ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία , έτσι επιλέξαμε να προετοιμάσουμε το έδαφος οργανώνοντας δράσεις που θα στήριζαν τα παιδιά….να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, τις προσδοκίες τους, τις σκέψεις τους

Ξεκινήσαμε ζωγραφίζοντας “Τι θέλω να θυμάμαι από το νηπιαγωγείο” : τις δασκάλες, τους φίλους μου , το κουκλοθέατρο…

memories

Tα παιδιά του δημοτικού μας λένε τα κάλαντα των Χριστουγέννων και μέ την καινούρια χρονιά κόβουμε πίτα όλοι μαζί

kalanta x πιτα πιτα2

Παροτρύναμε τα παιδιά να πουν ποια/ες  λέξη/εις   έρχεται στο μυαλό τους όταν ακούνε τη λέξη Δημοτικό και φτιάξαμε συννεφόλεξο                       

Tα παιδιά του νηπιαγωγείου Απαλού μας έστειλαν το δικό τους :

Τέλος φτιάξαμε ένα κοινό συννεφόλεξο και να το αποτέλεσμα :

Επισκεφτήκαμε τη Β΄ παρατηρήσαμε την τάξη τους , πόσα θρανία, πίνακες έχει …μας παρουσίασαν τα μαθήματά τους , τα βιβλία τους , τον τρόπο που δουλεύουν…classroom

Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με θέμα :  «Πως φαντάζομαι το Δημοτικό» coggle

coggle anth

και το γειτονικό νηπιαγωγείο μας έστειλε  δικό του

Αφού συζητήσαμε για τα εσωτερικά/εξωτερικά χαρακτηριστικάπου μπορεί να έχει ο/η δάσκαλος/α ζωγραφίσαμε : ” Πως φαντάζομαι το/η δάσκαλο/α μου;”

 

teacher

Καλέσαμε την Α΄τάξη να φτιάξουμε μαζί πασχαλινές κάρτες

kartes4

kartes 2 kartes kartes3kartes5

H έκτη μας βοηθάει στα εργαστήρια Δεξιοτήτων να στήσουμε το τρισδιάστατο μνημείο “Ατόμιουμ”

atomioum.1jpgatomioumatomioum.2jpg

Η Δ΄μας είπε τα κάλαντα  τα κάλαντα του Λαζάρου

kalanta

Λαμβάνοντας μια φωτογραφία από τα παιδιά του όμορου νηπιαγωγείου που μας προκαλούσε να μαντέψουμε ποιος χώρος του Δημοτικού είναι, ξεκίνησε  μια ανταλλαγή ερωταπαντήσεων-προκλήσεων μεταξύ μας σε  ένα συνεργατικό έγγραφο παρουσίασης «Πόσο καλά γνωρίζω το Δημοτικό;»

Ο Διευθυντής του Δημοτικού μας ξεναγεί

κολλαζ2κολλαζ3κολλαζ

Ζωγραφίσαμε  Τι μου έκανε εντύπωση από την ξενάγηση”

346142384 2552505934904556 6931513507657725543 n 346150436 183423074657946 3144051081259830007 n 346150681 990973352258488 3512161532736749089 n

Ψυχολόγος του  Κέντρου Πρόληψης ενημερώνει τους γονείς σε μια διαδικτυακή ομιλία που συνδιοργανώθηκε από τα νηπιαγωγεία Άνθειας, Απαλού, Μάκρης, Καμαριώτισας , 6ο και 15ο  Αλεξανδρούπολης.

ΑΦΙΣΑ

Φτιάχνουμε αφίσα και ετοιμάζουμε ζωγραφιές που θα χαρίσουμε

picture1 picture2 picture3

και σε λίγο… παιδιά της Ε΄, τα  μελλοντικά εκτάκια, υιοθετούν τα μελλοντικά πρωτάκια

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Η γιορτή της μητέρας έχει την τιμητική της στο νηπιαγωγείο: κάρτες, δωράκια και μαθηματικά … μετρήσαμε μαμάδες, προσθέσαμε μαμάδες και καταγράψαμε πόσα δωράκια από το κάθε είδος μπορούμε να τις προσφέρουμε!

eight 2six

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλες τις μαμάδες του κόσμου!!!

Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχ. έτος 2024-25

  • Για το σχ. έτος 2024-25 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
  • Κατά το σχ. έτος 2024-25 θα φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο όλα τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2019 και 2020.
  • Τα παιδιά που φοιτούν φέτος ως προνήπια στο Νηπιαγωγείο δεν χρειάζεται να κάνουν εγγραφή εκ νέου. Η εγγραφή τους στο δεύτερο έτος γίνεται αυτεπάγγελτα.
  • Ο γονέας/κηδεμόνας του νηπίου κάνει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, με βάση τη διεύθυνση κατοικίας του, από τη σελίδα: https://proti-eggrafi.services.gov.gr. 

για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  •  Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ ) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
  • Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ως αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας, θα πρέπει να αναρτηθεί αποκλειστικά δημόσιο πρόσφατο έγγραφο όπως π.χ. έγγραφο εφορίας, μισθωτήριο συμβόλαιο ή λογαριασμός ΔΕΚΟ (όχι λογαριασμός ιδιωτικών εταιρειών π.χ. κινητής τηλεφωνίας κλπ.).

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχήςστο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου . Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μπορούν να εγγραφούν όλοι οι μαθητές, χωρίς προϋποθέσεις, αρκεί να το δηλώσουν (δεν χρειάζονται επιπλέον δικαιολογητικά). Πρόωρη αποχώρηση από το ολοήμερο δεν προβλέπεται.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17:30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών

 

  • Μετά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, προσκομίζονται στο Νηπιαγωγείο τα παρακάτω:

1. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) συμπληρωμένο από τον γιατρό

2.   Βιβλιάριο εμβολίων παιδιού

3. Γνωμάτευση ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, (για μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες)

4. Αίτηση -Δήλωση για ολοήμερο -πρόωρη υποδοχή – διευρυμένο ωράριο

Δείτε αναλυτικά τη σχετική εγκύκλιο: Εγγραφές μαθητών για το σχ. έτος 2024-25

Πριν την προσέλευσή σας στον χώρο του Νηπιαγωγείου, παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τη σχολική μονάδα.

Στοιχεία επικοινωνίας 

  τηλ.: 6909161050 Αλεξάνδρα Μπαμίδου  (καθημερινά 11:00΄- 12:00΄  )

 e-mail: mail@nip-antheias.evr.sch.gr

ΕΥΧΑΡΙΣΤΉΡΙΟ. - Σύλλογος ΑΜΕΑ Γονέων & Φίλων Νότιας Κρήτης "Το Μελλον"

 

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο του κυρίου Γουίλομπι

 

Ο Δεκέμβρης μπήκε και η αντίστροφη μέτρηση άρχισε στο νηπιαγωγείο Άνθειας! Κάθε μέρα ο Αη Βασίλης κατεβαίνει ένα σκαλάκι

kaminada    .jpg

Κάθε μέρα χρωματίζουμε ένα αριθμό στο χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και ανυπομονούμε για τον ερχομό της μεγάλης γιορτής!

αντιστροφη μετρηση

Συντροφιά στο ταξίδι του Δεκέμβρη το βιβλίο του Robert Barry εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ :

bookΤο χριστουγεννιάτικο δέντρο του κυρίου Γουίλομπι ήρθε με κούριερ καταπράσινο και δροσερό και μα την αλήθεια πολύ ψηλό! με το μπάτλερ στο σαλόνι μαζί, απόφαση πήραν, να κοπεί η κορφή. Χωρίς να περιμένει την άλλη μέρα , ο μπάτλερ την χάρισε στην καμαριέρα. Κι αυτή κόβει την άκρη και στον κήπο τη βγάζει , μα αυτή καθόλου με σκουπίδι δε μοιάζει…στο καρότσι τη φορτώνει ο κηπουρός και γίνεται καπνός!Πήραμε λοιπόν αγκαλιά την ιστορία και την ακολουθήσαμε μέσα στο δάσος το γεμάτο  φιλικά ζωάκια για να δούμε πως ένα δέντρο μοναχά σκόρπισε τόση μα τόση χαρά!

Αφού απολαύσαμε την ανάγνωση της ιστορίας, ασχοληθήκαμε με πολλές μαθηματικές δραστηριότητες και όχι μόνο…keepingmykiddobusy

Απαντήσαμε σε ερωτήσεις, αναζητήσαμε λέξεις στο βιβλίο, χτυπήσαμε παλαμάκια ανάλογα με τις συλλαβές

                                                                                             .png  .png

Αντιστοιχίσαμε σε κάθε ήρωα το έλατο που πήρε και διατάξαμε τα ελατάκια από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.

                                      23.jpg

 

Προσπαθήσαμε κι εμείς να χωρέσουμε το έλατο στο σαλόνι μας κάνοντας τις εκτιμήσεις μας …

δεντρο      δέντρο

Γνωρίσαμε τους τακτικούς αριθμούς 1ος 2ος…και κολλήσαμε τα πρόσωπα της ιστορίας με τη σειρά τους. (Activity created by Alexis Thompson)

.jpgΟδηγήσαμε μέσα από το λαβύρινθο το μπάτλερ στην καμαριέρα.

.jpg

Οδηγήσαμε το ρομποτάκι μας το Σκουίκι προγραμματίζοντάς το να πάει με τη σειρά σε όλους τους ήρωες

.jpg

Κάναμε εκτιμήσεις ποια είναι περισσότερα, λιγότερα, ίσα και γνωρίσαμε τα σύμβολα ανισότητας ισότητας.

φτιάξαμε μοτίβο, παίξαμε παιχνίδια μνήμης με τους ήρωες

                                                                                      .png   2

Μετρήσαμε. Ταιριάξαμε σε κάθε δέντρο ανάλογα με τον αριθμό του το αντίστοιχο αστέρι και ενώσαμε το έλατο με το σωστό αριθμό ανάλογα με τα στολίδια του.αστεριfe

Προσθέσαμε στολίδια

προσθεση

Συνθέσαμε πάζλ pinterest

.jpg2 .png

 

Χρησιμοποιήσαμε τα pattern blocks για να φτιάξουμε χριστουγεννιάτικες συνθέσεις

                                                                          pattern blocs 2pattern blocspattern

Εμπλουτίσαμε τις γωνιές γραφής και μαθηματικών :

 αναφ .png.png2αριθμοι

 

Ζωγραφίσαμε τα δικά μας έλατα

                                                                                       ζωγραφικη 2ζωγραφικη

Κόψαμε έλατα για να στολίσουμε το διάδρομο. Μετατρέψαμε τα ρολά από χαρτί υγείας σε χριστουγεννιάτικα δέντρα κολλώντας  ό,τι είχαμε: πούλιες, πον πον, χιονονιφάδες!

κοψιμο  χολχυ         χυ2

Φυσικά ακούσαμε  “Ω έλατο” και  τραγουδήσαμε και χορεύαμε στους στίχους ενώ στο ρεφρέν χτυπούσαμε ρυθμικά όποιο κρουστό όργανο τύχαινε μπροστά μας.

ελ

Mε τις παλάμες φτιάξαμε ένα ψηλό δέντρο σαν του κυρίου Γουίλομπι. Κόψαμε πολλά τρίγωνα από τα αποκόμματα των χαρτονιών και οι γονείς έγραψαν πάνω τους ευχές

παλαμες       απο τριγωνα

Κόψαμε πολλά αστέρια μικρά, μεσαία, μεγάλα, τεράστια… ταιριάξαμε διαφορετικά μήκη λωρίδων για να φτιάξουμε τι άλλο ; Έλατα!

απο αστερια         γραμμες

 

 

 

Happy Birthday CodeWeek

Με αυτή τη δραστηριότητα  λάβαμε μέρος στην Europe Code Week. Φτιάξαμε τους δικούς μας κώδικες για να συλλέξουμε τα δωράκια και προγραμματίσαμε το ρομποτάκι μας  τον Σκουίκι να τα μαζέψει και να φτάσει στο πάρτυ γενεθλίων για τα 10 χρόνια!Happy Birthday CodeWeek!!!!

code week 1 code week 2

 

ΧΩΡΟΣ

Διαβάσαμε την ιστορία “Μια θέση για την κολοκύθα” όπου ο ήρωας ψάχνει το ιδανικό μέρος για την κολοκύθα του : πάνω, κάτω από το τραπέζι, ανάμεσα στις καρέκλες, πίσω από την πόρτα …όμως παντού εμπόδιζε τη μαμά του, τη γιαγιά του, το μπαμπά του… ώσπου βρίσκει το τέλειο μέρος ψηλά στο παράθυρο για να τη βλέπει και να την καμαρώνει!

6 7 3 1
5 2 3 1 3

 

Το σακουλάκι έγινε δίσκος γεμάτος ποτήρια που έπρεπε να μεταφέρουμε με το δεξί, αριστερό χέρι, μπάλα να την κρατήσουμε με το δεξί, αριστερό πόδι, σακί που κουβαλήσαμε με τον δεξί αριστερό ώμο, πίσω στην πλάτη, σεντόνι πάνω στην κοιλιά… τέλος πετάξαμε το σακουλάκι μέσα/έξω από το στεφάνι από μακριά…

Στην παρεούλα κάθε παιδί με τη σειρά έλεγε :”κάθομαι ανάμεσα στον…και στην…” ή “δεξιά μου έχω τον…αριστερά μου την…”

.jpg .jpg .jpg .jpg
.jpg .jpg .jpg .jpg

 

Παίξαμε το κυνήγι του θησαυρού: ένα παιδί έγινε ρομποτάκι που έψαχνε το θησαυρό σε διάφορα σημεία στην τάξη και το άλλο προγραμματιστής που προγραμμάτιζε το ρομποτάκι για να βρει το θησαυρό χρησιμοποιώντας προφορικές εντολές : προχώρα μπροστά/πίσω, στρίψε δεξιά/αριστερά

στη συνέχεια μεταφερθήκαμε σε άλλο “χώρο” και οι εντολές για κάθε κίνηση δίνονταν από τον προγραμματιστή με εικόνες/βέλη.

.jpg 2 2

Παίξαμε στο κουκλοθέατρο την Κοκκινοσκουφίτσα και ζωγραφίσαμε με τοπολογικές οδηγίες

με τοπογραφικές οδηγίεςΖωγράφισε στη μέση της σελίδας έναν δρόμο, πάνω από το δρόμο ζωγράφισε το δάσος και το λύκο ανάμεσα στα δέντρα, Κάτω από το δρόμο βάλε χορτάρι και κάτω δεξιά το σπίτι της γιαγιάς. .jpgΠαίξαμε το επιτραπέζιο Toporama όπου παρατηρώντας τις θέσεις των αντικειμένων στην εικόνα θα πρέπει τα παιδιά να την αναπαραστήσουν 

 

 

4 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Μπορεί τα κατοικίδια να μη μιλούν με λέξεις, όμως επικοινωνούν με άλλους τρόπους.  Το βιβλίο “Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε” προτρέπει τα παιδιά να παρατηρήσουν και να κατανοήσουν τη γλώσσα του σώματος που χρησιμοποιούν τα ζώα, τις εκφράσεις τους, τις φωνές τους. Μαθαίνουν ότι το πείραγμα ενοχλεί τα ζώα. Αντίθετα, αν επιλέξουν να τους συμπεριφέρονται με ευγένεια, γλυκύτητα και σεβασμό, θα κερδίσουν μια ζεστή, τρυφερή σχέση, μια σχέση ζωής που τα κάνει να σέβονται κάθε ζωντανό πλάσμ

.jpg .jpg ζωα
2 2 1 2 2

 

 

1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ

Τί κάνουμε με τον παππού και τη γιαγιά : αγκαλιές , βόλτες , ψώνια, λέμε παραμύθια , βλέπουμε παιδικά

μαγειρεύουμε… τους χαρίζουμε το δωράκι μας και την αγάπη μας !

4                                            3

 

16 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Τροφίμων

    Συζητήσαμε για τη χρησιμότητα και την ποιότητα των τροφίμων, φτιάξαμε φρουτοσαλάτα στο σχολείο, γίναμε γευσιγνώστες… Επισκεφτήκαμε το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και για να ευχαριστήσουμε την κ Εύη για την ξενάγηση στο χώρο, της χαρίσαμε το ένα βιβλίο με τις ζωγραφιές μας.

1 2 .jpgκατασκευη

ΣΕΙΣΜΟΣ

13 Οκτωβρίου: Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Επιπτώσεων από Φυσικές Καταστροφές

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Πάκι φοβάται τους σεισμούς” : ο Αρκούδος του βιβλίου ξεπερνά το φόβο του για το σεισμό με τη γνώση και μοιράζεται μαζί μας το δεκάλογο προστασίας από τους σεισμούς.

10

Αν αρχίσει να τρέμει η γη … μπαίνουμε κάτω από το τραπέζι κρατώντας το πόδι του.

σεισμός

Όταν ο σεισμός σταματήσει, βγαίνουμε έξω, σε συγκεκριμένο σημείο της αυλής , χωρίς πανικό, έχοντας μαζί μας το σακίδιο ετοιμότητας.

έξοδος

Η άσκηση ετοιμότητας λήγει, επιστρέφουμε στην τάξη.

τέλος

Μαθαίνουμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης

 

.jpg

τα σημειώνουμε…

όνομα

και το κινητό έτοιμο!

.jpg

dav