιμάσαμε για πρώτη φορά λωτους. Περιμέναμε λίγη ώρα για να δούμε αν χάσαμε τη μνήμη μας και φυσικά βοήθησαμε τον Οδυσσέα να μαζέψει τους υπόλοιπους λωτους από τα δέντρα για να μην τους φάνε οι σύντροφοι του. Κανάμε κατάμετρήσεις, συγκρίσεις και ότι άλλο μαθηματικο σκεφτήκαμε. Εξασκησαμε δαχτυλάκι, τον οπτικοκινητικο μας συντονισμό, τη μαθηματική μας σκέψη και φυσικά συνεργάστηκα με. Δεν έλειψε η ρομποτική όπου μάθαμε το ποντικάκι να ξεχωρίζει τον λωτο από τα υπόλοιπα φρούτα.
. . .
Είδαμε αμφορείς, μάθαμε για τη χρήση τους και δημιούργησαμε μερικούς, ζωγραφιζοντας τους με τις περιπέτειες του Οδυσσέα. Ταξιδέψαμε στο νησί του Αιόλου και προβληματιστηκαμε αρκετά σχετικά με τους ανέμους. Ποιοι είναι, ποια η δύναμη τους; Τι έκανε άραγε ο Οδυσσέας όταν η θάλασσα ήταν φουρτουνιασμενη; Γνωρίσαμε τον κύριο Μπορορ και τον Γιάννη Τσαρούχη μέσα από τον πίνακα ζωγραφικής “Ανεμολογιο” οπυ μας σύστησε τους ανέμους. Δημιούργησαμε ένα τεράστιο ανεμογιο, φυσηξαμε αντικείμενα, μεταμορφωθηκαμε σε ανέμους, δημιούργησαμε ανεμουριους, γίναμε βαρκούλες και μας φυσηξαν όλοι οι άνεμοι. Δεν έλειψε η δραματοποιηση του ποιήματος “ο ήλιος και ο αέρας” του Γ. Δροσινη…
Φυσηξε βοριάς…
Ο ήλιος και ο αέρας
ΚΚλίμακα μποφόρ… Ο Οδυσσέας στη θαλασσα
Ανεμολογιο
Με όλες αυτές τις περιπέτειες, μακριά από το σπίτι του πως να ένιωθε άραγε ο Οδυσσέας; Ευκαιρία να ασχοληθούμε για άλλη μια φορά με τα συναισθήματα. Όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά. Πως μπορούμε να νιώσουμε, τι μπορεί να μας κάνει να νιώσουμε έτσι, πως μπορούμε να συμπεριφερθουμε; Όλοι έχουμε συναισθήματα….
Και συνεχίζουμε εεε…
1η μέρα για το e twinning progect “a smal miracle, the kindergarden” που δημιουργησε το Νηπιαγωγείο Χάρακα και έχει την τεράστια χαρά και τιμή να συνεργαστεί με 5 Νηπιαγωγεία από την Ελλάδα, 2 από τη Λιθουανία και 3 από την Τουρκία. Οι ετοιμασίες ξεκίνησαν, ο χάρτης της Ευρώπης ετοιμάστηκε, οι σημαίες των χωρών βρέθηκαν στο διαδίκτυο και τοποθετήθηκαν στις χώρες και φυσικά η ομάδα μας ετοίμασε τους ήρωες κούκλες της και θα λέγεται “Crazy frogs”. Η γωνιά σαλονάκι – βιβλιοθήκη- crazy frogs είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους νέους μας φίλους. Ώρα, λοιπόν, να ξεκινήσουμε τις αστείες συνεργατικές μας δράσεις. Στείλαμε ένα βίντεο που δείχνει το σχολείο μας και μιλάει γι αυτό αλλά και μια φωτογραφίες των crazy frogs και αναμένεται η συνέχεια…
2η δράση: επιλέγουμε ένα άλλο σχολείο–ομάδα και φανταζόμαστε πως μοιάζει κάθε μέλος της.
