Οι δράσεις του Συλλόγου Υπαλλήλων Τραπέζης Ελλάδος στο σχολείο μας!

Χριστουγεννιάτικο χωριό!

1

Πασχαλινά δώρα για όλα τα παιδιά! 

2

Κατηγορίες: 6ος Άξονας. Ηγεσία – Οργάνωση & διοίκηση (Σχ. έτος 2024-2025) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι δράσεις του Συλλόγου Υπαλλήλων Τραπέζης Ελλάδος στο σχολείο μας!

” To Δάσος μας ” : Ένα project γεμάτο ρίζες, ιδέες και… μέλισσες!

 

Το project για την προστασία του δάσους βασίστηκε  στη διδακτική μεθοδολογία των 5Ε (Engage, Explore, Explain, Elaborate, Evaluate) και ευθυγραμμίζεται με την Ταξινομία του Bloom, προάγοντας πολύπλευρη και ενεργητική μάθηση  βάση του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο.

Αρχικά, στο Εμπλοκή( Engag , αξιοποιήθηκε το παραμύθι «Το δέντρο που έδινε» και η θεατρική του απόδοση για να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον και η συναισθηματική σύνδεση των παιδιών με το θέμα. Τα παιδιά ανέσυραν προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες, αγγίζοντας το πρώτο επίπεδο της ταξινομίας Bloom: Γνώση (Remembering). Στο Explore (Εξερεύνηση), τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, παρατήρησαν εικόνες και συζήτησαν για κινδύνους στο δάσος, όπως η φωτιά, τα σκουπίδια και η απειλή για τα ζώα. Μέσα από συνεργασία και πειραματισμό, πέρασαν στο επόμενο επίπεδο: Κατανόηση (Understanding). Κατά το Ερμηνεία (Explain), τα παιδιά δημιούργησαν ταμπέλες προστασίας του δάσους και παρουσίασαν τις ιδέες τους. Μέσα από διατύπωση σκέψεων, προφορική έκφραση και καλλιτεχνική δημιουργία, έφτασαν στο επίπεδο της Εφαρμογής (Applying) και Ανάλυσης (Analyzing), καθώς αναγνώρισαν αιτίες και συνέπειες.

Στη φάση Εμβάθυνση (Elaborate), ενσωματώθηκε η χρήση της έξυπνης μέλισσας (Bee-Bot) σε πίστα σχετική με τη δράση. Έτσι, τα παιδιά συνέδεσαν τη νέα γνώση με τη χρήση τεχνολογίας, ανέπτυξαν δεξιότητες Αξιολόγησης (Evaluating) και Δημιουργίας (Creating) καθώς σχεδίασαν διαδρομές και έλυσαν προβλήματα.

Πιο συγκεκριμένα  η θεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε με τίτλο : «Το δέντρο που έδινε», άγγιξε τις καρδιές μας και άνοιξε έναν μεγάλο κορμό σκέψεων –ρουτίνες σκέψης (Βλέπω – Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι)

see wonder

(Καταγραφές από τις απόψεις των παιδιών μετά την παρακολούθηση του θεάτρου)

Στη συνέχεια με τη μέθοδο Φρενέ, κάναμε μια μεγάλη κουβέντα στην ολομέλεια: Τι μας άρεσε; Τι δίνει τελικά το δέντρο στον άνθρωπο; Και πόσο σημαντικά είναι τα δέντρα και κατ’ επέκταση τα  δάση στη ζωή του ανθρώπου αλλά και τι «δίνει» ο άνθρωπος στα δέντρα στη φύση  και στο περιβάλλον.

Έτσι, ξεδιπλώσαμε το πρώτο μας διάγραμμα KWLH (Know- what to know-learn-how do I know) Τι ξέρουμε – Τι θέλουμε να μάθουμε – Πώς θα το μάθουμε – Τι μάθαμε. Και όσο μαθαίναμε, τόσο φυτεύαμε… ιδέες!

 

KLWH

Τα παιδιά ανέλαβαν δράση: «Να προστατεύσουμε το δάσος!» είπαν με μία φωνή.

Έτσι, συναποφάσισαν,  χωρίστηκαν σε ομάδες και  ζωγράφισαν στον τοίχο της τάξης ένα δάσος – όπως το ονειρευόμαστε και πάντα με τη δική μας τέχνη! Δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά και ελεύθερα.

 

CYOY6616

ESVX5861

Στη συνέχεια  χωρίστηκαν σε 6 ομάδες των τριών παιδιών και κάθε ομάδα ανέλαβε διαφορετικό ρόλο ευθύνης – γίναμε οι προστάτες του δάσους, δημιουργώντας αφίσες προστασίας! (οι συνθέσεις των ομάδων δημιουργήθηκαν με σκοπό να εξυπηρετούν ανάγκες διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως προς την υλοποίηση της δραστηριότητας με σκοπό να καλύπτονται οι ανάγκες των μαθητών της τάξης).

 

1η  ομάδα Αφίσα «Απαγορεύεται το κάπνισμα»

2η ομάδα Αφίσα «Όχι Σκουπίδια»

3η ομάδα «Όχι φωτιά στο Δάσος»

4η ομάδα « Προστατεύω το ελάφι»

5η ομάδα «Προστατεύω την αρκούδα»

6η ομάδα «Δεν κόβουμε δέντρα»

 

IMG 3310 IMG 3313 MNVH7046

 

Τα παιδιά συνεργάστηκαν για να σχεδιάσουν και να χρωματίσουν τις αφίσες (μαθησιακό κέντρο τέχνης), έγραψαν τίτλους (μαθησιακό κέντρο γλώσσας ), παρουσίασαν στις άλλες ομάδες τις αφίσες τους (προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη) κάνοντας ετεροαξιολόγηση, όλα μαζί στο ρυθμό της αειφορίας!

IMG 3932

Παρουσιάζουμε τις αφίσες μας!

IMG 3934

Ετεροαξιολογούμε τις αφίσες μας!

Για την ενίσχυση της θεματικής ενότητας  της Γλώσσας οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν αινίγματα με φωτογραφικό εποπτικό υλικό συνδέοντας το αίνιγμα με τα γράμματα.

IMG 4074 1

Χειροποίητο εποπτικό υλικό /αινίγματα για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας

 

Και εκεί που νομίζαμε πως τελειώσαμε,  μπήκε στη ζωή μας η έξυπνη μέλισσα! Το Bee-Bot (το ρομπότ-μέλισσα), βοήθησε τα παιδιά να φτιάξουν τη δική τους επιδαπέδια πίστα διάσωσης του δάσους. Μέτρησαν, σχεδίασαν, έγραψαν, και κατασκεύασαν 6 σταθμούς  αναπτύσσοντας την  κριτική τους  σκέψη, την δημιουργικότητά τους    αλλά ανέπτυξαν και την μαθηματική τους σκέψη μιας και έφτιαξαν αλγόριθμους! Φανταστείτε σταθμούς όπου η μέλισσα σβήνει φωτιές με πυρανιχνευτές ή βοηθά ζώα με αισθητήρες! Και το ταξίδι δεν σταμάτησε εκεί! Μια ρομπο-μέλισσα γεννήθηκε σε κάθε παιδί, φτιαγμένη με σχήματα και tangrams, και κάθε μία είχε τη δική της «αποστολή» στο δάσος!

 

 

IMG 4243 IMG 4311 IMG 4282

Αλλά… ένα δάσος δεν είναι μόνο λέξεις και ρομπότ. Είναι και χώμα, μυρωδιές και πράσινο. Έτσι, η μεγάλη μας εξερεύνηση συνεχίστηκε με επίσκεψη στο Άλσος Συγγρού.

 

IMG 4227 IMG 4228

IMG 4393 1

Εκεί, σε συνεργασία με το Γεωπονικό Ινστιτούτο, τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το δάσος  και δημιούργησαν  το φυτολόγιο της τάξης τους από φυλλώματα που μάζεψαν εκεί.  Πριν την εξόρμηση, χρησιμοποιήσαμε το Google Earth για να «πετάξουμε» ψηλά και να εντοπίσουμε το δάσος, αξιοποιώντας την τεχνολογία! Τέλος τις γνώσεις τους τις αξιοποίησαν στην πρώτη τους ραδιοφωνική εκπομπή με θέμα το «Περιβάλλον»

Το μεγάλο μας ταξίδι έκλεισε με ένα Δέντρο Αξιολόγησης, όπου τα παιδιά αξιολόγησαν την αγαπημένη τους δραστηριότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του project!

IMG 5883

Το δάσος μας… είναι πια και μέσα μας!

 

Με εκτίμηση,

Οι Νηπιαγωγοί του 2ου Νηπιαγωγείου

Ζωή Χάρου & Κάτια Στάθη

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ” To Δάσος μας ” : Ένα project γεμάτο ρίζες, ιδέες και… μέλισσες!

Ταξίδι στην χώρα των ρομπότ!

