Συμπληρώνουμε και ολοκληρώνουμε το εργαστήριο δεξιοτήτων :Σεισμός και τώρα τι κάνω; με επιπλέον δραστηριότητες σχετικές με τις φυσικές καταστροφές που συνολικά αποτελούν το θέμα μας ( πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων): “Ενημερώνομαι – μαθαίνω-προστατεύομαι” από φυσικούς κινδύνους-καταστροφές.
Έχει γίνει ήδη αναφορά στο εργαστήριο Δεξιοτήτων στα ηφαίστεια μας και μας δίνεται τώρα η ευκαιρία να ασχοληθούμε με ένα άλλο στοιχείο της φύσης και φυσικό κίνδυνο: την φωτιά!
Ο μύθος του Προμηθέα μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για την σπουδαιότητα της φωτιάς στη ζωή του ανθρώπου από την αρχαιότητα αλλά και στην καθημερινότητα μας.
Μαθαίνουμε και απομνημονεύουμε ένα αίνιγμα για την φωτιά. Εκφραζόμαστε μέσα από την εικαστική αποτύπωσητη (ζωγράφίζουμε την φωτιά) και χορεύουμε το ρυθμικό τραγούδι: Ταμ Ταμ τζουμαλάγια
Στη συνέχεια αναφερόμαστε στην επικινδυνότητα της φωτιάς. Τα νήπια αναφέρουν τις προσωπικές του εμπειρίες -πληροφορίες. Στο διαδίκτυο αναζητούμε σχετικές πληροφορίες και ανακαλύπτουμε πως υπάρχουν διάφορα είδη πυρκαγιών(σπίτι, δάσος, εργοστάσιο, πλοίο κ.λ.π.) Μας προβληματίζει το ερώτημα :πως να προστατευθούμε από μια πυρκαγιά ; τι πρέπει να κάνουμε;
Παρακολουθούμε τα σχετικά βίντεο από τη πολιτική προστασία.
Εκπαιδευτική ταινία για προστασία από πυρκαγιές
Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας – Δασικές Πυρκαγιές: Προετοιμάσου
Μαθαίνουμε το σύνθημα: Δεν παίζουμε με τη φωτιά, γιατί η φωτιά δεν παίζει μαζί μας! και βλέπουμε το σχετικό βίντεο.
Επισκεπτόμαστε το ΚΕΠΕΑ Κ. Ποροϊων . Μέσα από το παραμύθι (παράσταση κουκλοθεάτρου) :Η Πίτσα η αλεπουδίτσα αναφερόμαστε και συζητάμε για τις δασικές πυρκαγιές και τις συνέπειες τους.
Προβληματιζόμαστε και προτείνουμε τρόπους για να αντιμετωπίσουμε μία φωτιά που ίσως χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε στο σχολείο , στο σπίτι κ.λ.π. Η συζήτηση η ανταλλαγή σκέψεων ,ο προβληματισμός, τα σχετικά βίντεο που παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο από τη διεύθυνση πολιτικής προστασίας μας οδηγούν στην καταγραφή βασικών οδηγιών σε περίπτωση πυρκαγιάς .
Αναρτούμε τις οδηγίες στην τάξη .
Συνεχίζουμε με ον επόμενο φυσικό κίνδυνο :”Πλημμύρες”
Η ιστορία της Κιβωτού του Νώε αποτελεί την αφόρμηση για να ασχοληθούμε με το φυσικό κίνδυνο των πλημμυρών. Σχολιάζουμε την ιστορία και αναφερόμαστε στις καταστροφικές συνέπειες της πλημμύρας.
Αναζητούμε στο διαδίκτυο εικόνες και βίντεο από πλημμύρες που έχουν γίνει στην πατρίδα μας(Θεσσαλία). Παρακολουθούμε έκτακτο δελτίο ειδήσεων που αναφέρεται σε πλημμυρικά φαινόμενα….. όπως και αντίστοιχο δελτίο καιρού.
Συζητάμε για τον τρόπο που θα αντιδράσουμε εάν χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε μία παρόμοια κατάσταση στο σχολείο ή στο σπίτι…..
Μέσα από ψυχοκινητικά παιχνίδια αναπαριστούμε τις κινήσεις-αντιδράσεις ετοιμότητας….
Απαντήσεις των παιδιών…….
θα περπατήσουμε στις μύτες των ποδιών……
Θα ανεβούμε πάνω στα παγκάκια……………………..
Θα πάρουμε τηλέφωνο την πυροσβεστική…………..
Αναφερόμαστε στην σημαντικότητα του νερού της βροχής στη ζωή του ανθρώπου αλλά και στην καταστροφή που μπορεί να προέλθει από την μεγάλη ποσότητα της βροχής.
Άπό την μυθολογία διαβάζουμε τον μύθο με τον Δευκαλίωνα και την Πύρα και τον ζωγραφίζουμε.
Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι, το σχολιάζουμε, προβληματιζόμαστε…..
Επισκεπτόμαστε τον ιστότοπο : Ermis-F
Παίζουμε με τα quiz και διαβάζουμε το παραμύθι:
Συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε και καταγράφουμε μετά την ανάγνωση του παραμυθιού:
Προσεγγίζουμε το φαινόμενο της πλημμύρα μέσα από τη τέχνη. Παρατηρούμε πίνακες ζχωγραφικής (υλικό από το πρόγραμμα Δευκαλίων).Αναφερόμαστε και καταγράφουμε τα συναισθήματα που αναγνωρίζουμε στα πρόσωπα που εικονίζονται.
Τα νήπια επιλέγουν κάποιους από τους πίνακες και χωρίζονται σε ομάδες . Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει -αναπαραστήσει τον πίνακα που επέλεξε…….
Ακούμε και τραγουδάμε το παραδοσιακό τραγούδι Περπερούνα ή Πιρπιρούνα. Αναφερόμαστε στο έθιμο(επίκληση για βροχή).
Ολοκληρώνουμε με τις οδηγίες που καταγράφουμε για την αντιμετώπιση των πλημμυρών και τις αναρτούμε σε εμφανές σημείο στην τάξη,
Ενημερώνομαι – μαθαίνω-προστατεύομαι. από Νηπιαγωγείο Χαροπού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.