Διαμορφώνοντας τους κανόνες της τάξης

Η διαμόρφωση των κανόνων της τάξης στο νηπιαγωγείο είναι μία κρίσιμη διαδικασία που συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία της σχολικής κοινότητας και στην ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών. Οι κανόνες είναι εργαλεία που βοηθούν τα παιδιά να μάθουν πώς να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους και  αναπτύσσουν την ικανότητα αυτορρύθμισης των παιδιών. Χάρη στη θέσπιση των κανόνων δημιουργείται ένα ασφαλές, οργανωμένο και υποστηρικτικό περιβάλλον για τα παιδιά. Επιπλέον, οι κανόνες τους διδάσκουν την έννοια της υπευθυνότητας, του σεβασμού και της συνεργασίας και τα βοηθούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους χωρίς να διαταράσσονται από ανεπιθύμητες συμπεριφορές.

Η θέσπιση των κανόνων πραγματοποιείται στην αρχή της χρονιάς. Η διαδικασία καθορισμού τους είναι συμμετοχική και ενσωματώνει όλα τα παιδιά. Ξεκινά με συζήτηση στην ολομέλεια για το τι είναι οι κανόνες, για ποιον λόγο χρειάζονται στη ζωή μας και πώς μπορούν να βοηθήσουν στην καλή λειτουργία της ομάδα μας. Μέσα από παραδείγματα και παραστάσεις, τα παιδιά κατανοούν γιατί ορισμένες συμπεριφορές είναι επιθυμητές και άλλες όχι. Αλληλοεπιδρούν, εκφράζουν τις απόψεις τους και τελικά αποφασίζουν για τους κανόνες της τάξης, οι οποίοι στη συνέχεια αποτυπώνονται στο χαρτί με τη μορφή αφίσας ή εικονογραφημένων καρτών, με σκοπό τα παιδιά να τους θυμούνται, να ανατρέχουν σε αυτούς και να τους κατανοούν με ευκολία.

IMG 7698

“Το σχολείο των κανόνων” του 1ου τμήματος του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

IMG 7661

IMG 7662

Διαμορφώνοντας τους κανόνες στο 2ο τμήμα του 1ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε

Η διαμόρφωση των κανόνων της τάξης στο νηπιαγωγείο είναι μια διαδικασία που απαιτεί συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και παιδιών. Οι κανόνες, όταν είναι ξεκάθαροι και κατανοητοί, βοηθούν τα παιδιά να αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες και να μαθαίνουν τη σημασία της ομαδικότητας και του σεβασμού. Η θετική ενίσχυση και η συνεχής καθοδήγηση εξασφαλίζουν την εφαρμογή αυτών των κανόνων στην καθημερινή ζωή της τάξης, προσφέροντας ένα θετικό μαθησιακό περιβάλλον για όλους.

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2023-2024), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαμορφώνοντας τους κανόνες της τάξης

Χριστουγεννιάτικο Bazaar Αγάπης: Στηρίζουμε το “Δίκτυο για τα δικαιώματα του παιδιού”

1 1

Κατηγορίες: 7ος Άξονας. Σχολείο & κοινότητα (Σχ. έτος 2024-2025) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστουγεννιάτικο Bazaar Αγάπης: Στηρίζουμε το “Δίκτυο για τα δικαιώματα του παιδιού”

Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στο σχολείο μας

Με αφορμή τον εορτασμό της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου  ξεκίνησε μια συζήτηση μαζί με τα παιδιά, προκειμένου να καταγράψουμε  όσα ήδη γνωρίζουν ή έχουν ακούσει για αυτό το θέμα. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε μια ιστορική αναδρομή στα βασικά γεγονότα της 28ης στην ομάδα της τάξης. Τα παιδιά έμαθαν για το μεγάλο ΟΧΙ και ό,τι αυτό σημαίνει για την ιστορία της χώρας μέχρι και σήμερα. Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο στο τάμπλετ καθώς και στο monitor. Στη συνέχεια, επικεντρωθήκαμε στην έννοια της ειρήνης και πόσο σημαντική είναι τόσο η λέξη όσο και η συνθήκη! Η ομάδα αλλά και το κάθε παιδί ξεχωριστά κατέθεσε ιδέες για το πόσα πολλά πράγματα μπορούμε να κάνουμε τώρα που βρισκόμαστε σε καθεστώς ειρήνης, όπως το να πηγαίνουμε βόλτες, να παίζουμε, να πηγαίνουμε στο σχολείο κ.α. Σε αντίθεση με την κατάσταση που θα επικρατούσε αν γινόταν πόλεμος στην χώρα μας. Οι εικόνες του πολέμου είναι γνωστές στα παιδιά, καθώς, στη διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια αναφέρθηκε από τους μαθητές ο πόλεμος  στο Ισραήλ αλλά και στην Ουκρανία.

ΦΩΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ 28Η 3

Τα παιδιά παρατηρούν την Ελληνική σημαία στο βεστιάριο της τάξης.

Στη συνέχεια, αναφέραμε τα θετικά της ειρήνης, γνωρίσαμε και παρατηρήσαμε το σύμβολο της  και προσπαθήσαμε να το σχεδιάσουμε. Μετά από ψηφοφορία, αποφασίσαμε να φτιάξουμε σημαίες με το σύμβολο της ειρήνης με πολλά χρώματα της επιλογής του κάθε παιδιού. Σε αυτό το χρονικό διάστημα μάθαμε τραγούδια όπως «της πατρίδας μου η σημαία» που μας έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσουμε καλύτερα τα χρώματα της σημαίας της χώρας μας όσο και την καίρια σημασία της. Τραγουδήσαμε ακόμα το « Όλοι μαζί» δίνοντας έτσι μια χροιά ελπίδας και αγάπης και φυσικά τον εθνικό μας ύμνο. Τα παιδιά παρέλασαν στο χώρο του σχολείου κρατώντας τις σημαίες που έφτιαξαν με το σύμβολο της ειρήνης. Η παρέλαση κατέληξε στην είσοδο του σχολείου μας μπροστά από την ελληνική σημαία. Εκεί, όλοι μαζί τραγουδήσαμε τα τραγούδια  που είχαμε μάθει και «στείλαμε» το δικό μας μήνυμα ειρήνης και αγάπης.

IMG 0913

Τα παιδιά φωτογραφίζονται μετά την παρέλαση!

 

 

 

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Δήμητρα Μακρή και Γκατζώνα Κυριακή

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στο σχολείο μας

“Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ!”

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», και συγκεκριμένα της υποθεματικής «Ανθρώπινα Δικαιώματα», υλοποιήθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική . . .  είναι απλώς μοναδική», βασισμένο στη διδακτική μεθοδολογία των 5Ε (Engage, Explore, Explain, Elaborate, Evaluate).

1η φάση: Εξοικείωση (Engage)

Η προσέγγιση του θέματος ξεκίνησε με τη ρουτίνα σκέψης “Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι (See – Think – Wonder)”, με στόχο τη διερεύνηση των προϋπαρχουσών γνώσεων, ιδεών και αντιλήψεων των παιδιών για την έννοια της οικογένειας. Οι σκέψεις τους αποτυπώθηκαν με τη χρήση γραφικού οργανωτή, δημιουργώντας μια πρώτη κοινή βάση κατανόησης.

IMG 7219 1

2η φάση: Επισκόπηση (Explore)

Τα παιδιά αναζήτησαν και επεξεργάστηκαν πληροφορίες σχετικά με διαφορετικούς τύπους οικογενειών. Με τη βοήθεια των γονιών τους, κατασκεύασαν χειροτεχνίες με οικογενειακές φωτογραφίες, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια. Αυτή η δραστηριότητα αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση γύρω από τις ομοιότητες και τις διαφορές στις οικογένειες των παιδιών και ανέδειξε τη μοναδικότητα κάθε οικογένειας.

IMG 7604

Συστήνω την οικογένειά μου στην ολομέλεια.

IMG 7251

Παίζω, μετρώντας τα μέλη της οικογένειάς μου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας (1η Οκτωβρίου), μιλήσαμε για τη διευρυμένη οικογένεια και τον σημαντικό ρόλο των παππούδων και γιαγιάδων. Παράλληλα, γνωρίσαμε τη μονογονεϊκή οικογένεια μέσα από την ιστορία δύο “επισκεπτών” στην τάξη, της κυρίας Ειρήνης και της κόρης της Σιμόν (κούκλες). Τέλος, ένα δώρο από το Διοικητικό Συμβούλιο του Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε., αγορασμένο από το “Χαμόγελο του Παιδιού”, έγινε η αφορμή για να προσεγγίσουμε την θετή οικογένεια, δίνοντας έμφαση στην αγάπη και τη φροντίδα που μπορεί να δέχεται ένα παιδί, ανεξάρτητα από τη βιολογική συγγένεια.

ΟΜΑΔΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑΓΙΑ ΠΑΠΠΟΥ 1

Ομαδικό έργο, αφιερωμένο στους αγαπημένους παππούδες και γιαγιάδες μας!

IMG 7468 1

Η ομάδα μας γνωρίζει τη μονογονεϊκή οικογένεια της κυρίας Ειρήνης και της κόρης της, Σιμόν.

 

 

 

 

 

 

 

IMG 7589

Ένα τετράδιο δώρο από “Το χαμόγελο του παιδιού” για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Συζητήσαμε για κάθε τύπο οικογένειας και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας μέσα από παραμύθια και ιστορίες. Προβληματιστήκαμε σχετικά με πιθανά ζητήματα ή δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει η κάθε διαφορετική οικογένεια και συνεργαστήκαμε σε μικρές ομάδες, αναζητώντας τρόπους επίλυσης αυτών.

IMG 7149

Ψηφιακό παραμύθι: “Η μονα-δική μου οικογένεια” της Ιωάννας Μανάφη.

IMG 7205

Επεξεργασία παραμυθιού: “Οικογένεια είναι…” της Κατρίνα Τσάνταλη.

 

 

 

 

 

IMG 7608

Προβολή και σχολιασμός αποσπάσματος video από “Το χαμόγελο του παιδιού”.

IMG 7271

Παίζοντας και συζητώντας για την πυρηνική οικογένεια.

IMG 7475

Ζωγραφίζοντας συνεργατικά τη λύση που σκεφτήκαμε, για μια πιθανή δυσκολία που αντιμετωπίζει μια μονογονεϊκή οικογένεια.

IMG 8985 new2

Ζωγραφίζοντας συνεργατικά τη λύση που σκεφτήκαμε, για μια πιθανή δυσκολία που αντιμετωπίζει μια πυρηνική οικογένεια.

3η φάση: Επεξήγηση (Explain)

Οι ομάδες  παρουσίασαν στην ολομέλεια τα ομαδοσυνεργατικά τους έργα, με τις λύσεις των προβλημάτων που επεξεργάστηκαν, χρησιμοποιώντας γνώσεις και δεξιότητες που κατέκτησαν μέσα από τη διερεύνηση, την παρατήρηση και τη συνεργασία.

IMG 9301

Παρουσίαση των λύσεων των ομάδων στην ολομέλεια.

 

 

 

 

 

 

IMG 7604 1

Οι υποθέσεις των παιδιών . . . Πού και πώς ζουν τα παιδιά χωρίς οικογένεια;

4η φάση: Εμπλουτισμός (Elaborate)

Εμβαθύνοντας στο θέμα, κάθε παιδί επέλεξε έναν τύπο οικογένειας και τον απέδωσε εικαστικά, αποτυπώνοντας μια οικογενειακή στιγμή. Η δραστηριότητα ενίσχυσε τη δημιουργικότητα, την ενσυναίσθηση . Τα έργα αποτέλεσαν μια πολύτιμη ευκαιρία να δούμε μέσα από τα μάτια των παιδιών πώς αντιλαμβάνονται τη δομή και τη λειτουργία διαφόρων οικογενειών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ

5η φάση: Αξιολόγηση (Evaluate)

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την αξιοποίηση δύο ερωτήσεων του γραφικού οργανωτή K-W-L-H.

  • “Τι έμαθα;” (Learned)
  • Πώς το έμαθα;” (How I learned)

Η αυτοαξιολόγηση αυτή ενίσχυσε τη μεταγνωστική τους επίγνωση και τα βοήθησε να αναγνωρίσουν τη διαδικασία της μάθησης, τα εργαλεία που χρησιμοποίησαν και τα συναισθήματα που βίωσαν.

Untitled

ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ 1 1

 

 

Η προϊσταμένη και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Νηπαιγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Έλενα Τάσσου, Δέσποινα Λαγουδάκη, Αγγελική Κρεούζη, Κατερίνα Βούλγαρη

 

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ!”

” Οι μικροί ζαχαροπλάστες “

Η δημιουργία ενός γλυκού κεράσματος από τα παιδιά προς τους γονείς στην αρχή της σχολικής χρονιάς που έγινε η ενημέρωσή τους, πυροδότησε το ενδιαφέρον τους για τη ζαχαροπλαστική. Ακούγοντας τις φωνές των μικρών μας μαθητών και έπειτα από παρότρυνσή τους, ασχοληθήκαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με το σχέδιο εργασίας (project): «Ζαχαροπλαστική», στα πλαίσια του οποίου δημιουργήθηκε και ένα νέο κέντρο μάθησης στην τάξη μας, το ζαχαροπλαστείο: «Τουρτοζελεδοντονατσάκι», στο οποίο παίξαμε και διασκεδάσαμε.

zacha 1

zacha 2

zacha 3

zacha 4

zacha 5

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ” Οι μικροί ζαχαροπλάστες “