Στο νηπιαγωγείο µας, κάθε µέρα είναι µια ευκαιρία για εξερεύνηση, έκφραση και επικοινωνία! Κάθε εβδοµάδα, σύµφωνα µε την παιδαγωγική του Φρενέ, µαζευόµαστε όλοι µαζί στην ολοµέλεια — μια από τις πιο αγαπηµένες µας ώρες της ηµέρας — όπου τα παιδιά µοιράζονται τα νέα τους, τις σκέψεις, τις απορίες, καθώς και τις µικρές ή µεγάλες στιγµές τους. Μέσα από αυτόν τον ζωντανό διάλογο γεννιούνται ιδέες, αναπτύσσονται φιλίες και ξεκινούν τα πιο όµορφα ταξίδια µάθησης! Από µία τέτοια αυθόρµητη συζήτηση γεννήθηκε το ενδιαφέρον για τα ροµπότ. Τα ερωτήµατα ήταν πολλά:

Τι είναι ροµπότ; Τι µπορούν να κάνουν; Πώς λειτουργούν; Οι απορίες αυτές µας οδήγησαν στον σχεδιασµό µιας σειράς δράσεων µε άξονα την εξερεύνηση του κόσµου των ροµπότ!

Ξεκινήσαµε εφαρµόζοντας τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω – Σκέφτοµαι – Αναρωτιέµαι» (See – Think – Wonder), ώστε να δοθεί χώρος στις πρώτες σκέψεις και απορίες των παιδιών. Στη συνέχεια, αξιοποιήσαµε την ταξινοµία του Bloom για τον σχεδιασµό των στόχων και γραφικούς οργανωτές για την οργάνωση της σκέψης, ακολουθώντας τις αρχές της ενεργητικής µάθησης.

Στο πρώτο στάδιο, εφαρµόσαµε τη ρουτίνα «Think – Pair – Share», όπου τα παιδιά σκέφτηκαν αρχικά ατοµικά, συζήτησαν σε ζευγάρια και στη συνέχεια παρουσίασαν τις ιδέες τους στην οµάδα. Τα συµπεράσµατα καταγράφηκαν σε εννοιολογικό χάρτη. Ακολούθησε η συµπλήρωση του γραφικού οργανωτή K-W-H-L: Τι γνωρίζουµε ήδη – Τι θέλουµε να µάθουµε – Πώς θα το µάθουµε – Τι τελικά µάθαµε.IMG 1005

Στη συνέχεια, µέσα από ζωγραφιές και κατασκευές µε ανακυκλώσιµα υλικά, τα παιδιά δηµιούργησαν τα δικά τους φανταστικά ροµπότ, τόσο ατοµικά όσο και οµαδικά.

Δηµιούργησαν «το ροµπότ της τάξης µας, τον Ροµπογουόλ!», του οποίου το όνοµα προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά εξέφρασαν τη δηµιουργικότητά τους, συνδέοντας τη δράση µε τον δηµιουργικό τοµέα της ταξινοµίας του Bloom (Δηµιουργώ – Αξιολογώ – Αναλύω – Εφαρµόζω – Κατανοώ – Θυµάµαι).

Για να γνωρίσουν βασικές έννοιες του προγραµµατισµού, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή µε τον Sammy το Σάντουιτς, ένα από τα εκπαιδευτικά ροµπότ του σχολείου µας. Ο Sammy βοήθησε στην κατανόηση των εννοιών της ακολουθίας εντολών, της κατεύθυνσης και της πρόβλεψης αποτελεσµάτων, µέσα από βιωµατικό και παιγνιώδη τρόπο.

Όταν πλέον είχαν εξασκηθεί στις βασικές δεξιότητες προγραµµατισµού, οργανώσαµε εκπαιδευτική επίσκεψη στον χώρο ροµποτικής «Robotakia», όπου τα παιδιά κατασκεύασαν ένα τρυπάνι µε LEGO και το προγραµµάτισαν να λειτουργεί! Παράλληλα, ήρθαν σε επαφή µε το Scratch Junior µέσω τάµπλετ, καλλιεργώντας δεξιότητες χειρισµού ψηφιακών εργαλείων.

IMG 1004

IMG 1011

Η αξιολόγηση όλων των δράσεων έγινε µέσα από δηµιουργικές τεχνικές, όπως:

  • σχεδιαγράµµατα µε θέµα «Τι έµαθα για τα ροµπότ»,
  • παρουσιάσεις των δικών τους ροµπότ,
  • ανοιχτές ερωτήσεις που ενθάρρυναν τη διερεύνηση και αποτύπωση των γνώσεων που απέκτησαν.

Το τελικό αποτέλεσµα καταγράφηκε σε έναν µεγάλο γραφικό οργανωτή, όπου τα παιδιά τοποθέτησαν λέξεις, εικόνες και ζωγραφιές στις αντίστοιχες κατηγορίες. Μέσα από αυτή τη βιωµατική διαδροµή, τα παιδιά όχι µόνο απέκτησαν γνώσεις για τα ροµπότ, αλλά ανέπτυξαν και πολύτιµες δεξιότητες ζωής: επικοινωνία, συνεργασία, δηµιουργικότητα και κριτική σκέψη.

Οι δράσεις σχεδιάστηκαν µε στόχο την προώθηση του Αναλυτικού Προγράµµατος, µε ιδιαίτερη έµφαση στους άξονες:

  • Δηµιουργώ και Καινοτοµώ
  • Σκέφτοµαι και Επικοινωνώ
  • Χρησιµοποιώ την Τεχνολογία

 

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Δήμητρα Μακρή

Κυριακή Γκατζώνα

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ταξίδι στην χώρα των ρομπότ!

Πρασινίζουμε τα Μπαλκόνια μας!» – Μια Δράση με Νόημα και Χρώμα

Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά γίνονται μικροί εξερευνητές και ενεργοί πολίτες της γειτονιάς τους! Μέσα από ένα ξεχωριστό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, παρατηρήσαμε όλοι μαζί το οικοδομικό τετράγωνο γύρω από το σχολείο μας και εστιάσαμε σε κάτι πολύ σημαντικό: το πράσινο.

Συνεχίσαμε, την μελέτη πεδίου  εξερευνώντας αυτή τη φορά έξω από τα όρια του σχολείου μας  , όπου τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους  κατέγραψαν  στο αντίστοιχο έντυπο που τους δόθηκε το πράσινο — δέντρα, φυτά, γλάστρες, παρτέρια που υπήρχε στην δική τους γειτονιά.  Η γραφική απεικόνιση των ευρημάτων έδειξε ξεκάθαρα ότι… μπορούμε και καλύτερα! Έτσι γεννήθηκε η ιδέα:

🌱 Να πρασινίσουμε τα μπαλκόνια μας!

Με αυτό το σύνθημα, γεννήθηκε η ιδέα να σταλεί στους  μικρούς μας  μαθητές μια  γλάστρα με μια μαργαρίτα, ένα σύμβολο ελπίδας.

Οι γλάστρες αυτές δόθηκαν στα παιδιά για να τις τοποθετήσουν στα μπαλκόνια των σπιτιών τους, προσκαλώντας και τις οικογένειές τους να συνεχίσουν την προσπάθεια:

✨ Λίγο πράσινο κάθε φορά, κάνει τη διαφορά!

unnamed 9

Αναρτήσεις φωτογραφιών στο padlet από τις μαργαρίτες στα μπαλκόνια των παιδιών!

Μέσα από αυτή τη δράση:

  • Συνδυάσαμε παρατήρηση, σκέψη, δημιουργία και φροντίδα.
  • Καλλιεργήσαμε την περιβαλλοντική συνείδηση των παιδιών μέσα από βιωματική εμπειρία.
  • Ενισχύσαμε τη σύνδεση των παιδιών με τη γειτονιά και την καθημερινότητά τους.

🌼 Το μήνυμα των παιδιών:

«Ας βάλουμε όλοι από μια μαργαρίτα στο μπαλκόνι!»

Το πράσινο ξεκινά από εμάς! Μπράβο σε όλα τα παιδιά για τη φαντασία, την αγάπη για το περιβάλλον και τη δράση τους! Συνεχίζουμε με μικρές πράξεις, που κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο.

Κατηγορίες: 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρασινίζουμε τα Μπαλκόνια μας!» – Μια Δράση με Νόημα και Χρώμα

Μελέτη Πεδίου Αστικού Πρασίνου

Στο πλαίσιο του φετινού σχεδίου δράσης για την αειφόρο ανάπτυξη εφαρμόστηκαν διδακτικές πρακτικές διερευνητικής μάθησης, που κατεύθυναν τη μαθησιακή διαδικασία με βιωματική μάθηση και ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, μέσω της μελέτης πεδίου που πραγαμτοποιήθηκε εντός και εκτός του σχολικού χώρου.

DAA9FE4B 4CFA 4535 AA30 85FC7929B2D1 1

00D49585 1EDA 4371 B26C 7314CBE895AF 1

Αξιοποιώντας την ψηφιακή εφαρμογή “Google Maps” για την αναζήτηση του αστικού πρασίνου της περιοχής που κατοικούμε.

33DC77EC CAE3 47F9 BC18 719276DB4B61

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μελέτη Πεδίου Αστικού Πρασίνου