Πρωτομαγιά!!!

Την Παρασκευή ήταν Πρωτομαγιά και δεν ήρθαμε σχολείο… Με αφορμή αυτή τη διαπίστωση ξεκινήσαμε μια μικρή συζήτηση για το τι γιορτάζουμε εκείνη τη μέρα.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τα παιδιά ανέφεραν ότι την Παρασκευή κάποια από αυτά έφτιαξαν με τη μαμά και τον Μάη!!! Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς ένα Μάη για το σχολείο μας!!!
Έτσι βγήκαμε σε ένα διπλανό κτήμα για να μαζέψουμε λουλούδια!
100_4282

Επίσης από ένα γειτονικό κήπο μας χάρισαν λουλούδια!
100_4281

 

Και έτοιμος ο Μάης μας!!!

100_4283

Εκτός από το αληθινό στεφανάκι από λουλούδια σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ωραίο να παίρναμε κα ένα στεφανάκι για το σπίτι μας για να σκεφτόμαστε αυτή την ημέρα. Έτσι τα παιδιά απο τις προηγούμενες ημέρες, έκοψαν και ετοίμασαν τα κομμάτια του στεφανιού μας για τα το συνθέσουν όλοι μαζί στο Ειδικό σχολείο του Αγίου Θαλελαίου που πήγαμε εκπαιδευτική εκδρομή στα πλαίσια του προγράμματος που είχαμε αναλάβει για αυτήν τη σχολική χρονιά.

100_4215 100_4217 100_4220 100_4258

Τώρα όλα ήταν έτοιμα για τη σύνθεση του στεφανιού μας!!!

100_4403 100_4405

Τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε και ένα στεφάνι της ομάδας της τάξης μας!

Γράψαμε στα πέταλα των λουλουδιών που ήταν σε σχήμα καρδιάς, τα ονόματα μας και το συνθέσαμε για να δείξουμε την αγάπη μου μας συνδέει μεταξύ μας!!!

100_4275 100_4276 100_4278 100_4279

Μμμμμμ…μύρισε Άνοιξη!

Όλα γύρω μας αλλάζουν, επιτέλους ήρθε η Άνοιξη…

100_4210  100_4212
Με αφορμή την επίσκεψη μια πεταλούδας στο νηπιαγωγείο μας, βρήκαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα αυτό το πανέμορφο έντομο.
Το παρατηρήσαμε…

100_4169100_4168100_4164
Γνωρίσαμε την ιστορία του…
100_4178100_4165

Και την αποτυπώσαμε στο χαρτί.

100_4172100_4174

 

Σχεδιάσαμε πολύχρωμες πεταλούδες και τις κόψαμε για να στολίσουμε την τάξη μας!

100_4166100_4186

Συνεχίσαμε την ενασχόληση μας με τα έντομα γνωρίζοντας τη μέλισσα.

Για καλή μας τύχη ο πατέρας ενός παιδιού μας έχει κυψέλες με μέλισσες.Έτσι βρήκαμε πλούσιο υλικό.

Όπως τα κινητά μέρη της κυψέλης, απο τα οποία είδαμε και αγγίξαμε τις κηρήθρες.

100_4185100_4184
Αγνό μέλι οικογενειακής παραγωγής και το συγκρίναμε με το μέλι του εμπορίου.

100_4182 100_4183

Εντοπίσαμε κάποια μυρμήγκια στην αυλή μας και μιλήσαμε για αυτά. Φτιάξαμε και μια γωνιά μέσα στην τάξη.

100_4192 100_4193

Διαβάσαμε το μύθο «Ο τζίτζικας και μέρμηγκας» και τον δραματοποιήσαμε.

Μιλήσαμε επίσης για την επιστροφή των χελιδονιών.

100_4208 100_4209 100_4213

Και φυσικά παίξαμε!!!

100_4175

 

Πάσχα – Πάσχα, Πάσχαλιά με Τσουρέκια και Αυγά!!!

Πλησιάζει η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, το Πάσχα!!!
Διαβάσαμε βιβλία που μιλούν για τα πάθη του Κυρίου.
Παρακολουθήσαμε κάθε μέρα και από ένα απόσπασμα από τη ζωή του Χριστού. Συγκεκριμένα ξεκινήσαμε από την «Ανάσταση του Λαζάρου» και φτάσαμε στην «Ανάσταση του Χριστού»

Με αφορμή τις συζητήσεις και τους πίνακες αναφοράς που υπήρχαν μέσα στην τάξη, κάποια παιδιά προσπάθησαν τα γράψουν κάποιες λέξεις σχετικές με το Πάσχα.

