Ενημερώνομαι – μαθαίνω-προστατεύομαι.

Ιούν 20241

Συμπληρώνουμε και ολοκληρώνουμε το εργαστήριο δεξιοτήτων :Σεισμός και τώρα τι κάνω; με επιπλέον δραστηριότητες σχετικές   με τις φυσικές καταστροφές που συνολικά αποτελούν το θέμα μας ( πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων): “Ενημερώνομαι – μαθαίνω-προστατεύομαι”  από φυσικούς κινδύνους-καταστροφές.

Έχει γίνει ήδη αναφορά  στο εργαστήριο Δεξιοτήτων  στα ηφαίστεια μας  και μας δίνεται τώρα η ευκαιρία να ασχοληθούμε με ένα άλλο στοιχείο της φύσης και φυσικό κίνδυνο: την φωτιά!

20240219 080547

Ο μύθος του Προμηθέα μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για την σπουδαιότητα της φωτιάς στη ζωή του ανθρώπου από την αρχαιότητα   αλλά και στην καθημερινότητα μας.

ΑΝΟΙΓΜΑ Η ΦΩΤΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

 

Μαθαίνουμε και απομνημονεύουμε ένα αίνιγμα για την φωτιά. Εκφραζόμαστε μέσα από την εικαστική αποτύπωσητη (ζωγράφίζουμε την φωτιά) και χορεύουμε το ρυθμικό τραγούδι: Ταμ Ταμ τζουμαλάγια

20240221 081148

20240221 081008

20240221 080945

Στη συνέχεια αναφερόμαστε στην επικινδυνότητα της φωτιάς. Τα νήπια  αναφέρουν τις προσωπικές του εμπειρίες -πληροφορίες. Στο διαδίκτυο αναζητούμε σχετικές πληροφορίες και ανακαλύπτουμε πως υπάρχουν   διάφορα είδη πυρκαγιών(σπίτι, δάσος, εργοστάσιο, πλοίο κ.λ.π.) Μας προβληματίζει το ερώτημα :πως να προστατευθούμε από μια πυρκαγιά ; τι πρέπει να κάνουμε;

Παρακολουθούμε τα σχετικά βίντεο από τη πολιτική προστασία.

Εκπαιδευτική ταινία για προστασία από πυρκαγιές

Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας – Δασικές Πυρκαγιές: Προετοιμάσου

Μαθαίνουμε το σύνθημα: Δεν παίζουμε με τη φωτιά, γιατί η φωτιά δεν παίζει μαζί μας! και βλέπουμε το σχετικό βίντεο.

Επισκεπτόμαστε το ΚΕΠΕΑ Κ. Ποροϊων . Μέσα από το παραμύθι (παράσταση κουκλοθεάτρου) :Η Πίτσα η αλεπουδίτσα αναφερόμαστε και  συζητάμε για τις δασικές πυρκαγιές και τις συνέπειες τους.

Collage Fotor 1 1

20240522 101015

Προβληματιζόμαστε και προτείνουμε τρόπους για να αντιμετωπίσουμε μία φωτιά που ίσως χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε στο σχολείο , στο σπίτι κ.λ.π. Η συζήτηση η ανταλλαγή  σκέψεων ,ο προβληματισμός, τα σχετικά βίντεο που παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο από τη διεύθυνση πολιτικής προστασίας μας οδηγούν στην καταγραφή βασικών οδηγιών σε περίπτωση πυρκαγιάς .

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ 1 1

φφ

Αναρτούμε τις οδηγίες στην τάξη .

Συνεχίζουμε με ον επόμενο φυσικό κίνδυνο :”Πλημμύρες”

Η ιστορία της Κιβωτού του Νώε αποτελεί την αφόρμηση για να ασχοληθούμε με το φυσικό κίνδυνο των πλημμυρών. Σχολιάζουμε την ιστορία και αναφερόμαστε στις καταστροφικές συνέπειες της πλημμύρας.

Αναζητούμε στο διαδίκτυο εικόνες και βίντεο από πλημμύρες που έχουν γίνει στην πατρίδα μας(Θεσσαλία). Παρακολουθούμε έκτακτο δελτίο  ειδήσεων που αναφέρεται σε πλημμυρικά φαινόμενα….. όπως και αντίστοιχο  δελτίο καιρού.

Συζητάμε για τον τρόπο που θα αντιδράσουμε εάν χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε μία παρόμοια κατάσταση στο σχολείο ή στο σπίτι…..

Μέσα από ψυχοκινητικά παιχνίδια αναπαριστούμε τις κινήσεις-αντιδράσεις ετοιμότητας….

Απαντήσεις των παιδιών…….

20240422 091541

θα περπατήσουμε στις μύτες των ποδιών……

20240422 091652

Θα ανεβούμε πάνω στα παγκάκια……………………..

20240422 091704

Θα πάρουμε τηλέφωνο την πυροσβεστική…………..

20240422 091902

Αναφερόμαστε στην σημαντικότητα του νερού της βροχής στη ζωή του ανθρώπου αλλά και στην καταστροφή που μπορεί να προέλθει από την μεγάλη ποσότητα της βροχής.

Άπό την μυθολογία διαβάζουμε τον μύθο με τον Δευκαλίωνα και την Πύρα  και τον ζωγραφίζουμε.

Παρακολουθούμε το παρακάτω  βιντεάκι, το σχολιάζουμε, προβληματιζόμαστε…..

Επισκεπτόμαστε τον  ιστότοπο  : Ermis-F

Παίζουμε με τα quiz και διαβάζουμε το παραμύθι:Screenshot 1

Screenshot 3

Συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε και καταγράφουμε μετά την ανάγνωση του παραμυθιού:

20240524 153644

Προσεγγίζουμε το φαινόμενο της πλημμύρα μέσα από τη τέχνη. Παρατηρούμε πίνακες ζχωγραφικής (υλικό από το πρόγραμμα Δευκαλίων).Αναφερόμαστε και καταγράφουμε τα συναισθήματα που αναγνωρίζουμε στα πρόσωπα που εικονίζονται.

20240424 141924

 

Τα νήπια επιλέγουν κάποιους από τους πίνακες και χωρίζονται σε ομάδες . Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει -αναπαραστήσει τον πίνακα που επέλεξε…….

20240415 103019

20240415 103138 1

20240415 103408 1

 

Ακούμε και τραγουδάμε το παραδοσιακό τραγούδι Περπερούνα ή Πιρπιρούνα. Αναφερόμαστε στο έθιμο(επίκληση για βροχή).

H Περπερούνα

Ολοκληρώνουμε με τις οδηγίες που καταγράφουμε  για την αντιμετώπιση των πλημμυρών και τις αναρτούμε σε εμφανές σημείο στην τάξη,

 

Screenshot 2

Screenshot 4

 

Ενημερώνομαι – μαθαίνω-προστατεύομαι. από Νηπιαγωγείο Χαροπού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.

από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημερώνομαι – μαθαίνω-προστατεύομαι.    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Google Earth

GPS

Άγιος Παΐσιος

Άγιος Παΐσιος

καιρός

καιρός
Ιούνιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Τον πλανήτη μου βοηθώ με ανακύκλωση κι εγώ.

Όχι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό.

Όχι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό

Όχι στο διαδικτυακό εκφοβισμό.

Οι μέρες της εβδομάδας.

 Οι μέρες της εβδομάδας.

Κάλαντα Χριστουγέννων 2024

Κάλαντα Χριστουγέννων 2024

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου 2024.

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου 2024.

Γενάρης.

Γενάρης.

Μίλα τώρα.

Μίλα τώρα

Παρέλαση 25ης Μαρτίου.

Άπειρα αστέρια άπειρες ευχές.

Άπειρα αστέρια άπειρες ευχές.

Κάλαντα Χριστουγέννων.

ΚΑΛΑΝΤΑ

Γιορτάζουμε το Πολυτεχνείο.

DSC03177

Παρέλαση 28η Οκτωβρίου 2023.

παρέλαση Χαροπό

Ταξιδεύω στο κόσμο του διαδικτύου με ασφάλεια.

Ταξιδεύω στο κόσμο του διαδικτύου με ασφάλεια

Μαθητόκοσμος 2024

Μαθητόκοσμος 2024


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων