Από τον Παιδικό Σταθμό… στο Νηπιαγωγείο!

Η μετάβαση από το Παιδικό Σταθμό στο Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό και συναισθηματικό ορόσημο για τα παιδιά, αλλά και μια πρόκληση για τους γονείς. Δεν είναι απλώς μια αλλαγή περιβάλλοντος – είναι ένα προσωπικό, μοναδικό βίωμα για κάθε παιδί, που συνδέεται με αλλαγές ρόλων, προσώπων και καθημερινών ρουτινών.

Η σωστή προετοιμασία και οι στοχευμένες δράσεις μπορούν να εξασφαλίσουν μια ομαλή και θετική εμπειρία μετάβασης, ενισχύοντας την προσαρμοστικότητα των παιδιών. Στο Νηπιαγωγείο μας αναγνωρίζουμε τη σημασία αυτής της αλλαγής και την υποστηρίζουμε με φροντίδα, ενσυναίσθηση και προγραμματισμένες δράσεις που βοηθούν τα παιδιά να αισθανθούν ασφάλεια, εμπιστοσύνη και ενθουσιασμό για τη νέα τους αρχή.

Ο βασικός μας στόχος είναι να εξασφαλίσουμε τη συνέχεια και τη σταθερότητα ανάμεσα στον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο, ενισχύοντας τη συναισθηματική ασφάλεια και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών. H ομαλή ένταξη τους στο νέο σχολικό περιβάλλον μπορεί να επιτευχθεί με την καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους, μέσα από τη σταδιακή εξοικείωση με τον χώρο, τους εκπαιδευτικούς και τα νέα πρόσωπα που θα συναντήσουν.

Οι δραστηριότητες της ημέρας μετάβασης σχεδιάστηκαν με βάση:

  • Τις αναπτυξιακές και ατομικές ανάγκες των παιδιών.
  • Τη συνεργασία παιδαγωγών και γονέων.
  • Την ομαλή σύνδεση των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου οργανώσαμε παιχνίδια γνωριμίας, μουσικο-κινητικές δραστηριότητες και συνεργατικές, δημιουργικές δράσεις για τους καινούργιους μας φίλους και τους παλαιούς μαθητές.

Να σημειωθεί ότι την Δευτέρα 30 Ιουνίου είχε προηγηθεί ενημερωτική συνάντηση για τους νέους γονείς από τις Προϊστάμενες των δύο Νηπιαγωγείων και τη Διευθύντρια. Η ενημέρωση περιείχε πληροφορίες για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, τις αλλαγές που θα βιώσουν τα παιδιά και πώς μπορούν να τα υποστηρίξουν οι γονείς στο σπίτι.

Συνοψίζοντας, η μετάβαση δεν είναι μια απλή αλλαγή χώρου, αλλά μια πολυδιάστατη εμπειρία που επηρεάζει τη συναισθηματική, κοινωνική και μαθησιακή πορεία του παιδιού. Με σωστό σχεδιασμό και συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων – εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών – μπορεί να αποτελέσει ένα ευχάριστο και ενδυναμωτικό ξεκίνημα για το ταξίδι της εκπαίδευσης. Η αλλαγή σχολικής βαθμίδας δεν είναι απλώς ένα βήμα, είναι μια πορεία ανάπτυξης. Στο Νηπιαγωγείο μας φροντίζουμε να γίνεται με τρυφερότητα, συνέπεια και επαγγελματισμό.

 

Από τις εκπαιδευτικούς και τις Προϊστάμενες του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Φωτογραφίες απ' τη Δράση (1/6)

Φωτογραφίες απ’ τη Δράση (1/6)

Φωτογραφίες απ’ τη Δράση (2/6)

Φωτογραφίες απ’ τη Δράση (3/6)

KOKKINO M4 A

Φωτογραφίες απ’ τη Δράση (4/6)

MPLE M4 B

Φωτογραφίες απ’ τη Δράση (5/6)

M4 OLOI

Φωτογραφίες απ’ τη Δράση (6/6)

 

 

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 2ος Άξονας. Σχολική διαρροή – φοίτηση (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Από τον Παιδικό Σταθμό… στο Νηπιαγωγείο!

Ομιλία για τη μετάβαση από το Βρεφονηπιακό σταθμό στο Νηπιαγωγείο – Πρόσκληση γνωριμίας

Untitled1

Κατηγορίες: 2ος Άξονας. Σχολική διαρροή – φοίτηση (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025), 6ος Άξονας. Ηγεσία – Οργάνωση & διοίκηση (Σχ. έτος 2024-2025) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ομιλία για τη μετάβαση από το Βρεφονηπιακό σταθμό στο Νηπιαγωγείο – Πρόσκληση γνωριμίας

Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Μαθαίνουμε, Νιώθουμε, Εξερευνούμε!

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των νηπίων για τη μετάβασή τους στο Δημοτικό σχολείο, υλοποιήσαμε μια σειρά από δραστηριότητες που είχαν στόχο την υποστήριξή τους σε αυτό το σημαντικό τους βήμα. Για την οργάνωση και την καθοδήγηση των δράσεών μας αξιοποιήσαμε τον γραφικό οργανωτή KWLH (Know – Want to know – Learned – How I learned).

Ξεκινήσαμε με έναν καταιγισμό ιδεών, όπου τα παιδιά μοιράστηκαν ό,τι ήδη γνωρίζουν για το Δημοτικό σχολείο. Οι ιδέες τους καταγράφηκαν σε ένα μεγάλο χαρτόνι, ώστε να αποτυπωθούν συλλογικά οι αρχικές τους γνώσεις.

Diafaneia1

Στη συνέχεια, κάθε παιδί ζωγράφισε το συναίσθημα που νιώθει αυτή τη στιγμή για τη μετάβασή του στο νέο σχολικό περιβάλλον και όπως φαντάζεται το καινούριο του σχολείο, αναδεικνύοντας τις προσδοκίες και τη φαντασία του.

Diafaneia2

Ακολούθως, περάσαμε στο στάδιο “Τι θέλουμε να μάθουμε;”, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριές μας διατύπωσαν τις απορίες και τα ερωτήματά τους σχετικά με το Δημοτικό σχολείο.

Diafaneia3

Οι προβληματισμοί τους αποτέλεσαν αφορμή για διερεύνηση στο διαδίκτυο, προκειμένου να βρούμε απαντήσεις και πληροφορίες. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, τα οποία παρουσίαζαν πληροφορίες σε σχέση με το Δημοτικό, ενώ έδιναν έμφαση και στα συναισθήματα των παιδιών που βρίσκονται στο στάδιο της μετάβασης. Είδαμε φωτογραφίες από εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους διαφόρων Δημοτικών σχολείων, ενώ παράλληλα τις συγκρίναμε με αντίστοιχες φωτογραφίες από το Νηπιαγωγείο μας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές, τις οποίες συζητήσαμε στην ολομέλεια. Επιπρόσθετα, ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή με τα σχολικά εγχειρίδια της Α’ τάξης Δημοτικού, ενεργοποιώντας το ενδιαφέρον των μαθητών-τριών μας.

Diafaneia4Diafaneia5

Κατόπιν, προχωρήσαμε στα επόμενα στάδια του οργανωτή KWLH: “Τι μάθαμε;” και “Πώς το μάθαμε;”. Τα παιδιά μοιράστηκαν όσα καινούργια έμαθαν μέσα από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν και πως απέκτησαν αυτές τις γνώσεις (μέσα από συζητήσεις, βίντεο, συγκρίσεις, έρευνα κ.ά.).

Diafaneia6

Στο τέλος της δράσης, κάθε παιδί είχε την ευκαιρία να αποτυπώσει εικαστικά αυτό που θα θυμάται περισσότερο από το Νηπιαγωγείο. Οι δημιουργίες τους ήταν γεμάτες χρώμα, συναίσθημα και προσωπικές εμπειρίες, προσφέροντας έναν όμορφο και συγκινητικό επίλογο σε αυτή τη σημαντική εκπαιδευτική πορεία.

Diafaneia7

Μέσα από αυτή τη διαδρομή, δώσαμε στα παιδιά τον χώρο και τον χρόνο να εκφράσουν συναισθήματα, απορίες και σκέψεις, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη συναισθηματική τους ενδυνάμωση και στην ομαλή τους προσαρμογή στο νέο τους σχολικό περιβάλλον.

Πέρα όμως από το παιδαγωγικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στις τάξεις, προγραμματίστηκε και δια ζώσης συνάντηση με τους γονείς των παιδιών που πρόκειται να φοιτήσουν στο Δημοτικό. Στη συνάντηση αυτή κλήθηκαν ως ομιλήτριες ψυχολόγος του Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. και δασκάλα του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου.

Ο σκοπός αυτής της ομιλίας είναι να αναδειχθεί ο σημαντικός ρόλος των γονέων στη διαδικασία της μετάβασης, καθώς και να συζητηθούν τρόποι με τους οποίους μπορούν να διευκολύνουν την προσαρμογή των παιδιών τους στο νέο σχολικό περιβάλλον. Επιπλέον, μέσα από τον διάλογο και την ανταλλαγή εμπειριών, οι γονείς να μπορούν να στηρίξουν με θετικό και ενθαρρυντικό τρόπο αυτό το σημαντικό βήμα των παιδιών τους, με πρακτικά εργαλεία και παιδαγωγικές προσεγγίσεις.

IMG 5591

Ομιλία για γονείς: “Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Ο ρόλος του γονέα”

Οι προϊστάμενες και οι εκπαιδευτικοί

του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 2ος Άξονας. Σχολική διαρροή – φοίτηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025), 6ος Άξονας. Ηγεσία – Οργάνωση & διοίκηση (Σχ. έτος 2024-2025), 7ος Άξονας. Σχολείο & κοινότητα (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Μαθαίνουμε, Νιώθουμε, Εξερευνούμε!

Η μάθηση δεν σταματά! Επιμορφώσεις Εκπαιδευτικών

Ενδοσχολική επιμορφωτική δράση του σχολείου:

  • Eπιμόρφωση με θέμα «Εντάσσοντας δημιουργικά τις ΤΠΕ στην εκπαιδευτική δράση του Νηπιαγωγείου» με εισηγήτρια την Εκπαιδευτικό του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. Γεωργία Βασιλική Σερίφη.   Με  μεταπτυχιακές σπουδές στο ΜΠΣ «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» ΕΚΠΑ ΤΕΑΠΗ.

    IMG 5503

    Επιμορφώσεις που αξιοποιούν τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών του σχολείου μας  και οργανώνονται  απο τις προϊσταμένες.

  • Επιμορφωτικό σεμινάριο με ανοιχτή πρόσκληση στα σχολεία της περιοχής, με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία στο Νηπιαγωγείο: από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πρακτική» με εισηγήτρια την κ. Έλλη Ναούμ καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ και Σ.Ε. Νηπιαγωγών 1ης θέσης ΔΙ.Π.Ε. Γ΄ Αθήνας.

    IMG 5504

    Όταν η ομαδοσυνεργατική προσέγγιση συναντά την εκπαιδευτική πράξη: σχέδιο εργασίας για την αειφορία, από κοινού με νηπιαγωγούς της περιοχής.

 

  • Κύκλος Σεμιναρίων eTwinning με επιμορφώτριες Eθελοντικό σώμα εκπαιδευτικών του twinning Α’ και Β’ Αθήνας.IMG 5505

 

  • Συνεργασία με εκπαιδευτικό του 1ου Πειραματικού Δημοτικού σχολείου για τον από κοινού σχεδιασμό και υλοποίηση επιμορφωτικού προγράμματος για γονείς, καθώς και τη δημιουργία έντυπου και ψηφιακού υλικού σε σχέση με τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
IMG 5591

Ομιλία για γονείς: “Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Ο ρόλος του γονέα”

 

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου & 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 7ος Άξονας. Σχολείο & κοινότητα (Σχ. έτος 2024-2025), 8ος Άξονας. Συμμετοχή των εκπ/κών σε επιμορφωτικές δράσεις (Σχ. έτος 2024-2025), Ενδοσχολικές Επιμορφώσεις 2024-2025 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η μάθηση δεν σταματά! Επιμορφώσεις Εκπαιδευτικών

«Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο»: Ένα εργαστήριο δεξιοτήτων για τη διαμόρφωση του «Συμβουλίου της τάξης»

Στα πλαίσια του τρίτου εργαστηρίου δεξιοτήτων «Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο» της Θεματικής Ενότητας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», τα παιδιά κλήθηκαν να συνεργαστούν σε δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Με σκοπό την προώθηση του αλληλοσεβασμού, της συνεργασίας και της εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, τα παιδιά συζήτησαν για τα διάφορα προβλήματα που προκύπτουν στην καθημερινότητα της τάξης και αποφάσισαν να δημιουργηθεί το «Συμβούλιο της τάξης».  Πρόκειται για το κουτί των προβλημάτων, όπου τα παιδιά μπορούν να τοποθετούν τα θέματα που τα προβληματίζουν, αφού πρώτα τα αποτυπώσουν στο χαρτί. Κάθε Παρασκευή το κουτί αυτό ανοίγει και τα παιδιά συζητούν για τα τυχόν προβλήματα που έχουν προκύψει, ανταλλάσσουν απόψεις και αποφασίζουν για τις λύσεις των προβλημάτων αυτών, με σκοπό την αντιμετώπιση ανεπιθύμητων συμπεριφορών, τον αλληλοσεβασμό και την μελλοντική αποφυγή αντίστοιχων προβλημάτων.

IMG 7696

Κατασκευή του κουτιου του Συμβουλίου του 3ου τμήματος

IMG 7697

Το “Συμβούλιο της Τάξης” στο 1ο τμήμα

 

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο»: Ένα εργαστήριο δεξιοτήτων για τη διαμόρφωση του «Συμβουλίου της τάξης»