Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων 2023-2024

Τη σχολική χρονιά, η σχολική μας μονάδα, υλοποιεί 3 προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, ένα περιβαλλοντικό, ένα αγωγής υγείας και ένα πολιτιστικό.

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

STEMάροντας στο νηπιαγωγείο“. Εντασσόμενο στη θεματολογία των φυσικών επιστημών, τα παιδιά προσεγγίζουν διάφορες θεματικές (Χριστούγεννα-κύκλος του νερού-χρώματα κα) μέσω της προσέγγισης STEM, με απλό και κατανοητό τρόπο. Η μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στους κλάδους της επιστήμης και της τεχνολογίας, αλλά και της μηχανικής στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό. Οι παιδαγωγικοί στόχοι, αφορούν τη γνωριμία με την προσέγγιση STEM, τον πειραματισμό με απλά υλικά, την εξάσκηση του οπτικοκινητικού συντονισμού και της λεπτής κινητικότητας, την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας.

Το πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2023, με συντονίστρια την εκπαιδευτικό Κυριακίδου Ευθυμία (ΠΕ60-Νηπιαγωγό) και την συμμετοχή των εκπαιδευτικών Τακοπούλου Σοφία (ΠΕ60-Νηπιαγωγό) και Παντέκη Νίκη (ΠΕ60-Νηπιαγωγό).

 

Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων:

1ο πρόγραμμα: “4 πρόσωπα, 4 φίλοι με νότες, πινέλα και θεατρικό παιχνίδι”.

2ο πρόγραμμα: “Τέσσερις τέχνες και τέσσερις εποχές”

Εντάσσονται στη θεματολογία μουσική, εικαστικά και θέατρο.  Μέσω των εικαστικών τεχνών, εκφράζονται συναισθηματικά τα παιδιά, γνωρίζουν τις πλαστικές τέχνες (κολάζ, πηλό, πλαστελίνη), αποτυπώνουν χρώματα, σχήματα, μορφές, γνωρίζουν, δοκιμάζουν και  δημιουργούν με τα μουσικά όργανα (ντέφι, τύμπανο, μαράκες, μουσικά αυγά), προσπαθούν να προσεγγίσουν τις εποχές και τις αλλαγές στη φύση. Το πρόγραμμα στοχεύει στην αναγνώριση των βασικών χρωμάτων, των σχημάτων, στην εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας, στη ζωγραφική μέσα σε πλαίσιο με τη χρήση διαφόρων εργαλείων (πινέλα, δαχτυλομπογιές, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές), στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης  των μαθητών μέσα από τη δημιουργία  των δικών τους έργων ζωγραφικής, στην παραγωγή ήχων με μουσικά όργανα αντίστοιχα με τους ήχους της φύσης στην εναλλαγή των τεσσάρων εποχών, στην εκμάθηση των αλλαγών που συμβαίνουν στη φύση κάθε εποχή του χρόνου.

Ο χρόνος έναρξης του 1ου  προγράμματος ορίζεται ο Ιανουάριος του 2024. Συντονίστρια ορίζεται η λογοθεραπεύτρια Δασκαλάκη Ευδοξία (ΠΕ21) με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Κυριακίδου Ευθυμία (ΠΕ60-Νηπιαγωγό) και Τακοπούλου Σοφία (ΠΕ60-Νηπιαγωγό).

Ο χρόνος έναρξης του 2ου  προγράμματος ορίζεται ο Ιανουάριος του 2024. Συντονίστρια ορίζεται η εκπαιδευτικός  Παντέκη Νίκη(ΠΕ60-Νηπιαγωγός) με τη συμμετοχή του βοηθητικού προσωπικού Μπασδάρα Ελένη (ΔΕ01-ΕΒΠ) και Δασκαλάκη Ευδοξία (ΠΕ21-Λογοθεραπεύτρια).

 

Προγράμματα Αγωγής Υγείας:

1ο Πρόγραμμα: “Το χαμόγελο του κροκόδειλου”

2ο Πρόγραμμα: “Χαμογελάστε ελεύθερα!”

Η θεματολογία της στοματικής υγιεινής, είναι ένα μία από τις ενότητες που αναπτύσσονται σε μεγάλο βαθμό στο ειδικό νηπιαγωγείο. Πιο συγκεκριμένα, η γνωριμία με τη στοματική κοιλότητα, η υγιεινή διατροφή για γερά δόντια, η φροντίδα των δοντιών και η ανάπτυξη μιας υγιούς σχέσης με τον οδοντίατρο, αποτελούν τις βασικές διαστάσεις προσέγγισης του θέματος. Μέσα από στοχευμένες δραστηριότητες, γίνεται προσπάθεια τα παιδιά να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, να ξεχωρίζουν τα τρόφιμα που χαρίζουν υγεία (σωματική και στοματική) στον οργανισμό από εκείνα που προκαλούν βλάβες,  να εφαρμόζουν κανόνες υγιεινής μετά το φαγητό (πλύσιμό χεριών, πλύσιμο δοντιών), να εξασκηθούν στη δεξιότητα του βουρτσίσματος των δοντιών και να αυτονομηθούν στη χρήση της οδοντόβουρτσας και να εξοικειωθούν με τον οδοντίατρο.

Ο χρόνος έναρξης του 1ου  προγράμματος ορίζεται ο Ιανουάριος του 2024. Συντονίστρια ορίζεται η σχολική νοσηλεύτρια  Αναστασίου Ηλιάνα (ΠΕ25) με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Παντέκη Νίκη (ΠΕ60-Νηπιαγωγό) και του βοηθητικού προσωπικού Μπασδάρα Ελένη (ΔΕ01-ΕΒΠ).

Ο χρόνος έναρξης του 2ου  προγράμματος ορίζεται ο Ιανουάριος του 2024. Συντονίστρια ορίζεται το βοηθητικό προσωπικό Μπασδάρα Ελένη (ΔΕ01-ΕΒΠ) με τη συμμετοχή της σχολικής νοσηλεύτριας  Αναστασίου Ηλιάνα (ΠΕ25) και της λογοθεραπεύτριας Δασκαλάκη Ευδοξία (ΠΕ21).