Μάρτιος και Σαρακοστή!

Μαρ 202510

Ο ερχομός του μήνα Μάρτιου φέτος μας  έφερε εκτός από την  την Άνοιξη και την Σαρακοστή ταυτόχρονα. Μαζί με τα νήπια κάνουμε τις αλλαγές στους πίνακες της παρεούλας (μήνας, εποχή) και παράλληλα παρουσιάζουμε την κυρία Σαρακοστή.

Αναφερόμαστε στις παροιμίες και τα έθιμα του Μάρτη. Ετοιμάζουμε την κυρά Σαρακοστή της ολομέλειας και την ατομική του κάθε  νήπιου .

20250304 102931

Φοράμε τον Μάρτη ή το Μαρτάκι μας!…………….

3

4

Ο Μάρτης με τα χάδια του…..που πότε κλαίει και πότε γελάει…..

20250305 101722

Ετοιμάζουμε την Κυρία Σαρακοστή με τα 7 πόδια της , σχολιάζουμε ,συζητάμε το έθιμο και  ακούμε το τραγούδι της

8 1

 

7

τΤ κλαδιά της ανθισμένης αμυγδαλιάς που ήρθαν στο σχολείο ,μας έδωσαν την αφόρμηση  να μιλήσουμε για τον μύθο της Αμυγδαλιάς και  να δημιουργήσουν τα παιδιά την δική τους αμυγδαλιά!

20250306 091805

6

 

5

Ένα παιχνίδι αρίθμησης και διασκέδασης με τα  παιδιά να τοποθετούν τα άνθη της αμυγδαλιές στο δέντρο………..

2

1

20250307 125818

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάρτιος και Σαρακοστή!    

Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Μαρ 20256

Αφίσα για το όνομα του σχολείου 2025

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.  Οι σχολικές μονάδες της χώρας  αφιερώνουν χρόνο από 4 –  10  Μαρτίου σε δράσεις-συζητήσεις, εκδηλώσεις. με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.

   Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού (bullying), Το νηπιαγωγείο Χαροπού  συμμετείχε με την αποστολή εργασίας (βίντεο) στο 10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας που υλοποιεί  η Διεύθυνση ΠΕ Ν. Δράμας σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης της 2ης περιφέρειας Ν. Δράμας, το Χαμόγελο του Παιδιού, το Δήμο Δράμας, την Αντιπεριφέρεια Δράμας και άλλους φορείς στις 4,5 και 6 Μαρτίου 2025.

20250219 112054

20250219 111650

Όχι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό.

Δημιουργός: nipchar, στις: 10-03-2025, διάρκεια: 00:01:31

Όχι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό.

Με την αποστολή της ίδιας εργασίας (βίντεο ) συμμετέχει στην εκστρατεία «Μίλα Τώρα» για 12η συνεχή χρονιά που διοργανώνει το «Το Χαμόγελο του Παιδιού» » εν όψει της 6ης Μαρτίου, Σχολικής Ημέρας Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό.

Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» στην εκστρατεία αυτή  καλούνται  όλα τα σχολεία και τα παιδιά να συμμετέχουν και να δημιουργήσουν το δικό τους μήνυμα.

Επίσης ετοιμάζουμε ένα φυλλάδιο για την πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. όπου τα νήπια χρωματίζουν αποδεκτές -θετικές εικόνες συμπεριφοράς για να το πάρουν στο σπίτι.

20250306 113622

20250306 113755

Αξιοποιούμε διδακτικά το παραμύθι τα μπαλόνια της φιλίας και προετοιμάζουμε τα δικά μας μπαλόνια για να περάσουμε το μήνυμα κατά της σχολικής βίας  και του εκφοβισμού  στους γονείς και στο δημοτικό σχολείο με το οποίο συστεγαζόμαστε.

20250307 105251

20250307 105327

20250307 105359

20250307 110413

20250307 115254

20250307 115259

20250307 115321

20250307 115347

 

από κάτω από: Εορτασμοί Παγκόσμιων Ημερών. | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού    

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26

Μαρ 20254

εγγραφές 2025         

Σύμφωνα με την :Α.Π.Φ.6/23717/Δ1/04.03.2025 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) με θέμα «Εγγραφές Μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26» ξεκίνησαν οι αιτήσεις εγγραφών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025 για τους μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1.1.2021 έως και 31.12.2021.