100_4104

Στη συνέχεια μαζί με τα παιδιά, φτιάξαμε κάποιες κατασκευές.

Όπως μια κοτούλα mobile

011100_4096 100_4097

100_4098

Γράψαμε τις ευχές για τις κάρτες μας.

100_4145

Στη συνέχεια φτιάξαμε τα καλαθάκια μας για να τα γεμίσουμε με διάφορα καλούδια. Πρώτα τα κόψαμε και κατόπιν ζωγραφίσαμε και κόψαμε τις πασχαλίτσες που θα τα διακοσμούσαν.

100_4115 100_4116 100_4122 100_4123

Και έτοιμα!!!

100_4146

Τα γεμίσαμε αρχικά με χόρτα…

  100_4135

100_4125

Στη συνέχεια πήραμε έτοιμο ζυμάρι από το φούρνο του χωριού μας, πλάσαμε και ψήσαμε νοστιμότατα τσουρεκάκια που μοσχοβόλησαν όλη τη γειτονιά!!!

100_4126 100_4127 100_4128 100_4130 100_4132 100_4134DSC_0064

Δε θα μπορούσαμε να μη βάλουμε μέσα στο καλαθάκι μας και τα παραδοσιακά κόκκινα αυγά. Αφού το κάθε παιδί διακόσμησε το αυγό του όπως ήθελε.

100_4139

Διαβάσαμε τις οδηγίες τις βαφής και τη φτιάξαμε, στη συνέχεια βουτήξαμε τα αυγά μέσα στην κόκκινη βαφή και έγιναν κατακόκκινα.

 

100_4140100_4143 100_4144

Στο τέλος μετρήσαμε και βάλαμε ακόμα μέσα στα καλαθάκια μας από 3 σοκολατάκια!!!

100_4148 100_4147

Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση σε όλους!!!

 

25η Μαρτίου

Πλησιάζουν οι ημέρες για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου και στο Νηπιαγωγείο μας δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε αναφορά σε αυτή τη μεγάλη διπλή γιορτή.
Ξεκινήσαμε μιλώντας για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Kowalchyk-The_Annunciation

1 003100_4081100_4084

Ζωγραφίσαμε το ανάλογο σχέδιο και διακοσμήσαμε την εικόνα όπως επιθυμούσε το κάθε παιδί.

Συνεχίσαμε μιλώντας ότι την ίδια ημέρα διάλεξαν οι Έλληνες να επαναστατήσουν ενάντια στους Τούρκους. Βρήκαμε την ευκαιρία, με σχετικές εικόνες να μιλήσουμε για το παιδομάζωμα….

ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΚΟΛΕΙΟ

Το Κρυφό Σχολείο

ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΚΟΛΕΙΟ 001

Το οποίο ζωγραφίσαμε

2100_4064100_4065

Τους ήρωες της Επανάστασης

ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821_Σελίδα_2 ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821_Σελίδα_1
Φτιάχνοντας τους και το αντίστοιχο στεφάνι.

100_4082

Τέλος μιλήσαμε για το σύνθημα των Ελλήνων «Ελευθερία ή Θάνατος» και προσπαθήσαμε να το γράψουμε.

2 035100_4075100_4078 100_4079

Με τις παραπάνω κατασκευές στολίσαμε την τάξη μας!

100_4086

Μιλήσαμε για την Ελληνική Σημαία που έχει 9 γραμμές όσες και οι συλλαβές της φράσης «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ¨Η ΘΑΝΑΤΟΣ» ή όσα είναι και τα γράμματα της λέξης «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ».

1 040 (2)1 040 (3)

Ζωγραφίσαμε Τσολιαδάκια και τα κόψαμε για να διακοσμήσουμε τις προσκλήσεις για τη γιορτή μας.

100_4068 100_4069

Ετοιμαστήκαμε για τη μικρή μας γιορτούλα, φτιάχνοντας το σκηνικό μας. Αρχικά σχεδιάσαμε, κόψαμε και φτιάξαμε μια γιρλάντα στα χρώματα της Ελληνικής Σημαίας.

100_4067

Σχεδιάσαμε και διακοσμήσαμε τη χρονολογία που ξεκίνησε η ελληνική επανάσταση.

100_4070 100_4071 100_4072 100_4073

Και έτοιμο το σκηνικό για τη γιορτή μας!!!

100_4083

6 Μαρτίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πρόληψης της Βίας στο σχολείο, στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με το παραπάνω θέμα.

Ξεκινήσαμε “διαβάζοντας¨ απο το σελίδα του μικρού αναγνώστη, τα παραμύθια “Η Μόνα σε Καινούργιο σχολείο” και “Τα Μπαλόνια της Φιλίας”.

Μικρός Αναγνώστης

Και φτιάξαμε και εμείς τα δικά μας μπαλόνια της φιλίας…

100_4035 100_4038 100_4039 100_4042

Πάνω στα οποία γράψαμε πως θα θέλαμε το σχολείο μας και ποια είναι τα πράγματα που μας ενοχλούν.

Στη συνέχεια είδαμε κάποιες εικόνες που μας προβλημάτισαν όπως:

8. ΘΥΜΩΜΈΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9. ΘΥΜΩΜΈΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Και τις δραμματοποιήσαμε ψάχνοντας να βρούμε τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων και χαρακτηρίζοντας ποιες συμπεριφορές είναι αποδεκτές και ποιες όχι.

100_4056 100_4052 100_4048 100_4047 100_4045 100_4044

 

Με τη συζήτηση που ακολούθησε διαπιστώσαμε πως τα παιδιά που τα ενοχλούν τα άλλα ή τους φέρονται άσχημα, θυμώνουν. Μιλήσαμε για τα πρόσωπα ή τις πράξεις που μας θυμώνουν…

100_4058
Ξεκαθαρίσαμε πως ενώ ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα, οι αντιδράσεις του ποικίλουν και κάποιες δεν είναι αποδεκτές.
Για αυτό αναζητήσαμε τρόπους ώστε να μας “φεύγει’ ο θυμός μας. Και καταλήξαμε πως ο ένας τρόπος εύκολα εφαρμόσιμος είναι το να μετράμε από μέσα μας από το 1 έως το 10.

11. ΘΥΜΩΜΈΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Απο τη σελίδα του Μικρού Αναγνώστη (που αναφέραμε παραπάνω) διαβάσαμε τους παρακάτω τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού και τις συζητήσαμε.

Αυτοί είναι κάποιοι τρόποι για να χειριστείς τον εκφοβισμό.

  • Ενημέρωσε έναν ενήλικα. Δάσκαλοι, διευθυντές και γονείς όλοι μπορούν να βοηθήσουν στο να σταματήσει ο εκφοβισμός.
  • Να αποφεύγειςτο παιδί που σε εκφοβίζει και έχε πάντα μαζί σου ένα φίλο σου. Κάνε μια προσπάθεια να είσαι πάντα με ένα φίλο σου ή με μια παρέα. Κάνε και εσύ το ίδιο για κάποιο άλλο παιδί που μπορεί να είναι και αυτό θύμα εκφοβισμού.
  • Κράτα το θυμό σου. Είναι φυσικό να θυμώνεις, αλλά τα παιδιά που εκφοβίζουν  λαμβάνουν ικανοποίηση από αυτό. Στο βαθμό που μπορείς κάνε μια προσπάθεια να μην δείχνεις ότι έχεις θυμώσει.
  • Απομακρύνσου και αγνόησε το παιδί που σε εκφοβίζει. Πες του ξεκάθαρα να σταματήσει αμέσως και απομακρύνσου. Όταν αγνοείς τον εκφοβιστή αυτό σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι και δεν σε νοιάζει. Τελικά ο εκφοβιστής θα σταματήσει να σε εκφοβίζει, όταν βλέπει ότι δεν του δίνεις σημασία.
  • Να θυμάσαι ότι , δεν φταις εσύ! Και να μην νιώθεις ντροπή για αυτό που σου συμβαίνει.

Στο τέλος των δραστηριοτήτων μας καθίσαμε στον κύκλο και μέσα απο ανάλογες ερωτήσεις ανοικτού τύπου, δώσαμε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τα παράπονά τους για αυτά που τους ενοχλούν μέσα στην τάξη μας.  Το κάθε παιδί βρήκε την ευκαιρία να ονομάσει τα πρόσωπα και τις συμπεριφορές που το ενοχλούν μέσα στην τάξη μας.

Τελειώνοντας υποσχεθήκαμε να μην ξαναπληγώσουμε τους συμμαθητές μας, έχοντας στο μυαλό μας να μην  κάνουμε πράξεις που δε θα θέλαμε να κάνουν σε εμάς.

 

Αμυγδαλιά… Η Νυφούλα του Χειμώνα!!!

Τελευταία εβδομάδα του Χειμώνα και ετοιμαζόμαστε να υποδεχθούμε την αγαπημένη μας εποχή, την Άνοιξη. Έτσι δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να ασχοληθούμε με την Αμυγδαλιά. Ένα δέντρο που κατεξοχήν σηματοδοτεί τον ερχομό της Άνοιξης.
Διαβάσαμε το Μύθο της Αμυγδαλιάς…. Της Νυφούλας του Χειμώνα!

Η Αμυγδαλιά Παραμύθι

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε και δραμματοποιήσαμε την ιστορία της Αμυγδαλιάς…

100_4008100_4007100_4023 100_4024

Κατόπιν βάλαμε στη σειρά, κατά χρονική ακολουθία τα στάδια του αμύγδαλου, απο τον ανθό έως το καρπό.

ΕΞΕΛΙΞΗ 2 ΕΞΕΛΙΞΗ 1100_4014

Ζητήσαμε απο τους γονείς και μας έφεραν κλαδιά αμυγδαλιάς…

100_4013

Αμύγδαλα, με τα οποία παίξαμε, μετρήσαμε και φάγαμε όσα μας έδειξε το ζάρι…

100_4016

Στο τέλος μιλήσαμε για τα προϊόντα στα οποία περιέχεται το αμύγδαλο… και φάγαμε μια ωραία σοκολάτα αμυγδάλου!!!

Απόκριες!!!

Οι απόκριες ήρθαν και φέτος…
Μιλήσαμε για τα έθιμα των Αποκριών, για τα γνωστά καρναβάλια και για το έθιμο του χωριού μας. Την τελευταία Κυριακή της αποκριάς ντύνονται οι νέοι και οι νέες με την παραδοσιακή φορεσιά του Κορδελάτου και χορεύουν με το ρυθμό της τζαμπούνας.

??????????????????????????????? v1saskorhqdefault

Διαβάσαμε επίσης την ιστορία του Αρλεκίνου και τον φτιάξαμε…

100_3875 100_3877 100_3879100_3925

Φτιάξαμε κλόουν, για να διακοσμήσουμε την τάξη μας.

100_3923 100_3922

Και άλλους κλόουν… κρεμαστούς…

100_3887 100_3888

Μάσκες για να στολίσουμε τα παράθυρα μας…

100_3902 100_3904

Και ξεκινήσαμε να μασκαρευόμαστε…
Με καπέλα και με μάσκες!!!

Φτιάξαμε καπέλα… Βαφτήκαμε… Και φύγαμε από το σχολείο μας Κινεζάκια…

100_3872

Μια μέρα, οι χιονονιφάδες έπεφταν έξω από το παράθυρο μας σαν χαρτοπόλεμος… Έτσι μας ήρθε η ιδέα να φτιάξουμε και εμείς μάσκες χιονονιφάδας!!!

100_3926 100_3927 100_3928

Φτιάξαμε ακόμα έναν ιδιαίτερο χαρταετό…

100_3921 100_3918

Και όλα ήταν έτοιμα για το Αποκριάτικο μας Πάρτυ!!!

Πρώτα από όλα φάγαμε, από τον πλούσιο μπουφέ μας…

100_3937

Παίξαμε….

  • “Αλευρωμουτζουρώματα” ή πιο σωστά, “Ζαχαρομουτζουρώματα”…

100_3952 100_3954 100_3972 100_3973

  • Χάσκα

100_3974

  • Πινιάτα με μπαλόνι…

100_3977 100_3978

  • Χορέψαμε το «Πως το τρίβουν το πιπέρι…»

100_3939 100_3941

  • Χορέψαμε αποκριάτικα τραγούδια

100_3945 100_3944

  • Και στο τέλος, φυσικά Νησιώτικα…

100_3982 100_3981

Και του Χρόνου!!!

 

 

3 Ιεράρχες

Αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με  τη σχολική γιορτή των 3 Ιεραρχών.

Αρχικά διαβάσαμε και γνωρίσαμε το βίο και τις πράξεις των τριών μεγάλων φωστήρων.

Διαφάνεια2 Διαφάνεια3 Διαφάνεια4

Γνωρίσαμε τα ονόματα τους  και εντοπίσαμε τη διαφορά του να γράφουμε ένα όνομα με κεφαλαία και με  μικρά γράμματα.

100_3827

 

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να τα γράψουμε.

 

Χωρίς τίτλο100_3832

Τελειώνοντας μιλήσαμε για την αυριανή επικείμενη μας επίσκεψη στην εκκλησία και φτιάξαμε την παρακάτω κατασκευή.

3 IERARXES.pdf-page-005 3 IERARXES.pdf-page-003

100_3815100_3817

100_3830 100_3831 100_3829

Και του Χρόνου!!! Βοήθεια μας οι Τρεις Ιεράρχες!!!

Εκλογές

Με αφορμή τις εκλογές που θα πραγματοποιηθούν σε λίγες ημέρες αποφασίσαμε να κάνουμε εκλογές και στο Νηπιαγωγείο μας για να εκλέξουμε τον Πρόεδρο της τάξης μας.

Απαραίτητο έγγραφο για να ψηφίσουμε αποτελεί η ταυτότητα μας.

Για αυτό φτιάξαμε τις ταυτότητες μας.

Γράψαμε τα στοιχεία μας.

100_3795

Το δαχτυλικό μας αποτύπωμα και ένα δείγμα από τρίχες.

100_3796

Στη συνέχεια μας παρουσιάστηκαν οι υποψήφιοι και κατέγραψαν το όνομα τους στο ψηφοδέλτιο.

100_3800

Κατόπιν στήσαμε παραβάν και κάλπη, διαλέξαμε εφορευτική επιτροπή και ξεκινήσαμε τη διαδικασία.

100_3801 100_3802

Το ένα μέλος της εφορευτικής επιτροπής έδινε το ψηφοδέλτιο και το άλλο κατέγραφε τα ονόματα αυτών που ψηφίζουν.

100_3803 100_3804

Αφού ψήφισαν όλοι ξεκίνησε η καταμέτρηση των ψήφων.

Το ένα παιδί διάβαζε τα ψηφοδέλτια και το άλλο έβαζε τους σταυρούς δίπλα στα ονόματα.

100_3807

 

Στο τέλος μετρήσαμε και καταγράψαμε τον αριθμό των ψήφων και διαπιστώσαμε ποιος εκλέχτηκε πρώτος, δεύτερος και τρίτος.

100_3808

Αλκυονίδες Ημέρες

Αρχικά παρατηρήσαμε την έντονη αλλαγή του καιρού. Διακρίναμε τη διαφορά της προηγούμενης εβδομάδας με την τρέχουσα. Διαπιστώσαμε πως ενώ είναι χειμώνας έξω έχει ήλιο και βγαίνουμε διάλλειμα χωρίς μπουφάν.

Έτσι πήραμε την αφορμή και εξιστορήσαμε το Μύθο της Αλκυόνας.

Ο μύθος της Αλκυόνης

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε και το σχετικό βίντεο

Αλκυονίδες Ημέρες

Κατόπιν αποφασίσαμε να το δραματοποιήσουμε.

100_3788

Η Αλκυόνα παντρεύεται τον Κύηκα και θαυμάζει ο ένας τον άλλον

100_3789

Ο Πατέρας τους Αίολος του δίνει την ευχή του.

100_3790

Ο Δίας μεταμορφώνει την Αλκυόνα σε πουλί.

100_3791

Η Αλκυόνα παρακαλάει το Δία να κάνει μερικές μέρες καλό καιρό για να προλάβει να κλωσήσει και να ξεκλωσήσει τα αυγά της.

Δράξαμε την ευκαιρία από τις λέξεις κλωσήσει – ξεκλωσήσει και συνεχίσαμε και με άλλα ρήματα. Διαπιστώσαμε ότι όταν βάζουμε μπροστά σε μια λέξη τη συλλαβή «ξε» αλλάζει το νόημα της και γίνεται το αντίθετο.

100_3792 100_3794