Τα φρούτα του φθινοπώρου

Μήλο μου κόκκινο!

Φέρνουμε μήλα στο σχολείο μας και μέσα από αυτά κάνουμε πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες που μας δίνουν την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τις φυσικές επιστήμες, τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τα καλλιτεχνικά κ.α.

  1. Συζητάμε για τα μήλα και καταγράφουμε τις απόψεις μας. Τι είναι τα μήλα; Τι έχουν; Τα παρατηρούμε καλά και εντοπίζουμε τα χαρακτηριστικά τους, τις ομοιότητες και τις διαφορές.
  2. Σε τι μας χρησιμεύουν; Μιλάμε για τη θρεπτική τους αξία, τις βιταμίνες και την υγιεινή διατροφή. Δοκιμάζουμε διαφορετικά μήλα και παρατηρούμε τη διαφορετική γεύση. Ψηφίζουμε ποιο μας αρέσει περισσότερο!
  3. Μαθαίνουμε την παροιμία: “Ένα μήλο την ημέρα!” και εξηγούμε τη σημασία της.
  4. Κόβουμε ένα μήλο στη μέση, στα 4, στα 8 κομμάτια και βρίσκουμε πόσα παιδιά θα το μοιραστούν σε κάθε περίπτωση. Έτσι, εισάγουμε τα μικρά παιδιά στην έννοια της διαίρεσης αλλά και στα κλάσματα.
  5. Πώς και πού φυτρώνει το μήλο; Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει; Φυτεύουμε σποράκια και παρακολουθούμε πως μεγαλώνουν για να δούμε τι συμβαίνει με την ανάπτυξη των φυτών. 
  6. Παίζουμε απλά παιχνίδια που, όμως, ενισχύουν την παρατηρητικότητα και τη μνήμη. “Βρες ποιο λείπει” και “Βάλε τα μήλα στην αρχική τους θέση”. 
  7. Τραγουδάμε και χορεύουμε το “μήλο μου κόκκινο”
  8. Παίζουμε κουκλοθέατρο “το μήλο και το σκουληκάκι”
  9. Φτιάχνουμε μηλόπιτα και παίζουμε με σύνθετες λέξεις π.χ. μήλο + πίτα = μηλόπιτα, τυρί + πίτα = τυρόπιτα κ.ο.κ.
    InCollage 20251113 210151524InCollage 20251115 191541395

Φτιάχνουμε μηλόπιτα!

Η διαδικασία μιας συνταγής στο σπίτι ή στο σχολείο, εκτός από δημιουργική και διασκεδαστική, είναι πολύ σύνθετη και βοηθά σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα βοηθά τα παιδιά:

  1. Να μάθουν ότι υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη κειμένων.
  2. Να παρατηρήσουν πως είναι γραμμένη μια συνταγή. Να διακρίνουν τα γράμματα από τους αριθμούς, τα υλικά και την εκτέλεση. 
  3. Να αναγνωρίσουν και να “κατασκευάσουν” τις ποσότητες που αναγράφονται π.χ. 4 μήλα, 1/2 βούτυρο κ.α.
  4. Να διαβάσουν τα υλικά αναγνωρίζοντας κάποια από τα γράμματα ή τις λέξεις.
  5. Να προσπαθήσουν κι αυτά να τη γράψουν όπως μπορούν.
  6. Να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα.
  7. Να χειρίζονται προσεκτικά διάφορα υλικά.
  8. Να κατανοήσουν τη λογική συνέχεια και τη σημασία της σωστής σειράς.
  9. Να κατανοήσουν τη σημασία των κανόνων για τη σωστή εκτέλεση μιας συνταγής.
  10. Να γνωρίζουν νέα υλικά και τις ιδιότητές τους, π.χ. κρύο – ζεστό, μαλακό – σκληρό, αλμυρό – γλυκό κ.α.
  11. Να δοκιμάσουν νέες γεύσεις, να κρίνουν αν τους άρεσε και να εκφράζουν ελεύθερα τις προτιμήσεις τους.
  12. Να συνεργάζονται και να περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους.
  13. Και φυσικά να διασκεδάσουν, να είναι δημιουργικά και να αισθάνονται περήφανα για τα δημιουργήματά τους! 

InCollage 20251113 204355138

Αφού λοιπόν η συνταγή μας πέτυχε, τη γράψαμε και τη μοιραζόμαστε μαζί σας!Photo Collage Maker 2025 11 15 07 41 52

Stigmiotypo othonhs 2025 11 15 194916

Τέλος, ευχαριστούμε τις μαμάδες και τους μπαμπάδες που μας βοήθησαν σε κάθε επίπεδο ώστε τα παιδιά να απολαύσουν το δημιούργημά τους!

το Πολυτεχνείο μέσα από παραμύθια

Το Πολυτεχνείο καθώς και οι έννοιες που το συνοδεύουν, όπως π.χ. η δημοκρατία, η δικτατορία κ.α. είναι ιδιαίτερα σύνθετες για τα μικρά παιδιά. Επιλέγουμε λοιπόν παραμύθια που μέσα από κατάλληλο περιεχόμενο εξηγούν αυτές τις έννοιες ώστε τα παιδιά να καταλάβουν τι είναι οι εκλογές και σε τι χρησιμεύουν, τι σημαίνει δημοκρατία, τι είναι ο δικτάτορας και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κ.α.

“Στο δάσος”

Διαβάζουμε την ιστορία, μιλάμε για τις εκλογές, το δικαίωμα της ψήφου και τη δύναμη της πλειοψηφίας. Συζητάμε σχετικά με το παραμύθι και τη συμπεριφορά των ζώων. Στο τέλος επιλέγουμε και φτιάχνουμε μάσκες λιονταριών για να γίνουμε λιονταράκια.

InCollage 20251113 212925916

“Ντενεκεδούπολη”

Διαβάζουμε την ιστορία της Ντενεκεδούπολης και παίζουμε κουκλοθέατρο με τους ήρωες της ιστορίας. Γνωρίζουμε κάθε ήρωα και συζητάμε για τα χαρακτηριστικά του. Εστιάζουμε στο “Λαδένιο”, στη συμπεριφορά του, τις πράξεις του, τα λόγια του και τις διαταγές του. Λέμε τι μας αρέσει και τι όχι. Αποφασίζουμε συλλογικά για την εξέλιξη της ιστορίας. 

Έπειτα, τα παιδιά παίζουν κι αυτά κουκλοθέατρο και ζωγραφίζουν τον ήρωα της ιστορίας που τους έκανε εντύπωση.

InCollage 20251113 212356245

Εξηγούμε με απλά λόγια τι έγινε στο Πολυτεχνείο αλλά δίνουμε έμφαση στον αγώνα των φοιτητών να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να τα βροντοφωνάζουν. Σε αυτό το πλαίσιο φτιάχνουμε κι μείς τα δικά μας πανό και κάνουμε μια ειρηνική διαδήλωση φωνάζοντας δυνατά: “ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”20251115 1918211

Δράσεις Ενεργού Πολίτη 2025-2026

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας θα πραγματοποιηθούν τρεις (3) Δράσεις Ενεργού Πολίτη που θα συνδέονται με τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης και είναι οι παρακάτω:

1η Δράση

“Ένας λαχανόκηπος στην αυλή μας!”

Στόχος: SDG1 “Μηδενική Φτώχεια”

2η Δράση

“Ο σεφ προτείνει”

Στόχος: SDG2 “Μηδενική πείνα”

3η Δράση

“Οι μικροί υπερασπιστές του Δάσους!”

Στόχος: SDG4 “Ποιοτική Εκπαίδευση”

Οι Δράσεις Ενεργού Πολίτη είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και συνδυάζονται με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και το Σχέδιο Δράσης, στα πλαίσια της Διαθεματικής και Διεπιστημονικής προσέγγισης.

 

Δραστηριότητες Οκτωβρίου για το πρόγραμμα eTwinning: “Classrooms Under the Sky”

Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζονται οι δραστηριότητες που κάναμε τον Οκτώβριο στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning: “Classrooms uder the sky!”

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

Οδηγίες για δημιουργία μαθητικού λογαριασμού

Αγαπητοί γονείς,

Παρακαλούμε να δημιουργήσετε για τα παιδιά σας λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον  οποίο μπορείτε να έχετε πρόσβαση  στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)  (https://www.sch.gr/services).

Η δημιουργία λογαριασμού για τους μαθητές μπορεί να  γίνει από τον γονέα/κηδεμόνα ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα. 

  1. Η εγγραφή γίνεται από τη σελίδα  https://register.sch.gr/students.  Στην ίδια σελίδα μπορεί να φτάσει κάποιος από την πύλη του ΠΣΔ sch.gr  ακολουθώντας το σύνδεσμο «Εγγραφή».
  2. Η εγγραφή γίνεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή/τριας.  Στη σελίδα υπάρχουν σχετικές οδηγίες τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσουν ώστε η εγγραφή να είναι επιτυχής. Δείτε αναλυτικά τον οδηγό έγγραφής: https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf
  3. Απαιτείται η συμπλήρωση του Αριθμού Μητρώου του μαθητή που θα τον πάρετε από το σχολείο.
  4. Τονίζουμε στον γονέα/κηδεμόνα την αναγκαιότητα ορθής αναγραφής της διεύθυνσης e–mailτου καθώς επίσης και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  5. Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας θα αποσταλεί e–mail με τα στοιχεία εγγραφής στη διεύθυνση e–mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας στην ηλεκτρονική αίτηση.

 Αν χρειαστείτε βοήθεια ή οποιαδήποτε διευκρίνηση μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με το σχολείο.

 

“Οι μικροί υπερασπιστές του δάσους!”

Φέτος, δύο παραμυθένιοι ήρωες, ο Πέτρος και η Γιασεμή, ήρθαν στο σχολείο μας ζητώντας τη βοήθειά μας για να σώσουμε το δάσος!. Αφού μας συστήθηκαν, έφεραν μαζί τους κι ένα κουτί που κάθε φορά “κρύβει” κάτι διαφορετικό. Συνήθως, περιέχει μία αποστολή, ή κάποιο στοιχείο σχετικό με το δάσος κι εμείς τους βοηθάμε μέσα από τις δραστηριότητες και τις δράσεις μας! Συμφωνήσαμε να είμαστε όλοι μαζί μία ομάδα δυνατή και να γίνουμε ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ! Τι είναι όμως το δάσος? Και τι ξέρουμε εμείς για αυτό? Αφού λοιπόν είπαμε τις ιδέες μας βγήκαμε στο δασάκι που έχουμε στο σχολείο μας να δούμε κι από κοντά τι είναι αλλά και τι έχει ένα δάσος. 20251012 001411

Μάλιστα, ο Πέτρος και η Γιασεμή μας έφεραν και μια μεγάλη τσάντα από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης και το Διεθνές Δίκτυο: “Μαθαίνω για τα Οικοσυστήματα και τα δάση” με ειδικά εργαλεία εξερεύνησης και πολλά πολλά πράγματα για να διαβάσουμε και να μάθουμε σχετικά!Photo Collage Maker 2025 11 06 12 07 14

1η Αποστολή: “Τα φύλλα του φθινοπώρου”

Μαζεύουμε φύλλα φθινοπωρινά, τα παρατηρούμε, μιλάμε για τα χαρακτηριστικά τους και για το τι συμβαίνει το φθινόπωρο. Φτιάχνουμε κι εμείς τα δικά μας δέντρα και τα φύλλα του φθινοπώρου με διάφορους τρόπους.

20251021 170437

2η Αποστολή: “Καθαρίζουμε το δάσος μας!”

Καθώς μαζεύαμε φύλλα φθινοπωρινά παρατηρήσαμε ότι το δάσος θέλει επειγόντως τη βοήθειά μας! Οι μικροί υπερασπιστές του δάσους έβαλαν γάντια, πήραν σακούλες και καρότσι και ξεκίνησαν να καθαρίζουν το μικρό δασάκι του σχολείου. Η αλήθεια είναι ότι βρήκαμε διάφορα “σκουπίδια”. Κάποια από αυτά τα δημιουργεί ο άνθρωπος και βλάπτουν το περιβάλλον. Αλλά κάποια τα δημιουργεί η φύση και χρειάζονται και για τη διατήρηση της ισορροπίας. Διακρίναμε τα “σκουπίδια” σε αυτές τις 2 κατηγορίες, τα ταξινομήσαμε και συμπληρώσαμε ένα αντίστοιχο Φύλλο Εργασίας (ΦΕ).

20251014 224359 20251014 22450520251015 16352320251015 100142

eTwinning Project: «NBS & STEM Adventures in the Forest»

«NBS & STEM Adventures in the Forest»

Η φύση είναι ένας ανοιχτός θησαυρός γνώσης, έμπνευσης και εμπειριών για τα παιδιά. Το δάσος, με την ποικιλία των μορφών ζωής και των οικολογικών λειτουργιών του, μπορεί να γίνει το ιδανικό εκπαιδευτικό πλαίσιο για τη σύνδεση της βιωματικής μάθησης με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις.

Το πρόγραμμα «NBS & STEM Adventures in the Forest» συνδυάζει την εξερεύνηση του φυσικού περιβάλλοντος με δραστηριότητες STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά) και την εφαρμογή Λύσεων Βασισμένων στη Φύση (NBS), ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση, επιστημονικές δεξιότητες και υπεύθυνη στάση απέναντι στο περιβάλλον.

Στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά να μάθουν πώς τα δάση λειτουργούν ως σύμμαχοι κατά της κλιματικής αλλαγής, πώς προσφέρουν λύσεις σε περιβαλλοντικά προβλήματα και πώς τα ίδια μπορούν να συμβάλουν στην προστασία τους μέσω απλών αλλά ουσιαστικών ενεργειών.

Μέσω του προγράμματος, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σε τρεις κύριους τομείς:

  1. Επιστημονική Γνώση (Science)
  2. Δεξιότητες STEM
  3. Οικολογική Συνείδηση ​​και Ευθύνη Μέσω των οποίων θα επιτευχθεί η μάθηση.

Το πρόγραμμα βασίζεται στη βιωματική μάθηση. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που συνδυάζουν παιχνίδι, πειραματισμό, τέχνη και συνεργασία.

(Διάρκεια: Νοέμβριος 2025 – Μάιος 2026)

11zon cropped

Γιορτάζουμε την “28η Οκτωβρίου 1940”

Γιορτάζουμε την επέτειο της “28ης Οκτωβρίου 1940” συμμετέχοντας στις εορταστικές εκδηλώσεις και τιμώντας το ιστορικό “ΟΧΙ”. Ξεκινάμε με τη δοξολογία στον Ιερό Ναό των Αγίων Αναργύρων, συνεχίζουμε με τον πανηγυρικό της ημέρας, την κατάθεση στεφάνων και την παρέλαση των μικρών μας μαθητών και μαθητριών.Collage Maker 11 4 2025 11 18 42 PMStigmiotypo othonhs 2025 11 04 235313IMG d7897b9334bc683ba24b71d5217ed510 V

“28η Οκτωβρίου 1940”

Καθώς πλησιάζει η επέτειος της “28ης Οκτωβρίου 1940” προετοιμαζόμαστε κατάλληλα για να γιορτάσουμε αυτή τη μεγάλη μέρα.

Ξεκινάμε από το γεγονός ότι σήμερα στη χώρα μας απολαμβάνουμε την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ μας κι έχουμε ΕΙΡΗΝΗ, δύο ΥΠΕΡπολύτιμα αγαθά! 20251021 121756

Τι γίνεται όμως όταν έχουμε πόλεμο και τι γίνεται όταν έχουμε ειρήνη; Παρατηρούμε κάθε εικόνα, περιγράφουμε τι δείχνει και την ταξινομούμε ανάλογα.20251025 082155

Φτάνουμε και στα πραγματικά γεγονότα του 1940. Περιγράφουμε τις εικόνες και μαθαίνουμε για το τι συνέβαινε σαν να διαβάζουμε μία εφημερίδα. Αλήθεια, τι έγραφαν οι εφημερίδες εκείνης της εποχής και ποιο σκοπό εξυπηρετούσαν; Μας δίνεται η ευκαιρία να συζητήσουμε για τις αλλαγές του τότε και του τώρα σε διάφορους τομείς π.χ. στην ενημέρωση, στη μετακίνηση, την ενδυμασία κ.λπ.

Φτιάχνουμε κι εμείς την δική μας εφημερίδα. Διαλέγουμε την εικόνα, την περιγράφουμε, βρίσκουμε τίτλο και λεζάντα και τη φιλοτεχνούμε.Photo Collage Maker 2025 10 25 08 50 29

“ΕΚΤΑΚΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ”

Προετοιμαζόμαστε για τη γιορτή μας  και φτιάχνουμε προσκλήσεις για τους αγαπημένους μας καλεσμένους!

20251024 114527

Στολίζουμε την αίθουσά μας με τα έργα μας!

20251024 095010 20251024 100415

Code Week 2025 και… Παιχνίδια σε τάξη!

Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Code week 2025 οι μαθητές συμμετέχουν στη δραστηριότητα με τίτλο: “Παιχνίδια σε τάξη!”. Στα πλαίσια του παιχνιδιού αλλά και του συμμαζέματος τους καλούνται να βάλουν τις ξύλινες χάντρες στη σωστή θέση. Αλλά δεν φαίνεται να είναι τόσο εύκολη υπόθεση άρα πρέπει να βρούμε μία λύση. Μόλις καταφέρουν και το φτιάξουν το αποτυπώνουν τη λύση σε χαρτί με ζωγραφική, καταμέτρηση και απαρίθμηση. Πρόκειται για μία σύνθετη δραστηριότητα που περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:

1. Βάζουν τις ξύλινες χάντρες στη στήλη που αντιστοιχεί το κάθε χρώμα ανάλογα με την πληθικότητα. (Είτε από το 1-10, είτε αντίστροφα από το 10-1).

2. Διαλέγουν μαρκαδόρους με χρώματα ίδια με τις χάντρες.

3. Ζωγραφίζουν στο χαρτί κάθε κύκλο με το αντίστοιχο χρώμα της στήλης.

4. Μετρούν πόσες χάντρες έχει κάθε στήλη.

5. Γράφουν από κάτω τον αντίστοιχο αριθμό.

6. Φτιάχνουν τους δικούς τους πίνακες αναφοράς για να μπορούν να βρίσκουν εύκολα τη λύση.

Οι στόχοι της δραστηριότητας είναι να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν τα χρώματα, να μετρούν, να κατασκευάζουν ποσότητες, να κάνουν ταξινομήσεις με διάφορα κριτήρια (π.χ. χρώμα, πλήθος κ.α), να αναπτύξουν δεξιότητες κωδικοποίησης, λογικής σκέψης, ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικότητας. Τέλος, να αναπτύξουν τον οπτικοκινητικό τους συντονισμό και να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα.20251012 002514