Στις 30 Ιανουαρίου γιορτάζουμε και φέτος την σχολική γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Οι μικροί μαθητές παρακολουθούν, μαθαίνουν, ρωτούν για τους μεγάλους Πατέρες της εκκλησίας μας. Με εκκλησιασμό και αρτοκλασία τιμήσαμε τη μέρα αυτή.
Χρόνια πολλά σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς με φώτιση και αγάπη!
Ο Χειμώνας είναι μια θεματική ενότητα με την οποία ασχοληθήκαμε κυρίως το μήνα Ιανουάριο. Υλοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες και σας παρουσιάζουμε κάποιες ενδεικτικά….
Καταγράφουμε σε ιδεοθύελλα (jamboard) τις σκέψεις των παιδιών: Τι έρχεται στο μυαλό σας καθώς ακούτε την λέξη Χειμώνα;(φυσικές συνθήκες- καιρικά φαινόμενα, ζώα (χειμερία νάρκη), χειμερινά αθλήματα, φρούτα και λαχανικά του Χειμώνα……)
Δημιουργούμε χειμερινό περιβάλλον στην τάξη με διάφορες ατομικές και ομαδικές δημιουργίες των παιδιών…..
Διακοσμούμε την πόρτα της τάξης μας με χειμερινό τοπίο( ομαδική εργασία: Χαιρόμαστε τον Χειμώνα)
Αναφερόμαστε στα ζώα που πέφτουν σε χειμέριο ύπνο-νάρκη και κατασκευάζουμε την αρκουδίτσα στη φωλιά της…………………..Εκφραζόμαστε με το παιχνιδοτράγουδα: θα πάω για αρκούδες και τα ρούχα του Χειμώνα
Διαβάζουμε σχετικά παραμύθια με το Χειμώνα όπως το μαγικό γάντι(ουκρανικό ,παραδοσιακό παραμύθι).
Τραγουδούμε το τραγούδι: Κρύο πολύ…..
Αξιοποιούμε διδακτικά το τραγούδι :α,α,α αρχίζει η παγωνιά(φωνολογική επίγνωση- γλώσσα) και το ποίημα το ποίημα Ιανουάριος της Ρένα Καρθαίου(ζωγραφική, δραματοποίηση)…………
Δραματοποιούμε το ποίημα με το Γενάρη. Δημιουργούμε το παλάτι του Γενάρη και τα νήπια υποδύονται τον βασιλιά Γενάρη. Παράλληλα απαγγέλουν το ποίημα ………………..Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο.
Θεματική : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ &ΕΝΕΡΓΩ. :ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ με τίτλο:” ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΓΙΝΕ Ο ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΗΡΩΑΣ ΤΟΥ MAKE-A-WISH” (ΚΑΝΕ-ΜΙΑ-ΕΥΧΗ ΕΛΛΑΔΟΣ) κατά την χρονική περίοδο Δεκέμβριος -Ιανουάριος.
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Το εργαστήριο στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα καταστήσουν τον εκάστοτε μαθητή, πολίτη του μέλλοντος με εφόδια τον σεβασμό, τη προάσπιση της διαφορετικότητας και την προσφορά στους άλλους, έχοντας ως αξίες έννοιες όπως ο εθελοντισμός, ο αλτρουισμός αλλά και η κοινωνική αποδοχή εστιάζοντας στην αξία της προσφοράς. θα μπορέσουν να κατανοήσουν την σημαντικότητα της φιλανθρωπίας αλλά και της κοινωνικής ευαισθησίας προς ευάλωτες ομάδες.
Μέσω των εκπαιδευτικών βίντεο, παραμυθιών αλλά και παρουσιάσεων μαθητές θα μπορέσουν να «μπουν» στον κόσμο του Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος και να κατανοήσουν το έργο του.
1ο εργαστήριο
Ο φάκελος με το έντυπό υλικό και τα αστεράκια φτάνουν στο σχολείο μας, το παρουσιάζουμε στην ολομέλεια Παρατηρούμε την αφίσα τα αστεράκια συζητάμε και ενημερωνόμαστε για το MAKE-A-WISH” (ΚΑΝΕ-ΜΙΑ-ΕΥΧΗ ΕΛΛΑΔΟΣ).
Η ανυπομονησία , η περιέργεια και η αγωνία των παιδιών είναι μεγάλη ! Τι περιέχει ο φάκελος και ο κύλινδρος που μας ήρθε από το ταχυδρομείο;;; Παρατηρούμε, σχολιάζουμε την αφίσα , κάνουμε την αναπαράσταση της. Παίρνουμε στα χέρια μας τα τα πολύ όμορφα αστέρια, τα βραχιολάκια……
Αναπαράσταση της αφίσας
Τα παιδιά ξαπλώνουν στο χαλί με κλειστά μάτια ενώ ακούγεται η μουσική. Η εκπαιδευτικός περνά και αφήνει δίπλα στο κάθε παιδί ένα αστεράκι. Έπειτα διαβάζει το συγκεκριμένο κείμενο για το φως του αστεριού.
Στη συνέχεια διαβάζουμε το υπέροχο παραμύθι της Μαρίνας Γιώτη :Ένα αστέρι στην καρδιά που αρέσει ιδιαίτερα στα παιδιά (υλικό του make a wish ).Συζητούμε σχολιάζουμε προβληματιζόμαστε ,δίνουμε τις δικές μας απαντήσεις για το νέο αστέρι που απέκτησε το αρκουδάκι στην καρδιά του. Ενεργοποιούμε τους μαθητές μας…..Περπατούμε στις φτέρνες με μεγάλα, μικρά βήματα. Ανεβαίνουμε στις μύτες των ποδιών και προσπαθούμε να φτάσουμε και να πιάσουμε κι άλλα αστέρια. Μεταφέρουμε το πολύτιμό μας αστέρι στην πλάτη, στο κεφάλι…..κ.λ,π.
Σχολιάζουμε την συμπεριφορά του ήρωα και τον χαρακτηρίζουμε…….
2ο εργαστήριο
Η εκπαιδευτικός εισάγει την έννοια του ΕΘΕΛΟΝ ΤΙΣΜΟΥ! Τι είναι ο εθελοντισμός ; Διαβάζουμε το παραμύθι: θέλω, θέλεις έγινε! της Ζαχαρούλας Τζίνη και δημιουργούμε την ιδεοθύελλα μας…………………
Η εκπαιδευτικός μπαίνει στην τάξη κρατώντας μπλε κορδέλες και ενημερώνει τα παιδιά ότι τις κορδέλες αυτές μας τις έφερε ο φίλος μας και ήρωας του βιβλίου. Σήμερα θα μάθουμε για κάτι που αν το βάλουμε στη ζωή μας, η καρδιά μας θα «χορεύει» από χαρά. Πρώτα όμως θα βοηθήσουμε το σώμα μας να «ξυπνήσει» χορεύοντας. Χορεύουμε το τραγούδι : Τρελό από χαρά (Κωστή Μαραβέγια, μουσική και στίχους)
3ο εργαστήριο Tο δέντρο των ευχών
Τα παιδιά πήραν τα αστεράκια τους στο σπίτι, αλλά αποφασίσαμε ν φτιάξουμε κι εμείς τα δικά μας ιδιαίτερα αστέρια ( ήλιος και αστέρια στον ίδιο ουρανό). Τα νήπια κρεμούν τα αστεράκια τους πάνω στο δέντρο που έχουμε φτιάξει και δίνουν την προσωπική τους ευχή για τα παιδάκια του make a wish…………..
«Είναι ωραίο να προσφέρεις γιατί…» Τα παιδιά στέκονται σε κύκλο και ένα από αυτά κρατά την άκρη ενός κουβαριού νήματος. Το κουβάρι ξετυλίγεται πηγαίνοντας από παιδί σε παιδί. Κάθε φορά το παιδί που κρατά το κουβάρι συμπληρώνει τη φράση: «είναι ωραίο να προσφέρεις γιατί…».
Η εκπαιδευτικός αναφέρει πως ακριβώς έτσι συμβαίνει και με τον εθελοντισμό…συνδεόμαστε, δημιουργούμε μεταξύ μας ενώσεις, δεσμούς που οδηγούν σταδιακά σε μια κοινωνία ενσυναίσθησης, καλοσύνης, προσφοράς και αγάπης.
4ο εργαστήριο
Ακούμε τη μουσική από την ταινία Superman και ρωτάμε τα παιδιά τι τους θυμίζει; Συζητάμε για τους υπερήρωες. Τα παιδιά εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Συνδέουμε και ταυτίζουμε τον ρόλο του υπερήρωα με του εθελοντή.
Η εκπαιδευτικός εμφανίζει μια υφασμάτινη κάπα και καλεί τα παιδιά να μαντέψουν σε ποιον/α άραγε ανήκει. Αυτή η κάπα ανήκει στον υπερήρωα/ίδα εθελοντή/ρια. Αναφερόμαστε στις υπερδυνάμεις-αξίες που τον/τη χαρακτηρίζουν, εκείνα δηλαδή τα θετικά χαρακτηριστικά μετατρέπουν σε υπερήρωα/ίδα
Φοράμε την κάπα και γινόμαστε υπερήρωες……..
Ποιες είναι οι υπερδυνάμεις, «γιατρικά» που χρησιμοποιεί ο εθελοντής/ρια, για να θεραπεύει όποιους ανθρώπους το έχουν ανάγκη και να τους απλώνει έτσι χαμόγελα; Τα καταγράφουμε στις καρτέλες και τα τοποθετούμε στο τσαντάκι-βαλιτσάκι του υπερήρωα…..
5ο εργαστήριο.
Διάδρομος ευγνωμοσύνης. Τα παιδιά παρατάσσονται σε δύο γραμμές και ένα παιδί σε ρόλο εθελοντή/ριας περνά ανάμεσά τους. Καθώς περνά τα υπόλοιπα παιδιά του/της εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους. Πιθανές δηλώσεις: Σε ευχαριστούμε που προσφέρεις! Σε ευχαριστούμε που κάνεις τον κόσμο καλύτερο!
Τα παιδιά κάθονται και ακούνε το τραγούδι «Το χρώμα της ελπίδας» και προσπαθούν να εντοπίσουν στους στίχους σχετικά με την ελπίδα………. Συμπληρώνουν αν χρειαστεί κι άλλους δικούς τους. Ακολουθεί συζήτηση: Γιατί είναι σημαντικό να ελπίζουμε; Τι θα συμβεί αν ο κόσμος σταματήσει να ελπίζει;
Μηνύματα ελπίδας. Τους υπενθυμίζουμε ότι η Ζωή (ήρωας του παραμυθιού) βρίσκεται στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου. Καλούνται να σκεφτούν και να γράψουν ή να ζωγραφίσουν σε χαρτάκια τι θα της πουν για να της δώσουν ελπίδα. Έπειτα διπλώνουν το χαρτί και το κλείνουμε στο μπουκαλάκι. Τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν και να βάλουν τις ζωγραφιές τους στο μπουκάλι που φέραμε στο σχολείο. Τα παιδιά στέλνουν το μπουκάλι τους γεμάτο με ελπίδα και χαρά στα παιδιά του Make a wish……………
Η εκπαιδευτικός καλεί τα παιδιά να ξαπλώσουν και να κλείσουν τα μάτια ενώ ακούγεται χαλαρωτική μουσική. «Εισπνέουν από τη μύτη, εκπνέουν από το στόμα. Κάθε παιδί θα πει την ευχή που φύσηξε και θέλει να πραγματοποιηθεί……………..
Η εκπαιδευτικός ενημερώνει τα παιδιά ότι σύμφωνα με έρευνες όταν ένα παιδί περνά μια δύσκολη στιγμή με την υγεία του, το να πραγματοποιηθεί η ευχή του, τo γεμίζει με ελπίδα και δύναμη, η ψυχολογία του βελτιώνεται και τότε μπορεί να αποδώσει καλύτερα στις θεραπείες του.
Ολοκληρώνουμε με την ομαδική εργασία: Μια αγκαλιά για τα απιδιά του Make a wish
Την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στις 11:30 παρακολουθήσαμε από το σχολείο μας το Live streaming εκπαιδευτικό πρόγραμμα Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης: Ο Πέτρος και ο Λύκος του Sergei Prokofiev.
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσίασε το νέο της εκπαιδευτικό πρόγραμμα το δημοφιλέστερο ίσως μουσικό παραμύθι στην ιστορία της κλασσικής μουσικής εργογραφίας. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια δια ζώσης συναυλίας από την Αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μέσω link που στάλθηκε στα σχολεία που δηλώσαν συμμετοχή. Το πρόγραμμα απευθυνόταν σε σχολεία εκτός της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Η συναυλία ήταν δωρεάν και απευθυνόταν στο σύνολο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία).
