Γεωγραφικά όρια:
Ολοκληρώθηκε και φέτος η σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο Αφάλωνα με καλοκαιρινή γιορτή με θέμα τον Ελληνικό Κινηματογράφο και τα επαγγέλματα!
Η Καλοκαιρινή γιορτή μας βασίστηκε στο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριότητων με θέμα “τα Επαγγέλματα” και οι μικροί μας φίλοι κλήθηκαν να υποδυθούν ρόλους που αντιστοιχούσαν σε επαγγέλματα από τον ελληνικό κινηματογράφο με χιουμοριστικό τρόπο και αστείους διαλόγους!
Αναλυτικά οι μαθητές έπαιξαν τις παρακάτω ταινίες:
1) “Γοργόνες και Μάγκες”
2) “Δεσποινίς Διευθυντής”
3) “Το πιο Λαμπρό Αστέρι”
4) “Η Βουλευτίνα”
5) ” Crazy girl”
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που συνέβαλαν στη διοργάνωση της σχολικής γιορτής μας είτε για το μπουφέ με χυμούς, γλυκίσματα, παγωτά είτε για τα σκηνικά και τα αξεσουάρ που ήταν απαραίτητα για την παράσταση, την ομάδα ποδοσφαίρου του χωριού Αφάλωνα για τα νεράκια που πρόσφεραν, τον Σκλαβενίτη για τα προϊόντα αλλά και το κατάστημα “Crazy Planet” της Λένας Μυστεγνιώτη για τα αυτοκόλλητα με την ονομασία του Νηπιαγωγείου που κόσμησαν το μπουφέ μας.
Επίσης , ευχαριστούμε πολύ τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αφάλωνα για τα δωράκια που προσέφερε στους μαθητές του νηπιαγωγείου μας και τους έδωσε χαρά αλλά και τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης Δήμου Μυτιλήνης που ήταν πάντα κοντά μας όλη τη σχολική χρονιά για τα προϊόντα και τα υλικά που μας έδινε για τις κατασκευές μας στο νηπιαγωγείο.
Ευχόμαστε καλό καλοκαίρι σε όλους και καλή ξεκούραση σε μικρούς και μεγάλους!!
Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες από την ημέρα μας:
Καθώς έφθασε η σχολική χρονιά 2025-26 στο τέλος της, ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα μας, το οποίο με χαρά και ιδιαίτερη υπερηφάνεια σας παρουσιάζουμε!!!
Δείτε στον σύνδεσμο το τελικό προϊόν του προγράμματος “eTwinning, My Little Friend”, με τις συνεργατικές δραστηριότητες των μαθητών πατώντας πάνω σ’ αυτό το link:
Ήρθαν και οι βεβαιώσεις μας από την συμμετοχή στο Διαγωνισμό μας Helmepa Junior “Αν ήμουν Ποσειδώνας για μια μέρα;”
Μια ξεχωριστή επίσκεψη είχαμε στις 29 Μαϊου ημέρα Παρασκευή στο Νηπιαγωγείο του Αφάλωνα!!
Οι εκπαιδευτικοί του Προτύπου Γυμνασίου Μυτιλήνης, Φωτεινή Ματαρά, Αντζούρη Μαρία αλλά και η Διευθύντρια του Γυμνασίου κα Θωμαϊδη Βασιλική μας τίμησαν με την παρουσία τους σε μια εποικοδομητική συζήτηση παρουσία γονέων των μαθητών του Νηπιαγωγείου μας!
Τα θέματα ομιλίας των εκπαιδευτικών ήταν η δυσλεξία, η πρώιμη παρέμβαση αλλά και η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
Αφού οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τις θεματικές τους ενότητες, έπειτα δέχθηκαν ερωτήσεις και ακολούθησε επίλυση αποριών.
Ευχαριστούμε θερμά τις κυρίες που επέλεξαν το νηπιαγωγείο μας ανάμεσα σε άλλα για να προσφέρουν τις γνώσεις τους αλλά και να βοηθήσουν τους νέους γονείς να νιώσουν ασφάλεια αλλά και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στα θέματα ανατροφής των παιδιών τους.
Ευχόμαστε να γίνονται τέτοιες ενημερώσεις κάθε χρόνο σε όλους μας!
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος σήμερα 5 Ιουνίου και οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν από την Τετάρτη 3 Ιουνίου.
Εμείς τιμήσαμε την ημέρα με εκδρομή στους Αγίους Αναργύρους στο Κ.Ε.ΠΕ.Α Ευεργέτουλα, θέλοντας να απολαύσουμε την φύση, να διασκεδάσουμε αλλά και να μάθουμε πολλά πολλά πράγματα όπως για τις μέλισσες αλλά και για το επάγγελμα του μελισσοκόμου!
Έτσι, παρατηρήσαμε την καταπράσινη φύση , την φυσική πηγή τρεχούμενου νερού, το ποτάμι, την χλωρίδα και πανίδα. Τα παιδιά έκαναν μόνα τους πειραματισμούς βάζοντας στο τρεχούμενο νερό διάφορα υλικά όπως φύλλα , ξυλαράκια, πέτρες και έβλεπαν ποια επιπλέουν και ποια βουλιάζουν, ποια υλικά παρασέρνει το νερό ποιο γρήγορα , ακολουθήσαμε την ορμή του νερού παρατηρώντας που καταλήγει. Είδαμε πεταλούδες , λιβελούλες , αναζητήσαμε τη ζωή στο γλυκό νερό . Περπατήσαμε στη φύση και απολαύσαμε το καθαρό οξυγόνο. Τονίσαμε την ομορφιά της φύσης και πόσο σημαντικό είναι να διατηρούμε το περιβάλλον καθαρό.
Έπειτα, μάθαμε για την οργανωμένη κοινωνία των μελισσών, τα είδη , τα προϊόντα της μέλισσας, την οργάνωση της κυψέλης . Είδαμε μια κυψέλη εσωτερικά , τη μελετήσαμε, το καπνιστήρι, τα εργαλεία του μελισσοκόμου. Δοκιμάσαμε φρέσκο μελάκι του Συνεταιρισμού Λέσβου και στο τέλος γίναμε μικροί μελισσοκόμοι φορώντας τη στολή .
Περάσαμε υπέροχα, μάθαμε φανταστικά πράγματα, διασκεδάσαμε και επιστρέψαμε γεμάτοι νέες γνώσεις !!
Και του χρόνου με υγεία!
Αυτή την εβδομάδα, ασχοληθήκαμε με την θεματική “Άνοιξη” και μετά τα λουλούδια ήρθε η σειρά των εντόμων. Μάθαμε για την πεταλούδα και τον κύκλο ζωής της . Διαβάσαμε το βιβλίο του Ερίκ Καρλ “Μια πολύ πεινασμένη Κάμπια”. Μάλιστα φτιάξαμε εικονογραφήσαμε το παραμύθι και το φτιάξαμε σε βιβλίο γιατί δεν υπήρχε στην βιβλιοθήκη μας. Μάθαμε το γράμμα “Ππ” της πεταλούδας και της Πασχαλίτσας. Κάναμε σχετικές κατασκευές, πειράματα για την κάμπια.
Μέλισσα: Μάθαμε τα μέρη της μέλισσας και τα ονοματίσαμε, τα είδη των μελισσών, τον κύκλο ζωής της μέλισσας , την ζωγραφίσαμε και γράψαμε το “Μμ” της μέλισσας , γίναμε μελισσούλες εργάτριες και πήγαμε να βρούμε νέκταρ από τα λουλούδια. Δραματοποίησαμε την διαδρομή του μελιού από το λουλούδι στην κυψέλη και την διαδικασία για να φτιαχτεί το μέλη. Δοκιμάσαμε φυσικά αγνό μελάκι. Είδαμε τα προϊόντα της μέλισσας, παίξαμε παιχνίδια και αναγραμματισμούς στον υπολογιστή, διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με τα έντομα.
Γενικά το ταξίδι μας στον κόσμο των εντόμων είναι πολύ ενδιαφέρον και συνεχίζουμε να μαθαίνουμε όμορφα και χρήσιμα πράγματα.
Άνοιξη λουλούδια: Διαβάσαμε το παραμύθι το “Χαρούμενο λιβάδι”, το δραματοποίησαμε , το ζωγραφίσαμε και είπαμε για τα συναισθήματα των ηρώων. Στο παραμύθι αυτό έγινε έγινε σύνδεση με το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με θέμα την πρόληψη της βίας και του εκφοβισμού .
Για τα έντομα: Ζωγραφίσαμε με βάση αυτά που είχαμε μάθει ένα ωφέλιμο και ένα βλαβερό έντομο και γράψαμε το όνομα του.
Ανακαλύψαμε από πλαστικοποιημένα φύλλα έντομα μέσα στα βάζα και τα καταγράψαμε. Παρατηρήσαμε στο σχολείο αλλά και τα παιδιά με τις οικογένειές τους στο σπίτι έντομα. Φωτογραφίσαμε έντομα που βρήκαμε στην αυλή μας .Τα ζωγραφίσαμε. Κάναμε πειράματα με λουλούδια που τα βάζαμε στο νερό και άνοιγαν, με κάμπια από χαρτί κουζίνας που μόλις τη βρέχαμε κουνιόταν και μεγάλωνε.
Επίσης ανακαλύψαμε έντομα μέσα στο “χώμα” και μετά τα “φάγαμε”. Δηλαδή τρίψαμε μπισκότο και μέσα βάλαμε ζελεδάκια- Σκουλικάκια. Τα παιδιά με τα κουτάλια τους τα ανακάλυψαν και μετά τα δοκίμασαν!! Και ήταν νοστιμότατα!!!
Στο βιβλίο μια πολύ πεινασμένη Κάμπια κάναμε αναδιήγηση με την βοήθεια καρτών βάζοντας σε σειρά τον κύκλο ζωής της πεταλούδας αλλά και αυτά που έτρωγε η κάμπια την κάθε μέρα της εβδομάδας από μνήμης.
Ζωγραφίσαμε τα παράθυρα του σχολείου μας με τα Ζουζούνια της άνοιξης ( πεταλούδες, πασχαλίτσες , μελισσούλες).
Με αφορμή το Σχέδιο δράσης μας, αλλά και τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριότητων που έχουν επιλεγεί αυτή τη σχολική χρονιά με θέματα, “Τα Επαγγέλματα” και τη ” Πρόληψη κατά της βίας” , σήμερα το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε η Αστυνόμος Χρύσα Βακάλη του Τμήματος Τροχαίας Μυτιλήνης με σκοπό να μας μιλήσει για τους κανόνες της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας, το επάγγελμα του Αστυνομικού αλλά και την οδηγική βία.
Μίλησε στους μαθητές για το επάγγελμα του Αστυνομικού τους κανόνες του Κ.Ο.Κ, την χρήση των πατινιών, τα κράνη και την σωστή οδήγηση, είτε με αμάξι είτε με μηχανάκι αλλά και το σεβασμό προς τους άλλους οδηγούς υιοθετώντας έναν ευγενικό τρόπο αντιμετώπισης κάθε προβλήματος που δημιουργείται ενώ είμαστε σε κίνηση.
Έπειτα, οι μαθητές με τα πατίνια που είχαν φέρει από το σπίτι τους και τα κράνη τους κατέβηκαν στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, έπαιξαν και έκαναν πατίνι, οδηγώντας σύμφωνα με τις οδηγίες και τους κανόνες του Κ.Ο.Κ όπως τους τα εξηγούσε η κυρία Βακάλη.
Δεν έλειψε η σειρήνα του αστυνομικού περιπολικού οχήματος, την οποία άφησε να ηχήσει η κυρία Βακάλη θέλοντας να τους δείξει το όχημα των αστυνομικών και πως χρησιμοποιείται!
Η Αστυνόμος κυρία Βακάλη έκανε μια εξαιρετική παρουσίαση στους μαθητές του νηπιαγωγείου και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν όχι μόνο με τις πληροφορίες που μας έδωσε, αλλά και την υπέροχη γλυκειά παρουσίασή της!
Πριν φύγει έδωσε ένα συμβολικό δωράκι στους μαθητές.
