2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ – 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ
1η δραστηριότητα: Κατασκευή ψηφιακού puzzle, το οποίο έχει ως θέμα τα φρούτα.
2η δραστηριότητα: Δημιουργία αγαπημένων φρούτων των μαθητών και των μαθητριών από πλαστελίνη.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ
1η δραστηριότητα: Κατασκευή ψηφιακού puzzle, το οποίο έχει ως θέμα τα φρούτα.
2η δραστηριότητα: Δημιουργία αγαπημένων φρούτων των μαθητών και των μαθητριών από πλαστελίνη.
ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΓΕΥΜΑΤΑ
1η δραστηριότητα: Προβληματισμός σχετικά με τις συνέπειες της ανθυγιεινής διατροφής.
2η δραστηριότητα: Προβολή εικόνων στον Η/Υ που αφορούν τις συνέπειες της ανθυγιεινής διατροφής (παχυσαρκία, καρδιακά προβλήματα κ.ά.).
3η δραστηριότητα: Φύλλο εργασίας: “Τα πέντε γεύματα – Δημιουργώ ένα υγιεινό πρωινό, δεκατιανό, απογευματινό και βραδινό φαγητό”.
ΥΓΙΕΙΝΕΣ – ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
1η δραστηριότητα: Συζήτηση και προβληματισμός σχετικά με το ποιες είναι υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.
2η δραστηριότητα: Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη σχετικά με την υγιεινή διατροφή.
3η δραστηριότητα: Προβολή video “Τα δώρα της φύσης”.
4η δραστηριότητα: Παιχνίδι με τα στεφάνια: Παρουσιάζονται στους μαθητές και στις μαθήτριες διάφορες εικόνες που προβάλλουν υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες καλούνται να τοποθετήσουν στο αντίστοιχο στεφάνι τις σωστές τροφές (στο μπλε στεφάνι τοποθετούνται οι υγιεινές τροφές και στο κόκκινο οι ανθυγιεινές).
5η δραστηριότητα: Ομαδική κατασκευή: Υγιεινές – Ανθυγιεινές τροφές.
Αν και με μεγάλη καθυστέρηση… 2ος Θεματικός Κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων του 2ου Θεματικού Κύκλου ξεκίνησαν στις 27 Ιανουαρίου 2022 και σχετίζονταν με τη Θεματική Ενότητα “Ζω καλύτερα Ευ ζην”.
Η υποθεματική που επιλέχθηκε εντοπίζεται στην περιοχή “Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια”.
Ο τίτλος του προγράμματός μας είναι: “Τρέφομαι σωστά, ζω πολύ καλά!”.
Παρακάτω παρουσιάζεται το πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου Θεματικού Κύκλου.
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Τα καύσιμά μας-η ενέργειά μας”.
1η δραστηριότητα: Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να κινηθούν στο χώρο με συνοδεία μουσικής. Κάθε φορά που σταματάει η μουσική δίνονται παραγγέλματα από τη νηπιαγωγό, τα οποία σχετίζονται με την ενέργεια που μας δίνει η τροφή, π.χ. “είμαστε νηστικοί, περπατάμε αργά”, “έχουμε φάει πρωινό, περπατάμε γρήγορα” κ.ά. Έπειτα οι μαθητές και οι μαθήτριες συνεχίζουν την κίνησή τους χρησιμοποιώντας μιμήσεις, για παράδειγμα “τρώμε”, “σκουπίζουμε το στόμα ή τα ρούχα μας, γιατί λερωθήκαμε”, “βαρυστομαχιάσαμε” κ.τ.λ.
2η δραστηριότητα: Συζήτηση στον κύκλο και προβληματισμός σχετικά με το από πού αντλούν την τροφή τους τα ζώα, τα φυτά και ο άνθρωπος.
3η δραστηριότητα: Οι μαθητές και οι μαθήτριες ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό φαγητό (κατά το 1ο, 2ο, 3ο και 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με τη δια ζώσης και εξ αποστάσεως διδασκαλία).
Σήμερα Πέμπτη, 13/01/2022 πραγματοποιήθηκε τηλεκπαίδευση λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Η συμμετοχή ήταν πολύ πολύ μικρή, ωστόσο οι δύο μόνο μαθητές-μαθήτριες που συμμετείχαν ήταν εξαιρετικοί, αστέρια!!!
Σελινάι και Αληχάν, σας ευχαριστούμε!!!
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ
Ολοκληρώνοντας τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του πρώτου Θεματικού Κύκλου “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: Ανθρώπινα Δικαιώματα” θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς την κυρία Μπερνά Σαρ Χασάνογλου, διότι χωρίς την πολύτιμη βοήθειά της τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του παραπάνω Θεματικού Κύκλου δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν.
Κυρία Μπερνά, όσα ευχαριστώ και εάν σας πούμε δεν θα είναι αρκετά!!! Άπειρα ευχαριστώ!!!
1η δραστηριότητα: “Οι φυλές Τσαφ και Τσουφ”.
Αφήγηση ιστορίας και δραματοποίησή της.
2η δραστηριότητα: Συζήτηση και στοχασμός σχετικά με την πρώτη δραστηριότητα (εντυπώσεις, διακρίσεις, κοινωνικός αποκλεισμός κ.ά.).
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
1η δραστηριότητα: Συζήτηση σχετικά με τις ανάγκες ενός ζώου. Στη συνέχεια, η συζήτηση επεκτάθηκε στις ανάγκες, άρα και στα δικαιώματα ενός παιδιού. Πραγματοποιήθηκε η καταγραφή των αναγκών των ζώων αλλά και η καταγραφή των αναγκών και δικαιωμάτων του παιδιού, με τη βοήθεια ενός εννοιολογικού χάρτη.
2η δραστηριότητα: Προβολή εικόνων και video σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού.
Διαφήμιση ενός δικαιώματος του παιδιού από τον κάθε μαθητή/μαθήτρια ξεχωριστά.
3η δραστηριότητα: Ομαδική κατασκευή για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
4η δραστηριότητα: Κατασκευή ψηφιακής αφίσας για τα Δικαιώματα του Παιδιού – 2ο Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, με σκοπό την κοινοποίησή της σε όμορο νηπιαγωγείο.
1η δραστηριότητα: Προβολή εκ νέου της ταινίας “Ειρήνη” – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα με σκοπό να εστιάσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στα συναισθήματα που βιώνει η μικρή προσφυγοπούλα στο ταξίδι της για μια νέα πατρίδα. Στη συνέχεια παρουσιάζονται εικόνες στους μαθητές/τριες, οι οποίες εμφανίζουν ποικίλα συναισθήματα: χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, αγάπη, έκπληξη κ.ά.
Έπειτα, οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν να αναπαραστήσουν σε καθρέφτη τα βασικά συναισθήματα: φόβο, χαρά, λύπη, θυμό, χρησιμοποιώντας διάφορες εκφράσεις του προσώπου τους.
2η δραστηριότητα: Οι μαθητές και οι μαθήτριες εκφράζουν τους δικούς τους φόβους. Στη συνέχεια οι φόβοι των μαθητών/τριών καταγράφονται και αποτυπώνονται εικαστικά.
3η δραστηριότητα: Κάνουμε τους φόβους μας μικρές μπάλες και τους πετάμε μακριά.
4η δραστηριότητα: Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναφέρουν διάφορους τρόπους με τους οποίους δείχνουμε καλοσύνη στους συνανθρώπους μας. Έπειτα τους παρουσιάζουν στην ολομέλεια.
Τέλος, καταγράφεται η κάθε ιδέα του παιδιού και δημιουργείται η “Αλυσίδα Σεβασμού και Φιλίας”.
1η δραστηριότητα: Προβολή της ταινίας “Ειρήνη”, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα”.
2η δραστηριότητα: Προβληματισμός και διατύπωση υποθέσεων για τους λόγους που σε κάποιες χώρες τα δικαιώματα των ανθρώπων κινδυνεύουν.
3η δραστηριότητα: Δραματοποίηση ιστορίας “Άσπρα και μαύρα πρόβατα”: Η ιστορία αφορά ένα κοπάδι από λευκά πρόβατα, τα οποία συναντούν δύο μαύρα πρόβατα και καλούνται να συζητήσουν για το εάν θα τα δεχθούν στην ομάδα τους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν μεταξύ τους, άκουσαν όλες τις απόψεις και τελικά αποφάσισαν να δεχθούν στην ομάδα τους τα δύο μαύρα πρόβατα, μιας και όπως ανέφεραν δεν ενοχλούνται από το χρώμα τους, παρόλο που είναι διαφορετικό από το δικό τους.
Το τρίτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έκλεισε με τις εντυπώσεις των μαθητών και των μαθητριών από τις παραπάνω δραστηριότητες.
Φυσικά θα θέλαμε για ακόμη μία φορά να ευχαριστήσουμε την κυρία Μπερνά Σαρ Χασάνογλου, η οποία μας διευκολύνει εξαιρετικά μεταφράζοντας την ελληνική γλώσσα στην τουρκική και κατά αυτό τον τρόπο η εκπαιδευτικός γίνεται κατανοητή από τους μαθητές/τριες.