ELMER

Και ποιος δεν έχει ακούσει για τον Έλμερ! Αυτόν τον ελέφαντα που έχει κάτι πολύ ξεχωριστό! 

Διαβάζουμε στα αγγλικά την ιστορία του πολύχρωμου ελέφαντα Έλμερ και φτιάχνουμε ομαδικά τον δικό μας βάζοντας πολλά πολλά χρώματα!

Ένα παραμύθι που μας βοηθάει να μιλήσουμε για τη διαφορετικότητα αλλά και τη μοναδικότητα του καθενός που τον κάνει ξεχωριστό αλλά εξίσου σημαντικό!20251010 124513

Με την ιστορία του Έλμερ συμμετέχουμε και στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμό CodeWeek 2025 μέσα από την παρακάτω δραστηριότητα. Συμπληρώνουμε ένα Φύλλο Εργασίας όπου οι μαθητές καλούνται να ζωγραφίσουν τον πολύχρωμο Έλμερ μέσα από μια σειρά συγκεκριμένων βημάτων. Οι μαθητές σχεδιάζουν τον Ελμερ σύμφωνα με τις οδηγίες και εξοικειώνονται με την αλγοριθμική σκέψη.

Στόχος της δραστηριότητας είναι να ακολουθούν οδηγίες (προφορικές ή οπτικές), να  κατανοούν τη σημασία της σωστής σειράς και τη χρονική ακολουθία, να πειραματίζονται, να κάνουν λάθη και να τα διορθώνουν, να εκφράζονται δημιουργικά, να συνθέτουν και να αποσυνθέτουν μία εικόνα.

20251013 104942

Το σαλιγκάρι

Ξεκίνησαν οι βροχούλες ξεμύτισαν και τα σαλιγκαράκια. Ευκαιρία να τα ανακαλύψουμε, να τα παρατηρήσουμε και να ασχοληθούμε με τα χαρακτηριστικά τους. 20251010 113949

Ενώνουμε τους αριθμούς για να δούμε τι θα σχηματιστεί αλλά και για να κατανοήσουμε τη διαδοχική σειρά των αριθμών: 1,2, 3 ως το 10.

20251007 184610

Ζωγραφίζουμε το καβούκι, κόβουμε γύρω γύρω αλλά και στη σπείρα κι έτοιμο το τρελό σαλιγκαράκι μας.20251009 120642

Φθινόπωρο

Το φθινόπωρο μπήκε για τα καλά κι εμείς το υποδεχόμαστε με κάθε τρόπο!

ΛΕΞΕΙΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ

Ανακαλύπτουμε τα γράμματα και σχηματίζουμε τις λέξεις.20251007 182353

Βγαίνουμε στην αυλή μας και μαζεύουμε φθινοπωρινά φύλλα. Τα παρατηρούμε, συζητάμε για τα χαρακτηριστικά τους και για τις αλλαγές που επιφέρει το φθινόπωρο. 

InCollage 20251104 140235706

20251012 001808

Φτιάχνουμε και εμείς τα δικά μας με την  τεχνική μπατίκ όπου φτιάχνουμε τα νεύρα των φύλλων “αόρατα” (με λευκό λαδοπαστέλ) που εμφανίζεται όταν πλέον βάφουμε με τη νερομπογιά.20251014 224245

Παρατηρούμε τα δέντρα του φθινοπώρου αλλά και τα χρώματα.20251018 133209

Φτιάχνουμε φθινοπωρινά δέντρα με φυσικά υλικά, κανέλα και θρυμματισμένα φύλλα πάνω στην φθινοπωρινή παλέτα.20251021 170437

Διακοσμούμε την τάξη μας

InCollage 20251104 161059755    InCollage 20251104 133953241 InCollage 20251104 134543289

Φθινόπωρο παρέα με τα σκιουράκια

Το φθινόπωρο έφτασε και τα σκιουράκια βγήκαν από τη φωλιά τους για να μαζέψουν καρπούς… Γι αυτό κι εμείς με μαγική μουσική μεταμορφωνόμαστε σε σκιουράκια, πηδάμε ψηλά, πηδάμε από δέντρο σε δέντρο, μαζεύουμε βελανίδια και κουκουνάρια και  άμα κινδυνεύουμε τρέχουμε στη φωλιά μας! 

Φτιάχνουμε σκιουράκια με διάφορα υλικά αλλά και διαφορετικούς τρόπους. Ζωγραφίζουμε με τέμπερες και με ξυλομπογιές, φτιάχνουμε φουντωτές ουρές με τυπώματα από τις παλάμες μας και βελανίδια με κολλάζ.

20251001 171537 20251001 171806

20251002 125150

Ζωγραφίζουμε σκιουράκια με συγκεκριμένα βήματα20251002 125015

Διαβάζουμε ένα παραμύθι που αναφέρεται στη δύναμη της συνεργασίας, του μοιράσματος και της φιλίας.

978 960 16 9703 1

Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια20250923 105611

Και φτιάχνουμε κι ένα δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι στο ίδιο μοτίβο20251002 182118 20251002 182340

Ταΐζουμε το πεινασμένο σκιουράκι με τα γράμματα από το όνομά μας. Συνθέτουμε το όνομα σύμφωνα με την καρτέλα αναφοράς, μετράμε τα γράμματα και βρίσκουμε τον αντίστοιχο αριθμό.

20251001 172456

Ταΐζουμε το σκιουράκι μας με βελανίδια. Ρίχνουμε το ζάρι και ταΐζουμε τόσα βελανίδια όσα δείχνει και ο αριθμόςΔρ20251002 125429

Δραστηριότητες ρομποτικής (STEAM)

Γινόμαστε μικρά ρομποτάκια και κινούμαστε ανάλογα με σκοπό να κατανοήσουμε τι σημαίνει “εκτελώ την εντολή”. Κινούμαστε με σαφείς και συγκεκριμένες οδηγίες και μετά μεταφερόμαστε στο ταμπλό.

Στην αρχή βρίσκουμε το όνομά μας στο ταμπλό και οδηγούμε το ρομποτάκι σε αυτό.

Στη συνέχεια βρίσκουμε κάθε γράμμα από το όνομά μας και τα συλλέγουμε όλα μέχρι να το συνθέσουμε. Αντίστοιχα, βρίσκουμε και τον αριθμό που αντιστοιχεί στα γράμματα από το όνομα μας.

20251002 183426

Ώρα για κωδικοποίηση!

Ζωγραφίζουμε κάθε αριθμό με το χρώμα που αντιστοιχεί για να δούμε τι εικόνα θα προκύψει.20251007 182633

 

eTwinning Project: “Classrooms under the Sky!”

Κατά τη φετινή χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: “Classrooms Under The Sky!”. Πρόκειται για ένα συνεργατικό πρόγραμμα για μικρούς μαθητές που μεταφέρει τη μάθηση έξω από την σχολική αίθουσα. Κεντρική ιδέα του προγράμματος είναι η μάθηση μέσα από τη φύση, με στόχο τα παιδιά να αναπτύξουν περιβαλλοντική ευαισθησία, δεξιότητες παρατήρησης και συνεργασίας, καθώς και μια βαθύτερη σχέση με το φυσικό περιβάλλον.

Οι μαθητές θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στην αυλή και στο δάσος του σχολείου μας. Μέσα από παιχνίδια ανακάλυψης, παρατηρήσεις ζώων και φυτών, πειράματα με φυσικά υλικά και καλλιτεχνικές δημιουργίες, τα παιδιά θα γνωρίσουν τα μυστικά της φύσης και θα μάθουν μέσα από την εμπειρία, τη δράση και τη χαρά της ανακάλυψης.

Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με παιδιά άλλων νηπιαγωγείων της Ελλάδας και του εξωτερικού, να ανταλλξουν ιδέες και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική, τη μουσική, την αφήγηση και  τις κατασκευές. Παράλληλα, θα καλλιεργήσουν αξίες όπως ο σεβασμός, η υπευθυνότητα και η αγάπη για το περιβάλλον.

Απώτερος σκοπός μας είναι να αξιοποιήσουμε κάθε γωνιά της φύσης  ώστε να μετατραπεί σε ένα ζωντανό εργαστήριο μάθησης, όπου το παιχνίδι, η δημιουργία και η εξερεύνηση γίνονται ένα ταξίδι γνώσης, φαντασίας και χαράς!

Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 7 μήνες, ξεκινώντας τον Οκτώβριο του 2025 και λήγοντας τον Απρίλιο του 2026.

3 8 45

26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: “ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ”

Κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου γιορτάζεται η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών.

Οι γενικοί στόχοι της ημέρας είναι:

  • να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τη σημασία της εκμάθησης γλωσσών και της διαφοροποίησης των γλωσσών που μαθαίνονται με σκοπό την αύξηση της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης·
  • να προωθήσει την πλούσια γλωσσική και πολιτιστική ποικιλία της Ευρώπης·
  • να ενθαρρύνει τη δια βίου εκμάθηση γλωσσών μέσα και έξω από το σχολείο.  

Φέτος, με  το σύνθημα: “Languages open hearts and minds” ενώνουμε τα χέρια μας, και τις δυνάμεις μας -μικροί και μεγάλοι, εκπαιδευτικοί και μαθητές- για να δείξουμε την αξία της πολυγλωσσίας ως μήνυμα αποδοχής, συμπερίληψης και κυρίως συνεργασίας. 

20251008 09173720251007 184112

 

Το όνομά μου!

Άραγε τι το χρειαζόμαστε το όνομά μας; Ποιος μας το δίνει; Με ποιον τρόπο; Αρχικά, απαντήσαμε σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα και μετά ψάξαμε πού υπάρχει στην τάξη μας και τι εξυπηρετεί. Το βρήκαμε στους πίνακες αναφοράς, στα ταμπλό, στα συρτάρια και στις καρτέλες ονομάτων. Φυσικά, προηγήθηκαν παιχνίδια με τα ονόματα, με τις συλλαβές και τέλος με το αρχικό μας γράμμα.

Τα γράμματα μπερδεύτηκαν… κι εμείς κινούμαστε ανάμεσά τους για να βρούμε το αρχικό μας γράμμα. Μόλις σταματήσει η μουσική στεκόμαστε πάνω στο αρχικό μας. Αφού το διακρίνουμε, και το αντιστοιχίσουμε με το όνομά μας, “περπατάμε” πάνω σε αυτό, κάνουμε τη διαδρομή με το χέρι μας, το κατασκευάζουμε με τουβλάκια και με πλαστελίνη.20251001 17104320251001 17005820251001 170357

12η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ – ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2025

Φέτος, με σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ», δίνουμε έμφαση στο ρόλο του σχολικού αθλητισμού ως εργαλείου διαμόρφωσης ενεργών και ευαισθητοποιημένων πολιτών. Τονώνουμε το αίσθημα  της ομαδικότητας ενισχύοντας την ενσυναίσθηση και την κοινωνική ευθύνη. Τα παιδιά μέσα από τις αθλητικές δραστηριότητες  μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αγωνίζονται με ήθος και να ξεπερνούν τα όριά τους με προσπάθεια και επιμονή. Γι αυτό το λόγο οργανώνουμε στην αυλή του σχολείου μας παιχνίδια που προάγουν την άθληση, τις  κινητικές αλλά και τις κοινωνικές δεξιότητες.

Βρες τον στόχο!

20250929 104211

Οι πολύχρωμες ουρές!

20250929 104127

Εργαστήρια Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2025-2026

Εργαστήρια Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2025-2026

Κατά το φετινό σχολικό έτος (2025 -2026) τα προγράμματα που σχεδιάστηκαν για να υλοποιηθούν συνοψίζονται παρακάτω:

1) Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

“Εγώ κι εσύ γινόμαστε ΕΜΕΙΣ!”

(Συμπερίληψη, αλληλοσεβασμός διαφορετικότητα)

2) Ζω καλύτερα – Ευ ζην

“Ο σεφ προτείνει…”

(Υγεία, διατροφή, αυτομέριμνα)

3) Φροντίζω το περιβάλλον

“Ένας λαχανόκηπος στην αυλή μας”

(Οικολογία)

4) Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

“Οι μικροί Γ – ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΙ!”

(STEM, εκπαιδευτική ρομποτική)