Το Νηπιαγωγείο Χάρακα έγινε ζευγάρι με την ομάδα των Πεταλούδων από το Νηπιαγωγείο της κυρίας Bozena από τη Λιθουανία
3η δράση: όλες οι ομάδες επιλέγουν ενα τραγούδι από τη χώρα τους , το οποίο τις αντιπροσωπεύει ή τους αρέσει ή το αγαπούν πολύ. Έπειτα όλα τα τραγούδια από τα σχολεία συγκεντρώνονται σε μια λίστα. Κάθε σχολείο καλείται να τα χορέψει με το δικό του μοναδικό τρόπο, να δημιουργήσει ένα βίντεο και να το αποστείλει στα υπόλοιπα σχολεία. Το Νηπιαγωγείο Χάρακα επέλεξε να στείλει έναν μαλεβιζιώτη και σαν crazy frogs χόρεψε τα υπόλοιπα τραγούδια. Έτσι…..
Απόκριες – e twinning- αγγλικά … υπέροχος συνδυασμός. Όταν οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται, συνεννοούνται και περνάνε ωραία.. τα παιδιά περνούν ακόμα καλύτερα. Τα θετικά συναισθήματα μεταδιδονται…. Crazy frogs
4η δράση
Ημέρα e twinning σήμερα στο Νηπιαγωγείο Χάρακα με μαγειρέματα. Ήρθε στο σχολείο μας ο μπαμπάς -μαγειρας κύριος Νίκος Τσαγκαράκης και μας βοήθησε να μαγειρέψουμε υγιεινά παν κέικ , μια συνταγή που μας έστειλε ένα άλλο σχολείο συνεργάτης. Εμείς τους στείλαμε συνταγή για μεσογειακή μακαρονάδα και περιμένουμε να δούμε και τα δικά τους μαγειρέματα. Μας βοήθησαν και οι φίλοι μας από το Δημοτικό Σχολείο και φάγαμε όλοι μαζι. Σας ευχαριστούμε κύριε Νίκο, ήσασταν το αλάτοπιπερο που έκανε πιο νόστιμη την ημέρα μας.
Το βιβλίο μαγειρικής που δημιουργήσαμε και περιέχει συνταγές από όλες τις χώρες.
Πατήστε εδώ Cook-book
5η δράση: Ώρα για έκπληξη
Το σχολείο με το οποίο είμαστε ζευγάρι αυτή τη φορά είναι το Νηπιαγωγείο της κυρίας Vilmas από τη Λιθουανία και την ομάδα των μικρών μελισσών. Δημιουργήσαμε ένα δέμα έκπληξη με πολλή αγάπη και το στείλαμε. Όσο περιμέναμε να φτάσει στον προορισμό του , παραλάβαμε και το δικό μας…
6η δράση:
Σας αρέσουν οι μπερδεμένες γλώσσες; καμιά φορά άλλο θέλω να πω και άλλο λέει η γλώσσα μου. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! βρες έναν αστείο τρόπο, να μου μάθεις να μιλάω όποιες λέξεις εσύ νομίζεις, σε περίπτωση που επισκεφτώ τη χώρα σου. Εγώ θα προσπαθήσω να στα πω , ακόμα και αν μπερδευτώ. Στείλε μου και μια φωτογραφία από ένα μέρος της χώρας σου για να φανταστώ ότι θα έρθω να πιούμε χυμό, τα νέα μας να πούμε και στο καθαρό αεράκι να βγούμε.
Θα συνεργαστούμε ανά δυο ομάδες σχολείων για να φτιάξουμε ένα διασκεδαστικό κολάζ. Μαζί με την ιδέα μάθησης των λέξεων, κάθε ομάδα θα στείλει και μια φωτογραφία από ένα μέρος της χώρας του που επιθυμεί, μαζί με κάποιες πληροφορίες. Η άλλη ομάδα θα το βγάλει αντίγραφo, κάθε παιδί θα κολλήσει τη φωτογραφία του και θα φτιάξει μια αναμνηστική φωτογραφία, πάνω στην οποία θα γράψει, θα ζωγραφίσει, θα κολλήσει ότι άλλο του έκανε εντύπωση. Αναρτήστε στην πλατφόρμα για σχόλια.
Έτσι λοιπόν και εμείς ….μαθαίνουμε στους μικρούς μας συνεργάτες από τη Λιθουανία και την Τουρκία , αγαπημένες μας ελληνικές λέξεις και εκφράσεις, ως crazy frogs. Ευχαριστούμε την κυρία των αγγλικών Eleanna Tzortzi , που ότι βοήθεια και να της ζητήσουμε δε μας χαλάει χατίρι και μας προσφερει τη βοήθεια της με ένα τεράστιο χαμόγελο και το χαιρεται ακόμα περισσότερο και από τα μικρά πονηρουλικα αλεπουδακια μας.
7η δράση : Ώρα για παιχνίδι
Παρουσίασε ένα παραδοσιακό παιχνίδι της χώρας σου. Γράψε οδηγίες και τα υλικά που χρειάζονται και εξηγείται πως παίζεται. Ανάρτησέ τα στην πλατφόρμα για να παίξουν και τα υπόλοιπα σχολεία. Τραβήξτε βίντεο/ φωτογραφίες με το καινούριο παιχνίδι που μάθατε και αναρτήστε στην πλατφόρμα για σχόλια.
Επιλέξαμε να παρουσιάσουμε το παιχνίδι της “τυφλόμυγας” ενώ από τα συνεργαζόμενα σχολεία παίξαμε παιχνίδια όπως “γύρω γυρω όλοι στη μέση ο Μανώλης”, μουσικές καρέκλες και άλλα. Οι φίλοι μας από την Λιθουανία μας ενημέρωσαν ότι και οι ίδιοι έχουν ένα παρόμοιο παιχνίδι με την “τυφλόμυγα” και μας το παρουσίασαν.
“γυρω γυρω όλοι” ” Λιθουανικό παιχνίδι”
8η δραση: Αξιολόγηση της συνεργασίας μας από τα ίδια τα παιδιά…. με τη δημιουργία των δικών τους post card
8η δράση: όλη αυτή η υπέροχη και πρωτόγνωρη συνεργασία έγινε ένα υπέροχο και διαφορετικό παραμύθι…..
γιατί όλη αυτή η υπέροχη δουλειά έγινε με συνεργασία, σεβασμό και πολύ ενθουσιασμό και αυτές οι υπέροχες δασκάλες με τα υπέροχα παιδάκια τους από τα σχολεία συνεργάτες, γίνανε εντέλει υπέροχοι φίλοι και συνοδοιπόροι μας που στοχεύουν σε μια νέα μελλοντική συνεργασία. Γιατί μια φορά ομάδα… στις καρδιές μας για πάντα ομάδα…
Καλό καλοκαίρι φίλοι μας!!!
Να περάσετε υπέροχα, να ξεκουραστείτε και σίγουρα οι δρόμοι μας θα ξανασυναντηθούν
Σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας κάναμε το σημαντικότερο μάθημα της χρονιάς. Σε ένα μονοθέσιο Νηπιαγωγείο με μια εκπαιδευτικό το πρωί και μια το μεσημέρι, καλό είναι να έχουμε προετοιμάσει τα παιδιά για όλες τις πιθανές καταστάσεις. Τι θα κάνουμε λοιπόν αν η κυρία Δώρα στο πρωινό τμήμα χάσει ξαφνικά τις αισθήσεις της; Τι θα κάνουμε αν η κυρία Ευαγγελία στο ολοήμερο τμήμα χάσει ξαφνικά τις αισθήσεις της; Θα φοβηθούμε; Φυσικά μπορούμε και να φοβηθούμε, κανέις δε μπορεί να μας το απαγορε’υσει αλλά πως μπορούμε να αντιδράσουμε; Όσο πιο ψύχραιμα γίνεται. Η μια ομάδα θα αναλάβει να πάρει από τη σταθερή συσκευή τηλέφωνο την άλλη κυρία. Το τηλέφωνο και οι αριθμοί επικοινωνίας τοποθετήθηκαν σε εμφανή χώρο, οι κυρίες με τη σειρά έχασαν τις αισθήσεις τους, οι ομάδες ανέλαβαν καθήκοντα, τα τηλέφωνα έγιναν κανονικά και η περιγραφή της κατάστασης πραγματοποιήθηκε στην άλλη δασκάλα, η οποία καθησύχασε και ανέλαβε δράση. Αυτή η δράση γίνεται κάθε χρόνο στο σχολείο μας και την προτείνουμε σε κάθε μονοθέσιο σχολείο αλλά και σε μεγάλα σχολεία που πιθανόν να υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευτικός στο ολοήμερο τμήμα. Τα παιδιά προετοιμάζονται, όπως προετοιμάζονται και για το σεισμό αλλά και για οτιδήποτε μπορέι να επηρεάσει αρνητικά τον ψυχισμό τους. Επίσης, στη συγκεκριμένη περίπτωση απ0φεύγεται ο κίνδυνος να βγουν από την αίθουσα μόνα τους και να χτυπήσουν . Είναι μια δράση χρήσιμη και για το σπίτι….
Δράσεις 2ου εργαστηρίου και ο Κίμωνας το σκιουράκι θα ήταν πολύ περήφανος για εμάς. Οι έρευνες πολλές, τα δεδομένα και τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί γέμισαν το ερευνητικό εργαστήριο , η βοήθεια των γονέων εποικοδομητική και πάαααρα πολύ σημαντική και ο ενθουσιασμός των μικρών εξερευνητών αστείρευτος .
Δημιουργία χαρτών για να γνωρίζουμε πως θα πάμε από το Νηπιαγωγείο μας στο Χαράκι. Ποιο δρόμο θα ακολουθήσουμε, τι θα συναντήσουμε, είναι κοντά ή μακριά; Πώς θα πάμε;
Φύλλα και κλαδιά δέντρου, κουκουνάρια, βελανίδια, βιβλία, φωτογραφίες, ζώα, φωλιές. Ταξινομήσεις, ομαδοποιήσεις, μετρήσεις, συγκρίσεις μεγεθών και τα μαθηματικά έκαναν πάρτυ. Φωνολογικές ασκήσεις με τη κ. Μαρία Κάλλας, ταξίδι στη Δανία όπου ζει ο βασιλιάς Δρυοκολάπτης και προσέγγιση της φωνούλας “Δ,δ”.
Ατομικά και ομαδικό φυτολόγιο και σπορολόγιο με τη βοήθεια των γονέων
Συμπλήρωση της στήλης “Τι έμαθα” του πίνακα KWHL και άλλα πολλάααα
Ακολούθησε η 3η εβδομάδα με τις δραστηριότητες του 3ου εργαστηρίου στη φάση της Επεξήγησης, όπου με διάφορα δεδομένα και ερεθίσματα προκαλείται γνωστική σύγκρουση ή επιβεβαίωση των όσων έμαθαν. Έτσι η αρχή έγινε με το βιβλίο “Γίνε δέντρο” στο οποίο συνδυάστηκε ανάγνωση με ψυχοκίνηση. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα είδη των δέντρων, έκαναν συγκρίσεις, με τα μέρη τους, τη λειτουργία καθενός, την αναγνώριση της ηλικίας από τα δαχτυλίδια του κορμού.
Μεταμορφωθήκαμε σε δέντρα
αναζητήσαμε στο διαδίκτυο το δάσος στο οποίο μένουμε ως δέντρα
Ασχοληθήκαμε με τι είναι οικοσύστημα και φανταστήκαμε σε ποιο οικοσύστημα ζει κάθε ζώο της φωτογραφίας…
ασχοληθήκαμε με τη φωτοσύνθεση και το πως οι χλωροπλάστες και οι χλωροφύλλες μαγειρεύουν οξυγόνο και γλυκόζη. Φτιάξαμε στολές, δραματοποιήσαμε και οι φωτογραφίες μας έγιναν εικονογράφηση για το παραμύθι της φωτοσύνθεσης που δημιουργήσαμε…
Μεταμορφωθήκαμε σε σποράκια μπρόκολου και δραματοποιήσαμε την ανάπτυξή μας και με τη βοήθεια της Γ και Δ Δημοτικού Σχολείου αρχίσαμε τους πειραματισμούς για να δούμε πως ένα σποράκι γίνεται φυτό. Αρχίσαμε με φύτεμα οσπρίων, ώστε να ακολουθήσει η προετοιμασία και να φυτέψουμε μαρούλια, σπανάκι και πατατούλες στο περιβολάκι μας. Θα συνεχίσουμε με καθημερινές καταγραφές της ανάπτυξης , θα συλλέξουμε δεδομένα και θα ξεκινήσουμε…
και έπεται η συνέχεια στην επόμενη φάση….
Όταν τα παιδιά παιδια οδηγούν τη διδασκαλία γίνονται θαύματα. Εκεί που κατασκεύασαν τη μακέτα του δάσους της Πάρνηθας για να κάνουμε ρομποτική, ακούγεται “τη λένε σαρανταποδαρουσα γιατί έχει σαράντα πόδια”… Εεε εδώ είμαστε.,θα προσπερασουμε αυτή την ευκαιρία; Φυσικά και όχι. Η κυρία Δώρα πήρε το μαντολίνο στα χέρια (φυσικά και δεν ξέρει να παίζει), για με στιχουργοί και τραγουδιστές και ξεκινήσαμε…. Δεκάδες, ρίμα, φωνολογικη ενημερότητα, τέχνες, συνεργασία, ψευδό λέξεις, ομαδικότητα και κυρίως διασκέδαση. Οι στίχοι μας υπέροχοι…. Που να το ακούσετε με τις φωνές μας και τη συνοδεία του μαντολίνου… Θα μείνετε άφωνοι…..
Έτοιμα και τα πρώτα παραμύθια των μικρών συγγραφεων/εικονογραφων του Νηπιαγωγείο Χάρακα. Η φωτοσύνθεση και ο Σηφης το κρητικό σαλιγκαράκι στις δικές τους περιπέτειες.
Ακολούθησε πρόσκληση σε γονέα /πρώην υπαλλήλου του Δήμου στον τομέα της καθαριοτητας. Ετοιμάσαμε τις ερωτήσεις μας και την πρόσκληση μας και φυσικά την αποδέχτηκε με πολλή χαρά…
Ομως δεν σταματήσαμε εδώ….
Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο συνεργατικός περιβαλλοντικών δράσεις συνέχεια…. Το γνωστό και διακεκριμένο περιβολάκι του Νηπιαγωγείο ξεκίνησε και φέτος. Η ομάδα των ιπποτών της γουργουριστης κοιλίτσα μεγάλωσε. Μέλη Της πια είναι και οι φίλοι μας από το Δημοτικό. Προετοιμασία με το ένα παρτέρι, βάλαμε επιπλέον χώμα και φυτεψαμε μαρουλακια και σπανάκι. Τα πότισαμε και τώρα θα ξεκινήσει η καθημερινή τους φροντίδα.
Και φυσικά μετά από οοοολα αυτά δεν έλειπα και η δημιουργία βίντεο, όπου τα ζώα δηλ. Εμείς μετά μορφωμένοι αλλά είναι μυστικό, μιλήσαμε στους ανθρώπους για τη συμπεριφορά του σωστού επισκέπτη. Επίσης, μπήκαμε και στη θέση των σκουπιδιών, τους πήραμε συνέντευξη και μας μίλησαν για το πως νιώθουν αυτά, ποια ειναι τα όνειρα τους και πως βρέθηκαν στο δάσος.
Ολοκληρωνοντας… Προσωρινααααα
Ώρα για τον σκουπιδοδιαγωνισμο μας. Περιμένουμε να έρθουν στην τάξη μας οι αστείες γλαστρουλες που θα δημιουργήσει κάθε οικογένεια… Σίγουρα θα είναι όλες καταπληκτική και κατασκευασμενες με πολλή αγάπη….
Έναρξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το 2024, με το “With a big green breath- με μια μεγάλη πράσινη αναπνοή.
φάση εξοικείωσης
Άφορμή για την εισαγωγή μας, αποτέλεσε ένα γράμμα που μας είχΕ αποσταλεί στο ταχυδρομικό κουτί της τάξης. Ο Κίμωνας Βελανιδεξ, ένα μικρό σκιουράκι από το δάσος της Πάρνηθας, ζητούσε απεγνωσμένα τη βοήθειά μας. Και πώς να του την αρνηθούμε; Εξάλλου, όπως είπαν τα παιδιά, οι άνθρωποι δεν προσέχουν και τα δάση μας αρρωσταίνουν.
Όμως όλα καλά, έχουμε τόσο πονηρούλικα μυαλουδάκια που ξεκινήσαμε ήδη να δίνουμε προσωρινές λύσεις. Απαντήσαμε στον Κίμωνα για να μην στενοχωριέται και σύντομα περιμένουμε νέα του…. αν δεν έχει κοιμηθεί. Ωστόσο, εμείς έχουμε πολλές δουλειές μέχρι τότε, καθώς έχουμε προβληματιστεί πολύ.
Αρχικά αναζητήσαμε, στον χάρτη της Ελλάδας το δάσος της Πάρνηθας και φυσικά ταξιδέψαμε νοητά ως εκεί. Είδαν πολλά τα μάτια της φαντασίας.Βέβαια, προτείναμε και τρόπους μετάβασης από την Κρήτη.
Έπειτα, προτείναμε τις κατασκευαστικές μας ιδέες για το γιγάντιο δέντρο της τάξης που θα φιλοξενήσει τον Κίμωνα και την παρέα του, αν επιθυμούν να μας επισκεφτούν. ΌΠως προαναφέραμε περιμένουμε απάντηση…
Συζητήσαμε και αποφασίσαμε ότι τα υλικά που διαθέτουμε είναι χαρτόκουτες, χαρτί , ταινια και ψαλίδια και ότι δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε χώρους για φωλιές, μιας και είναι χειμώνας… Έτσι, και αρχίσαμε τη δουλειά….
όπως βλέπετε, οι εργασίες δεν τελείωσαν. θα ερευνούμε και θα δουλεύουμε κατασκευαστικά… γιατί πέρα από τη φαντασία πρέπει να δούμε τι γίνεται και στην πραγματικότητα.
Ξαφνικά η τάξη μας γέμισε μύτες…. πολλές μύτες από την Πάρνηθα. Προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε σε ποιους κατοίκους της ανήκουν….
Ταυτοχρόνως με όλα τα παραπάνω, και κάποια που δεν σας δείχνουμε, συμπληρώναμε τον πίνακα KWLH με το “τι γνωρίζουμε” και το “τι θέλουμε να μάθουμε” καθως τα ερωτήματά μας θα μας βοηθήσουν στις έρευνες που θα ξεκινήσουμε. ΑΑΑΑ πολλές δουλειές μας περιμένουν….. έχουμε προβληματιστεί πολύ με αυτά που μας είπε ο Κίμωνας… ώρα για συλλογή των αρχικών δεδομένων…
ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΑΙ…..
Ο Ιανουάριος ξεκίνησε δυναμικά με δραστηριότητες ενδυνάμωσης της αυτοπεποίθησης μας. Το παραμύθι “Η Τελεία” του Peter H. Reynolds έγινε αρωγός στο νέο μας ξεκίνημα….
Ακολούθησαν ψυχοκινητικά παιχνίδια και παιχνίδια ενδυνάμωσης των σχέσεων και της συνεργασίας, για να γίνουμε μια ομάδα δυνατή που στηρίζεται στη συνεργασία, την ενσυναίσθηση και την κατανόηση… και συνεχίζουμε δυναμικά.