Περίπατος στο χωριό
Σήμερα παρακολουθήσαμε με ευλάβεια την θεία λειτουργεία στην τοπική εκκλησία των Αγίων -Αποστόλων, ανάψαμε κεράκι και κάναμε το Σταυρό μας, για να μας έχει καλά η Παναγίτσα, ο Χριστούλης και οι Άγιοι – Απόστολοι!! Η ηλιόλουστη ημέρα μας συνεχίστηκε με περιπλάνηση στα σοκάκια του χωριού για ανακαλύψουμε τους Φθινοπωρινούς θησαυρούς! Παρατηρήσαμε το περιβάλλον, αν είναι καθαρό, αν υπάρχουν κάδοι σκουπιδιών και αν υπάρχουν σκουπίδια πεταμένα κάτω. Παράλληλα, οι μικροί εξερευνητές παρατηρούσαν τη φύση, τα χρώματά της, την εποχή του Φθινοπώρου, τα είδη των δέντρων, τα φύλα (χρώμα, μέγεθος, και σχήμα) αλλά και τους καρπούς. Στη συνέχεια, συλλέξαμε τα δώρα της φύσης (φύλλα, κάστανα, καρύδια, βελανίδια, κλαδάκια) και μετατραπήκαμε σε καλλιτέχνες δημιουργώντας ομαδικά τον Κύριο Φθινοπωρούλη! Η χαρά μας απερίγραπτη! Επόμενη στάση μας η εκκλησία του Αγίου- Δημητρίου όπου παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε το καμπαναριό, το ρολόι, το εξωτερικό μνημείο αφιερωμένο στους ήρωες που πολέμησαν για την Ελευθερία και γενικά την εκκλησία! Ακολούθησε πικ-νικ στην αυλή της εκκλησίας και φύγαμε τραγουδώντας για το σχολείο, όπου ζωγραφίσαμε τις αναμνήσεις και εντυπώσεις μας από τον περίπατο αλλά και τα συναισθήματα μας!
Όργωμα και σπορά
Την εβδομάδα που μας πέρασε ασχοληθήκαμε με τις γεωργικές ασχολίες του φθινοπώρου. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες που αφορούν στο όργωμα, τη σπορά, τα παράγωγά τους αλλά και την ανάπτυξη των φυτών.
Μιλήσαμε για το όργωμα και τη σπορά! Ποιοι ασχολούνται με αυτές τις εργασίες, πότε οργώνουν οι γεωργοί και σπέρνουν τα χωράφια τους, τι σπέρνουν, γιατί σπέρνουν, τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν….Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το θέμα και συγκρίναμε τα μηχανήματα που χρησιμοποιούσαν οι γεωργοί στα παλιά χρόνια και στο τώρα(τα σύγχρονα μηχανήματα). Για περαιτέρω εμπέδωση δραματοποιήσαμε στην τάξη τη διαδικασία ανάπτυξης ενός σπόρου, τη δημιουργήσαμε ομαδικά με τη χρήση πλαστελίνης και φυτέψαμε κι εμείς τα δικά μας σποράκια από σιτάρι σε ένα πλαστικό ποτήρι με την υπόσχεση να τα ποτίζουμε και να έχουν φως για να δούμε αν και πόσο γρήγορα θα μεγαλώσουν. Τέλος, για περαιτέρω εμπέδωση κατασκευάσαμε εικαστικά τη διαδικασία της σποράς και την ανάπτυξη του φυτού!

Τα χρώματα..
Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων- 4 Οκτωβρίου
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτης άγιος των ζώων.Η επίδραση των ζώων στα παιδιά είναι ευεργετική για πολλούς λόγους. Τους παρέχεται, μέσω των ζώων συναισθηματική υποστήριξη και αίσθημα ασφάλειας . Σε σχετική μελέτη βρέθηκε ότι τα νήπια και βρέφη που μεγαλώνουν με ζώο συντροφιάς, δεν γλείφουν τον αντίχειρά τους, κλασσικό παράδειγμα συναισθηματικής ανασφάλειας.
Μέσω της φροντίδας του ζώου αναπτύσσεται στο παιδί η υπευθυνότητα, η φροντίδα για τους άλλους και η αίσθηση ικανότητας. Το παιδί νιώθει χρήσιμο. Η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση του ενδυναμώνονται.
Σύμφωνα με πολλές ψυχολογικές θεωρίες, η βιωματική μέθοδος γνώσης, η εμπειρία, ενισχύει ουσιαστικά το άτομο. Αυτά τα παιδιά αντιμετωπίζουν τη ζωή πιο ρεαλιστικά και αντιμετωπίζουν πιο εύκολα τις διάφορες απώλειες στη ζωή τους. Τα ζώα συντροφεύουν τον άνθρωπο στη μοναξιά του. Σύμφωνα με στοιχεία επιστημονικών μελετών , η θεραπευτική συμβολή των ζώων, συντροφιάς σε παιδιά, με προβλήματα: νοσολογικά, συναισθηματικά και συμπεριφοράς είναι ανεκτίμητη. Θα λέγαμε, ότι μέσω των κατοικίδιων ζώων καλλιεργούνται στα παιδιά οι αξίες του ανθρωπισμού, της οικολογικής συνείδησης, της ηθικής ευθύνης του αλτρουισμού! Σήμερα, λοιπόν, μας επισκέφτηκαν στο σχολείο γαντό- κουκλες και μέσα απο το κουκλοθέατρο εισάγαμε το θέμα! Διαβάσαμε το παραμύθι “τα αδεσποτάκια”, μάθαμε τραγούδια, παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια, μιμηθήκαμε τα ζωάκια, δημιουργήσαμε κατασκευή μολυβοθήκη τιγράκι και εργαστήκαμε ομαδικά φτιάχνοντας αφίσα με τα δικαιώματα των ζώων, δίνοντας την υπόσχεση ότι θα τα φροντίζουμε και θα τα αγαπάμε!


