Οι διερευνήσεις αποτελούν μαθησιακές δράσεις που φέρουν σε επαφή τα παιδιά με τα στάδια  της ερευνητικής διαδικασίας και δίνουν έμφαση στην ενεργό εμπλοκή τους και στην ανακάλυψη νέων γνώσεων. Περιλαμβάνουν τις εξής φάσεις:

Επαφή των παιδιών με το θέμα και ανάπτυξη προβληματισμού σε σχέση με τα ζητήματα που παρουσιάζονται

Η εκπαιδευτικός παρουσίασε στα παιδιά το πρόβλημα. τα φύλλα του φυτού μας έχουν αυτήν την εικόνα .Τι συμβαίνει άραγε;

IMG 20241112 115659

Στη συνέχεια τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες αναζητούν και επεξεργάζονται πληροφορίες, κάνουν υποθέσεις ,παρατηρούν, χρησιμοποιούν εργαλεία και αποτυπώνουν σε χαρτί τις υποθέσεις τους.

Στην ολομέλεια  τα παιδιά  παρουσιάζουν τις υποθέσεις τους  και υλοποιούν τις προτάσεις τους.

υποθ 4

υποθ.2υποθεση 1

υποθεση 3

Τα παιδιά αποφασίζουν να στείλουν γράμμα στον Γεωπόνο για να τα βοηθήσει.

Καλημερα

τα παιδιά λαμβάνουν την απάντηση  του γεωπόνου. Η λύση της υπόθεσης έρχεται μέσα από τον πίνακα του

του Gustav klimt  “Το δέντρο της ζωής”.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 11 203019

Σε ομάδες πάλι τα παιδιά παρατηρούν τον πίνακα και οδηγούνται σε  συμπεράσματα τα οποία αποτυπώνουν στο χαρτί

συμπερασμα 2 συμπερασμα 3 συμπερασμα1 συμπερασμα4

 

 

Διαβάσαμε το βιβλίο  ” Ο κλέφτης των φύλλων”

IMG 20250109 110421 1

Στη συνέχεια τα παιδιά έχοντας το ρόλο του μικρού ερευνητή χωρίστηκαν σε ομάδες και μελετώντας τον χάρτη ξεκίνησαν την εξερεύνηση στο προαύλιο για να βρουν τα χαμένα φύλλα.

ΧΑΡΤΗΣ

Τέλος επιστρέφοντας στην τάξη κάθε ομάδα παρουσιάζει τα φύλλα που συνέλεξε και οι υπόλοιπες ομάδες με βάση τον χάρτη ελέγχουν αν τα φύλλα είναι τα κλεμμένα