Συγκεκριμένα οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ηλεκτρονική διεύθυνση:               https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που πρέπει να εγγραφεί το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στο νηπιαγωγείο Χαροπού εγγράφονται: νήπια και προνήπια από το Χαροπό, τον Σταθμό Στρυμόνα, την Θερμοπηγή, τον Προμαχώνα και το Άγγιστρο.

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου- προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα  (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Μπορείτε να επικοινωνείτε για ενημέρωση με το νηπιαγωγείο,  περαιτέρω διευκρινίσεις και ραντεβού, στο τηλέφωνο του  23230/22872 καθημερινά από 4-24/3/2025 και ώρες 12:00-13:00 και mail@nip-charop.ser.sch.gr

Η προϊσταμένη του Νηπ/γείου: Ευαγγελία Βίσκα.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26    

Το τρελό καρναβάλι….. (2)

Μαρ 20253

Συνεχίζουμε τις δραστηριότητες μας σε  κλίμα καρναβαλιού …. Χορεύουμε τραγουδάμε , υλοποιούμε παραδοσιακά έθιμα(χάσκα, γαϊτανάκι, μεταμφιεζόμαστε  όπως ταιριάζει και απαιτεί το Καρναβάλι!

Διακοσμούμε το χώρο μας…………

8

Αναφερόμαστε στο έθιμο του Χαρταετού (Καθαρή Δευτέρα)


20250226 105637

Τα νήπια κατασκευάζουν ένα  διακοσμητικό χαρταετό ……………

10

Φοράμε τις μάσκες μας και δραματοποιούμε το ποίημα  του Ζαχαρία Παπαντωνίου  :”οι δύο φίλοι”

20250221 123221

τα νήπια σε  ζευγάρια : σκύλος και γάτα …..

11

20250224 115557

Παίζουμε διάφορα παιχνίδια με  τα καπελάκια ……………..

12

13

Αποφασίζουμε να ντυθούμε Ινδιάνοι , να χορέψουμε  ως Ινδιάνοι……

20250227 110338

20250227 112456

Καθόμαστε γύρω από την φωτιά….. ακούμε και τραγουδάμε το  προσκοπικό τραγούδι: Τζουμπαλάγια

20250227 113530

20250227 112847

Το Γαϊτανάκι και πάλι μας καλεί……………….

20250227 125725

20250227 120525

Παίζουμε  το έθιμο της Χάσκας

14

Ολοκληρώνουμε με το σπάσιμο της πινάτας που κρύβει μέσα της εκπλήξεις για τα παιδάκια μας!

20250227 115718 19

και του χρόνου! ………… να είμαστε όλοι καλά!

από κάτω από: Θεματικές ενότητες-δραστηριότητες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το τρελό καρναβάλι….. (2)    

Το τρελό καρναβάλι που αρχίζει και πάλι!

Φεβ 202523

Το Τριώδιο έχει ήδη ξεκινήσει , τα αποκριάτικα πάρτι , τα αποκριάτικα είδη( στολές, μάσκες, σερπαντίνες κ.λ.π. )είναι στην καθημερινότητα των μικρών μαθητών και η επίκαιρη θεματική  με την οποία ασχολούμαστε……΄Καλωσορίζουμε το καρναβάλι στο σχολείο μας με κάποιο πρόσωπο(animation) που είναι αγαπητά στα παιδιά  : τα Minions.Τα Μίνιονς είναι φανταστικά κίτρινα πλάσματα που φορούν μπλε τζιν σαλοπέτες . Τα Μίνιονς έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον πολύ κόσμου καθώς πολλές φορές στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης  κυκλοφορούν αστεία με εικόνες τους. Αγαπημένο τους  γεύμα-φρούτο είναι η μπανάνα! Κατασκευάζουμε λοιπόν την μάσκα των Μίνιονς και χορεύουμε σε αποκριάτικους ρυθμούς!

20250219 113707

20250219 120950

20250219 120709

20250219 121017

20250219 121806

Ένας κλόουν είναι πάντα απαραίτητος στο κλίμα της αποκριάς για να δώσει κέφι και ζωντάνια με τα καμώματα του! Τα νήπια κόβουν, χρωματίζουν τον κλόουν κι εμείς τον συρράπτουμε σε μία ρόδα για να κάνει τις ακροβασίες του!

4

20250220 132205

Τραγουδάμε και χορεύουμε το τραγούδι : το τρελό  Καρναβάλι (you tube,Φωτεινή Μουρτιάδου)!

https://www.youtube.com/watch?v=vbaNzMIniik

Την Τσικνοπέμπτη χορεύουμε στο αποκριάτικο πάρτυ μας…………και στο Γαιτανάκι!…..

Collage Fotor

3 2

1 4

2 4

 

20250220 125607

20250220 125726

20250220 130440

20250220 130457

20250220 094200

Συνεχίζουμε σε αποκριάτικους ρυθμούς……………….

από κάτω από: Θεματικές ενότητες-δραστηριότητες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το τρελό καρναβάλι που αρχίζει και πάλι!    

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Φεβ 202513

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο.

SID 2025 Open Access

Όπως πάντα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και ενός καλύτερου διαδικτύου, όπου όλοι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με υπευθυνότητα, σεβασμό, κριτική και δημιουργικότητα. Η εκστρατεία στοχεύει να προσεγγίσει παιδιά και νέους, γονείς , εκπαιδευτικούς , να παίξουν τον ρόλο τους στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου. Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» ενθαρρύνει όλους να συμμετάσχουν στο κίνημα, να συμμετάσχουν και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου για να φέρει κοντά τους ανθρώπους.

Ασχοληθήκαμε με το παραμύθι: Ο Παπάκης  σώζει την κατάσταση (διδακτική αξιοποίηση ), από το εκπαιδευτικό υλικό του SafeInternet4kids

Το σχολείο μας συμμετέχει στην παγκόσμια ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και στέλνει το δικό του μήνυμα με την δημιουργία ενός παζλ . Τα κομμάτια του παζλ είναι τα συμπεράσματα – κανόνες  που  έχουμε καταλήξει μετά την ενασχόληση μας με την θεματική :Διαδίκτυο Ασφαλώς! που υλοποιήσαμε κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων.

Οι δύο πλευρές του παζλ

20250210 125059

Το παζλ του Διαδικτύου: είμαστε ασφαλείς όταν……Τα κομμάτια του παζλ είναι οι κανόνες που πρέπει να υιοθετήσουμε για ένα ασφαλές Διαδίκτυο!

20250210 124359

Το παζλ του διαδικτύου: είμαστε ασφαλείς στο Διαδίκτυο όταν……

Δημιουργός: nipchar, στις: 12-02-2025, διάρκεια: 00:01:23

Τα κομμάτια που συνθέτουν το Παζλ του Διαδικτύου είναι οι κανόνες που πρέπει να υιοθετήσουμε για ένα ασφαλές Διαδίκτυο

Δημιουργός: nipchar, στις: 12-02-2025, διάρκεια: 00:01:23

 

από κάτω από: Εορτασμοί Παγκόσμιων Ημερών. | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου    

2o Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Διαδίκτυο ασφαλώς

Φεβ 202510

2o  Εργαστήριο δεξιοτήτων  από την θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ. Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.   Υποθεματική : Ανθρώπινα δικαιώματα.                                     Θεματική ενότητα: Διαδίκτυο Ασφαλώς!

Το μήνα Νοέμβριο (20 Νοεμβρίου, παγκόσμια Ημέρα των Διακαιωμάτων του παιδιού)  μας  δόθηκε  η αφόρμηση για να ασχοληθούμε με το διαδίκτυο. Ένα από τα δικαιώματα των παιδιών είναι η ενημέρωση. Ο τρόπος με τον οποίο ενημερωνόμαστε σήμερα μικροί και ενήλικες μας οδήγησε στο δικαίωμα της πρόσβασης στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ!

ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ. Ευρωπαϊκή Στρατηγική για ένα καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά. Τα παιδιά εκτίθενται ολοένα και περισσότερο στο Διαδίκτυο, μέσω μιας αυξανόμενης γκάμας συσκευών και σε μικρότερη ηλικία.

Το σύγχρονο σχολείο καλείται να καλλιεργήσει  την συνείδηση του ευρωπαίου πολίτη και την προώθηση  των ψηφιακών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την κοινωνία της γνώσης. Καλείται, επίσης, να εφοδιάσει μαθητές και μαθήτριες με τις απαραίτητες δεξιότητες για την  Ψηφιακή μάθηση του 21ου αι. τον Ψηφιακή ιθαγένεια, τη Διαχείριση  των Μέσων, την  Στρατηγική Σκέψη και τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για τα παιδιά στο Διαδίκτυο.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το συγκεκριμένο πρόγραμμα «Διαδίκτυο ….. ασφαλώς!!!» το οποίο αφορά  μαθητές και μαθήτριες  και αποσκοπεί  στη  δημιουργία  ψηφιακά ευαισθητοποιημένων και ενημερωμένων πολιτών οι οποίοι συμπεριφέρονται με τον ορθό τρόπο και γνωρίσουν πως να προστατεύονται τον κόσμο του διαδικτύου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες προβληματίζονται  για  την συμπεριφορά στον διαδικτυακό  κόσμο, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Τα δικαιώματά σας στο διαδίκτυο:

Απόκτηση σύνδεσης με το διαδίκτυο

Προστασία δεδομένων

Ανοιχτό διαδίκτυο

Διαδικτυακές αγορές

Διαδικτυακά δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας

Μοιραζόμαστε τις απόψεις των παιδιών  για το διαδίκτυο. Τι είναι το διαδίκτυο -internet για αυτούς; Καταγράφουμε τις αρχικές γνώσεις των παιδιών με τις απαντήσεις που δίνουν στην ερώτηση: Τι έρχεται στο μυαλό σας όταν ακούτε την λέξη :διαδίκτυο -Internet;;;

20241126 091432

Καταγραφή των μέσων που χρησιμοποιούν στην καθημερινότητα τους . Ποιο είναι το πιο δημοφιλές μέσο με το οποίο συνδέονται στο διαδίκτυο;

20241126 091515 Αντιγραφή

“Το κινητό τηλέφωνο!”

Παρακολουθούμε την προβολή ταινίας :το Παντοπωλείο. Συζητάμε πάνω στον παραλληλισμό: Παντοπωλείο-Διαδίκτυο. Τα νήπια ζωγραφίζουν τι  τους αρέσει να κάνουν  στο μαγαζί του διαδικτύου, το οποίο τα νήπια ονομάζουν :το μαγαζί της χαράς!

20241126 0910023 1

Σ ΄αυτό το μαγαζί τα νήπια, παρακολουθούν βίντεο, τραγούδια, μιλούν με βιντεοκλήση με  αγαπημένα πρόσωπα , κάνουν αφορές με τους γονείς τους, παίζουν παιχνίδια, βλέπουν  αγαπημένα ντοκιμαντέρ κ.λ.π.

Από το SaferInternet4kids  pαρακολουθούμε διάφορα βίντεο και τα αξιοποιούμε διδακτικά…..«Μίλα» σχετικά με τον διαδικτυακό εκφοβισμό, Διαδικτυακός Εκφοβισμός, Ασφάλεια στο internet με απλά λόγια!  Το κόμικ “H Αθηνά στο Κόσμο του YouTube”

Συζητάμε με τους μικρούς μαθητές  για τα προσωπικά δεδομένα ποια είναι ; πρέπει να τα ανακοινώνω στους αγνώστους  ή  να τα προστατεύω;;;Κλείνω κάπου με ασφάλεια ή κλειδώνω τα προσωπικά μου δεδομένα  σε αντίθεση με εικόνες που δείχνουν ασήμαντες πληροφορίες. Προσωπικά δεδομένα: η διεύθυνση του σπιτιού μου, το σχολείο μου, οι φωτογραφίες μου, το ονοματεπώνυμο μου, ο αριθμός του τηλεφώνου μου…………

2 3

Ποια η συμπεριφορά  μου στο χώρο του Διαδικτύου Συζήτηση για την συμπεριφορά μου στον πραγματικό κόσμο και σύγκριση  παραλληλισμός με τον κόσμο του Διαδικτύου.(Ευγένεια ,σεβασμός……κλπ)Κατηγοριοποιούμε τις εικόνες που έχουμε σχετικά με την ευγένεια και το σεβασμό σε αντίθεση με τις εικόνες που φανερώνουν Διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση κ.λ.π.

20241126 091224

Παρακολουθούμε διάφορες παρουσιάσεις, συζητάμε προβληματιζόμαστε…..Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο για μικρά παιδιά,  Ασφάλεια στο διαδίκτυο για μικρά παιδιά, Η δύναμη της εικόνας (για μαθητές 4-7 ετών)

Διαβάζουμε  διάφορα παραμύθια με τον Παπάκη..: Η Μεγάλη απόφαση του @Παπάκη και  άλλα με ήρωα τον Παπάκη,  Η Αθηνά και το νέο της τάμπλετ  κλπ.

Παρατηρούμε και σχολιάσαμε διάφορες αφίσες: “Βαζω όρια στη χρήση του διαδικτύου”  , “Μίλα σε κάποιον ενήλικα”

Κατασκευάζουμε δημιουργούμε μία κατασκευή με την παλάμη μας και το σύνθημας:STOP

20241127 112834

20241127 113421

20241127 113508

Διαβάζουμε το παραμύθι ο Ιντερνετούλης και τραγουδάμε το τραγούδι:  Ήρθε στην παρέα μας ο Τούλης ο Ιντερνετούλης…..

Συμμετέχουμε στον μαθητικό διαγωνισμό του SafeInternet4kids για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση με θέμα: τον διαδικτυακό εκφοβισμό, με την αποστολή βίντεο που δημιουργούμε…….

Με την εκπαιδευτικό της αγγλικής γλώσσας μαθαίνουμε τις αντίστοιχες λέξεις –ορολογία στα αγγλικά.

                       Λέμε όχι στον Διαδικτυακό εκφοβισμό

Δημιουργός: nipchar, στις: 11-02-2025, διάρκεια: 00:01:53

Εμπεδώνουμε τις γνώσεις που έχουμε κατακτήσει μέσα από ψηφιακά παιχνίδια . Ξεχωρίζω την συνετή χρήση του υπολογιστή από την χρήση δίχως όριο.

Επίσης παίζουμε το ψηφιακό παιχνίδι Μαθαίνω να ξεχωρίζω τα προσωπικά μου δεδομένα που δεν πρέπει να ανακοινώνω σε άγνωστους στο διαδίκτυο

 

 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ!

 

από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Θεματικές ενότητες-δραστηριότητες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2o Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Διαδίκτυο ασφαλώς    

Ευχαριστίες !

Φεβ 20258

Το νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο Χαροπού  είναι  συστεγαζόμενες  σχολικές μονάδες  που  προαυλίζονται στον ίδιο χώρο. Με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων -Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Χαροπού  ένα τμήμα του αύλειου χώρου  όπου  στεγάζονται οι τουαλέτες μαθητών και εκπαιδευτικών έχουν  ανακαινισθεί, καλλωπιστεί και έχει μετατραπεί σε μία όμορφη λειτουργική και καλαισθητική  γωνιά του  σχολείου.

20250121 120154

20250121 115722

2 2

3

1 2

20250121 115841

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου  ευχαριστεί  θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων  για την πρωτοβουλία,  το ενδιαφέρον, την ενεργή συμμετοχή μέσα από την  οποία  επωφελείται όλη η σχολική κοινότητα(μαθητές και εκπαιδευτικοί) και σας εύχεται να συνεχίσετε   με  το ίδιο  ενεργό ενδιαφέρον τις  δράσεις σας!

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευχαριστίες !    

Η γιορτή των 3 Ιεραρχών Η σχολική κοινότητα γιορτάζει!

Φεβ 20254

Όπως   κάθε χρονιά και φέτος στις 30 Ιανουαρίου  μαθητές , εκπαιδευτικοί τιμήσαμε τους Τρεις διδασκάλους ,Ιεράρχες , Αγίους της εκκλησίας  μας με εκκλησιασμό και αρτοκλασία! Η γιορτή των τριών Ιεραρχών εκτός από το θεολογικό χαρακτήρα έχει και έναν εκπαιδευτικό καθώς εορτάζονται ως προστάτες της Εκπαίδευσης και των Ελληνικών Γραμμάτων. Η πρώτη φορά που εορτάστηκαν με αυτήν την ιδιότητα ήταν στις 30 Ιανουαρίου του 1842.

20240130 094250

20250130 090745

20250130 090359

20250130 0953040

20250130 112138

Η κατασκευή μας: μία τρισδιάστατη πυραμίδα , με τις μορφές των τριών Ιεραρχών.


20250130 112210

Είθε  οι τρεις Ιεράρχες να μας φωτίζουν, να μας   σκεπάζουν , να μας καθοδηγούν!  ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ  σε όλους ! 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η γιορτή των 3 Ιεραρχών Η σχολική κοινότητα γιορτάζει!    

Χειμώνας!

Φεβ 20253

Στο  άρθρο αυτό  σας παρουσιάζουμε διάφορες δράσεις που υλοποιήθηκαν κυρίως τον μήνα Ιανουάριο  σχετικά με την θεματική   ενότητα: “Χειμώνας”

Με διάφορες  ατομικές κατασκευές και ομαδικές εργασίες  διακοσμούμε το χώρο μας

20250122 091243

20250129 074619

20250122 091214

20250116 122643

20250116 122627

Συζητάμε για τη  φύση, τον καιρό, και τις αλλαγές που παρατηρούμε…..Συζητάμε για τα λουλούδια που είχαμε στο σχολείο  τα οποία  δεν άντεξαν το κρύο του χειμώνα Αποφασίζουμε να βρούμε λουλούδια που αντέχουν τον Χειμώνα και ομορφαίνουμε την αυλή μας με  κυκλάμινα που μεταφυτεύουμε………….

14

13

11

Το  κρύο του Χειμώνα και η  χιονόπτωση που είχαμε στην περιοχή μας  μας έδωσε την αφόρμηση να προβληματιστούμε και να συζητήσουμε  : τι είναι το χιόνι; πως γίνεται; Μέσα από τον κύκλο του νερού (εκπαιδευτικά βίντεο, παραμύθια, τραγούδια ,δραματοποίηση, προσεγγίσαμε διάφορες έννοιες όπως: εξάτμιση, υδρατμός, βροχή, χιόνι κλπ

1 1

2 1

  20250115 114053

20250115 114124

Προβληματιζόμαστε και αναφερόμαστε στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε το κρύο του Χειμώνα: μέσα θέρμανσης που χρησιμοποιούμε για να ζεσταθούμε , στα ρούχα του Χειμώνα…..

19

20250121 134713

Αναφερόμαστε στο πως τα  ζώα αντιμετωπίζουν το Χειμώνα και  την χειμέρια νάρκη……Διαβάζουμε και δραματοποιούμε το παραδοσιακό παραμύθι :Το γάντι

20250128 115557

20250128 115550

Παραλαμβάνουμε έναν φάκελο έκπληξη που περιέχει όμορφους φακέλους με κάρτες για όλα τα παιδιά από τα ΕΛΤΑ (απάντηση από τον Αι Βασίλη).

15

16

Οι τελευταίες μέρες του Γενάρη και οι πρώτες του Φλεβάρη είναι ηλιόλουστες και το κρύο έχει υποχωρήσει…… Αναφερόμαστε στο μύθο της Αλκυόνης και του Κήυκα, μαθαίνουμε για το πουλί αλκυόνακαι κατασκευάζουμε την αλκυόνα στη φωλιά της.

17

18

Παίζουμε και διασκεδάζουμε με διάφορα παιχνίδια….( μπαλόνια που προσπαθούμε να μην μας πέσουν από το ύφασμα, παιχνίδι συνεργασίας )

20250130 120018

20250130 120157

Σας αφιερώνουμε ένα αγαπημένο τραγούδι των παιδιών   που πήραμε από το διαδίκτυο :Το Τραγούδι του Χειμώνα – Παιδόκοσμος με το εικονόλεξο της Τάνιας Μάνεση

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χειμώνας!    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Google Earth

GPS

Άγιος Παΐσιος

Άγιος Παΐσιος

καιρός

καιρός
Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Τον πλανήτη μου βοηθώ με ανακύκλωση κι εγώ.

Όχι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό.

Όχι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό

Όχι στο διαδικτυακό εκφοβισμό.

Οι μέρες της εβδομάδας.

 Οι μέρες της εβδομάδας.

Κάλαντα Χριστουγέννων 2024

Κάλαντα Χριστουγέννων 2024

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου 2024.

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου 2024.

Γενάρης.

Γενάρης.

Μίλα τώρα.

Μίλα τώρα

Παρέλαση 25ης Μαρτίου.

Άπειρα αστέρια άπειρες ευχές.

Άπειρα αστέρια άπειρες ευχές.

Κάλαντα Χριστουγέννων.

ΚΑΛΑΝΤΑ

Γιορτάζουμε το Πολυτεχνείο.

DSC03177

Παρέλαση 28η Οκτωβρίου 2023.

παρέλαση Χαροπό

Ταξιδεύω στο κόσμο του διαδικτύου με ασφάλεια.

Ταξιδεύω στο κόσμο του διαδικτύου με ασφάλεια

Μαθητόκοσμος 2024

Μαθητόκοσμος 2024


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων