Σχέδιο αποτροπής καπνίσματος 2025-2026
Εργαστήρια δεξιοτήτων 2025-2026
Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού
Εργαστήριο δεξιοτήτων “Η οικογένεια δεν είναι αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”
Χωρίσαμε ομάδες, μιλήσαμε για την οικογένεια και την ζωγραφίσαμε.
Είχαμε ανάρτηση σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελακια με αριθμούς που αφορούν το πλήθος το μέλλον μιας οικογένειας. Μάθαμε τι είναι η οικογένεια. Είδαμε το ψηφιακό παραμύθι η Μονάδική μου οικογένεια και στην συνέχεια γνωρίσαμε της διάφορες μορφές οικογένειας.
Πρώτες μέρες στο σχολείο!!!
Διαφορετικότητα
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Περπατώ μέσ’ στο δάσος… όταν η αρκούδα κοιμάται “
Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν
Ξεκινήσαμε με έναν ενοιολογικό χάρτη με καταιγισμό ιδεών.
“Τι έρχεται στο μυαλό μας όταν ακούμε τη λέξη δάσος”;
Τα παιδιά αναφέρθηκαν σε διάφορα πράγματα και παρατήρησαν ότι ξεκινά από το γράμμα -Δ-. Πειραματιστήκαμε στην γραφή του και αναφέραμε όσες λέξεις μπορέσαμε να σκεφτούμε, που ξεκινούν από αυτήν την φωνούλα.
Διαβάσαμε το βιβλίο “στο δάσος” της Ζαραμπούκα
Και φτιάξαμε ομαδική εργασία με σειροθέτηση της ιστορίας.
Φτιάξαμε την Ελατούλα και την Δεντρούλα κουκλοπαίξαμε και μιλήσαμε για δέντρα φυλλοβόλα και αειθαλή.
Αναφερθήκαμε στα ζώα του δάσους και παίξαμε παιχνίδια αναγραμματισμού.
Παρατηρήσαμε καλά το βιβλίο, είδαμε βιντεάκια για το δάσος, θυμηθήκαμε τον περίπατο που κάναμε στο δάσος του χωριού μας και βρήκαμε τι υλικά προέρχονται από το δάσος, από τη φύση και τι δεν προέρχεται από το δάσος.

Αυτό που διαπιστώσαμε όλοι μαζί με λύπη ήταν ότι πολλές φορές ο άνθρωπος δεν προσέχει το δάσος όσο χρειάζεται κι έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε για την καταστροφή του περιβάλλοντος.
Σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς πραγματοποιήσαμε διαδικτυακή δράση όπου παρακολουθήσαμε διαδραστικό παραμύθι “τα ζώα του δέντρου”.
Χορέψαμε στο πάρτι των ζώων και στη συνέχεια δραματοποιήσαμε την ιστορία.
Μέσα από αυτήν την ιστορία καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη ενός και μόνο δέντρου. Αν σε ένα δέντρο ζουν τόσα ζώα μεγάλα και μικρά, αναρωτηθήκαμε, πόσο σημαντικό είναι ολόκληρο το δάσος;
Αφού ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από την ιστορία αυτή,
φτιάξαμε ένα παιχνίδι σειροθέτησης με τα ζώα που έμεναν στο δέντρο. Το παιχνίδι αυτό με τις κάρτες, πλαστικοποιήθηκε και τοποθετήθηκε στη γωνία των επιτραπέζιων παιχνιδιών και το έπαιζαν τα παιδιά την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού στις γωνίες.
Διαβάσαμε το βιβλίο “το δάσος της αγάπης” της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου και καταλάβαμε ότι το δάσος δεν μπορεί να καταστραφεί μόνο από τα σκουπίδια αλλά και από μία πυρκαγιά.
Όλα κυλούν ήρεμα στο δάσος πέρα απ’ το ποτάμι, όταν ξαφνικά μια φωτιά τα αλλάζει όλα!
Οι κάτοικοί του αναγκάζονται να το εγκαταλείψουν. Στην αρχή υπάρχουν εμπόδια στις σχέσεις των κατοίκων του αλλά μετά η φωτιά γίνεται η αφορμή για να ζήσουν αρμονικά.
Αφού δραματοποιήσαμε την ιστορία διαβάσαμε άλλο ένα βιβλίο “η μεγάλη φωτιά” της Ζαραμπούκα
και σημειώσαμε τις σκέψεις μας.
Σκεφτήκαμε ότι θα έπρεπε να καλέσουμε κάποιον ειδικό να μας μιλήσει για το δάσος και τις πυρκαγιές. Φωνάξαμε λοιπόν, ποιον άλλον, την πυροσβεστική.
Μας παρουσίασαν τη στολή που φοράει ο πυροσβέστης για να είναι ασφαλής και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιεργαστούν τα αντικείμενα αυτά.
Μας μίλησαν για το δάσος, μας εξήγησαν ποιοι είναι οι κίνδυνοι για την καταστροφή του, μας είπαν με ποιο τρόπο βοηθούν και πώς μπορούμε να τους βρούμε και να τους καλέσουμε.
199 112
Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή να δούμε από κοντά και να γνωρίσουμε το πυροσβεστικό όχημα και τη μάνικα με την οποία σβήνουν τις φωτιές.
Μας βοήθησαν οι πυροσβέστες να δοκιμάσουμε να ρίξουμε νερό με τη μάνικα
και ανεβήκαμε στη θέση του συνοδηγού του πυροσβεστικού οχήματος.
Όταν έφτασε στο τέλος η δράση αυτή δωρίσαμε στους πυροσβέστες την ομαδική εργασία – κατασκευή που είχαμε φτιάξει όλοι μαζί ως αναμνηστικό δώρο.
Μάθαμε να γράφουμε και να καλούμε στο τηλέφωνο το 199 και το 112 και κάναμε την παρακάτω κατασκευή.
Εργαστήρια δεξιοτήτων
Εργαστήρια δεξιοτήτων σχολικού έτους 2022-2023.
28η Οκτωβριου 1940
28η Οκτωβρίου 1940
Ημέρα μνήμης και εθνικής υπερηφάνειας για τους Έλληνες που όρθωσαν το παράστημά τους, ατρόμητοι, μπροστά στους γείτονες “γίγαντες” και πάλεψαν για την Ελευθερία.
Ξεκινήσαμε να ξεδιπλώνουμε τα ιστορικά γεγονότα διαβάζοντας το βιβλίο “Το έπος του 1940” του Φίλιππου Μανδηλαρα.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την ιστορία του 1940 σαν παραμύθι στον παρακάτω σύνδεσμο στο YouTube
Κάναμε τον παραλληλισμό των γεγονότων με τον γίγαντα και τον νάνο και δραματοποιήσαμε αφήνοντας ελεύθερα τα παιδιά να αυτοσχεδιάσουν.
Μάθαμε να γράφουμε το ΟΧΙ και ανακαλύψαμε τα γράμματα που το αποτελούν και με ποια σειρά μπαίνουν. Το ίδιο και τις λέξεις ΑΕΡΑ, ΕΙΡΗΝΗ, ΕΛΛΑΣ.
Θυμηθήκαμε το τραγούδι της Σοφίας Βέμπο “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του” και τον Εθνικό μας Ύμνο, τα μάθαμε καλά και αποφασίσαμε να τα βάλουμε στην γιορτή που θα ετοιμάζαμε.
Έπειτα παρατηρήσαμε τον χάρτη της Ευρώπης και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τις χώρες που πήραν μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο: Ιταλία , Ελλάδα, Γερμανία
Μαζί με τις χώρες γνωρίσαμε τους αρχηγούς των χωρών που έπαιξαν πολύ σοβαρό ρόλο στα ιστορικά γεγονότα και τις σημαίες που έχει κάθε χώρα και παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι.
Αφού θυμηθήκαμε από το βιβλίο του Φ. Μανδηλαρά τα πρόσωπα και τα ιστορικά γεγονότα προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε τους ηγέτες με το όνομα και την χώρα και να τα τοποθετήσουμε κατά τέτοιον τρόπο ώστε να εναρμονίζονται και με την τοποθεσία στον χάρτη. Το παιχνίδι άρεσε στα παιδιά για αυτό και το τοποθετήσαμε στην γωνιά με τα παζλ ώστε να το παίζουν οπότε επιθυμούν κατά την διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού.
Μιλήσαμε για τον Πόλεμο, τι είναι ο Πόλεμος, είδαμε και ακούσαμε το τραγούδι “τα παιδιά του σαράντα” στον παρακάτω σύνδεσμο στο YouTube και αναφέραμε τα συναισθήματα που μας γεννούνται στο άκουσμα του πολέμου.
Στη συνέχεια γράψαμε, ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε το δέντρο του πολέμου
Προς τιμήν των στρατιωτών που πολέμισαν ακούσαμε και το τραγούδι “Ο στρατιώτης” (που ερμηνεύει ο Βασίλη Παπακωνσταντίνου σε στίχους Μητροπούλου Κωστούλα και σύνθεση Μάνος Λοΐζος) για να το πούμε στην γιορτή που ετοιμάσαμε.
Το μάθαμε αφού πρώτα αναλύσαμε τους στίχους και ζωγραφίσαμε δίπλα σ’ αυτούς για να τα θυμόμαστε καλύτερα.
Φτιάξαμε κατασκευή τους στρατιώτες, ενώ παράλληλα ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε το σκηνικό της γιορτής μας.
Αφού ανακαλύψαμε τα δυσάρεστα συναισθήτα που μας προκαλεί ο πόλεμος, αποφασίσαμε οτι δεν θέλουμε Πόλεμο αλλα θέλουμε Ειρήνη. Ακούσαμε το τραγούδι “Ειρήνη” που τραγουδάει η παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου σε στίχους Κικής Καψάλη.
Μάθαμε το σήμα της Ειρήνης και δημιουργήσαμε την παρακάτω ομαδική εργασία
Συζητήσαμε για την Ειρήνη και αναφέραμε τα συναισθήματα που μας δημιουργούνται όταν έχουμε Ειρήνη. Φτιάξαμε το δέντρο της Ειρήνης
και αποφασίσαμε να αφιερώσουμε την γιορτή μας στην Ειρήνη, για αυτό και η πρόσκληση που φτιάξαμε απεικονίζει το σύμβολο της Ειρήνης που είναι το λευκό περιστέρι.
Τέλος μιλήσαμε για τη Σημαία μας την Ελληνική σημαία
Την παρατηρήσαμε προσεκτικά, είδαμε τις μορφές της, ανακαλύψαμε τα σχήματα που υπάρχουν μέσα σ’ αυτήν (τετράγωνα, παραλληλόγραμμα και σταυρός), τα χρώματα που την αποτελούν. Μετρήσαμε τις γραμμές της, πρώτα συνολικά στη συνέχεια ανα χρώμα, κάναμε συγκρίσεις, περισσότερες – λιγότερες και αναφερθήκαμε στη ρήση “Ελευθερία ή Θάνατος”.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τη σειρά των χρωμάτων φτιάξαμε ένα αυτοσχέδιο παζλ και παίξαμε αρκετά
Έτσι ζωγραφίσαμε τις δικές μας σημαίες φτιάξαμε κατασκευές και στολίσαμε την τάξη για την γιορτή.






































































































