Το σχολείο μας για πρώτη φορά είναι στην ευχάριστη θέση να αποτελεί μέλος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας του e-Twinning και να συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό έργο με τίτλο « Τέχνη και παιδί» με υπεύθυνη του προγράμματος την νηπιαγωγό Σαξώνη Ελένη. Στο έργο συνεργάζονται Νηπιαγωγεία από την Ελλάδα, την Τουρκία , την Ρουμανία και την Λιθουανία.
Παιδαγωγικά οφέλη
Το e-Twinning βελτιώνει την παιδαγωγική διαδικασία, ενώ τα σχολεία κρίνουν τη δράση ως δραστηριότητα που προσθέτει αξία στην συμβατική μάθηση. Όμως αυτό, δεν είναι ο μοναδικός στόχος του e-Twinning, το οποίο ξεπερνά την στενή έννοια της θεματικής συνεργασίας των σχολείων, αλλά στοχεύει και σε μια πλήρη και συστηματική συνεργασία των σχολείων σε όλα τα επίπεδα (Μαθητές, Δάσκαλοι, Σχολικές τάξεις και Σχολική Διεύθυνση).
Το e-Twinning προσφέρει πολλές ευκαιρίες για εφαρμογή καινοτομιών και δημιουργικής μάθησης στη διδακτική πράξη μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει. Οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι μαθητές που συμμετέχουν, επωφελούνται από τη συνεργασία που έχουν με τα σχολεία των άλλων χωρών, βγαίνουν από τα στενά όρια της τάξης και το μάθημα αποκτά ευρωπαϊκή διάσταση.
Οι πέντε κύριες περιοχές προστιθέμενης αξίας στις πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης μέσα από τα έργα eTwinning είναι οι ακόλουθες (Galvin et al, 2006):
- Αυθεντική μάθηση: οι μαθητές έχουν μεγαλύτερα κίνητρα όταν συμμετέχουν σε αυθεντικές και με σημασία μαθησιακές δραστηριότητες.
- Συνεργασία: τα έργα eTwinning απαιτούν συνεργασία σε πολλά επίπεδα όπως εκπαιδευτικού-εκπαιδευτικού, μαθητή-μαθητή και/ή εκπαιδευτικού-μαθητή.
- Ευρωπαϊκή διάσταση: τα έργα eTwinning από τη φύση τους τονίζουν την ευρωπαϊκή διάσταση και την διαπολιτισμική εκπαίδευση φέρνοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες σε επαφή και ενισχύοντας την αμοιβαία κατανόηση.
- Χρήση Νέων Τεχνολογιών: Το eTwinning προωθεί την χρήση των Νέων Τεχνολογιών στα σχολεία, διευκολύνοντας τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν τις τεχνολογικές δεξιότητές τους σε αυθεντικές καταστάσεις.
- Εκπαίδευση καθηγητών και επαγγελματική ανάπτυξη: ένα σημαντικό κομμάτι του eTwinning γενικά και των έργων ειδικότερα είναι η συμβολή του στην μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών.
1/Θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΛΕΟΝΤΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Σαξώνη Ελένη
ΤΙΤΛΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Τέχνη και παιδί»
e Twining project : Art and Child
Σκοπός του έργου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά ζωγράφους και μουσικούς παγκόσμιας φήμης. Να βελτιώσουν τις γνώσεις τους σε παγκόσμιο επίπεδο και να καλλιεργήσουν την δημιουργικότητά τους. Επίσης μέσα από το έργο θα δοθούν στα παιδιά ευκαιρίες να αλληλοεπιδράσουν με τους μαθητές των άλλων σχολείων που παίρνουν μέρος στο έργο , να επικοινωνήσουν και να νιώσουν ενεργά μέλη της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.
Σύνδεση του έργου με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Έργο E-twinning και ΑναλυτικόΠρόγραμμα
LOGO του Σχολείου μας για το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα
Δημιουργήσαμε ένα Logo και μια Αφίσα για το πρόγραμμα με την ελπίδα και την ευχή, να επιλεγεί ένα από αυτά, το οποίο θα εκπροσωπήσει επάξια το Έργο μας!
Logo Αφίσα
Η επιλογή θα γίνει μετά από ψηφοφορία που θα διεξαχθεί μέσω google forms
Μέσα από το έργο μας δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουμε το σχολείο μας και το νησί της Ζακύνθου γενικότερα, με το βίντεο που δημιουργήσαμε:
Τα παιδιά συστήθηκαν στους εταίρους με πολύ όμορφο και δημιουργικό τρόπο μέσα από ένα e book!
Η ψηφοφορία τελείωσε και το logo και η αφίσα του προγράμματος είναι:

Logo

Αφίσα

Πλάνο δραστηριοτήτων
Νοέμβριος
Ενημερώσαμε τους γονείς για το έργο και πήραμε την απαραίτητη συγκατάθεση.
Δημιουργήσαμε το school Board
Δεκέμβριος
Οι δραστηριότητες για τον ζωγράφο Romero Britto παρουσιάζονται στο βίντεο που ακολουθεί
Δημιουργήσαμε συνεργατικά με τους εταίρους μας ένα ημερολόγιο για το 2024 εμπνευσμένο από τους καλλιτέχνες που θα ασχοληθούμε στο έργο
Δημιουργήσαμε συνεργατικά το όνομα του έργου μας. Κάθε σχολείο ζωγράφισε ένα γράμμα του τίτλου αλά Britto .
Η δική μας δημιουργία
Δραστηριότητες για τον συνθέτη Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ
Οι δραστηριότητες για τον συνθέτη πραγματοποιήθηκαν σε ατομικό αλλά και συνεργατικό επίπεδο. Μέσα από το έργο μας δίνεται η ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με άλλα σχολεία , να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε καινούριες φιλίες!
Στο padlet που ακολουθεί υπάρχουν οι ατομικές δραστηριότητες αλλά και οι συνεργατική ζωγραφική ανάμεσα στο σχολείο μας και του 4ου Νηπιαγωγείου Νίκαιας.
Ιανουάριος
Τον Ιανουάριο ασχοληθήκαμε με τον συνθέτη Antonio Vivaldi και τον ζωγράφο Osman Hamdi Bey.
Δημιουργήσαμε συνεργατικά με τους εταίρους μας στο story jumber:
https://www.storyjumper.com/book/read/167448081/ART-AND-CHILD
Στην παρακάτω παρουσίαση παρουσιάζονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη.
Επίσης με το Web2 tool παρουσιάσαμε τον Antonio Vivaldi
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
6 Φεβρουαρίου ημέρα ασφαλούς internet.
Με τα παιδιά είδαμε βίντεο σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Σε φύλλο εργασίας δημιουργήσαμε τους προσωπικούς μας κωδικούς και φτιάξαμε τα προσωπικά τηλέφωνα.
Τον Φεβρουάριο ασχοληθήκαμε με τον Ισπανό ζωγράφο Πικάσο
Στην παρουσίαση που ακολουθεί υπάρχουν οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.
Δημιουργήσαμε ένα κολλάζ από δημιουργίες μας σχετικές με τον Πικάσο που ενσωματώθηκαν σε συνεργατικό βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=gfUsYgXpEmo
Επίσης προσεγγίσαμε τον κλασικό συνθέτη και πιανίστα Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.
Γράψαμε νότες στο πεντάγραμμο, παίξαμε στο πιάνο το κομμάτι « Für Elise » και συνοδεύσαμε ρυθμικά το κομμάτι « Contradanza »
Μάρτιος
Ο Μάρτιος ήταν αφιερωμένος στον Έλληνα ζωγράφο Αλέκο Φασιανό.
Η παρουσίαση των δραστηριοτήτων μας.
Δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό κολάζ με την βοήθεια του mosaically.com , με τις δημιουργίες όλων των εταίρων.
https://mosaically.com/photomosaic/386bcca9-48c8-4cef-b586-c6644349c0c6
Με το Νηπιαγωγείο Νίκαιας δημιουργήσαμε συνεργατική ζωγραφιά
Τον μουσικό Barış Manço τον προσεγγίσαμε με ένα ρυθμικό μοτίβο στο τραγούδι «”Donkey My Friend »
Στο τέλος του έργου παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης που δημιουργήθηκε από ένα συνεργάτη του έργου.
https://wordwall.net/tr/resource/69788383/child-art-%C3%A7ocuk-ve-sanat-
Τα παιδιά δημιουργήσανε ομαδική ζωγραφιά για το συνεργατικό βιβλίο που δημιουργήσαμε με τους φίλους εταίρους.
Το συνεργατικό βιβλίο
https://read.bookcreator.com/AyEQeMrb3KTxCaftTZD2IHZG7iG3/rz2bBciwT6yj_9wI0nu9BA
Στο τέλος του έργου χρησιμοποιήθηκαν εφαρμογές αξιολογικού χαρακτήρα που συμπληρώθηκαν από τα παιδιά
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeZjYOUNRZ-crlOOKRUMta4gPdLJUwAEyfrBASGYVlWykXNzA/viewform
και τους γονείς
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf9IHCM4gAdAQha_LZJHKyFR65LbAqSJT-KLr-95DWLZoChZA/viewform
https://docs.google.com/forms/d/12DonFn6L-74wke9uQIMl6VTcifybxmohIUULeez_-i8/edit
Στους μαθητές και την εκπαιδευτικό δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής