Το σχολείο μας τίμησε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 με δράσεις που συνδύασαν την ιστορική μνήμη με το μήνυμα της Ειρήνης.
Οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο για τα γεγονότα του ’40 και στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Σπόρος της Ειρήνης», ξεκινώντας συζήτηση για τα αγαθά της ειρήνης και τα δεινά του πολέμου.
Για να αποτυπώσουν τις σκέψεις τους, δημιούργησαν ένα συννεφόλεξο σε σχήμα περιστεριού με λέξεις που τους έρχονταν στο μυαλό όταν άκουγαν τη λέξη «Ειρήνη».
Διαβάσαμε το βιβλίο: “Το έπος του ’40” του Φίλιππου Μανδηλαρά, το οποίο μέσα από χαριτωμένα και απλά στιχάκια. βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα και να εντυπώσουν εύκολα στη μνήμη τους τα γεγονότα του ΄1940.
Η πιο ενδιαφέρουσα δράση ήταν η κατασκευή χάρτινων, παλιών φωτογραφικών μηχανών. Οι μαθητές έκοψαν και κόλλησαν σε ένα «φιλμ» εικόνες για το χρονικό του ’40 με τη σωστή χρονολογική σειρά, δημιουργώντας και προβάλλοντας το δικό τους μικρό «ντοκιμαντέρ» μέσα από τις μηχανές που κατασκεύασαν.
Με αυτόν τον τρόπο, η επέτειος έγινε ένα βιωματικό μάθημα ιστορίας, δημιουργικότητας και ελπίδας για ένα μέλλον ειρηνικό!
Στο πλαίσιο των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου), και σε εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου (Φ.5/127043/Δ7/9-10-2025), οι μαθητές του σχολείου μας υλοποίησαν μια ιδιαίτερα δυναμική και ουσιαστική δράση ευαισθητοποίησης.
Με κεντρικό στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την ανάδειξη της αξίας της συμπερίληψης, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν, έστω και για λίγο, τις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητική αναπηρία. Φορώντας το «παπούτσι» του άλλου, ή, πιο σωστά, κινούμενοι με αναπηρικά αμαξίδια μέσα στην αυλή του σχολείου αλλά και σε κοινόχρηστους χώρους του χωριού μας, διαπίστωσαν από πρώτο χέρι τις δυσκολίες στην προσβασιμότητα.
Η κίνηση στους δημόσιους χώρους αποτέλεσε ένα μάθημα ζωής. Οι μαθητές μας βρέθηκαν αντιμέτωποι με τα φυσικά και κοινωνικά εμπόδια που συχνά αγνοούμε: την παντελή έλλειψη ραμπών, την ανύψωση των πεζοδρομίων, τις ανισόπεδες διαδρομές και τις μη φιλικές προς το αμαξίδιο επιφάνειες. Οι δυσκολίες αυτές αναδεικνύουν τον καθημερινό αγώνα που δίνουν συμπολίτες μας για την αυτονόητη πρόσβαση και μετακίνηση.
Η δράση αυτή, αν και υλοποιήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, συνδέεται άμεσα με τη θεματική της: Η ψυχική υγεία και η ευεξία ενισχύονται όταν αισθανόμαστε ότι ανήκουμε, ότι είμαστε ισότιμα μέλη της κοινωνίας και ότι οι ανάγκες μας γίνονται σεβαστές. Τα εμπόδια στην προσβασιμότητα δεν είναι απλά κατασκευαστικά προβλήματα – είναι κοινωνικά εμπόδια που οδηγούν σε αποκλεισμό και επηρεάζουν αρνητικά την ψυχική υγεία των ατόμων με αναπηρία.
Συγχαίρουμε τους μαθητές μας για τη συμμετοχή τους και την ωριμότητα με την οποία αντιμετώπισαν το πείραμα ενσυναίσθησης. Η εμπειρία αυτή τους χάρισε μια βαθιά κατανόηση της αξίας της ισότητας και της ανάγκης για ένα πιο συμπεριληπτικό και προσβάσιμο περιβάλλον για όλους. Το σχολείο μας δεσμεύεται να συνεχίσει τέτοιου είδους δράσεις, προάγοντας την κοινωνική ευαισθητοποίηση και την ενεργό πολιτειότητα.
Φορώντας τα γάντια μας και πιάνοντας δουλειά, η σχολική μας κοινότητα πραγματοποίησε μια μεγάλη δράση καθαρισμού και περιποίησης του αύλειου χώρου του σχολείου, μετατρέποντάς τον σε ένα μεγάλο, φωτεινό φθινοπωρινό εργαστήρι!
Με μεράκι και ομαδικό πνεύμα, μαθητές και εκπαιδευτικοί από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο, συνεργαστήκαμε για να ομορφύνουμε κάθε γωνιά. Κλαδέψαμε τους θάμνους για να ανανεωθούν, καθαρίσαμε σχολαστικά τα παρτέρια από τα ξερά φύλλα και τα ζιζάνια και γενικά, νοικοκυρέψαμε τον χώρο μας!
Στόχος μας δεν ήταν μόνο η καθαριότητα, αλλά η δημιουργία ενός περιποιημένου και φιλόξενου περιβάλλοντος—ενός χώρου που μας εμπνέει χαρά, ηρεμία και μάθηση.
Η φροντίδα αυτή ήταν απαραίτητη, καθώς την ερχόμενη εβδομάδα ακολουθούν σημαντικές σχολικές εκδηλώσεις. Θέλουμε να υποδεχτούμε τους γονείς και τους επισκέπτες μας στην πιο όμορφη εκδοχή της αυλής μας, αποδεικνύοντας έμπρακτα την αγάπη και τον σεβασμό μας για τον χώρο που ζούμε και εργαζόμαστε.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους για τη συμμετοχή και το εξαιρετικό αποτέλεσμα! Η αυλή του σχολείου μας είναι πλέον έτοιμη να μας υποδεχτεί λαμπερή!
Την Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Ανατολικού γιόρτασαν την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με έναν ιδιαίτερο και ουσιαστικό τρόπο, φιλοξενώντας το βιωματικό εργαστήρι με τον τίτλο «Ένα σχολείο που μας χωράει όλους».
Η παρέμβαση, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κοζάνης “ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ” (σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Π.Α.Ε.) και το Ειδικό Εργαστήρι Πτολεμαΐδας, είχε ως βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την καλλιέργεια της συμπεριληπτικής κουλτούρας στη σχολική μας κοινότητα.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια σειρά από διαδραστικά παιχνίδια, αφηγήσεις παραμυθιών και συζητήσεις, καθοδηγούμενοι από την Συντονίστρια του Εργαστηρίου, κα Καλώτα Ελευθερία, Κοινωνιολόγο/MEd, Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Κοζάνης. Μέσα από ομαδικές ασκήσεις, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν στοιχεία της δικής τους προσωπικότητας, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους ως άτομα με μοναδικές ικανότητες και να αντιληφθούν την αξία και τον σεβασμό που αρμόζει σε κάθε συμμαθητή τους.
Στο επίκεντρο τέθηκε η προαγωγή θετικών συμπεριφορών με απώτερο σκοπό την καλύτερη ψυχοκοινωνική προσαρμογή και την αρμονική συνύπαρξη όλων σε ένα σχολείο ανοιχτό σε κάθε παιδί.
Η δράση είχε την τιμή να φιλοξενήσει ενεργά μέλη από την ομάδα ωφελούμενων του Ειδικού Εργαστηρίου Πτολεμαΐδας, οι οποίοι συμμετείχαν στα παιχνίδια, μεταφέροντας το μήνυμα της ισότιμης συμμετοχής. Επίσης, τίμησαν με την παρουσία τους η Πρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου Πρόληψης Κοζάνης και του ΚΕΚΑ ΑμεΑ Π.Ε. Κοζάνης, καθώς και ο Πρόεδρος του Συλλόγου ΑμεΑ Π.Ε. Κοζάνης και Πρόεδρος της Περιφερειακής Ομοσπονδίας ΑμεΑ Δυτικής Μακεδονίας, ο οποίος απεύθυνε χαιρετισμό και συνομίλησε με τους μαθητές.
Το εργαστήρι ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία, αφήνοντας στους μαθητές μας μια πολύτιμη εμπειρία και ενισχύοντας τη δέσμευση του σχολείου μας για ένα περιβάλλον μάθησης και ζωής που «μας χωράει όλους»!
Τίτλος Εργαστηρίου: «Ένα σχολείο που μας χωράει όλους»
Η παρέμβαση θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο εορτασμού της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025 την Δευτέρα 13/10/2025 & ώρα 11.00 π.μ. στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Ανατολικού
Στόχος της συνάντησης με τους μαθητές-τριες είναι μέσα από ομαδικές κυρίως ασκήσεις να ανακαλύψουν στοιχεία της δικής τους προσωπικότητας, ώστε να υιοθετήσουν στάσεις που αναδεικνύουν την αυτοεκτίμησή τους ως άτομα με μοναδικές ικανότητες, αλλά και να αντιληφθούν την ύπαρξη των άλλων ως άτομα εξίσου πολύτιμα που αξίζουν τον σεβασμό.
Μεταξύ άλλων θα εστιάσουμε στην προαγωγή θετικών συμπεριφορών με σκοπό την καλύτερη ψυχοκοινωνική προσαρμογή και συνύπαρξη όλων σε ένα συμπεριληπτικό σχολείο.
Φορέας υλοποίησης
ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ “ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ” (ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Ε.Ο.Π.Α.Ε.)
Στην δράση θα συμμετέχει ενεργά ομάδα ωφελούμενων από το Ειδικό Εργαστήρι Πτολεμαΐδας και θα παρευρεθεί η Πρόεδρος του Δ .Σ. του Κέντρου Πρόληψης Κοζάνης και του του ΚΕΚΑ ΑμεΑ Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης σε Κοζάνη και Πτολεμαΐδα κ. Ελένη Χονδροματίδου.
Επίσης στην παρέμβαση θα κάνει χαιρετισμό και θα συνομιλήσει ο κ. Μιχάλης Μήγγος, ως Πρόεδρος του Συλλόγου ΑμεΑ Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και Πρόεδρος Περιφερειακής Ομοσπονδίας ΑμεΑ Δυτικής Μακεδονίας.
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική δράση του σχολείου μας με θέμα τον σεισμό, στο πλαίσιο της προετοιμασίας και της εκπαίδευσης των μαθητών μας για τη σωστή αντίδραση σε περίπτωση φυσικής καταστροφής.
Μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων, οι μαθητές μας, σε συνεργασία με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου, είχαν την ευκαιρία να μάθουν τους βασικούς κανόνες προστασίας και αυτοπροστασίας:
Τι Κάνουμε σε Περίπτωση Σεισμού στο Σχολείο;
Ο βασικός κανόνας είναι «Κάλυψη – Κράτημα – Αναμονή»
Ψυχραιμία: Διατηρούμε την ψυχραιμία μας. Ο πανικός είναι ο χειρότερος σύμβουλός μας.
Κάλυψη: Μπαίνουμε αμέσως κάτω από ένα ανθεκτικό έπιπλο (θρανίο, τραπέζι) και καλύπτουμε το κεφάλι και τον αυχένα μας με τα χέρια μας.
Απομάκρυνση: Απομακρυνόμαστε από παράθυρα, εξωτερικούς τοίχους, ψηλά έπιπλα και αντικείμενα που μπορεί να πέσουν.
Κράτημα: Κρατάμε γερά το πόδι του επίπλου (ή μένουμε στη θέση προφύλαξης, αν δεν υπάρχει έπιπλο) μέχρι να σταματήσει εντελώς η δόνηση.
Εκκένωση: Μόλις σταματήσει ο σεισμός, βγαίνουμε ήρεμα και με τάξη από το κτίριο, ακολουθώντας την προκαθορισμένη διαδρομή διαφυγής του σχολείου, και κατευθυνόμαστε στον ασφαλή χώρο συγκέντρωσης (συνήθως το προαύλιο ή ανοιχτός χώρος).
Καταμέτρηση: Στο σημείο συγκέντρωσης, παραμένουμε με τον εκπαιδευτικό μας για την καταμέτρηση και τις περαιτέρω οδηγίες.
Δραστηριότητες Ενημέρωσης
Οι μαθητές παρακολούθησαν σχετικά βίντεο και άκουσαν εκπαιδευτικά τραγούδια, ώστε να κατανοήσουν με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο τη σημασία της σωστής αντίδρασης.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε μια δημιουργική κατασκευή με θέμα το «Βαλιτσάκι του Σεισμού», όπου τα παιδιά ζωγράφισαν και κόλλησαν τα απαραίτητα αντικείμενα που πρέπει να περιέχει ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης (νερό, μη αλλοιώσιμα τρόφιμα, φακός, φάρμακα, φορητό ραδιόφωνο, αντίγραφα σημαντικών εγγράφων, κ.ά.).
Η δράση ολοκληρώθηκε με μια κοινή άσκηση σεισμού μαζί με το Δημοτικό Σχολείο, όπου όλοι οι μαθητές εφάρμοσαν πρακτικά τις οδηγίες, διασφαλίζοντας την ετοιμότητα και την ασφαλή εκκένωση του κτιρίου.
Η γνώση είναι δύναμη! Η σωστή ενημέρωση και η τακτική εξάσκηση είναι τα καλύτερα «εργαλεία» για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας σε περίπτωση σεισμού.
Το σχολείο μας συμμετέχει για άλλη μια φορά στην επιτυχημένη δράση «Σχολική Επιβράβευση ΑΦΗΣ – Ανακύκλωση Μπαταριών»!
Φέτος, οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να μπουν σε «νέες μπαταριοπεριπέτειες» με τους φρέσκους πρωταγωνιστές της δράσης, την Batrick και τον Ρόκι!
Περιβάλλον και Επιβράβευση Χέρι-Χέρι!
Η πρωτοβουλία της ΑΦΗΣ (Ανακύκλωση Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών) συνδυάζει άψογα:
Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση: Μαθαίνουμε τη σημασία της ανακύκλωσης μπαταριών, προστατεύοντας το περιβάλλον από επικίνδυνα υλικά και εξοικονομώντας φυσικούς πόρους.
Χαρά της Συμμετοχής: Ενεργοποιούμαστε όλοι μαζί, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, για έναν κοινό σκοπό: ένα καθαρότερο και υγιέστερο περιβάλλον.
Ο Στόχος μας: Η Μεγαλύτερη Συγκέντρωση!
Καλούμε όλους τους μαθητές, από το Νηπιαγωγείο έως το Γυμνάσιο, να παραδειγματιστούν από την Batrick και τον Ρόκι και να γίνουν οι πρωταθλητές της ανακύκλωσης!
Στόχος μας είναι να συγκεντρώσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα χρησιμοποιημένων μπαταριών.
Τι Κερδίζουμε;
Εκτός από το σπουδαιότερο έπαθλο, που είναι η προστασία του πλανήτη μας, η ΑΦΗΣ θα δωρίσει σπουδαία δώρα και έπαθλα στα σχολεία και στους μαθητές που θα ξεχωρίσουν στην ποσότητα ανακύκλωσης!
Ας δείξουμε τη δυναμική μας και ας γεμίσουμε τους κάδους ανακύκλωσης του σχολείου μας!
Φέρτε όλες τις άδειες μπαταρίες σας στον ειδικό κάδο του σχολείου!
Γινόμαστε όλοι μέλη της ομάδας Batrick & Ρόκι για ένα καλύτερο αύριο!
Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη σημαντική δράση που συνδιοργανώνουν η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) και το WWF Ελλάς, ενόψει της 30ης διεθνούς συνάντησης για την κλιματική κρίση, την COP30, που θα πραγματοποιηθεί στη Βραζιλία τον Νοέμβριο του 2025.
Οι παγκόσμιοι ηγέτες συναντιούνται για να συζητήσουν τα μέτρα αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, και εμείς θέλουμε να νιώσουν τη δική μας ανησυχία και την απαίτησή μας για γενναίες αποφάσεις!
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, αφού ενημερώθηκαν με απλό και κατανοητό τρόπο για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας, “φόρεσαν” τη φωνή τους και δημιούργησαν τις δικές τους ξεχωριστές επιστολές/κάρτες.
Με ζωγραφιές γεμάτες χρώματα, ευχές και απλά λόγια, οι μικροί μας μαθητές/τριες απευθύνονται στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας και στον Πρόεδρο της COP30. Το μήνυμά τους είναι σαφές: «Νοιαζόμαστε για τον πλανήτη μας και θέλουμε να ζήσουμε σε ένα υγιές περιβάλλον. Πάρτε μέτρα ΤΩΡΑ!»
Με αυτή τη δράση, τα παιδιά μας κάνουν ένα σημαντικό βήμα από την εκπαίδευση στη δράση. Μαθαίνουν ότι έχουν φωνή και ότι μπορούν να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον, συμμετέχοντας ενεργά σε παγκόσμιες προσπάθειες.
Οι φωτογραφίες με τα πολύτιμα έργα των παιδιών θα σταλούν στην ΕΕΠΦ και το WWF Ελλάς έως τις 24 Οκτωβρίου 2025, προκειμένου να παραδοθούν εκ μέρους μας στους δύο ηγέτες στη Βραζιλία.
Τα μηνύματα των μικρών μας πρεσβευτών του κλίματος:
Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας των Ζώων (4 Οκτωβρίου), το σχολείο μας ξεκίνησε μια μοναδική, διαδραστική δράση που συνδυάζει το παιχνίδι με τη μάθηση της υπευθυνότητας. Ποιος είναι ο πρωταγωνιστής; Ο Αστερούλης ο Ιπποποταμούλης, η αγαπημένη μας σχολική μασκότ!
Η ιδέα είναι εμπνευσμένη από την ανάγκη να διδαχθούν τα παιδιά, με τρόπο βιωματικό και ευχάριστο, τι σημαίνει να φροντίζεις ένα ζώο και να αναλαμβάνεις την ευθύνη του.
Ένα Βράδυ στο Σπίτι: Η «Υιοθεσία»
Κάθε ημέρα, ένα παιδί της τάξης αναλαμβάνει τον ρόλο του υπεύθυνου κηδεμόνα και παίρνει τον Αστερούλη μαζί του στο σπίτι. Ο Αστερούλης δεν έρχεται μόνος! Έχει μαζί του τη μικρή του βαλίτσα, η οποία περιέχει:
Το προσωπικό του άλμπουμ, όπου θα φυλάσσονται οι φωτογραφίες από τις περιπέτειές του.
Την οδοντόβουρτσά του, για να θυμίζει τη σημασία της προσωπικής υγιεινής.
Στόχος είναι το παιδί και ο Αστερούλης να περάσουν ποιοτικό χρόνο μαζί: να παίξουν, να πάνε βόλτες, να διαβάσουν παραμύθια και να μοιραστούν το βραδινό ύπνο.
Τι Μαθαίνουμε από τον Αστερούλη;
Το πιο σημαντικό μέρος της δράσης συμβαίνει την επόμενη ημέρα στο σχολείο. Κάθε παιδί παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης:
Το «Ημερολόγιο» της φιλοξενίας: Τι έκανε με τον Αστερούλη, πώς τον φρόντισε και τι συνέβη κατά τη διάρκεια της βραδιάς.
Τις Φωτογραφίες-Πειστήρια: Οι γονείς καλούνται να βοηθήσουν το παιδί να βγάλει 1-2 φωτογραφίες από τις κοινές τους δραστηριότητες. Αυτές είτε εκτυπώνονται και μπαίνουν στο φυσικό άλμπουμ του Αστερούλη είτε ανεβαίνουν στο ειδικό Padlet που δημιουργήσαμε για τη δράση αυτή.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά όχι μόνο αναπτύσσουν γλωσσικές δεξιότητες (περιγραφή, αφήγηση) και κοινωνικές δεξιότητες (παρουσίαση σε κοινό), αλλά κυρίως εμπεδώνουν την έννοια της υπευθυνότητας και της συνέπειας απέναντι σε ένα πλάσμα που εξαρτάται από αυτά—έστω και αν πρόκειται για ένα λούτρινο ιπποποταμάκι!
Παρακολουθήστε τις Περιπέτειες!
Μπορείτε να παρακολουθείτε όλες τις συναρπαστικές περιπέτειες του Αστερούλη του Ιπποποταμούλη και των «κηδεμόνων» του, επισκεπτόμενοι τακτικά το ειδικό μας Padlet! https://padlet.com/efikous30/o-gdcn0b1520i2r7d8
Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές καλές υιοθεσίες και ανυπομονούμε να δούμε τις απίθανες ιστορίες που θα δημιουργήσουν!
Στο νηπιαγωγείο μας, γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου) με μια σειρά από δραστηριότητες που ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση και την υπευθυνότητα των παιδιών απέναντι στα πλάσματα που ζουν γύρω μας.
Μαθαίνουμε για τις Ανάγκες των Ζώων
Ξεκινήσαμε παρακολουθώντας εκπαιδευτικά βίντεο για να κατανοήσουμε τις βασικές ανάγκες όλων των ζώων – τροφή, νερό, καταφύγιο, ασφάλεια και φυσικά, αγάπη! Ακολούθησε μια γόνιμη συζήτηση όπου τα παιδιά μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με τα κατοικίδια και τα ζώα που γνωρίζουν.
Στη συνέχεια, βάλαμε τη φαντασία μας και τη δημιουργικότητά μας σε λειτουργία! Τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας και ζωγράφισαν πώς θα βοηθούσαν έναν μικρό, αδέσποτο σκύλο που βρέθηκε μόνο του στο πάρκο. Σχεδιάσαμε πώς θα το κάναμε χαρούμενο και ασφαλές, εστιάζοντας στις πράξεις φροντίδας και φιλοξενίας.
Η Υιοθεσία του Αστερούλη του Ιπποποταμούλη
Η έμπνευση για την κορύφωση των δράσεών μας ήρθε από ένα επεισόδιο της αγαπημένης σειράς «Πέππα το Γουρουνάκι», όπου η Πέππα αναλαμβάνει να φροντίσει τη μασκότ του σχολείου της.
Αποφασίσαμε να κάνουμε κι εμείς το ίδιο! Έτσι, ξεκινά η δράση «Υιοθεσία του Αστερούλη του Ιπποποταμούλη», της δικής μας σχολικής μασκότ.
Τι περιλαμβάνει η δράση;
Κάθε παιδί, με τη σειρά του, αναλαμβάνει να «υιοθετήσει» τον Αστερούλη για ένα βράδυ. Ο Αστερούλης ταξιδεύει με τη μικρή του βαλίτσα (που περιέχει το άλμπουμ και την οδοντόβουρτσά του!) και γίνεται ο φίλος, ο σύντροφος στο παιχνίδι και ο «υιοθετημένος» μας. Την επόμενη ημέρα, το παιδί παρουσιάζει στους συμμαθητές του τις περιπέτειες και τις δραστηριότητες που έκαναν μαζί (παιχνίδι, βόλτες, διάβασμα).
Μέσα από το φωτογραφικό άλμπουμ που δημιουργούμε (είτε με εκτυπωμένες φωτογραφίες είτε στο Padlet του σχολείου), καταγράφουμε τα «πειστήρια» της φροντίδας και της αγάπης.
Με αυτόν τον τρόπο, μαθαίνουμε με τον πιο διασκεδαστικό και βιωματικό τρόπο τι σημαίνει υπεύθυνος κηδεμόνας και πόσο σημαντική είναι η φροντίδα και η αγάπη για κάθε πλάσμα!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή