Καλώς ήρθατε

στο ιστολόγιο που φιλοξενεί

το 1ο Νηπιαγωγείο ΑΤΠΣΥΤΕ – Μονάδα 5

το 2ο Νηπιαγωγείο ΑΤΠΣΥΤΕ – Μονάδα 4

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλώς ήρθατε

Χριστουγεννιάτικο Bazaar – Μια Πράξη Αγάπης από τα Παιδιά μας

Με ιδιαίτερη χαρά και φέτος, το σχολείο μας ένωσε τις δυνάμεις του για τη διοργάνωση του χριστουγεννιάτικου Bazaar αγάπης, σε συνδυασμό με την φωταγώγηση του χριστουγεννιάτικου δέντρου του σχολείου μας. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας δημιούργησαν μικρά έργα, δώρα και χριστουγεννιάτικες κατασκευές, αφήνοντας το ιδιαίτερο αποτύπωμά τους σε κάθε μία από αυτές!

Η τάξη γέμισε χρώματα, υφάσματα, κορδέλες και τα παιδιά, ξεδιπλώνοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά 3D δέντρα, στα οποία έγραψαν πάνω ευχές για «Καλά Χριστούγεννα»!

Eikona1

Κατασκευή χριστουγεννιάτικων δέντρων

 

Κατασκευάσαμε επίσης γλυκά αρωματικά βαζάκια με υλικά για χριστουγεννιάτικη συνταγή μπισκότων gingerbread. Ζυγίσαμε, μετρήσαμε, μυρίσαμε τα υλικά και γράψαμε τα υλικά της συνταγής, η οποία τοποθετήθηκε σε μορφή QR CODE πάνω στα βαζάκια! Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με μαθηματικές έννοιες και με δεξιότητες γραπτού λόγου, συνειδητοποιώντας παράλληλα την κοινωνική διάσταση  των μαθηματικών και της γλώσσας.

85

Προετοιμάζοντας τα γλυκά βαζάκια!

24

Η συνταγή και η εκτέλεση για τα μπισκότα!

 

Όντας το τμήμα των «ταξιδευτών», αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια χριστουγεννιάτικη τρίλιζα σε μέγεθος τσέπης, ώστε τα παιδιά να την παίρνουν μαζί τους σε κάθε εκδρομή τους! Αρχικά γνωρίσαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι της τρίλιζας, τους κανόνες και τον σκοπό του και έπειτα ξεκίνησε η δημιουργία του! Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες, την κόκκινη και την πράσινη και καθένας είχε το δικό του ρόλο στην κατασκευή, ανάλογα με τις ικανότητες και την επιθυμία του. Άλλος έφτιαξε τους πίνακες της τρίλιζας, άλλος ζωγράφισε και άλλος σχεδίασε. Προάγοντας την αξία της διαφορετικότητας και με σεβασμό στα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα των παιδιών, οι ομάδες συνεργάστηκαν για το πιο ταξιδιάρικο αποτέλεσμα!

23

Κατασκευάζοντας τη χριστουγεννιάτικη τρίλιζα!

 

Το Bazaar δεν είναι απλώς μια όμορφη χριστουγεννιάτικη δράση. Είναι μια ευκαιρία να μεταδώσουμε στα παιδιά βαθύτερες αξίες. Την προσφορά, τη συνεργασία, την ενσυναίσθηση και τη χαρά του να δημιουργείς για έναν ανώτερο σκοπό. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές καλλιέργησαν δεξιότητες ζωής, έμαθαν να εργάζονται ως ομάδα και συνειδητοποίησαν τι σημαίνει ενεργός πολίτης. Η συλλογική προσπάθεια μπορεί να γίνει δύναμη ελπίδας και ακόμα και η πιο μικρή πράξη μπορεί να φέρει μεγάλη αλλαγή. Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τον σκοπό του Bazaar, καθώς τα έσοδά του διατέθηκαν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.

BAZAAR 2

Η αίθουσα του Bazaar “πλημμυρισμένη” από κόσμο!

BAZAAR 1

Η φωταγώγηση του χριστουγεννιάτικου δέντρου!

Η μέρα του Bazaar έφτασε! Η προσέλευση του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη. Όλοι φόρεσαν τα γιορτινά τους και με τις πιο δυνατές φωνές μικροί και μεγάλοι μέτρησαν αντίστροφα για την φωταγώγηση του χριστουγεννιάτικου δέντρου. Τα παιδιά τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια κάτω από το δέντρο και στη συνέχεια κεράστηκαν ζεστή σοκολάτα και νόστιμα γλυκίσματα. Η έκθεση των ειδών του bazaar έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας. Ο χώρος γέμισε από γονείς, παππούδες και γιαγιάδες  οι οποίοι ενθουσιασμένοι με τις δημιουργίες των παιδιών έκαναν τις αγορές τους, δίνοντας έτσι στους μαθητές μας το κίνητρο να συνεχίσουν να δημιουργούν και να προσφέρουν. Το φετινό Bazaar αποτέλεσε μια εμπειρία που μας βοήθησε να νιώσουμε το πνεύμα των Χριστουγέννων, το πνεύμα της αγάπης, της γενναιοδωρίας, της αλληλεγγύης.

Καλά Χριστούγεννα σε όλους! 🎄✨

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2025-2026), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2025-2026), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2025-2026), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2025-2026), 6ος Άξονας. Ηγεσία – Οργάνωση & διοίκηση (Σχ. έτος 2025-2026), 7ος Άξονας. Σχολείο & κοινότητα (Σχ. έτος 2025-2026), Εκπαιδευτικές δράσεις | Γράψτε σχόλιο

Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω… μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω»

Στο νηπιαγωγείο μας ολοκληρώσαμε με χαρά έναν κύκλο τεσσάρων Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με γενικό τίτλο εργαστηρίου  «Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω… μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω». Τα παιδιά, μέσα από βιωματικές, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, καλλιέργησαν δεξιότητες επικοινωνίας, συναισθηματικής έκφρασης, ενσυναίσθησης και συνεργασίας, σύμφωνα με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα για το Νηπιαγωγείο (ΙΕΠ).

 1ο Εργαστήριο: «Βάζουμε όλοι ένα χεράκι για να συνεργαζόμαστε»

Το πρώτο μας εργαστήριο ήταν αφιερωμένο στη δημιουργία του συμβολαίου της τάξης.

Μέσα από συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και ομαδοσυνεργατική δράση, τα παιδιά διατύπωσαν τους κανόνες που θεωρούν σημαντικούς για να μπορούν:

  • να συνεργάζονται,
  • να επικοινωνούν με σεβασμό,
  • να λύνουν τις διαφωνίες τους ειρηνικά.

Στη συνέχεια, έφτιαξαν ένα εικαστικό συμβόλαιο-αποτύπωμα, στο οποίο «έβαλαν όλοι ένα χεράκι», κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το συμβόλαιο αναρτήθηκε στην τάξη και αποτελεί καθημερινό σημείο αναφοράς.

IMG 0586

Εργαζόμαστε ομαδοσυεργατικά για το συμβόλαιο της τάξης μας!

IMG 0589 1

“Βάζουμε όλοι ένα χεράκι για να συνεργαζόμαστε” – Συμβόλαιο κανόνων τάξης

2ο Εργαστήριο: Ψυχική Ανθεκτικότητα – «Κι όμως… με πειράζει!»

Με αφορμή το βιβλίο «Κι όμως… με πειράζει!», τα παιδιά γνώρισαν τον ήρωα Βλαδίμηρο, ο οποίος δυσκολευόταν να εκφράσει τι τον ενοχλεί.

Συζητήσαμε τις στιγμές που όλοι νιώθουμε κάτι «βαρύ» ή «άβολο» και δεν ξέρουμε πώς να το πούμε. Κάθε παιδί μπήκε στο ρόλο του Βλαδίμηρου, αναγνώρισε συναισθήματα και βίωσε τη σημασία της λεκτικής έκφρασης. Με την τέχνη τους δημιούργησαν τον δικό τους Βλαδίμηρο και ζωγράφισαν μια στιγμή της ζωής τους που ένιωσαν όπως εκείνος. Ήταν ένα εργαστήριο που ενίσχυσε τη συναισθηματική επίγνωση και τη δεξιότητα έκφρασης συναισθημάτων, βασικά στοιχεία της ψυχικής ανθεκτικότητας.

IMG 0587

Διαβάζουμε το παραμύθι “Και όμως με πειράζει”

IMG 0585 1

Σε χαρτί του μέτρου με τη δική μας τέχνη φτιάχνουμε τον δικό μας Βλαδήμηρο!

 

 3ο Εργαστήριο: Εικαστική Παρέμβαση & De Bono – «Bullying»

Στο τρίτο εργαστήριο τα παιδιά επεξεργάστηκαν τον πίνακα ζωγραφικής «Bullying».Εφαρμόσαμε τη μέθοδο συλλογιστικής σκέψης έξι καπέλα σκέψης  του De Bono, συνδεδεμένη με τις ρουτίνες σκέψης «Σκέφτομαι – Παρατηρώ – Ενεργώ» του Αναλυτικού Προγράμματος για το νηπιαγωγείο.

Τα παιδιά:

  • παρατήρησαν λεπτομέρειες,
  • εξέφρασαν ιδέες με βάση τα διαφορετικά «καπέλα»,
  • ερμήνευσαν τον πίνακα μέσα από πολλαπλές οπτικές,
  • συνεργάστηκαν σε ομάδες και στήριξαν με επιχειρήματα τις σκέψεις τους.

Το εργαστήριο αυτό ενίσχυσε τη κριτική σκέψη, τη δημιουργική σκέψη, τη γλωσσική ανάπτυξη και τον οπτικό γραμματισμό.

IMG 0581 1 1

Ρουτίνα έντεχνου συλλογισμού – έξι καπέλα σκέψης de Bono

IMG 0582 1

Γράφουμε τις ρουτίνες σκέψης! Βλέπω – Σκέφτομαι – Ενεργώ

 4ο Εργαστήριο: Φιλία – «Τα Πορτρέτα της Φιλίας»

Το τελευταίο εργαστήριο ήταν αφιερωμένο στη φιλία. Κάθε παιδί επέλεξε έναν φίλο ή μια φίλη από την τάξη και:

  • ζωγράφισε για εκείνον,
  • φωτογραφήθηκε μαζί του,
  • δημιούργησε το δικό του πορτρέτο φιλίας με τεχνική «ζωγραφική πάνω σε φωτοτυπία»,
  • έγραψε και διατύπωσε προφορικά τον λόγο που επέλεξε αυτό το πρόσωπο.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή αναδείχθηκαν έννοιες όπως η αποδοχή, η φροντίδα, ο σεβασμός και η συνεργασία.

IMG 0584

Τα πορτρέτα της φιλίας!

IMG 0583

Αξιολόγηση & Μαθηματικά: Ποια δραστηριότητα άρεσε περισσότερο;

Στην τελική φάση, τα παιδιά αξιολόγησαν όλα τα εργαστήρια. Με τη βοήθεια του υλικού Montessori (αδράχτια), μέτρησαν και σύγκριναν τους αριθμούς των θετικών ψήφων για κάθε δραστηριότητα. Μέσα από μια μαθηματική διαδικασία κατάφεραν:

  • να συγκρίνουν ποσότητες,
  • να μετρήσουν,
  • να εξαγάγουν συμπέρασμα για το ποια δραστηριότητα είχε τις περισσότερες θετικές ψήφους.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την επικαιροποίηση του συμβολαίου της τάξης, που τα παιδιά διαμόρφωσαν με βάση τις εμπειρίες τους από τον κύκλο των εργαστηρίων.

IMG 0580 1

Τα παιδια μετρούν της ψήφους για το εργαστήριο που τους άρεσε πιο πολύ!

IMG 0588

Τα παιδιά αξιολογού τα εργαστήρια!

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο θέατρο Εν Αθήναις

Στο πλαίσιο των επισκέψεων που οργανώνει το σχολείο μας, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας μεταβήκαν στο θέατρο Εν Αθήναις για να παρακολουθήσουν τη διαδραστική παράσταση – βιωματικό εργαστήριο «Μπες στα παπούτσια μου» από τη θεατρική ομάδα Ονειρόδραμα.  Η παράσταση διαπραγματευόταν αξίες όπως η φιλία, η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.

MPES STA PAPOYTSIA MOY

Επίσκεψη στη θεατρική παράσταση “Μπες στα παπούτσια μου”

Ένας κύκλος γεμάτος συναισθήματα, δημιουργία και συνεργασία

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποδείχθηκαν μια πολύτιμη εμπειρία για τα παιδιά. Καλλιέργησαν δεξιότητες ζωής, συνεργάστηκαν, εξέφρασαν συναισθήματα, ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση και έγιναν μια πραγματική μαθησιακή κοινότητα. Και όπως λέμε πάντα στην τάξη μας… «Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω… μια αγκαλιά μεγάλη απλώνω!»

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2025-2026), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2025-2026), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2025-2026), 6ος Άξονας. Ηγεσία – Οργάνωση & διοίκηση (Σχ. έτος 2025-2026), Εκπαιδευτικές δράσεις | Γράψτε σχόλιο

Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο μας!

Όλα ξεκίνησαν με ένα κουκλοθέατρο που μας ταξίδεψε σε έναν φανταστικό γαλαξία, τον «Γαλαξία της Ελευθερίας», όπου οι νεαροί αστροναύτες μάθαιναν να ταξιδεύουν ελεύθερα. Όταν εμφανίστηκε η «Μαύρη Τρύπα»–Δικτατορία, ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα- φοιτητές αστροναύτες αντιστάθηκαν μαζί με όλους τους φοιτητές. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να κάνουν τη «Μαύρη Τρύπα» ένα μικρό, άκακο σημείο στο σκοτάδι. Η παράσταση ολοκληρώθηκε με τα τραγούδια «Τα παιδιά ζωγραφίζουν», της Τάνιας Τσανακλίδου και «Ο δρόμος», του Μάνου Λοΐζου.

20251114 112028

Κουκλοθέατρο: «Ο Γαλαξίας της Ελευθερίας»

Μιλήσαμε για όσα έγιναν στο Πολυτεχνείο πριν από χρόνια και παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο με πραγματικές εικόνες, για να συζητήσουμε και να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα αυτά τα γεγονότα.

IMG 4595

Γνωριμία με τα Αληθινά Γεγονότα

Οι παραπάνω δραστηριότητες μας ενέπνευσαν για να δημιουργήσουμε τον δικό μας «τοίχο» σε χαρτί του μέτρου. Αφού τον χρωματίσαμε, κάθε παιδί σκέφτηκε το δικό του σύνθημα και το έγραψε ή το ζωγράφισε όπως μπορούσε.

Eikona2 2

Φτιάχνοντας τον δικό μας «Τοίχο»!

Με τον «τοίχο» μας έτοιμο, πραγματοποιήσαμε μια μικρή διαδήλωση στον διάδρομο του σχολείου, τον παρουσιάσαμε στο 2ο νηπιαγωγείο, στην Μονάδα 4 και στη συνέχεια τον τοποθετήσαμε έξω από το νηπιαγωγείο μας, για να «ταξιδέψουν» οι φωνές μας παντού.

20251124 123126

«ΝΑΙ» στη Δημοκρατία! «ΟΧΙ» στη Δικτατορία!

17 Noembrioy

Oι εκπαιδευτικοί του 1ου & 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2025-2026), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2025-2026), 7ος Άξονας. Σχολείο & κοινότητα (Σχ. έτος 2025-2026), Εκπαιδευτικές δράσεις | Γράψτε σχόλιο

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ BAZAAR GINGERBREAD COOKIES !!!

Syntagh

Κατηγορίες: 1ο & 2ο Νηπιαγωγείο, 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2025-2026), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2025-2026), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ BAZAAR GINGERBREAD COOKIES !!!

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Η ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ… ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ!

Τα τελευταία χρόνια η ρομποτική έχει μπει δυναμικά στον χώρο της εκπαίδευσης, ακόμα και στις πιο μικρές ηλικίες. Στο νηπιαγωγείο τα παιχνίδια-ρομποτάκια βοηθούν τα παιδιά, μέσω της συνεργασίας, να πειραματιστούν με έννοιες όπως: κατεύθυνση (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά) ακολουθία βημάτων και επίλυση προβλήματος. Δεν στοχεύει να φτιάξει μικρούς προγραμματιστές, αλλά στοχεύει να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική σκέψη, την ομαδικότητα, τη γλωσσική ανάπτυξη (καθώς τα παιδιά συζητούν για τα βήματα που θα ακολουθήσουν) και τη μαθηματική σκέψη (ακολουθίες, μετρήσεις, χωρικές έννοιες, χωρικές σχέσεις).

IMG 20250926 103403 IMG 20250926 103507

Η ρομποτική αποδεικνύεται ένα ισχυρό παιδαγωγικό εργαλείο που συνδυάζει τη χαρά του παιχνιδιού με την ανάπτυξη των βασικών γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να επιμένουν και να απολαμβάνουν τη διαδικασία της μάθησης.

IMG 20251020 103133 IMG 20251020 103005

Γνωρίζοντας το ρομποτάκι-μελισσούλα Beebot ξεκίνησε το συναρπαστικό ταξίδι της ομάδας μας, στον κόσμο της ρομποτικής.

IMG 20251020 101427 IMG 20251020 100333 1

Αρχικά, μέσα από τη βιωματική και ενσώματη μάθηση τα νήπια περπάτησαν τα ίδια στο χαλί, εκτελώντας κινήσεις που αργότερα θα προγραμμάτιζαν στο ρομποτάκι. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες με σκοπό να εργαστούν συνεργατικά, να ανακαλύψουν και να εξοικειωθούν με το Beebot. Έπειτα, έπρεπε να το οδηγήσουν στον στόχο, πάνω στη ρομποτο-πίστα.

IMG 20251105 092904 IMG 20251103 110530 1

Μέσω της διερευνητικής και ανακαλυπτικής μάθησης κάθε αποτυχία δεν θεωρήθηκε λάθος, αλλά ευκαιρία για επαναστοχασμό: «Γιατί το ρομποτάκι δεν πήγε εκεί που θέλαμε; Τι πρέπει να αλλάξουμε;» Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος και κριτικής σκέψης, δεξιότητες πολύτιμες για το μέλλον! Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια του λόγου. Τα νήπια συζητούσαν μεταξύ τους, διατύπωναν υποθέσεις και επιχειρηματολογούσαν: «Πρέπει να πατήσουμε πρώτα το ΔΕΞΙΑ και μετά το ΜΠΡΟΣΤΑ. Όχι, καλύτερα δύο φορές το ΜΠΡΟΣΤΑ και μετά ΣΤΡΟΦΗ». Η γλωσσική ανάπτυξη έτσι, συνδυάστηκε με τον προγραμματιστικό συλλογισμό. Επιπλέον, με τη χρήση της συγκεκριμένης πίστας τα παιδιά εξοικειώθηκαν και με τις ονομασίες των βασικών γεωμετρικών σχημάτων.

Τα νήπια είδαν τις ιδέες τους να ζωντανεύουν! Η φαντασία τους πήρε μορφή και κάθε μικρή τους επιτυχία τα γέμισε με αυτοπεποίθηση.

Oι εκπαιδευτικοί του 1ου & 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2025-2026), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2025-2026), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Η ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ… ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ!