ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ

Καλημέρα παιδιά!!!

Αρχικά θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για τις τόσο όμορφες εργασίες που μας στείλατε. Μας δίνεται κουράγιο για να συνεχίσουμε να σχεδιάζουμε δραστηριότητες διασκεδαστικές αλλά και διδακτικές!

– Παιδιά ήδη γνωρίζουμε πολλά για την ανακύκλωση, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε τα βασικά της σημεία. Για να δούμε εσείς τα θυμάστε; Θα σας κάνω κάποιες ερωτήσεις και εσείς προσπαθήστε να απαντήσετε στο μυαλό σας:

  • Τι είναι η ανακύκλωση;
  • Ανακυκλώνονται όλα τα υλικά και τα αντικείμενα;
  • Τι χρώμα έχει ο κάδος της ανακύκλωσης;
  • Πού πηγαίνουν τα σκουπίδια της ανακύκλωσης;
  • Ποιόν βοηθάμε κάνοντας ανακύκλωση;

1η δραστηριότητα

Ακολουθεί μια δραστηριότητα με συμβατικό υλικό, που μπορεί να γίνει από τα παιδιά στο σπίτι και αποτελεί συνέχεια της δραστηριότητας που προτείναμε στην προηγούμενη ανάρτηση

–  Ας παίξουμε τώρα, ή μάλλον ας συνεχίσουμε, το παιχνίδι με τις τρεις σακούλες, που ήδη ξεκινήσαμε στην προηγούμενη δραστηριότητα, για να δούμε τι θυμάστε.

–  Είχαμε πει λοιπόν , να κάνετε τρεις κάδους (σακούλες για μεγαλύτερη ευκολία) και να γράψετε έξω από την κάθε μία τις λέξεις «ΧΑΡΤΙ», «ΠΛΑΣΤΙΚΟ» και «ΓΥΑΛΙ» (ελπίζω να το κάνατε όλοι). Μέσα σε αυτές ρίχνετε τα αντίστοιχα σκουπίδια.

–  Τώρα θέλω να ανοίξετε αυτές τις σακούλες και να μετρήσετε τα αντικείμενα που έχετε ρίξει μέσα

  • Πόσα χάρτινα αντικείμενα πετάξατε;
  • Πόσα γυάλινα αντικείμενα πετάξατε;
  • Πόσα πλαστικά αντικείμενα πετάξατε;                                                                                                                                                                                   – Πάρτε τώρα ένα χαρτί Α4, χωρίστε το σε τρία ίσα μέρη, γράψτε «ΧΑΡΤΙ», «ΠΛΑΣΤΙΚΟ», «ΓΥΑΛΙ» και γράψτε ή ζωγραφίστε τα αντικείμενα που υπάρχουν στην κάθε σακούλα, αντίστοιχα, όπως μπορείτε. Αν θέλετε μπορείτε να τραβήξετε απλά γραμμές ή να κάνετε ένα σχέδιο για το κάθε αντικείμενο στην αντίστοιχη στήλη.
  • Μετρήστε τα αντικείμενα της κάθε στήλης και γράψτε κάτω στην κάθε στήλη, τον συνολικό αριθμό (πόσα είναι δηλαδή μαζί) των αντίστοιχων αντικειμένων.
  • Συγκρίνετε τους αριθμούς μεταξύ τους. Ποιος είναι μεγαλύτερος, ποιος είναι μικρότερος;
  • Συμπέρασμα: ποια ομάδα έχει τα περισσότερα αντικείμενα;

–   Τώρα παιδιά , αφού κάνατε όλην αυτή την εργασία στο χαρτί, θα κάνετε κάτι πολύ διασκεδαστικό, με την βοήθεια των γονιών σας, στον υπολογιστή

–   Θα μεταφέρετε τα στοιχεία που συγκεντρώσατε σε ένα παιχνίδι στον υπολογιστή σας και θα δείτε πώς αυτά μπορούν να μεταμορφωθούν. Ακολουθείστε τις οδηγίες:

  • Πατήστε πάνω στον σύνδεσμο, που ακολουθεί παρακάτω, αφού όμως διαβάσετε πρώτα όλες τις οδηγίες
  • Στην σελίδα που ανοίγει, πατήστε πάνω στην εικόνα που βρίσκετε αριστερά στην οθόνη.
  • Θα βρεθείτε σε αυτό

…το περιβάλλον

  •  Κάτω από το πλαίσιο που γράφει «είδος» γράψτε «ΧΑΡΤΙ»
  •  Στο πλαίσιο που γράφει «ποσότητα» γράψτε των αριθμό των χάρτινων αντικειμένων που μετρήσατε μέσα από την σακούλα.
  • Τώρα πατήστε πάνω σε αυτό   το εικονίδιο και αμέσως προστίθεται μία νέα σειρά. Γράψτε στο «είδος» τη λέξη «ΠΛΑΣΤΙΚΟ»  και στην «ποσότητα»  τον αριθμό των πλαστικών αντικειμένων που μετρήσατε μέσα από την σακούλα
  • Συνεχίστε με τον ίδιο τρόπο και για τα γυάλινα αντικείμενα
  • Τώρα πατήστε το εικονίδιο   αυτό και θα δείτε να μετατρέπονται τα στοιχεία που συγκεντρώσατε και δηλώσατε, σε «στήλες». Αυτό ονομάζεται ραβδόγραμμα
  •  Μπορείτε να συνεχίσετε και πατώντας το εικονίδιο    αυτό, θα δείτε να αλλάζει η μορφή των στοιχείων που δηλώσατε και να γίνεται σαν μια «πίτα»!

–  Με αυτόν τον τρόπο παιδιά μπορείτε να δείτε , όποτε θέλετε, εύκολα την διαφορά, ως προς την ποσότητα, μεταξύ των ανακυκλώσιμων υλικών που συλλέξατε. Δηλαδή από ποιο υλικό ήταν τα περισσότερα σκουπίδια και από ποιο τα λιγότερα.

–  Μπορείτε επίσης , αν θέλετε, να συνεχίσετε το παιχνίδι αλλάζοντας τους αριθμούς στην «ποσότητα» και θα δείτε να αλλάζει αμέσως και η μορφή του ραβδογράμματος ή της «πίτας».

Ο σύνδεσμος που πρέπει να πατήσετε είναι αυτός:     http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10770

–  Δεν ξεχνάμε να αποθηκεύουμε, με όποιον τρόπο μπορούμε τις εργασίες μας. Περιμένουμε να τις δούμε!

2η δραστηριότητα

–  Παιδιά,τώρα θα κάνουμε κάτι διαφορετικό, αλλά πολύ διασκεδαστικό και αγαπημένο

–  Όταν ήμασταν στο σχολείο παίζαμε πολύ συχνά το παιχνίδι των ερωτήσεων. Θα κάνουμε και τώρα το ίδιο. Όμως επειδή δεν μπορούμε να είμαστε όλοι μαζί και να σηκώνετε το χέρι σας για να απαντάτε, θα παίξουμε το παιχνίδι ηλεκτρονικά!

–  Οι ερωτήσεις θα είναι σε ένα κουίζ(παιχνίδι δηλαδή) και ο καθένας σας θα το συμπληρώσει μόνος του επιλέγοντας μία από τις τρεις απαντήσεις που θα προτείνονται σε κάθε ερώτηση.

–  Προσέξτε, γιατί σε ορισμένες ερωτήσεις, υπάρχουν περισσότερες από μία σωστές απαντήσεις!

Εδώ θα χρειαστούμε την βοήθεια των γονιών!!!

Γονείς:

Επειδή το συγκεκριμένο λογισμικό (hot potatoes – jquiz) παρουσιάζει δυσκολία ως προς το άνοιγμά του σαν εφαρμογή, μέσω του συνδέσμου, για τον λόγο αυτό ακολουθούν οδηγίες, ώστε να το ανοίξετε εσείς και να μπορέσουν τα παιδιά να το υλοποιήσουν.

Οι οδηγίες βρίσκονται σε αυτόν τον σύνδεσμο:      οδηγιες για hot potatoes 

(θα κατεβεί ως λήψη , κάτω αριστερά στην οθόνη)

Παιδιά

με την βοήθεια των γονιών σας, θα βρεθείτε σε αυτό

…το περιβάλλον

–   Οι εικόνες που εμπεριέχονται, θα σας βοηθήσουν, να καταλαβαίνετε τις ερωτήσεις αλλά και τις απαντήσεις που δίνονται, ώστε να επιλέξετε την σωστή.

–   Διαβάστε πρώτα όλες τις οδηγίες που ακολουθούν και στην συνέχεια συμπληρώστε το κουίζ με τον εξής τρόπο:

  • Διαβάστε, με την βοήθεια των γονιών σας και των εικόνων, την πρώτη ερώτηση
  • Διαβάστε τις απαντήσεις που προτείνονται, με την βοήθεια των γονιών σας και των εικόνων
  • Επιλέξτε την απάντηση που θεωρείτε σωστή και «πατήστε», με αριστερό κλικ, πάνω στο αντίστοιχο ερωτηματικό
  • Σε κάθε σωστή απάντηση, εμφανίζεται ένα πλαίσιο που γράφει «correct!» δηλαδή «σωστό»
  • Σε κάθε λάθος απάντηση , εμφανίζετε ένα πλαίσιο που γράφει «sorry! Try again» δηλαδή: «λυπάμαι, προσπάθησε πάλι»
  • Δίνεται η δυνατότητα δεύτερης και τρίτης προσπάθειας
  • Για να προχωρήσετε στην επόμενη ερώτηση πατήστε το βελάκι στο εικονίδιο:
  • Όταν ολοκληρώσετε τις ερωτήσεις, θα εμφανιστεί ένα πλαίσιο με το σύνολο των σωστών απαντήσεων που δώσατε (με την πρώτη προσπάθεια) και στις εννέα ερωτήσεις
  • Το σύνολο θα εμφανιστεί με έναν τρόπο που ονομάζεται «ποσοστό» και το χρησιμοποιούν πολύ οι μεγάλοι, όταν θέλουν να γενικεύσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεών τους (όταν μεγαλώσετε θα το χρησιμοποιείτε και εσείς πολύ συχνά!)

Ο σύνδεσμος που  ανοίγει το λογισμικό hot potatoes(μέσω της μηχανής αναζήτησης google) , υπάρχει μέσα στις οδηγίες προς τους γονείς, αλλά παρατίθεται και εδώ (δεν είναι ενεργός, πρέπει να γίνουν οι ενέργειες που υπάρχουν στις οδηγίες προς τους γονείς):

file:///C:/Users/%CE%91%20%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF/Desktop/%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%A5%CE%9A%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%97%CE%A4%CE%A9%CE%A1%CE%91!.htm

Δεν ξεχνάμε να βγάζουμε φωτογραφίες ή να κρατάμε στιγμιότυπα από την εργασία μας και κυρίως από την τελευταία ερώτηση, όπου φαίνεται και το συνολικό αποτέλεσμα των προσπαθειών.

Περιμένουμε τα στοιχεία αυτά , όπως πάντα , στο e-mail, ή στο viber

 

3η δραστηριότητα:

  • Παιδιά τώρα θα κάνετε μία εργασία πολύ ευχάριστη που την κάνουμε συχνά στο σχολείο και σας αρέσει πολύ. Προσέξτε:
  • Ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο, αφού πρώτα διαβάσετε όλες τις οδηγίες και θα βρεθείτε σε αυτό

 

…το περιβάλλον

  • Αριστερά υπάρχουν αντικείμενα
  • Δεξιά υπάρχουν τα υποκοριστικά τους αλλά είναι μπερδεμένα
  • Ενώστε το κάθε αντικείμενο με το σωστό υποκοριστικό του
  • Θα έχετε την βοήθεια των γονιών σας , για να μπορέσετε να τραβήξετε τις γραμμούλες.                                                                                                                 Γονείς:                                                                                                                                                                                                                                                    Εδώ θα χρειαστούμε την βοήθειά σας ,για να μπορέσουν τα παιδιά να κάνουν την αντιστοίχιση πάνω στο αρχείο που θα ανοίξετε, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του επεξεργαστή κειμένου word .                                                                                                                                                   – Ακολουθείστε τα επόμενα βήματα:
    • Πατήστε πάνω στον σύνδεσμο που ακολουθεί,  για να ανοίξει το αρχείο,
    • πηγαίνετε ,από την μπάρα εργαλείων , στην επιλογή «εισαγωγή» και από εκεί
    • στην επιλογή «σχήματα».
    • Διαλέξτε μία γραμμή με βέλος και «πατήστε» πάνω της. Έχει ενεργοποιηθεί και τώρα το παιδί μπορεί να πάει με το ποντίκι σε ένα αντικείμενο και , έχοντας «πατημένο» το δεξί κλικ συνεχόμενα , μπορεί να «τραβήξει» το βέλος προς το υποκοριστικό που θεωρεί σωστό.

    Την ίδια διαδικασία (εισαγωγή, σχήματα, βέλος) πρέπει να κάνετε για κάθε αντικείμενο.

    Λόγω του ότι, σαν διαδικασία δεν είναι εύκολη, μπορείτε  να την κάνετε μαζί με το παιδί σας, κρατώντας του το χέρι.

    Ο σύνδεσμος είναι αυτός:     ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ

( θα κατέβει κάτω αριστερά στην οθόνη , ως λήψη, θα πατήσετε στο βελάκι και αμέσως στην επιλογή “άνοιγμα”)

Όποιος θέλει μπορεί να κάνει την εργασία σε ένα χαρτί, ζωγραφίζοντας από την μία μεριά τα αντικείμενα που βλέπει και από την άλλη τα υποκοριστικά, με την ίδια σειρά. Στην συνέχεια μπορεί να τραβήξει γραμμούλες και να ενώσει τα αντικείμενα με τα αντίστοιχά τους υποκοριστικά.

Με όποιον τρόπο κι αν επιλέξετε να υλοποιήσετε την δραστηριότητα, μην ξεχνάτε να την αποθηκεύσετε ή να την φωτογραφίσετε και να μας την στείλετε.

4η δραστηριότητα

Η επόμενη δραστηριότητα, αποτελεί , ουσιαστικά μια σύνοψη των δραστηριοτήτων που προηγήθηκαν.

–   Παιδιά, στις  εικόνες  που ακολουθούν  βλέπετε τι πιστεύατε αρχικά, σχετικά με τα αντικείμενα που μπορούν να ανακυκλωθούν (εικόνα 1)  και τι γνωρίζετε τώρα (εικόνα 2)

                                                                                                                      εικόνα 1

 

                                                                                                                           εικόνα 2

  • Πιστεύετε πως οι δύο αυτές εικόνες είναι ίδιες;
  • Πού διαφέρουν;
  • Θυμάστε τι έχουμε μάθει για την ανακύκλωση;                                                                                                                                                                                –  Στο σχολείο πολύ συχνά χρησιμοποιούσαμε πίνακες διπλής εισόδου για να καταγράφουμε οργανωμένα και συνοπτικά τις απόψεις σας για ένα συγκεκριμένο θέμα. Το ίδιο θα κάνουμε και τώρα.

–  Τώρα όμως παιδιά αυτό θα το κάνουμε στον υπολογιστή

–   Ακολουθείστε και πάλι τις οδηγίες:

  • Πατήστε πάνω στον σύνδεσμο που ακολουθεί, (αφού πρώτα διαβάσετε όλες τις οδηγίες) και θα βρεθείτε σε αυτό

…το περιβάλλον

  • Αριστερά πάνω γράψτε το όνομά σας (στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή σας)
  • Διαβάστε την πρώτη ερώτηση (με την βοήθεια των γονιών σας) και βάλτε ένα   Χ  σε ένα από τα πλαίσια που είναι δίπλα στην ερώτηση
  • Συνεχίστε με τον ίδιο τρόπο, ώστε να απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις
  • Αποθηκεύστε (όπως ήδη γνωρίζετε) τον συμπληρωμένο πίνακα διπλής εισόδου, ή φωτογραφήστε τον

ο σύνδεσμος που θα σας οδηγήσει στον πίνακα διπλής εισόδου είναι:        ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ

(θα κατεβεί κάτω αριστερά στην οθόνη, ως λήψη και θα το ανοίξετε από εκεί πατώντας  “άνοιγμα”

–    Αφού απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις μπορείτε να συζητήσετε με τους γονείς σας :

  • Τι ήταν αυτό που σε οδήγησε να αλλάξεις γνώμη σχετικά με τα αντικείμενα και τα υλικά που ανακυκλώνονται;
  • Πώς  κατάλαβες πως κάποια αντικείμενα δεν μπορούν να ανακυκλωθούν;
  • Πιστεύεις πως οι σακούλες που έκανες στο σπίτι σου, για να ρίχνεις μέσα όσα σκουπίδια ανακυκλώνονται, μπορούν να βοηθήσουν  στην προστασία του περιβάλλοντος;
  • Υπήρξε κάτι  που σε έκανε να σκεφτείς πώς όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε το περιβάλλον;
  • Τι σε δυσκόλεψε ποιο πολύ, στο να ξεκαθαρίσεις πώς ακριβώς γίνεται η ανακύκλωση και ποια υλικά μπορούν να ανακυκλωθούν

Παιδιά

αν θέλετε μπορείτε να γράψετε, με την βοήθεια των γονιών σας, τις απαντήσεις στις ερωτήσεις σας, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο που ονομάζεται “κειμενογράφος για μικρά παιδιά” και βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο. Δεν είναι καθόλου δύσκολο, θα γράψετε όπως γράφετε πάνω στο χαρτί, μόνο που τώρα θα πατάτε τα κουμπάκια στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή σας, κάτι που γνωρίζετε πολύ καλά να κάνετε!!!

Ακολουθήστε τις οδηγίες:

  • Πατήστε πάνω στον σύνδεσμο που ακολουθεί, αφού πρώτα διαβάσετε τις οδηγίες
  • Στην σελίδα που θα ανοίξει , πατήστε πάνω στην εικόνα , αριστερά στην οθόνη (γράφει “κειμενογράφος”)
  • θα βρεθείτε σε αυτό

 

…το περιβάλλον

  • Μέσα στην “σελίδα” μπορείτε να γράψετε, με όποιον τρόπο θέλετε τις απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις
  • με την βοήθεια των γονιών σας, εξερευνήστε την μπάρα με τα εργαλεία γραφής και μορφοποίησης και επιλέξτε πως θα διαμορφόσετε το κείμενό σας.

Ο σύνδεσμος που θα σας οδηγήσει στον κειμενογράφο είναι:   http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10767

Ευχόμαστε να περάσετε όμορφα

Οι δραστηριότητες που προτείνονται μπορούν να γίνουν τμηματικά, ώστε να αποφεύγεται η πολύωρη ενασχόληση του παιδιού στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Περιμένουμε τις εργασίες σας

 

 

Αφήστε μια απάντηση