Την εμπειρία μοιραστήκαμε με τους μαθητές από τις πρώτες τάξης του Δημοτικού Σχολείου που μας επισκέφθηκαν….
Ευχαριστούμε πολύ την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης για την ευκαιρία που μας έδωσε την ευκαιρία να απολαύσουμε αυτή την ιδιαίτερη εμπειρία. Επ Ευχαριστούμε επίσης πολύ όλους τους συντελεστές που βοηθήσαν στην υλοποίηση αυτής της δράσης.
Οι διακοπές τελείωσαν κι εμείς επιστρέφουμε στην αγκαλιά του σχολείου μας! Λέμε τις εντυπώσεις μας από τις διακοπές και καλωσορίζουμε το 2024.
Παίζουμε με τους αριθμούς του 2024, καλωσορίζουμε τον Ιανουάριο με τις πολλές ονομασίες, λέμε την παροιμία του και ετοιμάζουμε γούρι -κατασκευή…..ένα πέταλο με πηλό που έφτιαξαν τα παιδιά, ένα ρόδι τυχερό και το 2024 διακοσμημένο όπως θέλει ο καθένας…………
Μία έκπληξη μας περιμένει….. μία κούτα με βασιλοπιτάκια έρχεται στην τάξη μας καθώς και το δώρο για τον τυχερό.
Ευχαριστούμε πολύ το σύλλογο γονέων για την ευγενική και όμορφη χειρονομία.
Την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η γιορτή των Χριστουγέννων στο σχολείο μας. Γονείς και συγγενείς παρευρέθηκαν για να καμαρώσουν και να χειροκροτήσουν τα παιδιά μας!
Οι μικροί πρωταγωνιστές με ενθουσιασμό και χαρά φορώντας τα λαμπερά κοστούμια τους παρουσίασαν δύο θεατρικά: προσκύνημα στην φάτνη και τα παιδιά ζητούν Ειρήνη. Επίσης τραγούδησαν, κινήθηκαν σε γιορτινούς ρυθμούς ,εκφράστηκαν …………..
Δωράκια -εκπλήξεις περίμεναν τους μαθητές μας καθώς και η επίσκεψη του Αι Βασίλη!
Τα δωράκια μας για τα παιδιά!
Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά μας, ήταν καταπληκτικά!
Ευχαριστούμε το Σύλλογο γονέων -κηδεμόνων για τα δώρα!
Οι γιορτές πλησιάζουν κι εμείς στο σχολείο μας συζητάμε για τα έθιμα των γιορτών, αναφερόμαστε στα θρησκευτικά γεγονότα της εποχής εκείνης και στις γιορτές που έρχονται! Προετοιμαζόμαστε για την γιορτή μας, διακοσμούμε την τάξη μας και το σχολείο γενικότερα……
Το θαύμα της Γέννησης μέσα στη μικρή φατνούλα που έφτιαξαν τα παιδάκια μας…………
Κινούμαστε-χορεύουμε με το παιχνιδοτράγουδο: Αι Βασίλη είσαι εδώ;………………..
Φτιάχνουμε χαρούμενες καμπανούλες που κουδουνίζουν και στολίζουν την τάξη μας!
Στολίδια με πηλό, στολισμένα με χρυσόσκονη για να στολίσουμε το δεντράκι στην είσοδο του Νηπιαγωγείου.
Μέσα στα πουγκιά βάλαμε πήλινα στολίδια που περίσσεψαν για να τα πάρουν στο σπίτι τους….
Τα όμορφα δεντράκια μας……….
Ένας Αι Βασίλης που κουνιέται-ρολάρει και φωνάζει Χο Χο Χο όλους σας αγαπώ!
Φυσικά δεν ξεχνάμε να γράψουμε γράμμα στον αι Βασίλη………….
Η πρόσκληση μας για τη γιορτή είναι μία Χριστουγεννιάτικη μπάλα……διακοσμημένη με τύπωμα φελλού…..
Οι κάρτες που φτιάξαμε και οι ευχές των παιδιών………
Ένα ημερολόγιο μπότα του Αι Βασίλη για τα παιδιά…….
Οι μύθοι με τα καλικαντζαράκια είναι ιδιαίτερα αγαπητοί στα παιδιά ….κατασκευάζουμε και την ομαδική εργασία: Καλικάντζαροι
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή