Τα Χριστουγεννιάτικα κουλουράκια στολίζουν τις πιατέλες των σπιτιών μας και μοσχοβολούν στα περισσότερα σπίτια τις μέρες αυτές…… Αποφασίσαμε λοιπόν μαζί με τα παιδιά να φτιάξουμε κουλουράκια στο σχολείο μας…… Ευχαριστούμε πολύ την κ. Αναστασία που προσφέρθηκε να μας βοηθήσει, μας επισκέφθηκε στο σχολείο και συνεργάστηκε μαζί μας για να φτιάξουμε τα νοστιμότατα κουλουράκια…….
Τα μοσχοβολιστά κουλουράκια άφησαν το άρωμα τους για μέρες μέσα στο χώρο του νηπιαγωγείου……….
Έπειτα από πρόσκληση που δεχθήκαμε από την υπεύθυνη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Σιδηροκάστρου ( κ Μαρία ) προγραμματίσαμε την δράση μας σχετικά με το παραμύθι που παρουσιάστηκε : ΧοΧο Χο θα πει ευχαριστώ!
Τα παιδιά έπαιξαν και διασκέδασαν με τον εμψυχωτή Γιάννη Θεοδώρου
Με αφορμή τον τίτλο του βιβλίου Χο χο χο θα πει ευχαριστώ, δημιουργήσαμε ένα παιχνιδόλεξο – εικονόλεξο το οποίο παρουσίασαν τα παιδιά μας…….
Οι προτασούλες ήταν σχετικές με τις γιορτές(Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά)… όπως ΧοΧο Χο ….τρίγωνα κάλαντα τραγουδώ!
Περάσαμε πολύ όμορφα μικροί και μεγάλοι!……
Ευχαριστούμε πολύ την κ, Μαρία(βιβλιοθηκονόμο)( για την πρόσκληση και την φιλοξενία.
από Νηπιαγωγείο Χαροπού κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρουσίαση βιβλίου στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Σιδηροκάστρου.
Την Τετάρτη 6 Δεκέμβρη υλοποιήθηκε η επιμορφωτική συνάντηση που είχε προγραμματιστεί από τις σχολικές μονάδες: Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Χαροπού με τίτλο: Σχέσεις σχολείου -οικογένειας.
Στην συνάντηση παρευρέθηκαν γονείς , εκπαιδευτικοί, και η προσκεκλημένη μας κ. Κωνσταντίνα Γρέδη(ψυχολόγος του κέντρου ΟΑΣΙΣ Σερρών ).Η κ. Γρέδη παρουσίασε το θεωρητικό κομμάτι του θέματος και στην συνέχεια ακολούθησε συζήτηση , διατύπωση ερωτήσεων, προβληματισμοί σχετικά με το θέμα μας.
Η επιμορφωτική συνάντηση έγινε σε ζεστή, φιλική , ευχάριστη ατμόσφαιρα. Πιστεύουμε ότι όλοι έφυγαν ευχαριστημένοι – ικανοποιημένοι από τα όσα αποκόμισαν από τη δημιουργική συνάντηση.
Ευχαριστούμε πολύ την κ, Κωνσταντίνα για την παρουσίαση, την αμεσότητα και τη μεστότητα του λόγου της και ελπίζουμε και σε μελλοντικές συναντήσεις.
Καλωσορίζουμε το μήνα Δεκέμβριο και τον Χειμώνα με ένα ψηφιακό παιχνίδι e- me το hot spot
Γνωρίζουμε τους μήνες του Χειμώνα και λέμε την παροιμία του Δεκέμβρη. Ποια είναι η πρώτη σας σκέψη: Στη διαπίστωση έρχονται οι γιορτές, Καταγράφουμε τις σκέψεις των παιδιών σε μια ιδεοθύελλα.
Φυσικά φέρνουμε στην τάξη τις κούτες με το χριστουγεννιάτικο δέντρο και τα στολίδια .Όλοι είναι πρόθυμοι να τα τοποθετήσουμε. Η πρώτη μας δημιουργία είναι έτοιμη Το εορταστικό ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα είναι έτοιμο!
Προετοιμάζουμε τη Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση της παρεούλας μας. Ακούμε και τραγουδάμε γιορτινά τραγούδια. Παρακολουθούμε σχετικά βίντεο(γεννηση, έθιμα, παιχνιδοτράγουδα), δημιουργούμε και κινούμαστε σε εορταστική διάθεση.
Το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης είναι έτοιμο……. οι πρώτες χιονονυφάδες έχουν τοποθετηθεί στην σκεπή των σπιτιών.
Αναφερόμαστε στην παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες στη διαφορετικότητα κάποιων αλλά στα πολλά κοινά που μας ενώνουν και ετοιμάζουμε μία καρτούλα για τη διάχυση του μηνύματος.
Την Τετάρτη 29 Νοέμβρη το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 1ο νηπιαγωγείο Σιδηροκάστρου επισκέφθηκε τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών . Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια δράσεων φιλαναγνωσίας που υλοποιεί η Δ.Κ.Β. για τις σχολικές μονάδες του νομού μας.
Το προσωπικό της Βιβλιοθήκης μας υποδέχθηκε στον πολύ όμορφο χώρο του με χαμόγελα και ενθουσιασμό. Οι μικροί μαθητές ανταποκρίθηκαν και οι δράσεις ξεκίνησαν ….. ….γνωριμία και διαχείριση του συναισθήματος του θυμού. Προβολή εικόνων, αφήγηση του πραμυθιού: Ο Θυμός θύμωσε…… ακολούθησαν διάφορα σχετικά παιχνίδια, εικαστική αποτύπωση και έκφραση των συναισθημάτων με τα νήπια να συμμετέχουν με χαρά και ανυπομονησία.
Ένα αναμνηστικό για την κ. Ελένη από τα νήπια μας με τα συναισθήματα….με τίτλο:” Ο κήπος των συναισθημάτων ”
Επίσης ξεναγηθήκαμε στον πολύ όμορφο διαμορφωμένο χώρο της Βιβλιοθήκης.
Ευχαριστούμε πολύ τη Δ Κ .Βιβλιοθήκη Σερρών για την φιλοξενία!
Τη φετινή σχολική χρονιά η έναρξη του δανεισμού των βιβλίων ξεκίνησε με την επίσκεψη της κινητής βιβλιοθήκης Σερρών στο σχολείο μας. Ήταν μία ευχάριστη έκπληξη για μικρούς και μεγάλους. Τα νήπια με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών μπήκαν στο εσωτερικό του οχήματος όπου μας καλωσόρισαν δύο κυρίες. Μας παρουσίασαν το χώρο και μας έδωσαν πληροφορίες για τον τρόπο δανεισμού. Στη συνέχεια τα νήπια διάλεξαν το βιβλίο που ήθελαν και έγινε η καταγραφή τους. Η κινητή βιβλιοθήκη Σερρών θα έρχεται στο σχολείο μας κάθε μήνα.
Ευχαριστούμε πολύ για την ευκαιρία που μας δίνουν να γνωρίσουμε, να αξιοποιήσουμε διδακτικά και άλλα βιβλία πέρα από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας και να γνωρίσουμε ένα άλλο διαφορετικό τρόπο δανεισμού.
Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας που υλοποιούμε τη φετινή σχολική χρονιά με τίτλο:” Σχολείο και οικογένεια εν δράση” για την αυτοαξιοόγηση της σχολικής μονάδας, διοργανώνουμε επιμορφωτική συνάντηση μαζί με το δημοτικό σχολείο.
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα υλοποιήθηκαν διάφορες δράσεις κατά το μήνα Οκτώβριο και Νοέμβριο. ΄Σας παραθέτουμε ενδεικτικά κάποιες από αυτές…….
Συζητάμε για τις αλλαγές στη φύση, παρακολουθούμε σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο. Αναφερόμαστε στα φρούτα του Φθινοπώρου. Δημιουργούμε Φθινοπωρινό κλίμα στην τάξη μας…….
Κόβουμε φύλλα διαφόρων μεγεθών και τα κρεμούμε στα παράθυρα στην αίθουσα….
Επιλέγουμε το αγαπημένο μας φρούτο….(πίνακας διπλής εισόδου)
τραγουδάμε για τα φρούτα……. Φρουτα φρουτ…… παίζουμε κουκλοθέατρο….
όμορφα βελανίδια……………
Κάνουμε ένα περίπατο στην πλατεία και στο πάρκο του χωριού μας Παρατηρούμε τις αλλαγές στη φύση…………
Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα επισκέπτονται το νηπιαγωγείο μας!
Εργαστήριο δεξιοτήτων. Θεματικός κύκλος :” Ευ ζην” Υποθεματική: Αυτομέριμνα και πρόληψη. Ψυχική υγεία. Καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών. Αναγνώριση έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων.
1ο εργαστήριο Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα και ο μαγικός κύκλος.
Γνωριμία με τον Πυξιδούλη ,την Πυξιδούλα και το μαγικό κοχύλι. Δημιουργία Συμβολαίου της ομάδας. Εγώ + εσύ = η ομάδα μας. Αναγνώριση του ρόλου τους, εξοικείωση με τη λειτουργία της ομάδας.
Παιχνίδι :το μαγικό σεντόνι. Κάτω από το μαγικό σεντόνι κάθε ομάδα μεταμορφώνεται σε ένα ζώο της επιλογής της το οποίο μιμείται όταν σηκώνουμε την κουβέρτα.
Η ομάδα μιμείται τα ζώα που επέλεξε, εκφράζεται….
Όλες οι ομάδες μαζί ,κάτω από την μαγική κουβέρτα. Τα νήπια περιγράφουν τα συναισθήματα που βίωσαν και απαντούν στην ερώτηση : πότε σας άρεσε περισσότερο;
Συνεχίζουμε με τον ομαδικό χορό της βροχής των Ινδιάνων που βοηθά την ομάδα να επικεντρωθεί σε αυτό που θα ακολουθήσει και λειτουργεί εμψυχωτικά.
Τα νήπια αφού κατανοήσουν το παιχνίδι κάνουν αυτά την αλλαγή της κίνησης η οποία μεταδίδεται από το ένα στο άλλο.
2ο εργαστήριο:Εγώ+ εσύ= Η ομάδα μας. Τα νήπια πρέπει να καταλάβουν ότι έχουν κοινά χαρακτηριστικά που τους κάνουν να μοιάζουν.
Παίζουμε το σπασμένο τηλέφωνο(εισαγωγική δραστηριότητα). Τα νήπια εξοικειώνονται με τη λειτουργία της ομάδας και αισθάνονται σημαντικά μέλη της.
Καθόμαστε στον κύκλο, με μία καρέκλα λιγότερη και ένας μένει όρθιος στη μέση (ξεκινάμε με τον εκπαιδευτικό). Δίνουμε στα παιδιά διάφορες εντολές όπως: «Να σηκωθούν όσοι έχουν καστανά μαλλιά», «Να σηκωθούν όσοι αγαπούν την σοκολάτα!».
Όσα παιδιά πιστεύουν ότι τους αφορά αυτό που λέγεται, θα πρέπει να αλλάξουν θέση μεταξύ τους. Ένα θα μείνει και πάλι όρθιο. Αυτό το παιδί είναι, που θα δώσει την επόμενη εντολή. Είναι σημαντικό να μείνουμε στην ιδέα ότι όλοι μπορεί να έχουμε κάποια κοινά με τους άλλους, να μοιραζόμαστε πράγματα με τους άλλους και να μαθαίνουμε για τους άλλους.
Παιχνίδι: Η λιμνούλα του ψαρέματος Φροντίζω τον εαυτό μου, αποκτώ υγιείς συνήθειες. ενίσχυση της κριτικής σκέψης.
Οι υγιείς εικόνες- συνήθειες μπαίνουν στο καλάθι του ψαρά.
Οι υγιείς-θετικές συμπεριφορές στάσεις μπαίνουν στο καλάθι του ψαρά. Αν είναι μη υγιείς-αρνητικές, ο ψαράς το ρίχνει πίσω στη λιμνούλα.
3ο εργαστήριο . υγιείς συνήθειες “Ζω με υγεία”
Γρίφοι και ιδέες που δραματοποιούνται απόν τον ηθοποιό με παντομίμα. Ο ηθοποιός -νήπιο παρουσιάζει με παντομίμα στον μαγικό κύκλο.΄Οποιος το βρει σηκώνει το χέρι του. Το παζλ του εαυτού μου( συμπληρώθηκε με τη βοήθεια των γονέων στο σπίτι ).
Τα νήπια παρουσιάζουν τον εαυτό τους(προτιμήσεις, αρχικό γράμμα του ονόματος τους…..)
Στη συνέχεια μιλούν και περιγράφουν το σπίτι τους…
4ο εργαστήριο Συναισθήματα.
Τα νήπια μεμονωμένα χωρίς να το φανερώσουν στους άλλους κοιτάζουν μέσα στο κουτί όπου βρίσκεται το καθρεφτάκι. Βλέπουν την εικόνα τους χωρίς να μιλούν. Το κουτί περνά από όλα τα παιδιά .Τα παιδιά ενθαρρύνονται να μιλήσουν για το πως νιώθουν καθώς βλέπουν μέσα το είδωλο τους. Επίσης να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν κάποια βασικά συναισθήματα.
Ο τροχός των συναισθημάτων μας βοηθάει στην αναγνώριση των συναισθημάτων και σε παιχνίδια που κάνουμε.
Επιμένουμε στο συναίσθημα του θυμού και στον τρόπο διαχείρισης του……….
Ζητάμε από τους γονείς μαζί με τα παιδιά να ψάξουν να βρούνε και να μας φέρουν στο σχολείο εικόνες που δείχνουν συναισθήματα.
Ομαδοποίηση των συναισθημάτων σε ένα ομαδικό κολλάζ (χαρά, λύπη, φόβος, θυμός, κούραση-χαλάρωση, πείνα κ.λ.π.
5ο εργαστήριο. Το σπίτι των συναισθημάτων.
Στο σπίτι υπάρχουν τέσσερα δωμάτια -χώροι με τα βασικά συναισθήματα(χαρά, λύπη, θυμός, φόβος )
Το κάθε παιδί επιλέγει το συναίσθημα που νιώθει και τοποθετεί το μανταλάκι με το όνομα του στο αντίστοιχο δωμάτιο του. Έχουν τη δυνατότητα να μετακινήσουν το όνομα τους και να το τοποθετήσουν σε άλλο δωμάτιο ανάλογα με το πως αισθάνονται.
Το δέντρο της υπερηφάνειας(είμαι υπερήφανος για τον εαυτό μου γιατί μπορώ…..)
Αρχικά τα νήπια έχουν κόψει διάφορα φρούτα της αρεσκείας τους. Η νηπιαγωγός ζητάει από κάθε παιδί να μας αφηγηθεί μια ιστορία ή ένα κατόρθωμα για το οποίο είναι υπερήφανο. Ακούει το κάθε παιδί γράφει με απλές λέξεις πάνω στο φρούτο του την ικανότητα που είναι υπερήφανο κάθε παιδάκι.
6ο εργαστήριο. Ανταλλαγή των αντικειμένων -παιχνιδιών.
Κάθε παιδί φέρνει από το σπίτι του ένα μικρό αγαπημένο αντικείμενο. ¨ολα τα αντικείμενα παιχνιδάκια μπαίνουν σε μία τσάντα . Το κάθε παιδί χωρίς να βλέπει παίρνει ένα αντικείμενο.. …..Το αποκαλύπτει στην ολομέλεια και μαθαίνουμε το περιγράφουμε και λέμε ποιανού είναι; Όλοι νιώθουν ενθουσιασμένοι και περιμένουν τη σειρά τους.
Βλέπω το τυχερό μου αντικείμενο και ζωγραφίζω για το συμμαθητή μου του οποίου έτυχα-τράβηξα το αντικείμενο.
Παιχνίδι για την ενίσχυση της ομαδικότητας και της συνεργασίας, Δίνουμε στα παιδιά την εντολή! Βρείτε ένα τρόπο για να χωρέσετε όλοι μαζί πάνω σε αυτό το κομμάτι χαρτί…………..
Η ευρηματικότητα των παιδιών περισσεύει………….
Τελειώνουμε με το φύλλο αξιολόγησης από τα παιδιά για το πρόγραμμα: Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο!
Σας αφιερώνουμε το τραγούδι των συναισθημάτων που ακούσαμε και τραγουδήσαμε από το you tube
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή