17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1973 – Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Ο Νοέμβριος μας θυμίζει την εξέγερση του Πολυτεχνείου του 1973, όταν οι φοιτητές και ο λαός της Αθήνας αντιστάθηκαν στη δικτατορία, ζητώντας ελευθερία και δημοκρατία. Αυτή η μέρα δεν είναι απλώς μια ιστορική αναφορά, αλλά μια ευκαιρία να μάθουμε για τις αξίες της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της δημοκρατίας, που πρέπει να προστατεύονται, να προασπίζονται και να είναι σεβαστές σε κάθε εποχή.

Αρχικά, εστιάσαμε στις έννοιες «δημοκρατία» και «δικτατορία», και πώς η ελευθερία είναι ένα σημαντικό δικαίωμα για όλους τους ανθρώπους, διαβάζοντας το βιβλίο “η κυρά δημοκρατία”.  Στη συνέχεια, επεξεργαστήκαμε εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό πλούσιο σε φωτογραφίες από την εξέγερση των φοιτητών,  μιλώντας για το πως το Πολυτεχνείο υπήρξε η φωνή των ανθρώπων που αντιστάθηκαν σε ένα καθεστώς που τους στέρησε τα δικαιώματά τους.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτά τα θέματα, κάναμε διάφορες ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες. Επίσης, επεξεργαστήκαμε τους πίνακες του Γαΐτη και μάθαμε τραγούδια του Θεοδωράκη και του Λοΐζου. 

Ενδεικτικά:

  • Δημοκρατία – Δικτατορία 
  • Εδώ Πολυτεχνείο με αφορμή τα έργα του Γαΐτη
  • Κατασκευές Πολυτεχνείου και συνθήματα

Η γιορτή αυτή μας έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουμε τις θυσίες που έγιναν για να ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία και να θυμηθούμε ότι όλοι έχουμε το δικαίωμα να εκφραζόμαστε ελεύθερα και να ζούμε με αξιοπρέπεια!!

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ 

Αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας μάθαμε πολλά για τον κύκλο του νερού, αλλά και για τις τρεις καταστάσεις της ύλης: το στερεό, το υγρό και το αέριο. Μάθαμε ότι το νερό μπορεί να υπάρχει σε αυτές τις τρεις μορφές και ότι κάθε μία έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά. Εξερευνήσαμε την κατάσταση του νερού ως υγρού, όπως το βλέπουμε στα ποτάμια και τις θάλασσες, ως αέριο, όταν εξατμίζεται στον αέρα και μετατρέπεται σε σύννεφα, και ως στερεό, όταν παγώνει και γίνεται πάγος.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτές τις καταστάσεις, παρακολουθήσαμε εκπιαδευτικα βίντεο με πειράματα, παίξαμε ένα παιχνίδι  αντιστοίχισης εικόνων με τις καταστάσεις της ύλης και μάθαμε να τις γράφουμε.

Στη συνέχεια, μελετήσαμε τα στάδια του κύκλου του νερού. Μάθαμε πώς το νερό εξατμίζεται από τις θάλασσες, τα ποτάμια και τις λίμνες, πώς ο υδρατμός  μετατρέπεται σε σύννεφο και πώς τελικά, με τη βροχή, το χιόνι ή το χαλάζι επιστρέφει στη γη για να ξεκινήσει ξανά ο κύκλος. Επίσης, μάθαμε τις έννοιες: εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, χιονόπτωση, χαλαζόπτωση και συγκέντρωση δημιουργώντας μια ομαδική εργασία για τον κύκλο του νερού και φτιάχνοντας ατομικά στεφανάκια.

Για να εμπεδώσουμε τη διαδικασία αυτή, μάθαμε και το όμορφο ποίημα «Από πού είσαι ποταμάκι;», το οποίο μας βοήθησε να κατανοήσουμε τις διαφορετικές μορφές του νερού και τις αλλαγές που υφίσταται κατά τη διάρκεια του κύκλου του. Τα παιδιά το απήγγειλαν με χαρά και ενθουσιασμό, ενώ ταυτόχρονα προσπαθήσαμε να συνδέσουμε τους στίχους με τα στάδια του κύκλου του νερού ζωγραφίζοντάς τους αντίστοιχα.

 

Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με την παρακολούθηση της  διαδραστικής  θεατρικής παράστασης «Το μαγικό ρυάκι της Νερένιας» της Αλίκης Κατσαβού.  Μέσα από την παράσταση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ” καθαρίσουν το ρυάκι και να επαναφέρουν την ισορροπία στη φύση”, γιορτάζοντας την νίκη τους με έναν μαγικό χορό και ανακαλύπτοντας τις τρεις καταστάσεις της ύλης του νερού, μαθαίνοντας με διασκεδαστικό τρόπο για τη σημασία του νερού, της φύσης, την αξία της ανακύκλωσης και τη δύναμη της φιλίας και της ενότητας.

 

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ! 

Το φθινόπωρο είναι μια μαγική εποχή, γεμάτη χρώματα και αλλαγές. Στην τάξη μας, έχουμε αφιερώσει πολλές θεματικές ενότητες μελετώντας τα φύλλα που αλλάζουν χρώματα, τα φρούτα και τα λαχανικά που ωριμάζουν, όπως τα μήλα και τις κολοκύθες, καθώς και τις παραδόσεις που σχετίζονται με το φθινόπωρο.

Επίσης, οργανώσαμε διασκεδαστικά παιχνίδια που σχετίζονται με τη θεματολογία του φθινοπώρου. Παίξαμε παιχνίδια μνήμης με εικόνες φθινοπωρινών φρούτων, παιχνίδια μαθηματικών όπως  σειροθέτηση μεγεθών ζώων και επίλυση φθινοπωρινών παζλ.

Ασχοληθήκαμε και με τον τρύγο. Συγκεκριμένα, μάθαμε για τα σταφύλια, πώς γίνεται η συγκομιδή τους και τι διαδικασίες ακολουθούν για να παρασκευαστεί ο χυμός ή το κρασί. Οι μαθητές μας  έμαθαν για τα χρώματα των σταφυλιών, παίζοντας παιχνίδια με αντίστοιχες εικόνες και δημιουργώντας υπέροχες κατασκευές με χαρτί και χρώματα.

Επίσης, ενημερωθήκαμε για τους σκαντζόχοιρους και τους σκίουρους! Μάθαμε για τη ζωή τους, πού ζουν και πώς προετοιμάζονται για τον χειμώνα. Δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά, φτιάχνοντας σκαντζόχοιρους και σκίουρους που “συλλέγουν” καρπούς για τον χειμώνα. Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα σαλιγκάρια! Μάθαμε για τη ζωή τους, πώς κινούνται, τι τρώνε και πού ζουν.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα δραστηριότητα περιλαμβάνει τις ομπρέλες! Με τις βροχές του φθινοπώρου, μάθαμε πώς είναι σημαντικό να έχουμε ομπρέλες, δημιουργώντας τις δικές μας και συζητήσαμε για τη βροχή ως καιρικό φαινόμενο δημιουργώντας μια ομαδική εργασία με θέμα τον σουρεαλιστικό πίνακα του Μαγκρίτ “η βροχή των ανθρώπων”.

Το φθινόπωρο είναι επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία να μάθουμε για την παράδοση του Halloween. Στο μάθημα των Αγγλικών κάναμε κατασκευές με θέμα τις κολοκύθες και διακοσμήσαμε την τάξη μας, μαθαίνοντας για τους μύθους και τις ιστορίες που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη γιορτή.

Τέλος, μιλήσαμε για τη σπορά και κάνοντας αντίστοιχες δραστηριότητες και φτιάξαμε το δικό μας ψωμί που… μοσχομύρισε όλο το σχολείο!!!

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Φθινοπωρινά δεντράκια
  • Ο τρύγος
  • Οι ομπρέλες μας με την τεχνική του Μοντριαν 

 

  • Οι σκαντζόχοιροί μας
  • Σαλιγκάρια
  • Κολοκύθες της Γιαγιοι Κουσάμα
  • Βροχή του Μαγκρίτ

 

  • Αριθμοζωάκια 
  • Παιχνίδια μαθηματικών 

40750fa4 55fb 4d9d 8164 fce8b698e9a1

  • Σπορά 
  • Halloween 

 

Με όλες αυτές τις δραστηριότητες, το φθινόπωρο γίνεται μια εποχή γεμάτη μάθηση, δημιουργικότητα και διασκέδαση!

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ – ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΧΙ!!

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια από τις πιο εμβληματικές ημερομηνίες στην ελληνική ιστορία. Σηματοδοτεί την αντίσταση της Ελλάδας κατά της ιταλικής εισβολής το 1940. Την ημέρα αυτή, ο τότε πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς απάντησε με το διάσημο “ΟΧΙ, δηλώνοντας την αποφασιστικότητα του ελληνικού λαού να υπερασπιστεί την ελευθερία και την ανεξαρτησία του.

Για τον εορτασμό της επετείου του ΟΧΙ, αρχικά επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγραφικής, τραγούδια, αφίσες, φωτογραφίες και εκπαιδευτικά βίντεο. Στη συνέχεια, ακολούθησαν δραστηριότητες γλωσσικού και εικαστικού περιεχομένου καθώς και η δημιουργία εικονόλεξου του τραγουδιού  “Τα ραφτικά της γιαγιάς” με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ρομπότ Bee-bot.

Την ημέρα της σχολικής μας γιορτής συζητήσαμε για τον πόλεμο του 1940, τραγουδήσαμε “Κορόιδο Μουσολίνι” και “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του” και κρατώντας σημαίες, κάναμε παρέλαση, τιμώντας τους ήρωες του 1940!!

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ 

Αρχίσαμε την εξερεύνησή μας με την ανάλυση διάσημων πινάκων τριών σπουδαίων ζωγράφων: του Καντίνσκι, του Μοντριάν και του Κλέε. Ο Καντίνσκι, πρωτοπόρος του αφηρημένου ζωγραφικού ρεύματος, χρησιμοποιούσε γεωμετρικά σχήματα και ζωντανά χρώματα για να εκφράσει συναισθήματα και ιδέες. Ο Μοντριάν, γνωστός για τα καθαρά του σχήματα και τις γραμμές, μας έδειξε πώς η απλότητα μπορεί να δημιουργήσει δυναμική τέχνη. Τέλος, ο Κλέε, με τα παραμυθένια σχέδια και τις παιχνιδιάρικες συνθέσεις του, μας ενέπνευσε να δούμε την τέχνη μέσα από μια παιδική ματιά.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, μάθαμε να αναγνωρίζουμε και να περιγράφουμε τα διάφορα σχήματα που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι, όπως κύκλους, τρίγωνα, τετράγωνα και ορθογώνια. Στη συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε όσα μάθαμε παίζοντας διάφορα παιχνίδια και δημιουργώντας τα δικά μας έργα τέχνης.

 

  • Παίζοντας με τα σχήματα

 

  • “Το κυκλόδεντρο του Καντίνσκι “
  • “Τετράγωνα με ομόκεντρους δακτύλιους” του Καντίνσκι με πλαστελίνη και τέμπερες
  • “Αποφασιστικό τριαντάφυλλο” του Καντίνσκι

 

  • “Σύνθεση Α” του Μοντριάν ως εικαστική δημιουργία και παζλ
  • “Κάστρο και ήλιος” του Κλέε

 

Ανακαλύψαμε λοιπόν πως  τα σχήματα δεν είναι απλώς γεωμετρικά στοιχεία, αλλά έχουν τη δύναμη να μεταφέρουν συναισθήματα και ιστορίες!!

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ 

Το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας 5ωρη «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ» από την πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια – διασώστρια κα Νικάκη. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα περιλάμβανε τις παρακάτω ενότητες:

Α. Αναγνωρίζοντας θανατηφόρα προβλήματα, όπως: Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση, με Απινίδωση (CPR-AED) για ενήλικα, παιδί και βρέφος. Άνοιγμα Αεραγωγών. Οξύ Έμφραγμα Μυοκαρδίου, Εγκεφαλικό Επεισόδιο, Επιληπτική κρίση, Λιποθυμικό και Προ λιποθυμικό σοκ. Οξεία Έμφραξη Αεραγωγού (χειρισμός για ενήλικα, για παιδί και για βρέφος).

Β. Θέση Ανάνηψης.

Γ. Αξιολόγηση απώλειας αισθήσεων.

Δ. Εγκαύματα.

Ε. Δηλητηριάσεις.

ΣΤ. Ασφάλεια των Χώρων και Προφύλαξη από Παθογόνα του Αίματος.

Ζ. Παιδιατρικές Πρώτες Βοήθειες.

Μετά το πέρας του θεωρητικού μέρους της εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε η πρακτική εξάσκηση σε διαφορετικά προπλάσματα (ενήλικα, παιδί, βρέφους) για την πραγματοποίηση θωρακικών συμπιέσεων αλλά και εξάσκηση σε δύο επαγγελματικούς εκπαιδευτικούς απινιδωτές.

Ολοκληρώνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την εξαιρετική κα Νικάκη για όλες τις πολύτιμες πληροφορίες και γνώσεις που μας μετέδωσε και φυσικά όλους εσάς τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που λάβατε μέρος καθώς η ενεργή συμμετοχή σας ήταν καθοριστική για την επιτυχία της δράσης, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση της ασφάλειας και της ευημερίας των παιδιών μας!

3η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ

Στις 4 Οκτωβρίου, γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων με πολλές δημιουργικές δραστηριότητες που βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της φροντίδας και του σεβασμού προς όλα τα ζώα. Μέσα από το παιχνίδι, τη ζωγραφική και τη συζήτηση, εξερευνήσαμε τη μαγική σχέση ανθρώπων και ζώων και μάθαμε πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φίλοι τους.

1. Επεξεργασία του πίνακα “Η Γάτα και το Πουλί” του  Κλέε και δημιουργία σκαντζόχοιρου βασισμένη στην τεχνική του Κλέε

 

2. Σχηματισμός ονομάτων ζώων με γράμματα

3. Ζωάκια με τις παλάμες μας

4. Αφίσα

 

5. Ομαδική εργασία: “Τι χρειάζονται τα ζώα;”

1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, που γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η μέρα του  Οκτώβρη, μας υπενθυμίζει τη  σημαντική συμβολή των  ηλικιωμένων στην κοινωνία μας. Είναι μια ευκαιρία να εκφράσουμε την εκτίμησή μας για την αγάπη, τη σοφία, τις εμπειρίες και τη συνεισφορά τους, καθώς και να αναγνωρίσουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Σήμερα λοιπόν μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για την αξία των παππούδων και των γιαγιάδων τους. Με αφορμή το βιβλίο  ” Ο ντετέκτιβ της τέχνης” της Κάντζου, επεξεργαστήκαμε τους πίνακες του σημαντικού Έλληνα ζωγράφου Ιακωβίδη που αναδεικνύουν την τρυφερότητα και τη σοφία των ηλικιωμένων, με εικόνες που αποπνέουν αγάπη, ζεστασιά και φροντίδα μέσα από καθημερινές στιγμές. Στη συνέχεια, ενθαρρύναμε τους μικρούς μας μαθητές να εκφράσουν την αγάπη και την ευγνωμοσύνη προς τους ηλικιωμένους, μέσα από  ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες. Τέλος, δεν παραλείψαμε το παιχνίδι, λύνοντας  σχετικά παζλ και παίζοντας  με γράμματα και λέξεις.

Σε μια εποχή όπου οι αξίες της αλληλεγγύης και της υποστήριξης είναι πιο σημαντικές από ποτέ, ας δεσμευτούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου οι ηλικιωμένοι θα νιώθουν σεβασμό, ασφάλεια και αγάπη!!

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι πάντα γεμάτες ενθουσιασμό και νέες εμπειρίες για τα παιδιά. Φέτος, οι μικροί μας μαθητές ήρθαν με χαμόγελα, περιέργεια και λίγο άγχος, έτοιμοι να εξερευνήσουν τον κόσμο της γνώσης. Στις πρώτες μας δραστηριότητες επικεντρωθήκαμε σε παιχνίδια γνωριμίας,  στην εκμάθηση κανόνων και στην αναγνώριση και γραφή του όνοματός τους.

Συγκεκριμένα, αρχίσαμε με παιχνίδια γνωριμίας με στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τα ονόματα των συμμαθητών τους, τη σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων και γενικότερα της ομάδας. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον τροχό και το ζάρι γνωριμίας και μάλιστα μας ζητούσαν και τις επόμενες μέρες να παίξουμε με αυτά. Στη συνέχεια, επικεντρωθήκαμε στην εκμάθηση των κανόνων της τάξης, δείχνοντάς τους διάφορες καρτέλες. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση αναφορικά με τις αποδεκτές συμπεριφορές και αυτό ενίσχυσε το αίσθημα ευθύνης και συνεργασίας.

Οι πρώτες μέρες μας περιλάμβαναν επίσης την αναγνώριση και γραφή του ονόματός των παιδιών μέσα από εικαστικές δημιουργίες και παιχνίδια, προκειμένου να κάνουμε τη διαδικασία πιο ευχάριστη και διαδραστική. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά έμαθαν όχι μόνο να αναγνωρίζουν το όνομά τους αλλά και να εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους!

Ενδεικτικά:

  • Παιχνίδια γνωριμίας
  • Μαθαίνοντας το αρχικό γράμμα του ονόματος

b22e2fa0 34be 47a4 b67d 8e2b152af5f4

 

  • Παίζοντας με το όνομα και τις συλλαβές του
  • Συνθέτοντας και γράφοντας το όνομά μας

Τέλος, γιορτάσαμε και τα πρώτα γενέθλια στο νηπιαγωγείο μας, φτιάχνοντας όλοι μαζί ένα στέμμα γενεθλίων!

6b2c1369 86e4 4162 ab5a 9db9a6adfe48 1

 

ΟΜΑΛΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Η μετάβαση από το οικογενειακό περιβάλλον στο νηπιαγωγείο είναι μια σημαντική στιγμή στη ζωή του παιδιού και της οικογένειάς του. Για πολλά παιδιά, αυτή είναι η πρώτη φορά που απομακρύνονται από το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα και έρχονται σε επαφή με ένα νέο κοινωνικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον. Ως γονείς, ο στόχος σας είναι να βοηθήσετε το παιδί σας να αισθανθεί ασφάλεια και άνεση κατά τη διάρκεια αυτής της αλλαγής. Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές για μια ομαλή προσαρμογή.

1. Προετοιμασία Πριν από την Έναρξη του Νηπιαγωγείου

Πριν ξεκινήσει το παιδί σας το νηπιαγωγείο, είναι σημαντικό να του μιλήσετε για την αλλαγή που πρόκειται να συμβεί. Προετοιμάστε το για το νέο περιβάλλον, τους δασκάλους, και τις δραστηριότητες που θα απολαμβάνει. Μπορείτε να επισκεφθείτε το νηπιαγωγείο μαζί, αν είναι δυνατόν, ώστε το παιδί να εξοικειωθεί με τον χώρο και τους ανθρώπους.

2. Καθιερώστε Ρουτίνες

Η σταθερότητα και η προβλεψιμότητα είναι σημαντικές για τα μικρά παιδιά. Δημιουργήστε μια καθημερινή ρουτίνα για το πρωί και το απόγευμα. Το παιδί θα αισθανθεί πιο ασφαλές αν γνωρίζει τι να περιμένει. Ακολουθήστε μια συγκεκριμένη ώρα για το ξύπνημα, το πρωινό, το ντύσιμο και την αποχώρηση για το σχολείο. Έτσι, θα μειωθεί το άγχος της προσαρμογής.

3. Αποχωρισμός χωρίς Δράματα

Ο αποχωρισμός από τους γονείς μπορεί να είναι δύσκολος στην αρχή, αλλά είναι σημαντικό να είναι σύντομος και θετικός. Δώστε ένα τρυφερό αντίο και υποσχεθείτε ότι θα επιστρέψετε σύντομα. Η συναισθηματική σιγουριά που θα προσφέρετε στο παιδί σας, θα το βοηθήσει να διαχειριστεί το άγχος του αποχωρισμού.

4. Δείξτε Ενδιαφέρον για τις Δραστηριότητες του Παιδιού

Ρωτήστε το παιδί σας πώς πέρασε τη μέρα του στο νηπιαγωγείο. Δείξτε ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες και τα νέα πράγματα που μαθαίνει. Η συμμετοχή σας βοηθά το παιδί να αισθάνεται ότι το περιβάλλον του νηπιαγωγείου είναι ένα μέρος που εκτιμάτε και εσείς, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή του.

5. Υπομονή και Χρόνος Προσαρμογής

Κάθε παιδί προσαρμόζεται με το δικό του ρυθμό. Μερικά παιδιά θα προσαρμοστούν γρήγορα, ενώ άλλα θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο. Είναι φυσιολογικό να υπάρχουν κάποιες δύσκολες στιγμές. Δείξτε κατανόηση και προσπαθήστε να υποστηρίζετε το παιδί σας χωρίς πίεση. Δώστε του χρόνο να συνηθίσει τη νέα του καθημερινότητα.

6. Υποστηρίξτε την Ανεξαρτησία του Παιδιού

Το νηπιαγωγείο είναι ένα μέρος όπου τα παιδιά αναπτύσσουν την αυτονομία τους. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να κάνει πράγματα μόνο του, όπως να ντύνεται ή να φροντίζει τα προσωπικά του αντικείμενα. Αυτή η ανεξαρτησία θα το βοηθήσει να αισθανθεί πιο σίγουρο στον νέο του ρόλο ως μαθητής.

7. Συνεργασία με τους Εκπαιδευτικούς

Η επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς είναι σημαντική για να διασφαλίσετε ότι το παιδί σας προσαρμόζεται καλά στο νηπιαγωγείο. Αν αντιμετωπίζετε δυσκολίες, μην διστάσετε να συζητήσετε με τους δασκάλους για πιθανούς τρόπους στήριξης. Μαζί, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον που θα βοηθήσει το παιδί να ευδοκιμήσει.

8. Διαχείριση των Συναισθημάτων του Παιδιού

Είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε τα συναισθήματα του παιδιού σας κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης. Μπορεί να νιώθει φόβο, άγχος, ή ακόμα και ενθουσιασμό. Ακούστε προσεκτικά τι έχει να σας πει και δείξτε κατανόηση. Το να αισθάνεται ότι το κατανοείτε και το υποστηρίζετε θα το βοηθήσει να αισθανθεί πιο ασφαλές.

Να θυμάστε πως η ομαλή προσαρμογή στο νηπιαγωγείο είναι μια διαδικασία που απαιτεί υπομονή, κατανόηση και υποστήριξη τόσο από τους γονείς όσο και από τους εκπαιδευτικούς. Με την κατάλληλη προετοιμασία και συνεργασία, το παιδί σας θα μπορέσει να αισθανθεί άνετα στο νέο του περιβάλλον, να αναπτύξει νέες δεξιότητες και να απολαύσει τη σχολική ζωή. Μην ξεχνάτε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και η προσαρμογή του θα γίνει στον δικό του χρόνο.

 Ευχόμαστε καλή προσαρμογή!!!!  

 

Βιβλιογραφία: 

  • Bowlby, J. (1988). A Secure Base: Parent-Child Attachment and Healthy Human Development. Basic Books.
  • Pianta, R. C., & Cox, M. (1999). The Transition to Kindergarten. Paul H. Brookes Publishing.
  • Papalia, D. E., Olds, S. W., & Feldman, R. D. (2007). Human Development (11th ed.). McGraw-Hill.
  • Rimm-Kaufman, S. E., & Pianta, R. C. (2000). An Ecological Perspective on the Transition to Kindergarten: A Theoretical Framework to Guide Empirical Research. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(5), 491-511.
  • Fabes, R. A., Martin, C. L., & Hanish, L. D. (2003). Young Children’s Social Competence and the Transition to School. Early Education and Development, 14(1), 25-49.
  • Άλκηστις, Α. (2015). Η ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών κατά την είσοδό τους στο νηπιαγωγείο. Εκδόσεις Γρηγόρη.