ZERO WASTE

Η εφαρμογή της φιλοσοφίας Zero Waste στο νηπιαγωγείο προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα να μάθουν από μικρή ηλικία τις αρχές της βιωσιμότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Μέσα από τις δημιουργικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, τα παιδιά αναπτύσσουν υπεύθυνες στάσεις απέναντι στην κατανάλωση και τα απόβλητα, δημιουργώντας συνείδηση και αγάπη για το περιβάλλον.

Δραστηριοτητες

  • Ανάγνωση του Βιβλίου  Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΠΕΝ, Η ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ και συζήτηση  για το τι είναι τα απορρίμματα και γιατί είναι σημαντικό να προστατεύουμε τον πλανήτη. Στόχος μας να κατανοήσουν τα παιδιά τη σύνδεση του Zero Waste με την προστασία του περιβάλλοντος

https://fliphtml5.com/iuahs/wyqk/%CE%9F_%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CE%BD%2C_%CE%B7_%CE%9C%CE%BF%CF%85_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CF%84%CE%B1_%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1/

  • Γνωριμία με την έννοια της κομποστοποίησης:

Συλλέγουμε υπολείμματα φρούτων και λαχανικών από το φαγητό μας και τις ρίχνουμε στον κομποστοποιητή που βρίσκεται στην αυλή του σχολείου μας, με στόχο να μάθουν τα παιδιά  πώς τα οργανικά απόβλητα μπορούν να γίνουν λίπασμα.

7194b5f5 34da 4e62 b7d0 b4f81f9c1894 cb7a650b 1e9e 4b8d 9a6d 7d567c807384 d82b827e f993 4e04 952a 82390fd9c2a0

Σε συνεργασία με τους γονείς ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε ένα μικρό κήπο στην αυλή του σχολείου μας , ώστε να χρησιμοποιήσουμε το λίπασμα που θα φτιάξουμε απο το κομποστ και να καταλάβουμε τη βοήθειά του στην ανάπτυξη των φυτών.

ef933911 6641 44b6 a07d acc57bf2d3de2716fcaa c382 4cc4 8b79 2aeb7710a01c ef933911 6641 44b6 a07d acc57bf2d3de 3c477d82 b99f 4001 8ad1 e7464d94b2c9 1 75280c4d 9b4d 49bf af8c 254c4582e0ca d3c957ac 8c9c 40f1 8be4 e1f61885c2f1 0bfd64c3 80f8 4668 b200 c37041a54727 5f1a611b bb62 41c1 831f 8e359d4facbf c5892718 0a63 42e2 984a e0ba1999af8d 2f72ebee e0e1 45b6 a55f 645479bc4120 b5a3b736 9404 46a2 82f6 38bccce1a228

 

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Η κουκλα της τάξης μας η Λουκία μίλησε στα παιδιά για δύο ήρωες τον ZERO και την WASTE,  που προστατεύουν το περιβάλλον και μας βοηθούν να μειώσουμε τα σκουπίδια μας. Έτσι τέθηκαν τα πρώτα ερωτήματα

Τι είναι σκουπίδια; Που έχετε δει σκουπίδια;

Πώς δημιουργούνται καθημερινά τα σκουπίδια;

Εμείς τι σκουπίδια δημιουργούμε στο σχολείο και στο σπίτι;

Πού πετάμε τα σκουπίδια μας; Τι είναι οι χωματερές;

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα σκουπίδια; Ποια είναι η λύση;

Τι θα είχε ενδιαφέρον να ψάξουμε σε σχέση με τα αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε πια;

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό υλικό για την συγκέντρωση πληροφοριών και απαντήσεων στα ερωτήματα που τέθηκαν

https://sway.cloud.microsoft/v1a1anl4PD7kG738?ref=Link&loc=play

ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

https://youtu.be/p9UF8vJSJig

ΑΝΝΑ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

https://youtu.be/hBYwXL-vAz4

Ο ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΣ

https://youtu.be/jUXWKk3JLCU

Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ https://sway.cloud.microsoft/BE6I7tOPowpLf94O

ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ 

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΧΑΡΤΑΚΙ

https://fliphtml5.com/obzzm/cjhy/%CF%84%CE%BF_%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%BF_%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B1%CE%BA%CE%B9/#google_vignette

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

https://youtu.be/_aMVpHaUx7c

https://youtu.be/H0e3D7wHoxU

Γλωσσικές – Μαθησιακές Δραστηριότητες

Οι δυο ηρωές μας ο Ζero και η Waste  μας διαβάζουν βιβλία :

Ξεχωρίζω τα απορρίμματα, Η κυρα φύση και ο κακός ρύπος, Προστατεύω τη φύση

8fe5a188 e00c 41fb a751 7078e6788fab

Διαλογή απορριμμάτων:

 Αφηγούμαστε στα παιδιά την ιστορία :

Η Παρέα των Ανακυκλώσιμων και το Σκουπιδονήσι

Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια μακρινή πόλη, ζούσαν τέσσερις καλοί φίλοι: ο Πλαστικούλης (ένα μπουκάλι νερού), η Χαρτούλα (μια εφημερίδα), ο Μεταλλάκης (ένα κουτάκι αναψυκτικού) και η Γυαλένια (ένα άδειο βαζάκι μαρμελάδας).

Ζούσαν μέσα σε ένα σπίτι, πάνω στον πάγκο της κουζίνας, και κάθε μέρα έβλεπαν ανθρώπους να πετούν σκουπίδια παντού. Κάποια σκουπίδια πήγαιναν στον σωστό κάδο… αλλά άλλα κατέληγαν στο δρόμο, στο πάρκο, ακόμα και στη θάλασσα!

Μια μέρα, μια δυνατή ριπή αέρα πήρε τους τέσσερις φίλους και τους έριξε σ’ ένα περίεργο μέρος: το Σκουπιδονήσι!

Ήταν ένα νησί φτιαγμένο εξολοκλήρου από σκουπίδια. Όλα ήταν ανακατεμένα, βρώμικα και λυπημένα. Εκεί, γνώρισαν τον κύριο Σκουπιδοκύρη, έναν παλιό σκουπιδοντενεκέ που παραπονιόταν συνέχεια.

– «Κανείς δεν μας αγαπά! Όλα είναι πεταμένα χωρίς σκέψη…»

Οι τέσσερις φίλοι δεν το έβαλαν κάτω. Ενωμένοι, αποφάσισαν να φέρουν τη μεγάλη αλλαγή!

Φώναξαν όλα τα σκουπίδια και είπαν:
– «Δεν είμαστε άχρηστα! Αν πάμε στον σωστό κάδο, μπορούμε να αποκτήσουμε νέα ζωή!»

Ο Πλαστικούλης εξήγησε πώς μπορεί να ξαναγίνει μπουκάλι. Η Χαρτούλα θα μπορούσε να γίνει καινούργιο βιβλίο. Ο Μεταλλάκης θα μεταμορφωνόταν σε ποδήλατο, και η Γυαλένια σε όμορφο βάζο για λουλούδια!

Τα σκουπίδια ενθουσιάστηκαν! Από εκείνη τη μέρα, το Σκουπιδονήσι έγινε Νησί της Ανακύκλωσης. Είχε τέσσερις κάδους με χρώματα:

  •  μπλε για γυαλί
  • κόκκινο για αλουμίνιο,
  • πράσινο για πλαστικό,
  • κίτρινο για χαρτί

Τα παιδιά της πόλης έμαθαν για το Νησί της Ανακύκλωσης και άρχισαν κι εκείνα να χωρίζουν σωστά τα απορρίμματά τους.

Και οι τέσσερις φίλοι; Γύρισαν στο σπίτι τους και έζησαν ευτυχισμένοι, γιατί ήξεραν πως είχαν σώσει το περιβάλλον, λίγο-λίγο, με κάθε σωστή επιλογή!

Στη συνέχεια:

Βάζουμε διάφορα υλικά σε ένα καλάθι και τα παιδιάτα χωρίζουν στους σωστούς χρωματιστούς κάδους .Έχουμε μικρές κάρτες με εικόνες διαφόρων ανακυκλώσιμων υλικών (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, μέταλλο) και οι μαθητές τις τοποθετούν στον αντίστοιχο χρωματιστό κάδο (μικρές αναπαραστάσεις κάδων). Απο περιοδικά κόβουμε ανακυκλώσιμα υλικά και τα κολλούμε σε διαφορετικά χρωματιστά χαρτόνια κόκκινο- αλουμίνιο, μπλε- γυαλί, κίτρινο- χαρτί, πράσινο- πλαστικό.

e6add829 7b83 430c a134 50a3e4fe73d6 8f3b4ee5 fdd5 48d8 8c21 069dfc739bba

45e41c1c 7965 430f 91e1 00855ce8ae71bdac8fff fe30 4041 89d4 50f5317287ae

e00c2827 6ab5 4a23 8f12 7401029e125b  e378cc73 4bbb 4bc0 a29e f3d98e7d01c7

a1f489bd 08db 485e bda0 4008ad1ffa2269ba7302 4d7a 4f2b a763 f854edffc688

4071800c be06 4e2e 9135 bf8c3c608f54 ad19399b e8b3 44d4 b205 8835c2df9103

 

Πλαστικά μπουκάλια: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

 

ΡΟΥΧΑ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

d271d7ab fe57 4f45 9aaf 4b9648df20e8 1 945531ae f639 4160 949f a66839c064cc 1 841fec36 415c 4220 bd71 cafd84e60a08 1

Κατασκευή: Αερόστατο από Μπαλόνι και Χαρτοπολτό

 Υλικά:

  • 1 μεγάλο μπαλόνι

  • Χαρτοπολτός (παλιά εφημερίδα μουλιασμένη με νερό και λίγη κόλλα)

  • Κόλλα ατλακόλ ή αλευρόκολλα (αλεύρι + νερό)

  • Μπογιές, πινέλα

  • Μικρό καλαθάκι (π.χ. γιαουρτάκι)

  • Σπάγκος

  • Ψαλίδι, σελοτέιπ

 

d89d9e23 b236 4ad8 8c00 7d99845f236d

 

ΚΑΔΡΑΚΙΑ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΧΑΡΤΙΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΑΖΛ

e7c90179 05ba 41a0 b170 ce658e108cf4 3a618dfb 81ef 4765 96d3 72835c11c28c 4eff6c66 35f8 4e46 b4dc 4755b84ee107

 

 

“Μεταμορφώσεις Αντικειμένων”: Δείχνουμε στα παιδιά ένα άχρηστο

088730c3 e6f4 4b14 acd3 8bfcab850d19fb373f11 8635 4bb7 9a10 8270a9a7ad8061c32c35 1368 432f ae4c 128dcfb815fb1ed7f223 3f30 4549 ac91 672c9fee9696a383bb07 1da6 4ec2 8712 4b08bdaa30ffdc3c9b33 99f9 46de 83ff c45b13dbdb1cf86c6da6 4b31 4f2e 8a19 01e01e26323a

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

  • “Φτιάχνουμε Αφίσες για την Ανακύκλωση
    Τα παιδιά συνεργάζονται για να δημιουργήσουν αφίσες με συνθήματα και
    εικόνες για την ανακύκλωση, τις οποίες μπορούν να τοποθετήσουν στην
    τάξη ή σε άλλους χώρους του νηπιαγωγείου.

a6fece43 989b 464b 8fb6 7592c5021a54e69d3a14 0c21 478b 949c ef708ccbbb36 1

5c2f51f9 96dc 494d ab33 4c0ec1bf5c97 e3f2ac5b 8853 45c4 8d53 a076b3ce2e18   7fd08fc6 972e 4cc2 b631 ae254dc83a79 b46fa97d 79a2 4296 a507 abcdec6e88cc 8434c1c2 e1d9 4a48 8562 d27dc25348fb 77cb7894 dc64 4112 b21f cf01461225f7 d7471426 0986 4ec8 ae7c 083eb5c56788 e5448ab9 691c 4dbe 8e7f c7c421087fb2

  • Ανταλλαγή Παιχνιδιών και Βιβλίων”:
    Οργανώνουμε μια μικρή “αγορά” όπου τα παιδιά φέρνουν παιχνίδια και
    βιβλία που δεν χρησιμοποιούν πια και τα ανταλλάσσουν με αυτά που
    έφεραν άλλα παιδιά.
  • Συλλογή Ανακυκλώσιμων Υλικών από το Σπίτι
    Τα παιδιά αναλαμβάνουν να φέρνουν ανακυκλώσιμα (χαρτί, πλαστικά
    καπάκια, κουτιά).
  • Δημιουργούμε μια ομαδική δράση “Φέρνω και βοηθώ!”.
    Τα υλικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κατασκευές

 

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

  • Από πού έρχεται και πού πάει;”:
    Επιλέγουμε ένα κοινό αντικείμενο (π.χ., ένα χάρτινο κουτί από
    δημητριακά, ένα πλαστικό μπουκάλι χυμού). Συζητάμε από πού προήλθε
    (από δέντρα, από πετρέλαιο) και τι συμβαίνει όταν το χρησιμοποιήσουμε.
    Στη συνέχεια, τονίζουμε πώς η ανακύκλωση μπορεί να το μετατρέψει σε κάτι
    καινούργιο, μειώνοντας την ανάγκη να πάρουμε περισσότερα από τη φύση.
  • “Ο Κύκλος του Χαρτιού”:
    Δείχνουμε στα παιδιά παλιό χαρτί και συζητάμε πώς μπορεί να
    ανακυκλωθεί για να γίνει νέο χαρτί.
  • “Η Ιστορία ενός Πλαστικού Μπουκαλιού”:
    Παρακολουθούμε ένα σύντομο, κατανοητό βίντεο ή χρησιμοποιούμε
    εικόνες για να δείξουμε πώς ένα πλαστικό μπουκάλι φτιάχνεται,
    χρησιμοποιείται και πώς μπορεί να ανακυκλωθεί για να γίνει ένα άλλο
    πλαστικό προϊόν (π.χ., ένα παιχνίδι, ένα ρούχο). Αφηγούμαστε την ιστορία:

    Η Ιστορία ενός Πλαστικού Μπουκαλιού

    Μια φορά κι έναν καιρό, σ’ ένα ράφι σούπερ μάρκετ, ζούσε ένα χαρούμενο πλαστικό μπουκάλι που λεγόταν Πλάστης. Ήταν γεμάτο δροσερό νερό και περίμενε με ανυπομονησία τη στιγμή που θα το αγόραζε κάποιος.

    Μια μέρα, ήρθε η μικρή Λένα με τη μαμά της και τον πήρε μαζί της. Ο Πλάστης ήταν ενθουσιασμένος! Έκανε βόλτες στην παιδική χαρά, άκουσε παραμύθια και ένιωθε χρήσιμος. Όμως, όταν άδειασε… η Λένα τον ξέχασε σε ένα παγκάκι. ☹️

    Πέρασαν ώρες, κι έπειτα μέρες. Ο Πλάστης ένιωθε σκουπίδι.

    Μέχρι που ήρθαν τα Παιδιά της Ανακύκλωσης – μια παρέα με γάντια, χαμόγελα και σακούλες. Μάζευαν ό,τι άχρηστο έβρισκαν και το έριχναν στους σωστούς κάδους.

    – “Δεν είσαι σκουπίδι,” είπε ο μικρός Άρης. “Είσαι πολύτιμο υλικό! Θα ξαναγίνεις κάτι νέο!”

    Ο Πλάστης μπήκε στον μπλε κάδο, χαρούμενος που δεν τελείωσε εκεί η ιστορία του.

    Μήνες μετά, ο Πλάστης είχε μεταμορφωθεί σε πλαστικό παιχνίδι σε ένα σχολείο – ένα όμορφο μπαλάκι για να παίζουν τα παιδιά στο διάλειμμα.

  • “Το Ταξίδι των Σκουπιδιών και των Ανακυκλώσιμων στην Κοινότητα”:
    Κάνουμε μια μικρή “εξερεύνηση” γύρω από το νηπιαγωγείο για να δούμε
    πού βρίσκονται οι κάδοι απορριμμάτων και οι κάδοι ανακύκλωσης. Συζητάμε
    πού πηγαίνουν τα σκουπίδια και πού πηγαίνουν τα ανακυκλώσιμα υλικά.
    βλέπουμε ένα σχετικό βίντεο).

Δημιουργία Υγιούς Σχέσης με τη Φύση και τον Κύκλο Ζωής
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1. “Η Φύση μας Δίνει”:
Συζητάμε για όλα τα υλικά που παίρνουμε από τη φύση: τα δέντρα για το χαρτί, το πετρέλαιο για το πλαστικό (τονίζοντας ότι πρέπει να το χρησιμοποιούμε με σύνεση), την άμμο για το γυαλί, τα μέταλλα από τη γη. Δείχνουμε εικόνες και μιλάμε για το πόσο σημαντική είναι η φύση για εμάς.
https://youtu.be/i_KixvqvFpQ

2. “Ο Κύκλος ενός Δέντρου – Χαρτιού – Νέου Προϊόντος”:
Δημιουργούμε μια σειρά εικόνων που δείχνουν έναν σπόρο να γίνεται δέντρο, το δέντρο να κόβεται (εξηγώντας ότι γίνεται με προσοχή και φυτεύονται νέα δέντρα), το ξύλο να γίνεται χαρτί, το χαρτί να
χρησιμοποιείται και μετά να ανακυκλώνεται για να γίνει νέο χαρτί ή ένα άλλο χάρτινο προϊόν.
https://youtu.be/w5KG2zSD7bw

https://youtu.be/Fp9nYGiYFqo

Ζωγραφίζουμε την πορεία από το δέντρο στο χαρτί

7a399d1b b53a 4af8 9413 c8589d166704 840eedf5 4616 43a0 806a dd81e0dc442c 9452f7c6 2f0b 4ad3 baa1 7e5b41c5ca73 c1cc6f29 52d2 446e 92c6 191e17f383f1 15318f0b 6732 459c a56b e7c7edcdc8ac f568cbe7 c996 4be7 a12f f32cd5f1a7f7

 

3. “Η Μεταμόρφωση του Πλαστικού”:
Περιγραφή: Δείχνουμε ένα πλαστικό μπουκάλι και μετά εικόνες από
νέα αντικείμενα που μπορούν να φτιαχτούν από ανακυκλωμένο πλαστικό (π.χ., παιχνίδια, ρούχα, παγκάκια). Έτσι τα παιδιά βλέπουν ότι το πλαστικό δεν είναι απλώς σκουπίδι αλλά μπορεί να έχει μια νέα ζωή.

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΥΓΙΕΙΝΩΝ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΣΥΝΕΙΘΕΙΩΝ

  • Ο Κήπος μας – Απόβλητα… Θησαυρός!”:
    Στον κήπο του σχολείου μας , δείχνουμε πώς τα οργανικά απόβλητα (φλούδες φρούτων, λαχανικών) μπορούν να γίνουν κομπόστ, ένα φυσικό λίπασμα για τα φυτά μας. Έτσι κατανοούν τον κύκλο των θρεπτικών συστατικών και πώς τα “απόβλητα” μπορούν να θρέψουν τη ζωή.
  • Φτιάχνουμε Επαναχρησιμοποιήσιμες Τσάντες”:
    Χρησιμοποιούμε παλιά μπλουζάκια ή άλλα υφάσματα για να φτιάξουμε απλές υφασμάτινες τσάντες που μπορούμε να χρησιμοποιούμε αντί για πλαστικές σακούλες. Έτσι συνδέουμε την ανακύκλωση επαναχρησιμοποίηση με τη μείωση της χρήσης πλαστικού.
  • Υγιεινό φαγητό χωρίς πλαστικό
    Συζήτηση και παιχνίδια για την επιλογή υγιεινών σνακ χωρίς συσκευασίες.
    Τα παιδιά φέρνουν το φαγητό τους σε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία .Ατομικά παγούρια & επαναχρησιμοποιούμενα κουτάλια
  • Ενημέρωση για τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης.
  • Συζήτηση για το πώς μπορούμε να φροντίζουμε τον πλανήτη με μικρές κινήσεις:   Δεν πετάμε φαγητό, Δεν αφήνουμε τα φώτα ανοιχτά, Χρησιμοποιούμε λιγότερο νερό, Χρησιμοποιούμε ξανά τα πράγματα

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ

  • Κουκλοθέατρο  με θέμα την κοινωνική ευθύνη: Περίληψη

Ο Μάκης πετάει τα σκουπίδια του κάτω, δε χρησιμοποιεί τον κάδο, δεν βοηθάει τους φίλους του στην
τάξη και λέει συνέχεια «δε με νοιάζει!».
Ένα βράδυ, ένας μαγικός κάδος του μιλάει και του λέει:
«Όταν εσύ δεν φροντίζεις το περιβάλλον, κάποιος άλλος πληγώνεται… ακόμα κι εσύ!»
Με τη βοήθεια της Σοφής Κουκουβάγιας και των φίλων του, ο Μάκης μαθαίνει σιγά-σιγά:
Να ανακυκλώνει.
Να μαζεύει τα σκουπίδια του.
Να βοηθάει στην τάξη.
Να νοιάζεται για τους άλλους.
Στο τέλος, η τάξη τον χειροκροτεί και του δίνει τον «τίτλο του Υπεύθυνου της Χρονιάς».

  • Κάνουμε Δωρεά Ανακυκλώσιμων Υλικών για Καλό Σκοπό”:
    Συλλέγουμε συγκεκριμένα ανακυκλώσιμα υλικά (π.χ., καπάκια για αναπηρικά αμαξίδια) και τα
    δωρίζουμε. Αυτό δείχνει στα παιδιά πώς η ανακύκλωση μπορεί να βοηθήσει άμεσα άλλους ανθρώπους. .
  • Φροντίζω το περιβάλλον μου (μέσα από την ανακύκλωση)
    Μαθαίνουμε  πως μικρές πράξεις προστατεύουν το “σπίτι όλων μας”.
    “Συζητάμε τις Συνέπειες”:
    Συζητάμε τι θα συνέβαινε αν κανείς δεν ανακύκλωνε. Πώς θα ήταν οι πόλεις μας, η φύση, η υγεία
    μας; Αυτό βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν την ευθύνη που έχουμε όλοι.
    “Γινόμαστε Παραδείγματα για τους Άλλους”:
    Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μιλούν για την ανακύκλωση στις οικογένειές τους και στους φίλους
    τους και να τους παροτρύνουν να συμμετέχουν. Έτσι γίνονται μικροί “πρεσβευτές” της κοινωνικής ευθύνης.

Ο ZERO και η WASTE μας βοηθούν μέσω εποπτικού υλικού να μάθουμε πως να φροντίζουμε το περιβάλλον μας και την ευθύνη που έχουμε για αυτό.

03764d82 0fcc 4d75 a6f5 0b14978eb885 5444ca11 8886 471f bbe0 73b5963c3881 6fc048be b8ca 456e adca 74a01d0715ba 845c4cf8 375b 4161 baf5 b8984044ae6b 4885c0fa 8166 4220 9969 8a70783f60ad 777c4e89 f150 4720 8f6e 9ee0c6f1cb96 2e87241e 5b5a 48bf 903c 79789fa217f2 25419ac0 9190 42a8 b97c 49b6fc8b9bac 457e3c92 c2da 424b 93ae 1d5c4b63e00a a5b04706 7dc8 43a8 8318 25e05cfaa971 4165e747 f90b 476d ac07 103437586207

8de97620 2d68 40af a91d 3369aded771928a51cdd 9812 4fbd a037 1abb25346a24