Μήλο μου κόκκινο!
Φέρνουμε μήλα στο σχολείο μας και μέσα από αυτά κάνουμε πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες που μας δίνουν την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τις φυσικές επιστήμες, τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τα καλλιτεχνικά κ.α.
- Συζητάμε για τα μήλα και καταγράφουμε τις απόψεις μας. Τι είναι τα μήλα; Τι έχουν; Τα παρατηρούμε καλά και εντοπίζουμε τα χαρακτηριστικά τους, τις ομοιότητες και τις διαφορές.
- Σε τι μας χρησιμεύουν; Μιλάμε για τη θρεπτική τους αξία, τις βιταμίνες και την υγιεινή διατροφή. Δοκιμάζουμε διαφορετικά μήλα και παρατηρούμε τη διαφορετική γεύση. Ψηφίζουμε ποιο μας αρέσει περισσότερο!
- Μαθαίνουμε την παροιμία: “Ένα μήλο την ημέρα!” και εξηγούμε τη σημασία της.
- Κόβουμε ένα μήλο στη μέση, στα 4, στα 8 κομμάτια και βρίσκουμε πόσα παιδιά θα το μοιραστούν σε κάθε περίπτωση. Έτσι, εισάγουμε τα μικρά παιδιά στην έννοια της διαίρεσης αλλά και στα κλάσματα.
- Πώς και πού φυτρώνει το μήλο; Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει; Φυτεύουμε σποράκια και παρακολουθούμε πως μεγαλώνουν για να δούμε τι συμβαίνει με την ανάπτυξη των φυτών.
- Παίζουμε απλά παιχνίδια που, όμως, ενισχύουν την παρατηρητικότητα και τη μνήμη. “Βρες ποιο λείπει” και “Βάλε τα μήλα στην αρχική τους θέση”.
- Τραγουδάμε και χορεύουμε το “μήλο μου κόκκινο”
- Παίζουμε κουκλοθέατρο “το μήλο και το σκουληκάκι”
- Φτιάχνουμε μηλόπιτα και παίζουμε με σύνθετες λέξεις π.χ. μήλο + πίτα = μηλόπιτα, τυρί + πίτα = τυρόπιτα κ.ο.κ.


Φτιάχνουμε μηλόπιτα!
Η διαδικασία μιας συνταγής στο σπίτι ή στο σχολείο, εκτός από δημιουργική και διασκεδαστική, είναι πολύ σύνθετη και βοηθά σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα βοηθά τα παιδιά:
- Να μάθουν ότι υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη κειμένων.
- Να παρατηρήσουν πως είναι γραμμένη μια συνταγή. Να διακρίνουν τα γράμματα από τους αριθμούς, τα υλικά και την εκτέλεση.
- Να αναγνωρίσουν και να “κατασκευάσουν” τις ποσότητες που αναγράφονται π.χ. 4 μήλα, 1/2 βούτυρο κ.α.
- Να διαβάσουν τα υλικά αναγνωρίζοντας κάποια από τα γράμματα ή τις λέξεις.
- Να προσπαθήσουν κι αυτά να τη γράψουν όπως μπορούν.
- Να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα.
- Να χειρίζονται προσεκτικά διάφορα υλικά.
- Να κατανοήσουν τη λογική συνέχεια και τη σημασία της σωστής σειράς.
- Να κατανοήσουν τη σημασία των κανόνων για τη σωστή εκτέλεση μιας συνταγής.
- Να γνωρίζουν νέα υλικά και τις ιδιότητές τους, π.χ. κρύο – ζεστό, μαλακό – σκληρό, αλμυρό – γλυκό κ.α.
- Να δοκιμάσουν νέες γεύσεις, να κρίνουν αν τους άρεσε και να εκφράζουν ελεύθερα τις προτιμήσεις τους.
- Να συνεργάζονται και να περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους.
- Και φυσικά να διασκεδάσουν, να είναι δημιουργικά και να αισθάνονται περήφανα για τα δημιουργήματά τους!
Αφού λοιπόν η συνταγή μας πέτυχε, τη γράψαμε και τη μοιραζόμαστε μαζί σας!
Τέλος, ευχαριστούμε τις μαμάδες και τους μπαμπάδες που μας βοήθησαν σε κάθε επίπεδο ώστε τα παιδιά να απολαύσουν το δημιούργημά τους!