Την ευχαριστούμε πάρα πολύ για την τιμή που μας έκανε να επισκεφθεί το Νηπιαγωγείο μας!
Το Νηπιαγωγείο Αφάλωνα είναι ένα από τα 5 νηπιαγωγεία σε όλη την χώρα που κληρώθηκε στον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε ζωντανά μέσα από τη σελίδα της εταιρίας Ecoelastica στο FB την Παρασκευή 20/03/2026 και ώρα 12:00 και αναδείχθηκε ένα από τα νικητήρια σχολεία για την κατασκευή δαπέδου ασφαλείας.
Η ECOELASTIKA αναλαμβάνει την κατασκευή – τοποθέτηση του ελαστικού τάπητα ασφαλείας (υπό την μορφή χυτού υλικού ή πλακιδίων) μόνο σε επιφάνειες οι οποίες αποτελούν κατάλληλο υπόστρωμα με τις ενδεδειγμένες κλίσεις για τη φυσική απορροή των υδάτων. Σεβόμενοι το φυσικό περιβάλλον, με το ελαστικό δάπεδο δεν καλύπτεται χώμα και γκαζόν αλλά κυρίως χαλασμένο μπετόν και κατεστραμμένες πλάκες που είναι επικίνδυνες για τα παιδιά. Δεδομένου ότι τα σχολικά κτήρια ανήκουν στους Δήμους, απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση της κατασκευής είναι η έγκριση της αρμόδιας Σχολικής Επιτροπής και της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που ανήκει το σχολείο που κληρώθηκε.
Κατόπιν λοιπόν αιτήματος μας για την αυτοψία της αυλής και την τελική έγκριση της επιδιόρθωσης της, είχαμε την ιδιαίτερη τιμή σήμερα να επισκεφθεί το Νηπιαγωγείο Αφάλωνα ο Δήμαρχος Μυτιλήνης Παναγιώτης Χριστόφας ώστε ο ίδιος να μελετήσει με ακρίβεια το χώρο του σχολείου μας.
Ο Δήμαρχος είδε τα σημεία που πρέπει να επιδιορθωθούν ώστε η εταιρεία να στρώσει την αυλή με ειδικό υλικό ασφαλές για την προστασία των μικρών μαθητών.
Μας υποσχέθηκε άμεσες ενέργειες από την πλευρά του Δήμου και της Τεχνικής υπηρεσίας.
Συνοδεία του Δημάρχου ήταν ο Πρόεδρος της Κοινότητας Κωνσταντίνος Κουρουγένης.
Ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση και υποστήριξη!
Την Παρασκευή 8/5/26 γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο του Αφάλωνα την γιορτή της μητέρας, με καλεσμένες τις μητέρες των μαθητών, οι οποίες τίμησαν την μέρα συμμετέχοντας σε όλες τις δραστηριότητες!!
Οι δραστηριότητες που κάναμε:
1 . Οι μαμάδες να αναγνωρίσουν το χεράκι του παιδιού τους και μετά από την τσουλήθρα το παιδί προσγειώνεται στην αγκαλιά της.
2. Μπαλόνια που τα σπουσαν και αποκαλυπτόταν ένα μήνυμα για τη μαμά.
Μαμά είσαι η γη μου όλα! Μαμά είσαι γλυκιά σαν μέλι! Μαμά είσαι το φωτεινό μου αστέρι!
3. Οι μαμάδες πρέπει να βρουν και να συνθέσουν την φωτό των παιδιών τους
4. Να απαντήσουν σε 2 ερωτήσεις των παιδιών: ποιο είναι το αγαπημένο μου χρώμα, παιχνίδι, φαγητό, ασχολία κλπ
Μετά κέρδισαν το στέμμα της βασίλισσας τους!!
Της έδωσαν και το γλαστρακια με την καρδούλα και μια κάρτα που ετοίμασαν για αυτήν.
Τα παιδιά έφτιαξαν και πάνω χρόνια πολλά μαμά!!
Πολλές όμορφες φωτογραφίες από την ημέρα!!!
Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες !!!!!!
Να χαίρονται τα παιδάκια τους και να τα καμαρώνουν!!!