Τη χριστουγεννιάτικη παράσταση «Ο Καρυοθραύστης-Το μαγικό ταξίδι της Κλάρας» που βασίζεται στο παραμύθι του Ε.Τ.Α. Χόφμαν, διοργανώνουν το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Αναύρας, σε μουσική του Τσαϊκόφσκι, ο οποίος συνέθεσε το μπαλέτο σε δύο πράξεις. Ο Καρυοθραύστης, ένα κινούμενο στρατιωτάκι, που χρησιμεύει για να σπάει καρύδια, μεταμορφώνεται σε αληθινό πρίγκηπα και συνοδεύει την Κλάρα σε ένα μαγικό ταξίδι στη χώρα των Ζαχαρωτών, την παραμονή των Χριστουγέννων, έχοντας νικήσει τον Βασιλιά των Ποντικών. Ένα παραμύθι γεμάτο μηνύματα για τη δύναμη της αγάπης, που κάθε Χριστούγεννα μας μαγεύει με τη θεϊκή μουσική του Τσαϊκόφσκι. Τη χορογραφία της παράστασης επιμελήθηκε η κ. Ναταλία Σιβακ.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2025
- Το φθινόπωρο τελειώνει
Τελευταίες ηλιόλουστες φθινοπωρινές ημέρες και τις χαρήκαμε παίζοντας έξω, παρατηρώντας τα υπέροχα χρώματα γύρω μας. Ο αέρας έκανε τα φύλλα να στροβιλίζονται και μαζί με αυτά και εμείς…παίξαμε μαζί τους. Συγκεντρώσαμε φρέσκα φύλλα, φθινοπωρινά, σε πολλές αποχρώσεις και αφού τα παρατηρήσαμε, δημιουργήσαμε συνθέσεις με αυτά.
- Σχήματα παντού…
Τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των επίπεδων γεωμετρικών σχημάτων, καθώς και τη σπουδαιότητά τους στο σχεδιασμό αντικειμένων που συναντάμε στο άμεσο περιβάλλον μας, διερευνήσαμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Αφού μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα γεωμετρικά σχήματα και να τα ονομάζουμε, προχωρήσαμε σε δημιουργικές εργασίες και κατασκευές.
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων– Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο.
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος τα παιδιά διερεύνησαν την έννοια της διαφορετικότητας στο περιβάλλον και στους ανθρώπους και ανέπτυξαν στάσεις σεβασμού στο διαφορετικό τρόπο ζωής, στη συμπεριφορά και την προσωπικότητα των άλλων. Επιπλέον, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες που στόχευαν στην αυτοπαρατήρηση και ετεροπαρατήρηση, τα παιδιά ασκήθηκαν στο να παρατηρούν τον εαυτό τους και τους άλλους και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα ως κάτι ξεχωριστό και αναπόσπαστο μέρος του κοινωνικού, πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντός τους. Αξιοποιήθηκαν κινητικά παιχνίδια, τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού, διάφορα είδη τέχνης (πίνακες, μουσική κλπ).
Το δέντρο της ομάδας-Συμβόλαιο της τάξης: Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τα χέρια τους, συνέθεσαν το δέντρο της ομάδας με τις παλάμες τους και μετά υπαγόρευσαν κανόνες που θεώρησαν βασικούς για τη συνοχή και την εύρυθμη λειτουργία της. Σε επόμενο εργαστήριο, προσδιορίστηκαν πιο εξειδικευμένες συμπεριφορές, που αφορούσαν στην ανεκτικότητα και τη συνεργασία, οι οποίες καταγράφηκαν σε λωρίδες χαρτιού και αποτέλεσαν τους κρίκους μιας συνεχόμενης αλυσίδας. Όταν εντοπίζουμε μια άλλη σωστή συμπεριφορά, την προσθέτουμε στους κρίκους της αλυσίδας και η αλυσίδα της τάξης μεγαλώνει….
Ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον-Φύση, ζώα, τοπία. Τα παιδιά, μετά από κινητικά παιχνίδια, παρατήρησαν σε εικόνες, στην ολομέλεια, ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον, προσεγγίζοντας την έννοια της διαφορετικότητας σε ζώα, φυτά, τοπία. Έπειτα από συζήτηση κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι η διαφορετικότητα προσδίδει ενδιαφέρον και ποικιλομορφία γύρω μας.
Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες με προσωπογραφίες της Αμερικανίδας καλλιτέχνιδας Μάργκαρετ Κην και περιέγραψαν τα πρόσωπα που απεικονίζονταν, με κοινό χαρακτηριστικό τα μεγάλα μάτια. Ακούσαμε την καλλιτέχνιδα να μας αφηγείται τι την παρακίνησε να εστιάζει στα παιδικά πρόσωπα και κυρίως στα μεγάλα μάτια. Πώς αισθάνονται τα πρόσωπα αυτά; Ποιο είναι το κυρίαρχο συναίσθημα; Ποια μπορεί να είναι η ιστορία πίσω από κάθε εικόνα;
Συναισθήματα: Εντοπίσαμε τα βασικά συναισθήματα παρατηρώντας πρόσωπα και μετά από συζήτηση, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα συναισθήματα είναι κοινά στους ανθρώπους από τη νηπιακή ηλικία, ενώ εκδηλώνονται σε διαφορετικές συνθήκες για τον καθένα μας. Πότε αισθανόμαστε χαρούμενοι, λυπημένοι, θυμωμένοι, έκπληκτοι κλπ.; Το πρόσωπό μας φανερώνει το συναίσθημα. Παρατηρήσαμε και ταξινομήσαμε σε πίνακα διάφορα πρόσωπα, ανάλογα με τα συναισθήματα που φανερώνουν.
Η αξία της διαφορετικότητας. Εντοπίσαμε στη βιβλιοθήκη μας βιβλία που αναφέρονται στη διαφορετικότητα όπως: Ο αδερφός του Τριγωνοψαρούλη, το Χαρούμενο Λιβάδι, Με αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι κ.ά. Διαβάσαμε τα βιβλία και μετά από διδακτική αξιοποίησή τους, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι «Ευτυχώς, κανείς δεν είναι ίδιος με τους άλλους και για αυτό το λόγο δεν αφήνουμε κάποιον μόνο του επειδή είναι διαφορετικός από εμάς. Όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους».

Επίσκεψη στην 111Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο
Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο Αναύρας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην 111ΠΜ, στην Αγχίαλο, με αφορμή τη γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα παιδιά περιηγήθηκαν στην έκθεση και παρατήρησαν τα τόσα ενδιαφέροντα εκθέματα, εξαρτήματα και μηχανές αεροσκαφών, ενώ ενημερώθηκαν και για τις δραστηριότητες της Αερολέσχης Μαγνησίας. Την προσοχή τους τράβηξαν τα μαχητικά αεροσκάφη και είχαν την ευκαιρία να τα θαυμάσουν από κοντά, να ανεβούν σε ένα από αυτά και να παρακολουθήσουν μια εντυπωσιακή επίδειξη στον αέρα!

Επιμορφωτικά σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν από Σεπτέμβριο 2024-Ιούνιο 2025 για την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή εκπαιδευτικού προσωπικού σε επιμορφωτικά προγράμματα και σεμινάρια: Σεπτέμβριος 2024-Ιούνιος 2025
- «Steam education for all learners: incorporating Steam and inclusive education practices in every day teaching». Πρόγραμμα κατάρτισης 50 ωρών. Spice-Special education Steam Academy. Σεπτέμβριος- Νοέμβριος 2024.
- «Νευρωνικά δίκτυα του εγκεφάλου και αξιοποίησή τους στην Βιωματική Επικοινωνιακή Μάθηση για παιδιά προσχολικής ηλικίας» Νοέμβριος 2024- Απρίλιος 2025. Ευσταθία-Βαλιάντζα-Αυτιά
- «Αναγνωρίζω-Προστατεύω»: 15ωρο πρόγραμμα επιμόρφωσης νηπιαγωγών για την πρόληψη παραμέλησης και κακοποίησης παιδιού. Φορέας υλοποίησης: Εliza.
- «Πρόληψη και Αντιμετώπιση Περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού» Φορέας υλοποίησης: ΙΕΠ και Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). 8-10/5/2025

Εκδήλωση για τη λήξη της σχολικής χρονιάς
Την Παρασκευή 13 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η αποχαιρετιστήρια εκδήλωση για τη λήξη της σχολικής χρονιάς,+ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της κοινότητας Ανάβρας. Τα νήπια παρουσίασαν ένα μουσικοκινητικό σκετς με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος από το θεατρικό έργο «η Γη μας να σωθεί» και το τραγούδι «Μπες στο κλίμα». Aκολούθησε η απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής μας στις Παγκόσμιες ημέρες δράσης 2024-2025, στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης και στο τέλος των Ενθυμίων φοίτησης στο Νηπιαγωγείο. Σε όλα τα παιδιά ευχόμαστε ένα καλό και δημιουργικό καλοκαίρι!

Ενημέρωση από το δασαρχείο
Οι ενεργοί πολίτες μαθαίνουν για τη συμβολή του δασαρχείου στην συντήρηση και προστασία των δασών της περιοχής μας. Το δάσος είναι ζωτικής σημασίας για τον άνθρωπο, υποστήριξε η κ. Ελευθερία στην παρουσίασή της και απάντησε σε ερωτήσεις μας σχετικά με το έργο του δασαρχείου α) στον έλεγχο της υλοτομίας β) στην αντιμετώπιση του φαινομένου της καταπάτησης δασικών εκτάσεων γ) στην προστασία από τις δασικές πυρκαγιές. Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για την προστασία των δασών μας, γιατί τα δάση μπορούν να υπάρξουν και χωρίς εμάς, εμείς όμως όχι!

Παίζουμε…Ανασκαφή!
Στο Γιαννοπούλειο Αρχαιολογικό μουσείο Αλμυρού, οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου απόλαυσαν μια πραγματική εμπειρία……. Ανασκαφής με την καθοδήγηση της αρχαιολόγου και μουσειοπαιδαγωγού, κας Αιμιλίας Καλογιάννη. Οι μαθητές μας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου και με ενθουσιασμό μυήθηκαν στο επάγγελμα του αρχαιολόγου. Αφού «έσκαψαν» και εντόπισαν τα ευρήματά τους, τα καθάρισαν προσεκτικά αφαιρώντας τα χώματα και έπειτα περιηγήθηκαν στην έκθεση του μουσείου, όπου έγινε η αντιστοίχιση των ομοιωμάτων με τα αυθεντικά αντικείμενα των συλλογών. Τέλος, οι μικροί αρχαιολόγοι παρουσίασαν τα εκθέματα στους συμμαθητές τους!

Εκδρομή στη Γραβιά
Την Τετάρτη 4/6 πραγματοποιήθηκε η εκδρομή μας στο κτήμα Κλέτσα στη Γραβιά, η οποία συνδιοργανώθηκε με το Δημοτικό σχολείο Ανάβρας. Στην εκδρομή συμμετείχαν όλοι οι μαθητές μας, συνοδευόμενοι από τους γονείς τους. Σημαντικός σταθμός μας το ιστορικό Χάνι της Γραβιάς, όπου στις 8 Μαῒου 1821 διεξήχθη μια από τις σημαντικότερες μάχες της Ελληνικής Επανάστασης, με πρωτεργάτη τον Οδυσσέα Ανδρούτσο. Aφού παρακολουθήσαμε μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση για το ιστορικό της μάχης, ξεναγηθήκαμε και φωτογραφηθήκαμε στους χώρους του μουσείου (στάβλο, γυναικωνίτη, βοηθητικούς χώρους).
Μετά από τη σημαντική αυτή στάση, φτάσαμε στον προορισμό μας, στο κτήμα Κλέτσα. Τα παιδιά συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες μαζί με άλλα σχολεία. Ακολούθησε γεύμα και διασκέδαση. Έχοντας αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις από την εκδρομή αυτή, επιστρέψαμε νωρίς το απόγευμα!

Δράσεις Ενεργού Πολίτη
Το ενδιαφέρον των παιδιών για τα δάση μας οδήγησε στην ευρύτερη σύνδεση του θέματος με δράσεις ενεργού πολίτη, οι οποίες υλοποιήθηκαν αμέσως μετά και επεκτάθηκαν σε θέματα προστασίας του δασικού οικοσυστήματος της περιοχής τους. Έτσι τα παιδιά α) αναλαμβάνουν δράση για την προστασία των δασών της περιοχής τους και των ζώων που διαμένουν σε αυτά β) αναγνωρίζουν τη σημασία της ανακύκλωσης χαρτιού για την αποφυγή κοπής περισσότερων δέντρων γ) ενημερώνονται από τη δασική υπηρεσία για τη φροντίδα και την προστασία των δασών .

Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης 2025
Η συμμετοχή του σχολείου στις Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης 2025 ήταν μια μοναδική εμπειρία, που εμπλούτισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου και συντέλεσε στην ευαισθητοποίηση των παιδιών και των οικογενειών τους στο θέμα της αποκατάστασης των εύθραυστων οικοσυστημάτων του πλανήτη μας. Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε τον Μάιο αφορούσαν α) στη διερεύνηση της χρησιμότητας των γαιοσκωλήκων για τη δημιουργία ενός γόνιμου εδάφους για την καλλιέργεια και την ανάπτυξη των φυτών. Το σαφάρι εδάφους ενθουσίασε τα παιδιά. Επίσης συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τη δημιουργία ενός απλού κομποστοποιητή κήπου για την παραγωγή δικού μας λιπάσματος με τη βοήθεια γαιοσκωλήκων β) στη μελέτη του τρόπου με τον οποίο τα δέντρα και ιδιαίτερα τα δάση αποτρέπουν τις πλημμύρες και τη ρύπανση. Υλοποιήσαμε το πείραμα που αποδεικνύει ότι η βλάστηση αποτρέπει την απώλεια εδάφους και συμβάλλει στη μείωση της απορροής. Παρατηρήσαμε τα είδη δέντρων της περιοχής μας, αγκαλιάσαμε τα δέντρα, φυτέψαμε ένα νέο δεντράκι σε κενό σημείο της πλατείας και επεκτείναμε τη μελέτη για τη συμβολή των δασών στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. γ) στην έννοια της βιοοικονομίας. Μια σημαντική δράση, καθώς οι συνεντεύξεις από τις οικογένειες ανέδειξαν πρακτικές που κληροδοτήθηκαν από τις παλαιότερες γενιές στους νέους.








































