Το σώμα και η υγιεινή του ήταν το κύριο θέμα της εβδομάδας που πέρασε. Ωστόσο αυτή η εβδομάδα ήταν φορτωμένη με δύο γιορτές, τη γιορτή των ερωτευμένων και τη γιορτή της Τσικνοπέμπτης…Τις τιμήσαμε και τις δύο.
Ιδιαίτερα ευχαριστούμε την κ. Μαρίνα Στέλλα Μαρινάκη για την εκπαιδευτική της δράση στο νηπιαγωγείο μας, όπου έκανε μία βιωματική γνωριμία με τα έθιμα της Αποκριάς. Μας έκανε “λεράδες”, χορέψαμε με κουδούνες, φτιάξαμε χαρταετούς, ζυμώσαμε σουφιχτά μακαρόνια και τα φάγαμε….
Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή….
Το θέμα της εβδομάδας και ο πίνακας αναφοράς
Τοποθετούμε τα εσωτερικά όργανα του σώματος μας
“Το πορτραίτο μου”, όλοι ίδιοι μα τόσο διαφορετικοί, αξίζει να προσέξουμε τα πλατιά χαμόγελα που ζωγράφισαν όλα
Στο ιατρείο της τάξης για τσεκ-απ, μέσα στα πλαίσια φροντίζω για την υγιεινή του σώματος μου. Σημαντικό εδώ να προσθέσουμε ότι στα παιδιά πρέπει να εμπνεύσουμε εμπιστοσύνη για το λειτούργημα του γιατρού, δεν είναι εδώ για να μας πονέσει αλλά για να μας βοηθήσει να παραμείνουμε υγιείς:
Στο τέλος γράψαμε και την ιατρική συνταγή:
Υγιεινή σώματος και δοντιών: πολύ σημαντικό τα παιδιά να γνωρίζουν πως μπορούν να φροντίζουν την ατομική τους καθαριότητα, σώμα και δόντια. Οι συνήθειες υγιεινές τίθενται από τώρα, που είναι η κατάλληλη ηλικία.
Στον οδοντογιατρό γιατί “Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα” είναι πάντα έτοιμοι να γεμίσουν τρύπες τα δόντια μας:
Ενδεικτικές εργασίες για την υγιεινή των δοντιών
ΜΙΚΡΟΒΙΑ: Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά γνωρίζουν ότι δε μπορούν να δουν, εξαιρετική προσέγγιση με ρίγανη( παρομοιάζεται με μικρόβια) σαπούνι πιάτων και καλό πλύσιμο για να τα εξαφανίσουμε
Και η εργασία μας , με ευφάνταστα υλικά
Η μέρα των ερωτευμένων, δε πέρασε απαρατήρητη από τα παιδιά, που πολλά μας ευχήθηκαν…εμείς βρήκαμε ακόμα μία ευκαιρία για να μιλήσουμε για το σημαντικότερο αγαθό στη ζωή του ανθρώπου μετά την υγεία, την ΑΓΑΠΗ
Οι χρωματιστές καρδιές και διάφορες τεχνικές στόλισαν την ημέρα αυτή
Με την ευκαιρία μιλήσαμε και για τις αγκαλιές….και για το γεγονός ότι όλες οι αγκαλιές δεν είναι το ίδιο…και ίσως κάποιες να μην είναι και πολύ ευχάριστες!!! Εξαιρετικό βοήθημα το ακόλουθο βιβλίο και φυσικά για αρχή αγκαλιάσαμε τον εαυτό μας, χτίζοντας την αυτοπεποίθησή μας ως βάση της προσωπικότητάς μας.
Έφθασε και η Τσικνοπέμπτη….”κουτσοπέμπτη, κυρία” μου το είπε ένα προνήπιο, μαργαριτάρια που μόνο τα παιδιά ξέρουν να προσφέρουν. Ε, λοιπόν εδώ ετοιμάζοντας το κατάλληλο αξεσουάρ ένεκα της ημέρας.
Τσικνοπέμπτη, παρέα με την Α΄δημοτικού που πάντα ψάχνει μια ευκαιρία να γυρίσει στο αγαπημένο της σχολείο και την εξαιρετική κ. Μαρίνα Στέλλα Μαρινάκη, εμψυχώτρια, αφηγήτρια, μουσειοπαιδαγωγό. Και όπως το λέει ο λαός “φάγαμε, ήπιαμε, χορέψαμε και διασκεδάσαμε”
Παίζοντας τους “Λαχανάδες”
Ντυθήκαμε “Λεράδες” και φάγαμε σουφιχτά μακαρόνια με ανθότυρο
Φτιάξαμε το χαρταετό της τάξης
Και χορέψαμε
Παρακάτω ακολουθούν εξαιρετικές ελεύθερες δημιουργίες από τα παιδιά:
Α.Κ., νήπιο, ο ήλιος του πάνω δεξιά γεμάτος πολύχρωμε ηλιαχτίδες και όλα μέσα στην ασφάλεια ενός ουράνιου τόξου
Στ. Σ. προνήπιο, με υπομονή και αρκετό χρόνο δημιούργησε αυτή τη χρωματιστή σύνθεση…
Και η γωνιά της σύνθεσης μας έδωσε εξαιρετικά έργα αυτή την εβδομάδα:
Μ.Γκ. “Κυρία αυτή είναι η γη, το ξέρεις ότι έχει πολλά νησιά σα σκαλάκια το ένα δίπλα στο άλλο; Ο ήλιος είναι πορτοκαλί γιατί είμαστε κοντά και μας ζεσταίνει”. Συγκινούμαστε όταν τα παιδιά μας φέρνουν τόσο προσοχή και φροντίδα από το σπίτι
Οικοδομώντας παρέα…