Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύει να φέρει την κωδικοποίηση και την ψηφιακή γνώση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, με έναν διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο. Για τη σημασία του προγραμματισμού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της: “Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι η τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.
Το νηπιαγωγείο μας, συμμετέχει και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με τη συμμαχία “Η κωδικοποίηση είναι παντού” μαζί με πολλά άλλα σχολεία από όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη σχεδιάζοντας τις δικές μας δραστηριότητες με τίτλο:
“Το ρομποτάκι ψάχνει το κατοικίδιο του”
Η εκπαιδευτικός δείχνει εικόνες-κάρτες με τα ζώα του σπιτιού και τους ήχους τους (φωνούλες). Στη συνέχεια δείχνει τις κάρτες με τα ζώα και τα νήπια μιμούνται τις φωνές.
Το παιχνίδι συνεχίζεται μιμούμενη η εκπαιδευτικός τις φωνές των ζώων, τα νήπια λένε το όνομα τους.Τοποθετούν τις κάρτες με τις φωνούλες των ζώων δίπλα στην κάρτα ζώο.
Τα παιδιά δουλεύουν σε ζευγάρια και βοηθούν το Ρομποτάκι να βρει το κατοικίδιό του.Το ένα παιδί είναι ο προγραμματιστής που δίνει τις εντολές στο ρομπότ ,ενώ το άλλο μιμείται τη φωνή του ζώου και τοποθετεί τη λέξη φωνούλα στο ζώο που πρέπει να φτάσει ο Ρομποτάκι. Όταν φτάσει, αλλάζουν ρόλους.Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά μαθαίνουν βασικές έννοιες προγραμματισμού, προσανατολισμό, συνεργασία και έκφραση μέσα από τον ήχο και την κίνηση.
Τα βατραχάκια μπερδεύτηκαν
Η εκπαιδευτικός εισάγει τα παιδιά σε ένα πρόβλημα, ώστε να ενεργοποιήσουμε το ενδιαφέρον τους και να τα κινητοποιήσουμε να το επιλύσουν. Παγκόσμια Ημέρα Ζώων σήμερα, και τα βατραχάκια μπερδεύτηκαν και έχασαν τη θέση τους στον πίνακα. Τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν τα βατραχάκια στη σωστή σειρά, ανάλογα με το χρώμα τους. Στην αρχή κάθε σειράς του πίνακα, υπάρχει μια καρτέλα με τη σειρά των χρωμάτων, που πρέπει να μπουν τα βατραχάκια. Τα παιδιά παρατηρούν την καρτέλα και επιλέγουν το κατάλληλο βατραχάκι.




