Εργαστήριο Δεξιοτήτων_Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο
Το εργαστήριό μας ξεκίνησε με διάφορες αισθητικοκινητικές δραστηριότητες για τη συγκρότηση της ομάδας.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε «Το δέντρο της ομάδας μας» με διαφορετικές τεχνικές.
Συνθέσαμε «την αλυσίδα της τάξης μας»
«Οι αρχικές μας ιδέες!» Προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε τις αρχικές ιδέες των παιδιών για την έννοια της διαφορετικότητας ζητώντας από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ότι τους έρχεται το μυαλό όταν ακούνε τη λέξη “διαφορετικότητα”.
Μέσα από κινητικές δραστηριότητες εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον παρατηρώντας εικόνες λουλουδιών, φυτών, δέντρων και ζώων και έπειτα στους ανθρώπους παρατηρώντας τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.
Γίναμε ζωγράφοι και δημιουργήσαμε πίνακες με “Παράξενους Ανθρώπους!”
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως μπορεί να διαφέρουμε στην εμφάνιση, όμως όλοι έχουμε κάτι
κοινό που είναι πιο σημαντικό από όλα: Τα συναισθήματα! Τα συναισθήματα φαίνονται στα
μάτια των ανθρώπων ανεξαρτήτου χρώματος και σχήματος!
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε τα παραμύθια «Το Κάτι Άλλο» και “Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους”
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι: «Ευτυχώς κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν και για αυτό το λόγο δεν αφήνουμε κάποιον μόνο του το λόγο μόνο ότι είναι διαφορετικός από εμάς. Όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους».
Κατασκευάσαμε τα καθρεφτάκια μας , στα οποία κοιταχτήκαμε και συνειδητοποιήσαμε πως ο καθένας μας είναι διαφορετικός!
Το εργαστήριο αυτό, συνδέθηκε με το σχέδιο δράσης “Εγώ κι εσύ μαζί” και ολοκληρώθηκε με την καλοκαιρινή μας γιορτή με θέμα “Μια θάλασσα γεμάτη αγκαλιές”!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ_Ένα βιβλίο γεννιέται
Αρχικά είπαμε λέξεις που είναι σχετικές με το βιβλίο.
Συζητήσαμε για τα μέρη ενός βιβλίου και αναρωτηθήκαμε πώς άραγε φτιάχνεται;
Γνωρίσαμε τα επαγγέλματα που ασχολούνται με την παραγωγή ενός βιβλίου και τα καταγράψαμε.
Καλέσαμε και πήραμε συνέντευξη από τη συγγραφέα “Τσεπεντζή Δήμητρα”, η οποία μας έλυσε κάθε μας απορία. Το παραμύθι που μας παρουσίασε ήταν “Η Χρυσόμυγα και το στρουμπουλό Σκαθάρι”
και φυσικά προσπαθήσαμε και φτιάξαμε τα δικά μας βιβλία!
Έντομα!
Εποχή των λουλουδιών και η αυλή μας γέμισε με πολύχρωμες πεταλούδες και πολλά έντομα κι εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με αυτά! Ο κύριος Σωστός μας έδωσε πολλές χρήσιμες πληροφορίες.
Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας εποπτικό υλικό από το διαδίκτυο, τα ταξινομήσαμε σε έντομα που πετούν, έντομα που πηδούν και έντομα που περπατούν καθώς και σε χρήσιμα και βλαβερά.
Συζητήσαμε από τι μπορεί να κινδυνεύουν τα έντομα και πώς θα ήταν άραγε η ζωή μας χωρίς αυτά; Γνωρίσαμε την τροφοκή αλυσίδα και είδαμε πόσο σημαντικά είναι όλα τα ζώα αλλά και τα φυτά στη φύση, συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας και παίξαμε παιχνίδι στο “φωτόδεντρο”
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο τζίτζικας και ο μέρμυγκας” και ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε. Κατασκευάσαμε τα καπέλα τους και δραματοποιήσαμε τον μύθο.
Τραγουδήσαμε τα παρακάτω τραγούδια.
Τέλος, παίξαμε τα παρακάτω διαδραστικά παιχνίδια.
Ασχοληθήκαμε με τη μέλισσα, ένα από τα σπουδαιότερα έντομα για τον άνθρωπο. Αναζητήσαμε πληροφορίες από τα παρακάτω βιβλία.
Γευτήκαμε διάφορα είδη μελιού, επιλέξαμε το αγαπημένο μας και γνωρίσαμε πολλά προϊόντα που παράγονται από το μέλι όπως, πρόπολη, βάμμα πρόπολης, κηραλοιφή, γύρη, βασιλικός πολτός, προϊόντα περιποίησης , φυσικό κερί.
Κάναμε σχετικές κατασκευές
Και φυσικά παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι, “Περνά περνά η μέλισσα”!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ_ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ _Υγεία «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Τρέφομαι σωστά , ζω με υγεία!
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Αρχικά, μαζί με τα παιδιά δημιουργήσαμε τον δικό μας avatar χαρακτήρα από τη σελίδα https://lwww.voki.com/site/create . Εμείς διαλέξαμε έναν μάγειρα, ο οποίος καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος μας υπενθύμιζε τη σημαντικότητα της διατροφής στην υγεία μας. Μας καθοδηγούσε στο πώς να επιλέξουμε τα τρόφιμα της με υψηλή διατροφική αξία και να συμμετέχουμε σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας. Τα παιδιά απόλαυσαν και διασκέδασαν τη διαδικασία! Ένα δείγμα του δικού μας avatar είναι το παρακάτω:
https://www.voki.com/site/pickup?scid=19949738&chsm=814b029f78c2437b247e32b58c8c2c47&allowshare=0
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό, το παρουσιάσαμε στην τάξη και ψηφίσαμε το αγαπημένο μας. Υπήρχαν αρκετά κοινά και συζητήσαμε για τις καθημερινές διατροφικές συνήθειες.
Διαβάσαμε το βιβλίου με τίτλο «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» και δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη για τις υγιεινές και μη τροφές. Φυσικά τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι της κυρά – Διατροφής.
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω Video για τη διατροφική πυραμίδα:
Ζωγραφίσαμε, κατασκευάσαμε την διατροφική πυραμίδα και παίξαμε σχετικά παιχνίδια στο διαδίκτυο.
Χωρίσαμε τις τροφές σε ομάδες.
Μάθαμε από πού προέρχονται οι τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά.
Δώσαμε στα παιδιά εικόνες από τρόφιμα και αφού τα χωρίσαμε σε ομάδες, ξεχωρίσαμε τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές. Έπειτα κατασκευάσαμε με κολάζ την κυρία Υγιεινούλα και τον κύριο Ανθυγιεινούλη και φτιάξαμε το υγιεινό μας κολατσιό.
Βάλαμε στα πιάτα μας τις υγιεινές τροφές που προτιμάμε και τα κάναμε σουπλά για να τα θυμόμαστε κάθε φορά που τρώμε το φαγητό μας.
Ρωτήσαμε τα παιδιά αν θυμούνται ποια εποχή τρώνε συνήθως κάποιες τροφές. Συζητήσαμε σε ποια από τις τέσσερις εποχές του χρόνου πρέπει να τρώμε τί, για να μην καταναλώνουμε προϊόντα θερμοκηπίου ή εισαγόμενα γιατί κάτι τέτοιο θα είναι επιβλαβές για την υγεία μας. Στη συνέχεια χωρίσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά ανάλογα με την εποχικότητά τους.
Ο Ρούλης ο Τροφούλης μας ενημέρωσε για την παιδική παχυσαρκία και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως πρέπει να εντάξουν τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητά τους και κάναμε γυμναστική στην αυλή αλλά και μέσα στην τάξη μας.
Χορέψαμε το παιχνιδοτράγουδο «το χοντρό μπιζέλι»
Μιλήσαμε για τις βιταμίνες και μάθαμε τα ονόματά τους. Ακούσαμε το τραγούδι και το παίξαμε με εικονόλεξο.
Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη διατροφολόγο Κανέλλου Ιωάννα που επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και μας έδωσε πολύτιμες και χρήσιμες συμβουλές.
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!
Σήμερα το Δημοτικό σχολείο της Αλμυρής έβαλε σκοπό να “σπάσει τη μύτη μας” και σίγουρα και όλης της γειτονιάς, με τη μυρωδιά από την τσίκνα! Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα νόστιμα σουβλάκια που μας πρόσφερε! Εμείς, κάναμε πικ νικ στην αυλή μας και τα απολαύσαμε! Φυσικά κάναμε και τις αποκριάτικες κατασκευές μας και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς! Ευχόμαστε σε όλους, Χρόνια Πολλά και Καλές Απόκριες!
ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ
Με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού “Λιγουλάκι Χειμώνας”, συζητήσαμε μα τα παιδιά για το τι είναι η χειμερία νάρκη που έπεσε ο σκαντζόχοιρος. Γιατί κοιμούνται; Πώς προετοιμάζονται; Αναρωτηθήκαμε εάν υπάρχουν και άλλα ζωάκια που πέφτουν σε νάρκη και είδαμε εικόνες από αυτά.
Έπειτα κατασκευάσαμε του δικούς μας σκαντζόχοιρους με την τεχνική του πιρουνιού.
Αλλά και τις αρκουδίτσες μας με την τεχνική κολάζ από εφημερίδες.
Ακούσαμε το παραμυθοτράγουδο: “Η χειμερία νάρκη” και προσπαθήσαμε να θυμηθούμε τα ζωάκια.
Παίξαμε το Παιχνιδοτράγουδο: “Θα πάω για αρκούδες”
Παίξαμε Παιχνίδι με στεφάνια: “Μπες γρήγορα στη φωλιά πριν σε βρει η Χειμωνιά” (παίζεται σαν τις μουσικές καρέκλες): Σκορπίσαμε στεφάνια στην αυλή. Τα παιδιά κινούνταν ελεύθερα στον χώρο στον ρυθμό του ντεφιού. Με με την παύση του έπρεπε να μπουν γρήγορα στα στεφάνια φωλιές. Κάθε φορά αφαιρούσαμε ένα μέχρι να μείνει μία “φωλιά” με τον νικητή της.
Προγραμματίσαμε τη μελισσούλα Bee Bot, την οποία “μεταμορφώσαμε” σε άλλο ζωάκι να βρει τη φωτιά στην οποία θα κοιμηθεί.
Κατασκευάσαμε ομαδικά τις φωλιές των ζώων
Φτιάξαμε Βιβλιαράκι Origami με τα ζώα σε χειμερία νάρκη για να μην τα ξεχνάμε, δραστηριότητα την οποία βρήκαμε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Σαν δραστηριότητα αξιολόγησης, προσπαθήσαμε να λύσουμε τα Αινίγματα
ΑΛΚΥΟΝΗ – ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΜΕΡΕΣ
ΑΛΚΥΟΝΗ
Με τα τμήματα του νηπιαγωγείου μας ασχοληθήκαμε με τη θεματική “Αλκυονίδες μέρες”, μιας και ο καιρός ήταν πολύ καλός, παρ’ όλο που βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα.
Αρχικά, μιλήσαμε για τους μύθος της Αλκυόνης και είδαμε τον έναν από αυτούς σε βίντεο.
Μάθαμε πληροφορίες για το όμορφο πουλί και χρησιμοποιήσαμε εποπτικό υλικό από ιστοσελίδα του διαδικτύου.
Κατασκευάσαμε τη δική μας Αλκυόνα. και παίξαμε παιχνίδι μαθηματικών. Ρίχναμε το ζάρι και η κάθε Αλκυόνη έτρωγε τα αντίστοιχα ψαράκια.
Και τη ζωγραφίσαμε και με νερομπογιές.
Μάθαμε για το “Α” της αλκυόνης και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας που επίσης ω-βρήκαμε στο διαδίκτυο.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας που υπάρχουν στο διαδίκτυο.
Τέλος, ακούσαμε το τραγούδι του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα “Αλκυονίδες Μέρες”
14 ΦΛΕΒΑΡΗ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ_ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αφόρμηση του εργαστηρίου στάθηκε το παραπάνω βίντεο για τα αδέσποτα ζώα. Μετά από μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τα παιδιά για τις εμπειρίες τους και τους τρόπους που θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα ζώα, διαβάσαμε το παραμύθι: Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε.Δείξαμε εικόνες με σωστές και λάθος συμπεριφορές και τις ταξινομήσαμε .
Διαβάσαμε το Παραμύθι “Ξουτ”. Σειροθετήσαμε τις εικόνες τξς ιστορίας. Συζητήσαμε τις συμπεριφορές των ηρώων, κολλήσαμε τις εικόνες σε 2 στήλες γράψαμε γιατί έδιωξαν τον “Ξουτ” και τι έπρεπε να κάνουν. Κατασκευάσαμε και το αγαπημένο μας σκυλάκι και του δώσαμε ο καθένας το δικό του όνομα.
Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας ζώο σε πίνακα διπλής εισόδου, παρακολουθήσαμε παρουσίαση για το πώς παρουσιάζονται τα ζώα στην τέχνη, παίξαμε παντομίμα χρησιμοποιώντας τον παρακάτω ιστότοπο:
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το μουσικοκινητικό “Οι φίλοι μας τα ζώα”:
Φτιάξαμε ομαδική αφίσα με τις παλάμες των χεριών και τα μηνύματα των ζώων
Στη συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι: “Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι” και κάναμε τις κινήσεις. Σειροθετήσαμε τις εικόνες.
Φτιάξαμε τον εννοιολογικό χάρτη σχετικά με το ποια ζώα μας προσφέρουν τροφή. Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες έπειτα από παιχνίδι ενεργοποίησης της ομάδας. Η κάθε ομάδα ανέλαβε να επιλέξει εικόνες με προϊόντα που παράγονται από το ζώο τους και το παρουσίασαν στην ολομέλεια. Συζητήσαμε για την αλληλένδετη σχέση ανθρώπου, ζώου και περιβάλλοντος.
Γνωρίσαμε τα έργα του ζωγράφου Marc Sagall και συζητήσαμε για τον πίνακα “Εγώ και το χωριό” στον οποίο ζωγράφος παρουσιάζει τη σχέση αυτή. Φτιάξαμε και τα δικά μας έργα τέχνης.
Τέλος, σε ομάδες, δημιουργήσαμε τις δικές μας αφίσες για τα δικαιώματα των ζώων.