Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα επισκέπτονται το νηπιαγωγείο μας!
Εργαστήριο δεξιοτήτων. Θεματικός κύκλος :” Ευ ζην” Υποθεματική: Αυτομέριμνα και πρόληψη. Ψυχική υγεία. Καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών. Αναγνώριση έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων.
1ο εργαστήριο Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα και ο μαγικός κύκλος.
Γνωριμία με τον Πυξιδούλη ,την Πυξιδούλα και το μαγικό κοχύλι. Δημιουργία Συμβολαίου της ομάδας. Εγώ + εσύ = η ομάδα μας. Αναγνώριση του ρόλου τους, εξοικείωση με τη λειτουργία της ομάδας.
Παιχνίδι :το μαγικό σεντόνι. Κάτω από το μαγικό σεντόνι κάθε ομάδα μεταμορφώνεται σε ένα ζώο της επιλογής της το οποίο μιμείται όταν σηκώνουμε την κουβέρτα.
Η ομάδα μιμείται τα ζώα που επέλεξε, εκφράζεται….
Όλες οι ομάδες μαζί ,κάτω από την μαγική κουβέρτα. Τα νήπια περιγράφουν τα συναισθήματα που βίωσαν και απαντούν στην ερώτηση : πότε σας άρεσε περισσότερο;
Συνεχίζουμε με τον ομαδικό χορό της βροχής των Ινδιάνων που βοηθά την ομάδα να επικεντρωθεί σε αυτό που θα ακολουθήσει και λειτουργεί εμψυχωτικά.
Τα νήπια αφού κατανοήσουν το παιχνίδι κάνουν αυτά την αλλαγή της κίνησης η οποία μεταδίδεται από το ένα στο άλλο.
- 2ο εργαστήριο: Εγώ+ εσύ= Η ομάδα μας. Τα νήπια πρέπει να καταλάβουν ότι έχουν κοινά χαρακτηριστικά που τους κάνουν να μοιάζουν.
Παίζουμε το σπασμένο τηλέφωνο(εισαγωγική δραστηριότητα). Τα νήπια εξοικειώνονται με τη λειτουργία της ομάδας και αισθάνονται σημαντικά μέλη της. - Καθόμαστε στον κύκλο, με μία καρέκλα λιγότερη και ένας μένει όρθιος στη μέση (ξεκινάμε με τον εκπαιδευτικό). Δίνουμε στα παιδιά διάφορες εντολές όπως: «Να σηκωθούν όσοι έχουν καστανά μαλλιά», «Να σηκωθούν όσοι αγαπούν την σοκολάτα!».
Όσα παιδιά πιστεύουν ότι τους αφορά αυτό που λέγεται, θα πρέπει να αλλάξουν θέση μεταξύ τους. Ένα θα μείνει και πάλι όρθιο. Αυτό το παιδί είναι, που θα δώσει την επόμενη εντολή.
Είναι σημαντικό να μείνουμε στην ιδέα ότι όλοι μπορεί να έχουμε κάποια κοινά με τους άλλους, να μοιραζόμαστε πράγματα με τους άλλους και να μαθαίνουμε για τους άλλους.
Παιχνίδι: Η λιμνούλα του ψαρέματος Φροντίζω τον εαυτό μου, αποκτώ υγιείς συνήθειες. ενίσχυση της κριτικής σκέψης.
Οι υγιείς εικόνες- συνήθειες μπαίνουν στο καλάθι του ψαρά.
Οι υγιείς-θετικές συμπεριφορές στάσεις μπαίνουν στο καλάθι του ψαρά. Αν είναι μη υγιείς-αρνητικές, ο ψαράς το ρίχνει πίσω στη λιμνούλα.
3ο εργαστήριο . υγιείς συνήθειες “Ζω με υγεία”
Γρίφοι και ιδέες που δραματοποιούνται απόν τον ηθοποιό με παντομίμα. Ο ηθοποιός -νήπιο παρουσιάζει με παντομίμα στον μαγικό κύκλο.΄Οποιος το βρει σηκώνει το χέρι του. Το παζλ του εαυτού μου( συμπληρώθηκε με τη βοήθεια των γονέων στο σπίτι ).
Τα νήπια παρουσιάζουν τον εαυτό τους(προτιμήσεις, αρχικό γράμμα του ονόματος τους…..)
Στη συνέχεια μιλούν και περιγράφουν το σπίτι τους…
4ο εργαστήριο Συναισθήματα.
Τα νήπια μεμονωμένα χωρίς να το φανερώσουν στους άλλους κοιτάζουν μέσα στο κουτί όπου βρίσκεται το καθρεφτάκι. Βλέπουν την εικόνα τους χωρίς να μιλούν. Το κουτί περνά από όλα τα παιδιά .Τα παιδιά ενθαρρύνονται να μιλήσουν για το πως νιώθουν καθώς βλέπουν μέσα το είδωλο τους. Επίσης να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν κάποια βασικά συναισθήματα.
Ο τροχός των συναισθημάτων μας βοηθάει στην αναγνώριση των συναισθημάτων και σε παιχνίδια που κάνουμε.
Επιμένουμε στο συναίσθημα του θυμού και στον τρόπο διαχείρισης του……….
Ζητάμε από τους γονείς μαζί με τα παιδιά να ψάξουν να βρούνε και να μας φέρουν στο σχολείο εικόνες που δείχνουν συναισθήματα.
Ομαδοποίηση των συναισθημάτων σε ένα ομαδικό κολλάζ (χαρά, λύπη, φόβος, θυμός, κούραση-χαλάρωση, πείνα κ.λ.π.
5ο εργαστήριο. Το σπίτι των συναισθημάτων.
Στο σπίτι υπάρχουν τέσσερα δωμάτια -χώροι με τα βασικά συναισθήματα(χαρά, λύπη, θυμός, φόβος )
Το κάθε παιδί επιλέγει το συναίσθημα που νιώθει και τοποθετεί το μανταλάκι με το όνομα του στο αντίστοιχο δωμάτιο του. Έχουν τη δυνατότητα να μετακινήσουν το όνομα τους και να το τοποθετήσουν σε άλλο δωμάτιο ανάλογα με το πως αισθάνονται.
Το δέντρο της υπερηφάνειας(είμαι υπερήφανος για τον εαυτό μου γιατί μπορώ…..)
Αρχικά τα νήπια έχουν κόψει διάφορα φρούτα της αρεσκείας τους. Η νηπιαγωγός ζητάει από κάθε παιδί να μας αφηγηθεί μια ιστορία ή ένα κατόρθωμα για το οποίο είναι υπερήφανο. Ακούει το κάθε παιδί γράφει με απλές λέξεις πάνω στο φρούτο του την ικανότητα που είναι υπερήφανο κάθε παιδάκι.
6ο εργαστήριο. Ανταλλαγή των αντικειμένων -παιχνιδιών.
Κάθε παιδί φέρνει από το σπίτι του ένα μικρό αγαπημένο αντικείμενο. ¨ολα τα αντικείμενα παιχνιδάκια μπαίνουν σε μία τσάντα . Το κάθε παιδί χωρίς να βλέπει παίρνει ένα αντικείμενο.. …..Το αποκαλύπτει στην ολομέλεια και μαθαίνουμε το περιγράφουμε και λέμε ποιανού είναι; Όλοι νιώθουν ενθουσιασμένοι και περιμένουν τη σειρά τους.
Βλέπω το τυχερό μου αντικείμενο και ζωγραφίζω για το συμμαθητή μου του οποίου έτυχα-τράβηξα το αντικείμενο.
Παιχνίδι για την ενίσχυση της ομαδικότητας και της συνεργασίας, Δίνουμε στα παιδιά την εντολή! Βρείτε ένα τρόπο για να χωρέσετε όλοι μαζί πάνω σε αυτό το κομμάτι χαρτί…………..
Η ευρηματικότητα των παιδιών περισσεύει………….
Τελειώνουμε με το φύλλο αξιολόγησης από τα παιδιά για το πρόγραμμα: Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο!
Σας αφιερώνουμε το τραγούδι των συναισθημάτων που ακούσαμε και τραγουδήσαμε από το you tube
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα επισκέπτονται το νηπιαγωγείο μας! από Νηπιαγωγείο Χαροπού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.