Εσωτερικός Κανονισμός Μνημόνιο Ενεργειών Διαχείρισης εκτάκτων αναγκών Νηπιαγωγείου Αγράφων
ΟΑΣΠ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΣΤO NHΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΡΑΦΩΝ2024-2025_
ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ – ΗΜΕΡΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ
Αφορμή να κάνουμε ένα αφιέρωμα στους παππούδες και τις γιαγιάδες …. τα τόσο σημαντικά αυτά πρόσωπα στη ζωή των παιδιών, στάθηκε η 1η Οκτωβρίου, η οποία έχει καθιερωθεί ως «Διεθνής ημέρα για την Τρίτη ηλικία» .
Με τη χρήση του κατάλληλου εποπτικού υλικού(πίνακες ζωγραφικής, παραμύθια τραγούδια, εικονόλεξα κ.α), ξεκινήσαμε τη συζήτηση με τα παιδιά!
Κάθε ένα από αυτά μοιράστηκε μαζί μας όμορφες αναμνήσεις αλλά και δραστηριότητες που κάνει με τα αγαπημένα αυτά πρόσωπα!
Στόχος μας ήταν , μιλώντας για τον παππού και τη γιαγιά , τα παιδιά να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα των ατόμων της τρίτης ηλικίας , που αξίζουν την αγάπη και τον σεβασμό μας! Τέλος, δημιουργήσαμε κατασκευή καδράκι να την κάνουμε δώρο στον παππού και τη γιαγιά!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑΓΙΑ!
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ – ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
Το Φθινόπωρο είναι εδώ και μαζί του γέμισαν τα σχολεία με παιδικά χαμογελάκια! Προσεγγίζοντας το μάθαμε τα χαρακτηριστικά της εποχής, την αλλαγή της φύσης αυτη την εποχή, διαβάσαμε παραμύθια, παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το Φθινόπωρο και φυσικά τραγουδήσαμε διάφορα τραγούδια σχετικά με την εποχή! Το φθινόπωρο κρύβει πολλούς θησαυρούς… Τους γνωρίσαμε, τους μυρίσαμε, παίξαμε μαζί τους και δημιουργήσαμε ωραίες κατασκευές. Τα παιδιά ανέλαβαν μια αποστολή…. Να πάνε μια βόλτα στο χωριό παρατηρώντας τη φύση και να φέρουν στο σχολείο με τη βοήθεια των γονιών τους πράγματα του Φθινοπώρου: Φρούτα, καρπούς, φύλλα…..
Με τους θησαυρούς αυτούς έγιναν ομαδοποιήσεις, αντιστοιχήσεις, σειροθετήσεις και τυπώματα με φθινοπωρινά χρώματα χρησιμοποιώντας την αίσθηση τής αφής!
Γνωρίσαμε την εποχή τού Φθινοπώρου μέσα από βιωματικές δράσεις γνωριμίας με τη φύση. Περιηγηθήκαμε στον εξωτερικό χώρο του σχολείου, παρατηρήσαμε τα δέντρα και τους καρπούς τους και ανακαλύψαμε φθινοπωρινά φύλλα διαφόρων σχημάτων και χρωμάτων.
Με φουντούκια, κουκουνάρια, καρύδια, κάστανα και φύλλα τα παιδιά δημιούργησαν ευφάνταστες φθινοπωρινές δημιουργίες!








ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ…
Το κυριότερο και χαρακτηριστικό γνώρισμα του εαυτού μας είναι το όνομά μας. Στα πλαίσια της γνωριμίας με τον εαυτό μας παίξαμε πολλά παιχνίδια με το αρχικό γράμμα και με το όνομά μας. Το όνομα έχει συναισθηματική αξία γιατί αποτελεί το αναγνωστικό του σημείο, είναι η ταυτότητα του, η υπογραφή του. Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάσει και να γράψει ένα παιδί, αφού νιώθει μία συναισθηματική προσκόλληση με το όνομά του»(Delhaxhe, 1989).Γι’ αυτό το λόγο προσεγγίσαμε το όνομά μας μέσα απο παιγνιώδη δραστηριότητες, χειροτεχνίες και φύλλα εργασίας! 

































