Δράσεις ευαισθητοποίησης κατά του Σχολικού Εκφοβισμού στο Νηπιαγωγείο μας!

Στο πλαίσιο της πρόληψης και ευαισθητοποίησης σε ζητήματα σχολικού εκφοβισμού στο νηπιαγωγείο μας, πραγματοποιήθηκαν παιδαγωγικές δράσεις με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Τα παιδιά συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε αναγνώσεις παραμυθιών και βιβλίων που αγγίζουν ζητήματα συμπεριφοράς, φιλίας, συνεργασίας και σεβασμού προς τον άλλον. Ιστορίες με νοήματα για τη μοναδικότητα κάθε παιδιού αποτέλεσαν αφορμή για όμορφες συζητήσεις στην ολομέλεια, με αξιοποίηση τεχνικών διαλόγου μάθησης. Τα νήπια εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, άκουσαν τις εμπειρίες των συμμαθητών τους και συζήτησαν για το πώς νιώθει κάποιος όταν τον πληγώνουν με λόγια ή πράξεις. Παράλληλα, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά μπήκαν στη θέση του «άλλου» και βίωσαν με παιγνιώδη τρόπο καταστάσεις που τους βοήθησαν να καλλιεργήσουν αξίες όπως η καλοσύνη, η συνεργασία και η ενσυναίσθηση.

Diafaneia1 1

Ανάγνωση του παραμυθιού «Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε», αποτέλεσμα συλλογικού έργου (1ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Παλαιοκάστρου).

Diafaneia2 1

Ζωγραφίζουμε τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας, από αγκαλιές και παιχνίδι, μέχρι βοήθεια και δημιουργία!

Diafaneia3 1

Αφήγηση του βιβλίου «Συμπεριφέρομαι σωστά;» της Εύας Καραντινού και προβληματισμός σε σχέση με τη συμπεριφορά μας.

Diafaneia4 1

Το παραμύθι «Πάπιος Ευγένιος ο Ευγενικός» των Κέι Ουμάνσκι και Μπελ Μαντλ, ανέδειξε με τρυφερό τρόπο την αξία της ευγένειας, της καλοσύνης και της αληθινής φιλίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει κάποιος σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού και τα σχεδιάσαμε στον λευκοπίνακα της τάξης μας. Έπειτα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ζωγράφισαν πάνω σε μπαλόνια τα συναισθήματα που τους προκαλούν οι άσχημες συμπεριφορές και άφησαν τα μπαλόνια να ξεφουσκώσουν . . . όπως συμβαίνει και με αυτά που νιώθουμε, όταν τα αναγνωρίζουμε, τα εκφράζουμε και τα διαχειριζόμαστε με αγάπη και κατανόηση.

Diafaneia5 1

Εκφράζουμε και αποτυπώνουμε εικαστικά τα συναισθήματα που μας προκαλούνται σε  καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού.

Diafaneia6 1

Μέσα από τις παραπάνω δράσεις, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ήρθαν πιο κοντά στην κατανόηση της σημασίας της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας, μαθαίνοντας πώς να σέβονται και να φροντίζουν τον εαυτό τους και τους άλλους.

 

Η προϊσταμένη και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Νηπαιγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Δέσποινα Λαγουδάκη, Κατερίνα Βούλγαρη, Έλενα Τάσσου, Αγγελική Κρεούζη

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράσεις ευαισθητοποίησης κατά του Σχολικού Εκφοβισμού στο Νηπιαγωγείο μας!

Το καλάθι της WWF επισκέπτεται το σχολείο μας…

Μέσω του εργαστηρίου δεξιοτήτων: “Το καλάθι του πικ νικ” παίξαμε πολλά παιχνίδια ,  γνωρίσαμε  την υγιεινή διατροφή και το οικολογικό αποτύπωμα της τροφής.

pik nik 3 kalathi pik nik 1 1

tpe

Αξιοποίηση του Η/Υ για αναζήτηση.

 

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το καλάθι της WWF επισκέπτεται το σχολείο μας…

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. μεταφέρουν το Μήνυμα των Χριστουγέννων

Μέρες πολλές περίμεναν τη στιγμή ετούτη οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε., που συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς τους, έφτασαν την Παρασκευή 20 Δεκέμβρη, στο κεντρικό κατάστημα της Ομήρου, για να αναγγείλουν το χαρμόσυνο Μήνυμα της γιορτής των Χριστουγέννων και το Καλωσόρισμα του Νέου Έτους.

Για ακόμα μια χρονιά οι διάδρομοι της Τ.τ.Ε. γέμισαν με χαρούμενες παιδικές φωνές και ποδοβολητά! Ποιος πράγματι δεν αναπολεί τα πρώτα του κάλαντα; Το τριγωνάκι ανάμεσα στα τρεμάμενα δάχτυλα; Ποιος στ’αλήθεια δε θυμάται την πρώτη πόρτα που άνοιξε διάπλατα να καλοσωρίσει τις αγνές παιδικές ψυχές;

Πρώτος σταθμός το γραφείο του Διοικητή. «Ο Νοικοκύρης του Σπιτιού»,  ο Διοικητής κ. Γιάννης Στουρνάρας μας άνοιξε την πόρτα για το φιλόξενο γραφείο του.

«Να τα πούμε;» αναφώνησαν οι μικροί καλαντιστές, σαν αγγελιαφόροι του πιο χαρμόσυνου μηνύματος.  «Χριστός γεννάται σήμερον, εν Βηθλεέμ τη πόλει, οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρει η φύσις όλη.». Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και παιδικά Χριστουγεννιάτικα τραγούδια αντήχησαν παντού, σκορπώντας χαρά σε όλους τους παριστάμενους.

Τα πιο σημαντικά πρόσωπα, οι γονείς των παιδιών, ήταν εκεί για να τα καμαρώσουν και να απαθανατίσουν τις στιγμές.

Η πολυπόθητη ώρα της διανομής των δώρων από τον Διοικητή δεν άργησε να φτάσει. Μεγάλα χρωματιστά πακέτα και κορδέλες πλουμιστές, σκόρπισαν χαμόγελα ενθουσιασμού στους μικρούς καλαντιστές.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας, μετέφεραν και φέτος το χαρμόσυνο μήνυμα των Χριστουγέννων μαζί με τις μελωδικές ευχές τους για τη νέα χρονιά και στους εργαζόμενους του Ταμείου Υγείας. Το Δ.Σ. του Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. φρόντισε να ευχαριστήσει τα παιδιά προσφέροντάς τους δώρα και κεράσματα.

Στην πλατεία της Τράπεζας της Ελλάδος πραγματοποιήσαμε την τελευταία μας στάση. Εκεί, μπροστά από το μεγάλο Χριστουγεννιάτικο δέντρο, τραγουδήσαμε και ανταλλάξαμε ευχές με όλους τους παρευρισκόμενους.  

Η εκδήλωση έληξε, αλλά το μήνυμα των ημερών θα παραμένει αναλλοίωτο στα χρόνια. Τα παιδιά θα μεγαλώσουν, ωστόσο οι εικόνες αυτές θα ριζώσουν βαθιά στη μνήμη και τα συναισθήματα θα χαραχθούν ανεξίτηλα μέσα τους, δημιουργώντας ακόμα μια γλυκιά ανάμνηση.

Ευχόμαστε η Γέννηση του Θείου Βρέφους να αναγεννήσει και να αναμορφώσει τις ψυχές όλων των ανθρώπων.

Καλή και Ευλογημένη Χρονιά!

Καλές γιορτές με Αγάπη, Χαρά και Ειρήνη σε όλο τον κόσμο!

 

Η Προϊσταμένη του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Δημητριάδου Μαρία

Β D Α C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. μεταφέρουν το Μήνυμα των Χριστουγέννων

“Το δέντρο που αγαπούσε . . . σε νέες περιπέτειες!”

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης: «Πορεία για ένα αειφόρο σχολείο» του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. για το σχολικό έτος 2024-2025, προγραμματίσαμε μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής, προκειμένου να παρακολουθήσουμε την παιδική παράσταση: «Το δέντρο που αγαπούσε . . .  σε νέες περιπέτειες!» από την ομάδα ΒίΔα.

Η συγκινητική ιστορία του παραμυθιού «Το δέντρο που έδινε» του Σελ Σιλβερστάιν, το οποίο διαβάσαμε με τα παιδιά πριν παρακολουθήσουμε την παράσταση, παρουσιάστηκε από την ομάδα ΒίΔα σε μια διαδραστική εκδοχή της, με σκοπό να αναδείξει την αξία της φιλίας, της αγάπης και της συνύπαρξης, τόσο ανάμεσα στους ανθρώπους όσο και ανάμεσα στη φύση και τον άνθρωπο.

12

 

 

 

 

                                            Έξω από το Μέγαρο Μουσικής.

5 4

6

Η παράσταση ξεκινάει . . .

Απολαμβάνουμε την παράσταση

Απολαμβάνουμε τις εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών!

8

 

m4 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γινόμαστε κι εμείς μέρος της παράστασης !

10

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

m4 5

 

m4 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Φύγαμε από το Μέγαρο Μουσικής γεμάτοι ενθουσιασμό μαζί με έναν καινούργιο «φίλο» τον οποίο μας χάρισαν οι ηθοποιοί, ένα σποράκι. Με την επιστροφή μας στο σχολείο, τον περιεργαστήκαμε,  τον φυτέψαμε σε γλαστράκια από επαναχρησιμοποιούμενα υλικά και τον τοποθετήσαμε στο κέντρο μάθησης της φύσης.

11 121314

 

 

 

 

 

 

 

 

15

16

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες επέκτασης και αξιολόγησης της θεατρικής παράστασης.

18 19

 

Untitled

 

17

Τι θα έκανα για να είναι ευτυχισμένος/η ένας/μια φίλος/η μου;

Οι προϊστάμενες και οι εκπαιδευτικοί

του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

 

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Το δέντρο που αγαπούσε . . . σε νέες περιπέτειες!”

“Όταν τα παιδιά γράφουν γράμματα..- Η Συνεργασία Σχολείου και Οικογένειας Μέσα από τη Φωνή τους”

Στο νηπιαγωγείο μας πιστεύουμε βαθιά ότι η ουσιαστική συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια χτίζεται με σεβασμό, ειλικρίνεια και κυρίως: μέσα από τη φωνή των παιδιών.IMG 0695 1

“Γράφω για ό,τι χρειάζομαι”. Δώσαμε στα παιδιά τον χώρο και τον χρόνο να σκεφτούν, να συζητήσουν και να συντάξουν γράμματα — μικρές προσωπικές εκφράσεις προς τους γονείς τους, με σκοπό να επικοινωνήσουν τις ανάγκες που προέκυπταν  από τις δραστηριότητες που οργανώνονταν καθημερινά στην σχολική τάξη.

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νηπιαγωγείου

Κατηγορίες: 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Όταν τα παιδιά γράφουν γράμματα..- Η Συνεργασία Σχολείου και Οικογένειας Μέσα από τη Φωνή τους”