28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Διαβάσαμε την ΕΙΡΗΝΗ του Αριστοφάνη.https://youtu.be/6wuu5vjdNz8

Διαβάσαμε το βιβλίο  ΟΤΑΝ ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ https://youtu.be/IGfJSi_PTeI

Μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη. Τους περιγράψαμε σαν ανθρώπους , σαν χρώματα, σαν ζώα και τους ζωγραφίσαμε.

Μιλήσαμε για τις ομορφιές της χώρας μας και βρήκαμε στο χάρτι, νησιά, βουνά, θάλασσα. Μάθαμε το τραγούδι ΔΕ ΧΟΡΤΑΊΝΩ

 

Διαβάσαμε το κανόνι της ειρήνης https://anyflip.com/pnvh/zrbc/basic

Με τη φαντασία μας σκεφτήκαμε τι θα μπορούσε να ρίχνει το δικό μας κανόνι και το ζωγραφίσαμε.

Γνωρίσαμε την ελληνική σημαία, μιλήσαμε για τα χρώματα που έχει και τι συμβολίζουν.

Μάθαμε σχετικά  ποιήματα και τραγούδια

635d4b8f a462 4ea9 a877 982c38dadef3 f68d89b5 2692 454d 8ce7 61b4799c2e5e e4f33e6f e8fc 4918 9f45 016fc2babb21 8d05740e 98c4 430c 95f0 644a8ea95b52 86835598 0cd3 4c9e 841b 7db18cb65aaa 0e7ed0e3 ef70 428c 866a 90278eaac38ef72fe08e a604 4cb1 8faf ad86760e46e1 2180dde0d 950f 4ebd 9b8f 86ff4666ad15 18b6567d9 410b 4f9c bf5f 92e9699dd342 1

Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ

Η αγαπημένη μας κουκλοθεατρική ομάδα < ΤΡΕΙΣ ΛΑΛΟΥΝ> , μας παρουσίασε το μύθο του Αισώπου Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ, με το δικό της μοναδικό τρόπο.

f309a5eb 8291 4f3b 941f 769b35585d8d 2b5a413b d5e3 4cd3 94b5 0eefa0a09a04 a62261ac bf31 4482 9336 32a9dccd2c88 ed6ebeb8 b0d8 4f16 bf46 47ca8aaac31e f15fd840 827f 4675 8192 f7026d05db05 bdf0a6c2 8118 4fb9 a36f 0b88e6e970e4 d930d4b4 3e1d 484b b010 d508c5e0c95a 59a0fcf5 301d 49d4 b529 691aa6cccc27 22fb086f 7926 47a4 9de6 43c7e245b321 1b55a7b9 22c2 4da6 8d88 3240e443ef0b af0fd6e9 c00e 468b a9b2 42892cb8832c 875cd62d 5e5b 483e b1bb 629c84c87951

ΤΡΥΓΟΣ

Διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου Η Αλεπού και τα σταφύλια https://youtu.be/OxKpGOq44sA

Παρατηρήσαμε ένα τσαμπί σταφύλι, ονομάσαμε τα μέρη του ρόγα, αμπελόφυλλο, κοτσάνι. Συζητήσαμε για τα χρώματα που μπορεί να έχει. Γνωρίσαμε το αμπέλι, τον αμπελώνα και τον αμπελουργό. Αναζητήσαμε πληροφορίες για τα προϊόντα που μας δίνει το σταφύλι  τσίπουρο, κρασί, ξύδι, σταφίδα. Παρατηρήσαμε από κοντά αυτά τα προϊόντα  τα μυρίσαμε, παρατηρήσαμε το χρώμα τους και παίξαμε παιχνίδια με τις ονομασίες τους.

7f2c58ce a913 47e7 8d1a 195f293235ee 5b32f6fd 542c 45a1 a7d5 7b93eeb7cd18 8b02681d 0242 4595 8799 82da43310d15 af35d39f 39c0 40ca 8aea 499b1a3c27c1 8c3b9714 49f9 4caf 970a 443dc7d45e91 e39b0bdd 0c25 4c79 8ad5 2044ab14d829 61011693 8cd2 40e5 91a8 3942f9ac8ba8 980b1759 23cd 4ab9 8e05 48b04fa2a86b 25ea6dab 6c58 4f99 9d2a d543c5daf13e

Ακούσαμε το τραγούδι ΤΣΙΡΙΤΡΙ ΤΣΙΡΙΤΡΟ

Ζωγραφίσαμε με την τεχνική του τυπώματος σταφύλια

985b75ba 8c24 4773 a1d4 1270d4a92547 87bd9c85 fe74 42f4 a499 c70e8a43d123 6c9f7da4 b6da 4e92 a4c8 2bcd1e3508c3

Παρακολουθήσαμε σχετικό εκπαιδευτικό υλικό για το ταξίδι του σταφυλιού απο φρούτο σε κρασί

https://youtu.be/TnAPlHMB57c

Ο ΤΡΥΓΟΣ https://youtu.be/l7nXZE5dS3c

ΟΙ 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Παίξαμε κουκλοθέατρο με τις 5 αισθήσεις

Τίτλος: Οι Πέντε Φίλοι των Αισθήσεων

👥 Χαρακτήρες:

  • Αφηγητής/Παιδί

  • Ματάκι 👁️ (η όραση)

  • Αυτάκι 👂 (η ακοή)

  • Μυτούλα 👃 (η όσφρηση)

  • Γλωσσίτσα 👅 (η γεύση)

  • Χεράκι ✋ (η αφή)


🌈 Σκηνικό:

Ένα πολύχρωμο φόντο που συμβολίζει το ανθρώπινο σώμα ή τον κόσμο γύρω μας.
Στη μέση, ένα τραπέζι με διάφορα αντικείμενα (λουλούδι, κουδουνάκι, πανί, λεμόνι, σοκολάτα κ.ά.) που θα χρησιμοποιηθούν στη δράση.


🗣️ Σενάριο:

Αφηγητής:
Μια φορά κι έναν καιρό, στο σώμα ενός μικρού παιδιού, ζούσαν πέντε πολύ καλοί φίλοι.
Ο καθένας είχε μια ξεχωριστή δύναμη!
Για ελάτε να τους γνωρίσουμε!

👁️ Ματάκι μπαίνει στη σκηνή

Ματάκι (χαρούμενο):
Γεια σας! Είμαι το Ματάκι!
Εγώ βλέπω όλα γύρω μου — τα χρώματα, τα πρόσωπα, τα ζωάκια, τον ήλιο, τα παιχνίδια!
Αν κλείσω, όμως, ποιος θα δει τα όμορφα πράγματα;

Αφηγητής:
Δηλαδή εσύ, Ματάκι, είσαι η αίσθηση της…;

Ματάκι:
Της όρασης! 👁️

👂 Αυτάκι μπαίνει με ρυθμό

Αυτάκι:
Γεια σας, γεια σας! Εγώ είμαι το Αυτάκι!
Ακούω τα πουλιά που κελαηδούν, τη βροχή που πέφτει, τα γέλια και τα τραγούδια σας!
Μπορώ να ξεχωρίσω και το “μπιπ” του κινητού!

Αφηγητής:
Κι εσύ είσαι η αίσθηση της…;

Αυτάκι:
Της ακοής, φυσικά! 👂

👃 Μυτούλα μπαίνει κουνώντας τη μύτη

Μυτούλα:
Φφφφ! Τι ωραία μυρωδιά είναι αυτή; Μμμ, μυρίζει λουλούδι!
Αλλά… ωχ! Κάποιος ξέχασε τα παπούτσια του εδώ; Πω πω… τι μυρωδιά! 😝
Εγώ είμαι η Μυτούλα, η αίσθηση της όσφρησης! 👃

👅 Γλωσσίτσα μπαίνει γλείφοντας κάτι φανταστικό

Γλωσσίτσα:
Γεια σας, παιδιά! Είμαι η Γλωσσίτσα και αγαπώ τις γεύσεις!
Λατρεύω το γλυκό παγωτό 🍦, το αλμυρό τυρί 🧀, το ξινό λεμόνι 🍋 και…
(κάνει γκριμάτσα) το πικρό ραδίκι! 😝
Εγώ είμαι η αίσθηση της γεύσης!

✋ Χεράκι μπαίνει και χαιρετά

Χεράκι:
Γεια σε όλους! Εγώ είμαι το Χεράκι!
Αγγίζω τα πάντα — το μαλακό αρκουδάκι μου 🧸, το σκληρό τραπέζι, το ζεστό νερό και το κρύο παγωτό!
Είμαι η αίσθηση της αφής! ✋

🎭 Μικρή αναστάτωση

Αφηγητής:
Μια μέρα, όμως, οι φίλοι μπέρδεψαν τις δυνάμεις τους!

Ματάκι:
Εγώ θέλω να δω τη μουσική! (κλείνει τα μάτια και προσπαθεί να “δει”)
Μμμ… δε βλέπω τίποτα!

Αυτάκι (γελάει):
Μα, Ματάκι, η μουσική δε βλέπεται! Ακούγεται!

Μυτούλα:
Εγώ θα δοκιμάσω τη σοκολάτα! (την μυρίζει)
Μμμ, ωραία μυρωδιά… αλλά δε γεύομαι τίποτα!

Γλωσσίτσα:
Μυτούλα, αυτή είναι δική μου δουλειά! Εγώ τη γεύομαι! 😋

Χεράκι:
Κι εγώ θέλω να μυρίσω το λουλούδι… (το πιάνει με το χέρι του)
Μα δε μυρίζει έτσι! Πώς το κάνετε εσείς;

Αφηγητής (γελά):
Φίλοι μου, κάθε ένας σας έχει μια ξεχωριστή αποστολή!
Μόνο όταν δουλεύετε όλοι μαζί, το παιδί μπορεί να γνωρίσει τον κόσμο σωστά!

🌟 Τελική σκηνή

Ματάκι: Εγώ βλέπω!
Αυτάκι: Εγώ ακούω!
Μυτούλα: Εγώ μυρίζω!
Γλωσσίτσα: Εγώ γεύομαι!
Χεράκι: Εγώ αγγίζω!
Όλοι μαζί:
«Κι όταν είμαστε μαζί, ο κόσμος είναι μαγικός!» 🌈✨

Αφηγητής:
Έτσι οι Πέντε Φίλοι των Αισθήσεων έμαθαν να συνεργάζονται και να βοηθούν το παιδί να ανακαλύπτει τον κόσμο κάθε μέρα!
Τέλος! 👏

44a28bfc ec6b 49c7 9cd4 47b69ccf8065 bd30e834 1887 45ee 9696 a26cb77cbb25 4ae017d4 10be 4fff 8479 2695c8be666d

Ακούσαμε το τραγούδι για τις 5 αισθήσειςhttps://youtu.be/CnacC_rGFgE

Παίξαμε παιχνίδι με το ζάρι των αισθήσεων και αντιστοιχήσαμε εικόνες αντικειμένων και το κατάλληλο  αισθητήριο όργανο.

0837672b d146 499c 818c 1205a4a9e65f 9eb27091 e68e 46ed a9c1 eba59b307831 b9b343e0 45d8 44d0 a611 9de53437c9e0 a70079b3 f2eb 4df1 b4e0 0089b002d4d2 d45b53d8 ad66 4cc5 9246 06acc72cbd82 b5b7bca5 a12f 4ef1 bc42 d91c6345a5f1 e5491eca c513 4f45 ab95 21744b94cfb6 21b94708 945f 43a6 b6c2 fdedfd8892ca

Διαβάσαμε και συζητήσαμε

8a76580f acfd 43b5 a72d 1c7b95a9100b

Παρακολουθήσαμε σχετικό εκπαιδευτικό υλικόhttps://youtu.be/D9yilsq-zAM

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια https://wordwall.net/el/resource/91461487/%CE%BF%CE%B9-5-%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82

https://wordwall.net/el/resource/70906806/%CE%BF%CE%B9-5-%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82

OI ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΣ

«Βρες τη φρουτοοικογένειά σου!»

Υλικά: Κάρτες ή κονκάρδες με εικόνες φρούτων (π.χ. 4 μήλα, 4 μπανάνες, 4 πορτοκάλια).
Περιγραφή:
Τα παιδιά κινούνται στον χώρο και μιμούνται τον τρόπο που “κινείται” το φρούτο τους (το μήλο κυλά, η μπανάνα κάνει ότι λυγίζει, το σταφύλι κάνει ότι τσουλάει μαζί με άλλα). Όταν σταματήσει η μουσική, ψάχνουν τα “ίδια φρούτα” για να φτιάξουν την ομάδα τους.

6faca142 66dc 46b6 a93a 5e77553d1efd e90b341c 4ec9 42a4 b553 91dde9aeec52 b15d7861 f449 48e7 80ce ed3b6f24a76d daf4c0a2 2f94 488f 9045 b67043135caa 6490bd09 b6a2 462f a3f7 671bb412660d

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

Διαβάσαμε το βιβλίο ΟΙ ΟΥΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΤΡΑΒΑΜΕ και συζητήσαμε για τις ανάγκες και την φροντίδα των ζωων.

Μιλήσαμε και μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας για τα αδέσποτα ζώα καθώς και τρόπους για να τα βοηθήσουμε.

Με χαρτοδιπλωτική φτιάξαμε τα σκυλάκια μας και τους δώσαμε ονόματα

e4c6822f 7ad6 4adb 8b38 886d5995111f 5647c439 5731 4d15 9c2b 4a4d0e14476b 9d59cc3c 42dd 47ab 9bad aed489594f69 120a1258 f9f6 45f7 8d54 b3e9702578b2 15540c5d 2ae0 4e48 8297 1f76ba92910b

7ecccff1 3af4 4e44 a541 fd3efc0bd5ca

 

Διαβάσαμε και το βιβλίο ΘΑ ΣΕ ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΑΝΤΑ και συζητήσαμε για τον κύκλο ζωής των ζώων.

 

Όλοι οι άνθρωποι γεννιόμαστε, ζούμε και κάποια στιγμή πεθαίνουμε. Η ζωή είναι ένας κύκλος κι αυτό ισχύει για όλους μας. Το ίδιο συμβαίνει και με τα κατοικίδια ζωάκια μας. Η απώλεια ενός αγαπημένου κατοικίδιου είναι συχνά η πρώτη επαφή των παιδιών με το θάνατο.Το βιβλίο αυτό προσεγγίζει με τρυφερότητα τα συναισθήματα που νιώθουν τα παιδιά και τα βοηθάει να κατανοήσουν και να ξεπεράσουν τον πόνο…

 

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ- ΣΩΜΑΤΟΓΝΩΣΙΑ

Ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας αναγνωρίζοντας και ονομάζοντας τα εξωτερικά μερη του σωματός μας.

678a44f2 8ef4 49ce bc51 29ee348ce619 1 d48ef359 c88b 4e08 83d5 7ce52ca967d6

 

Διαβάσαμε

286c9fef c496 4bd9 aa09 8761a821f260 56af4f9d c597 44db 885f dc23ee2b3443 ac1e046b 432d 41f8 9d96 5a2a2ececf9a 589aca33 6c60 4cb9 8869 fe04951016b0 37473854 b38f 484b 8203 6726ee4cc493 7792e5d9 60fc 4484 91f1 7185770503ed 47a7c8c9 b46f 456b 83bf 9723478def9d 0022023a fd53 4053 a488 60e5fdd1aacf

 

Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι για τα μέρη του σώματος

https://youtu.be/LplRhowWCFU?t=6

Γνωρίσαμε τα εσωτερικά μέρη του σώματος και παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο

https://youtu.be/7TbDr9q0rwY

https://youtu.be/4Qil2K9hD2c

 

Γνωρίσαμε το ταξίδι της τροφής  και διαβάσαμε το βιβλίο Ο Μάκης ο Ενζυμάκης

https://online.anyflip.com/swkf/bnix/mobile/index.html

 

Μιλήσαμε για την φροντίδα του σώματός μας και είδαμε σχετικό εκπαιδευτικό υλικό

https://youtu.be/P7jePgkgza0

Παίξαμε διαδικτυακό παιχνίδι με θέμα τη φροντίδα του σώματος

https://wordwall.net/el/resource/7663843/%CF%86%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%B6%CF%89-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%8E%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9-%CE%BC%CE%BD%CE%AE%CE%BC%CE%B7%CF%82

 

https://wordwall.net/el/resource/2224613/%CF%86%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%B6%CF%89-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%8E%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CF%85-i-take-care-of-my-body

 

Μαθαίνουμε το αριθμό 1 και ονομάζουμε μέρη του σώματος που έχουμε μοναδικά.

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ

Κύκλος και ονόματα

Η μπάλα της γνωριμίας
Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Όποιος κρατάει τη μπάλα λέει το όνομά του και κάτι που του αρέσει (π.χ. «Με λένε Γιάννη και μου αρέσουν τα αυτοκίνητα»).

Ο ιστός της φιλίας
Με ένα κουβάρι μαλλί το παιδί που μιλάει κρατάει την άκρη, λέει το όνομά του και κάτι για τον εαυτό του και πετάει το κουβάρι σε άλλο παιδί. Έτσι σχηματίζεται ένας ιστός που δείχνει πως όλοι είναι συνδεδεμένοι.

Κινητικά παιχνίδια

Το τρενάκι της γνωριμίας
Το πρώτο παιδί λέει το όνομά του και μπαίνει μπροστά. Το δεύτερο παιδί λέει το δικό του και μπαίνει πίσω του, κ.ο.κ. Στο τέλος όλα τα παιδιά έχουν φτιάξει ένα τρενάκι και φωνάζουν τα ονόματά τους.

 Δημιουργικά παιχνίδια

Η ζωγραφιά του εαυτού μου
Κάθε παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του και το παρουσιάζει στην ομάδα λέγοντας το όνομά του. Οι ζωγραφιές φτιάχνουν ένα «βιβλίο της τάξης».

6bfff2b2 5243 4e4f a91e be297ece749c

Μουσικοκινητικά παιχνίδια

Το τραγούδι της γνωριμίας
Φτιάχνουμε ένα απλό τραγουδάκι με ρυθμό (π.χ. με παλαμάκια) και κάθε παιδί λέει το όνομά του στον ρυθμό.

Περπατώ και γνωρίζω
Βάζουμε μουσική και τα παιδιά περπατούν στον χώρο. Όταν η μουσική σταματά, συστήνονται στο κοντινότερο παιδί με χειραψία ή χαμογελαστή υπόκλιση.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ……..ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ……ΠΟΠΟ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΝΤΟΥ

Παίζουμε με το ονομά μας.

  • Η μπάλα του ονόματος
    Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Ένα παιδί πετάει τη μπάλα λέγοντας το όνομά του, και το παιδί που τη λαμβάνει λέει το δικό του. Σταδιακά μπορούν να λένε και το όνομα του παιδιού που τους έδωσε τη μπάλα: «Με λένε Μαρία, κι η μπάλα ήρθε από τον Γιάννη».

  • Το τραγουδάκι του ονόματος
    Δημιουργούμε μια μικρή μελωδία ή ρυθμό με παλαμάκια. Κάθε παιδί λέει το όνομά του στον ρυθμό.

  • Χορός του ονόματος
    Βάζεις μουσική και κάθε φορά που σταματά η μουσική, ένα παιδί λέει δυνατά το όνομά του κάνοντας μια κίνηση (π.χ. χοροπηδάει). Τα υπόλοιπα παιδιά επαναλαμβάνουν το όνομα και μιμούνται την κίνηση.
  • Ο καθρέφτης του ονόματος
    Τα παιδιά δουλεύουν σε ζευγάρια. Το ένα λέει το όνομά του και κάνει μια κίνηση· το άλλο το επαναλαμβάνει σαν καθρέφτης.

Παρουσιολόγιο ονομάτων

Βάφουμε σε οποιο χρώμα μας αρέσει ένα ρολό υγείας και κολλάμε το ονομα του παιδιού. Στη συνέχεια σε μανταλάκια κολλάμε πλαστικοποιημένο το όνομα του παιδιού. Το κάθε παιδί καλείται να αντιστοιχήσει το ρολό με το μανταλάκι.

4f9194b0 87f3 4e79 9a38 0bee2f3fa7cef2e83292 4cca 4a07 b56e 420246787dcf4de482ea 182a 45d7 ab08 3af6ce46bce5e66069b0 cd02 4371 a974 fb72243a7db9f3cf741b 8adf 420e 8b86 5697a5c25a77

f02fbef8 c6ae 4feb a13c 0071fcbc4f3c9ddeea9c c797 47c0 8b6e 008edad6f88eeef7e483 25b6 465c 93be f87b4d948429

 

 

ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ ΟΝΟΜΑΤΩΝ

515c282c c19b 4583 ba5a 4dd4620abc84

Με το beebot ψάχνω το αρχικό του ονοματός μου.

80b6e76d c5a8 447e 8f99 78448ec09720 9455d3ef 6142 41a9 92c6 35f12d12a9ba 3a70bd16 7fc2 472d 8c5f 4c7d4af8f675

Στολίσαμε το αρχικό του ονόματος μας

d5ac1d3e 248c 4650 b48c 50d9be0a542a

Τα συννεφοονοματάκια μας

30b148c0 79b8 4b31 8d2a 3575c70ae4776cd48b57 1501 4469 b361 0495a2c12626