Ξεκινώντας τη θεματική μας, δόθηκε στα παιδιά του 2ου τμήματος ένας καθρέφτης και τους ζητήθηκε να περιγράψουν τι βλέπουν σ’ αυτόν… Δυό μάτια, μύτη, μαλλιά, ήταν μερικές από τις απαντήσεις τους. Μέσα από την περιγραφή του εαυτού τους και τη συζήτηση εντοπίσανε ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους. Κατανοήσανε πόσο μοναδικοί είμαστε όλοι μας.. πόσο διαφορετικοί, αλλά ταυτοχρόνως και ίδιοι..
Τα παιδιά δημιούργησανε τα πορτρέτα τους..
Στη συνέχεια, έφεραν στο σχολείο πράγματα που τους αρέσουν, ώστε να γνωριστούμε καλύτερα, και τα παρουσιάσανε στην ομάδα.
«Φωνάξανε» δυνατά ποιοι είναι..
Μιλήσαμε για το τι είναι αυτό που αγαπάμε στον εαυτό μας και το αιτιολογήσαμε..
Το βιβλίο του Peter Reynolds «Να είσαι ο εαυτός σου» μάς έδωσε την δυνατότητα να καταλάβουμε ότι, εκτός από τα εξωτερικά χαρακτηριστικά μας, υπάρχουν και τα εσωτερικά, που δημιουργούν τον μοναδικό εαυτό μας.
Είμαστε, λοιπόν, γενναίοι, υπομονετικοί, επίμονοι, αγαπητοί, ήρεμοι!! Είμαστε ο εαυτός μας!
Στη συνέχεια, η συζήτηση επεκτάθηκε στην οικογένεια.
Σ’ ένα ιστόγραμμα αποτυπώσαμε τι μας έρχεται στο μυαλο όταν ακούμε τη λέξη “οικογένεια”.
Σημειώσαμε ποια και πόσα είναι τα μέλη της οικογένειάς μας.
Ζωγραφίσαμε τη δική μας οικογένεια
Είπαμε τι μας αρέσει να κάνουμε με την οικογένειά μας και γιατί την αγαπάμε.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Το πιο μεγάλο βιβλίο για τις οικογένειες», που με χιούμορ κι ευαισθησία εξερευνά τις διάφορες μορφές οικογένειας. Μας βοήθησε, λοιπόν, να μάθουμε για τα διάφορα είδη οικογενειών, για τις διαφορετικές συνήθειες που μπορεί να έχουν, για τα σπίτια που ζουν, τις διακοπές που επιλέγουν και άλλες πολλές διασκεδαστικές πληροφορίες. Μέσα στο βιβλίο εντοπίσαμε τις δικές μας οικογένειες, συγκρίναμε τα μέλη της δικής μας οικογένειας με των συμμαθητών μας.
Εντοπίσαμε, μέσα στην τάξη, τον αριθμό που αντιπροσωπεύει τα μέλη της οικογένειάς μας.
Αντιστοιχίσαμε την ποσότητα μελών οικογένειας με τον κατάλληλο αριθμό και την ποσότητα μελών οικογένειας με τα αντίστοιχα τουβλάκια.
Προγραμματίσαμε τη Bee-Bot να πάει στο σωστό αριθμό των μελών της οικογένειάς μας.
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα της Maryanne Jacobsen «Family Vacation», που μας έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τη Ρουτίνα Σκέψης «Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι».
«Αν αυτός ο πίνακας ζωγραφικής είναι η αρχή μιας ιστορίας, τι μπορεί να συνέβη μετά;». Τα παιδιά ξεκλείδωσαν τη φαντασία τους και αποτύπωσαν την δική τους εκδοχή για τη συνέχεια της ιστορίας του πίνακα.