Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή !Η προαγωγή μιας ισορροπημένης διατροφής είναι σημαντική για όλους μας, ιδιαιτέρως όμως για τα παιδιά στην ηλικία των οποίων εδραιώνονται οι συνήθειες του τρόπου ζωής, που επηρεάζουν τον άνθρωπο για πάντα. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίσουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας τα οφέλη της υγιεινής διατροφής, να ενθαρρυνθούν ώστε να καταναλώνουν υγιεινά τρόφιμα, να αποφεύγουν τα ανθυγιεινά και να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη μεσογειακή διατροφή.
Αφορμή στάθηκε η επίσκεψη του Ρούλη Τροφούλη (αυτοσχέδια κούκλα) στο σχολείο μας!
Διαβάσαμε παραμύθια όπως ” Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΡΩΤΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ” https://www.youtube.com/watch?v=D2RNrkxc4OI
«Ο ωραίος Δαρείος» της Σοφίας Ζαραμπούκα. Ο Δαρείος, ο γατούλης, μένει με το αφεντικό του τον Τίτο και τρέφεται πολύ υγιεινά και ισορροπημένα. Όμως θα προτιμούσε να ζει στο δρόμο σαν τα άλλα γατιά και να τρώει από τα σκουπίδια. Και μια μέρα που το αφεντικό του έφυγε για ταξίδι, το έσκασε από το σπίτι. Η ζωή στο δρόμο και η διατροφή όμως από σκουπίδια δεν ήταν όπως το περίμενε. Ο γατούλης πάχυνε και έχασε τις δυνάμεις του.
Ήρθαμε σε επαφή με την Ελληνική μυθολογία και τη θεά Δήμητρα ως προστάτιδα της γεωργίας και των σιτηρών https://www.youtube.com/watch?v=Oo7PNA1VNiA
Αναφερθήκαμε στις ομάδες των τροφών και είπαμε τι περιλαμβάνει κάθε ομάδα. Κάναμε πικ-νικ με την κάθε ομάδα τροφίμων και χρησιμοποιήσαμε τις αισθήσεις μας ώστε να αγγίξουμε και να γευτούμε τα τρόφιμα! Τέλος, μετατραπήκαμε σε καλλιτέχνες και χρησιμοποιόντας φρούτα – λαχανικά- γαλακτοκομικά δημιουργούσαμε πρόσωπα, ανθρώπινο σώμα, ζωάκια κ.α….. Ευχαριστούμε θερμά τις μανούλες για τη συνεργασία και τη συνεισ φορά τους για τη γνωριμία τροφίμων! Τέλος, κόψαμε και κολλήσαμε τρόφιμα στη σωστή οικογένεια τροφίμωνκαι για περαιτέρω εμπέδωση δημιουργήσαμε αυτοσχέδιο παιχνίδι “Τα πιάτα των τροφίμων” όπου τοποθετούσαμε κάθε φορά τρόφιμα στην αντίστοιχη ομάδα.
Μιλήσαμε για την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και εξηγήσαμε πως στη βάση βρίσκονται οι τροφές που μπορούμε να τρώμε καθημερινά, στη μέση αυτές που μπορούμε να τρώμε μερικές φορές την εβδομάδα και στην κορυφή αυτές που πρέπει να τρώμε μόνο μερικές φορές το μήνα. Είδαμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής
https://www.youtube.com/watch?v=BoOPz-4Sou8 Δημιουργήσαμε τη δική μας τροφική πυραμίδα σε φύλλο εργασίας, κόβοντας και κολλώντας τις ομάδες τροφίμων. Για περαιτέρω εμπέδωση δημιουργήσαμε αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με την πυραμίδα της διατροφής όπου τοποθετούσαμε εικόνες τροφίμων στο αντίστοιχο κομμάτι της πυραμίδας με βάση τη συχνότητα που πρέπει να καταναλώνουμε τις τροφές,,,,
Φτιάξαμε αφίσα με το τραγούδι ΣΤΙΣ ΣΑΛΑΤΕΣ ΛΕΜΕ ΝΑΙ όπου τα παιδιά έπρεπε να διαχωρίσουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, γράφοντας ΝΑΙ/ΟΧΙ σε διάφορα τρόφιμα… και κατασκευάσαμε το μήλο με τους χρυσούς κανόνες διατροφής!
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής, όπου διάσημοι ζωγράφοι όπως ο Τζουζέπε χρησιμοποίησαν φρούτα να δςημιουργήσουν προσωπογραφίες και έργα τέχνης. Παρατηρήσαμε τα φρούτα και τα χρώματά τους. Μάθαμε παροιμίες όπως: Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα, έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια, ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται. Και τέλος, κατασκευάσαμε σουπλά για να τρώμε το φαγητό μας!