Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 2ο Φεστιβάλ αφήγησης στο Λύκειο Ελληνίδων Δράμας.
Οι μαθητές μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την αφήγηση του μύθου : “Θησέας και Αριάδνη στα ανάκτορα της Κνωσού”

Διαβάσαμε το βιβλίο : “Το σποράκι ταξιδεύει” μέσα από τη βαλίτσα ένα από τα βιβλία με ρόδες!
Και το δραματοποιήσαμε !
Ήρθε η σειρά να φυτέψουμε τα βελανίδια που μας έφερε ο Εμανοέλ!
Αφού πρώτα ελέγξαμε τα καλά βελανίδια! Με το γνωστό τρόπο του πειράματος της βύθισης στο νερό οι μαθητές ξεχώρισαν και απομάκρυναν όσα βελανίδια επιπλέανε στην επιφάνεια ου νερού.
Ενώ τα περσινά μας σποράκια έχουν γίνει δενδρύλλια και περιμένουν να τα μεταφέρουμε στη φύση!

Τα παιδιά γίνονται ηευγαράκια και διαλζγουν ζναν φίλο που ζχουν καιρό να παίξουν μαηί του.Το κάκε ηευγαράκι μοιράηετε ζνα χαρτί και ο κακζνασ ηωγράφιςε τον φίλο του.Θ αλλθλεπίδραςθ αρχίηει όταν ςυνεργάηονται για να ηωγραφίςουν ςτο ίδιο χαρτί. Κόβουν τισ φιγοφρεσ και ηθτάμε τα ηευγαράκια να βρουν ζνα άλλο ηευγάρι, να γίνουν τετράδα. Κολλάνε τισ φιγοφρεσ ςε ζνα μεγάλο χαρτί και κάκε περιγράφει-ςυςτινει παιδί το φίλο του ςτθν τετράδα. Στθ ςυνζχεια περνάει θ εκπαιδευτικόσ από όλουσ του κφκλουσ και κα γράψει ςε ζνα χαρτί τα πιο ςθμαντικά πράγματα που ακοφςτθκαν ςτθ κάκε τετράδα. Κατόπιν, θ κάκε τετράδα βρίςκει ζνα όνομα που τθσ ταιριάηει, το γράφουμε ςε ζνα χαρτί και ηθτάμε να από τθν κάκε τετράδα να κάνουν όλοι μαηί μια ηωγραφιά που να ταιριάηει με τθν ομάδα τουσ. Τζλοσ, γυρίηουν τα παιδιά ςτθν ολομζλεια και ορίηουν ζναν εκπρόςωπο που κα μασ πει το όνομα τθσ ομάδασ και κα μασ περιγράψει τθ ηωγραφιά.
Μπερδέματα και ξεμπερδέματα με το κουβάρι ! Το ένα παιδί πετάει στο άλλο το κουβαράκι λέγοντας κάτι όμορφο που του αρέσει στο παιδί που πιάνει το κουβαράκι! Κάθε φορά το κουβαράκι πηγαίνει σε παιδί που δεν το κρατάει μέχρι να το πιάσουν όλοι για όλους έχουν ακουστεί καλά λόγια ! Έτσι δημιουργήθηκε ένας ιστός που συνδέει όλα τα παιδιά και τα παιδιά συνεργάστηκαν ,ώστε να μαζέψουν πάλι το νήμα στο κουβάρι.
Ο Πιπίνος μας συστήθηκε και μας παρουσίασε τον μύθο της Αλεπούς με τα σταφύλια !
Όπως τα πουλάκια στο τραγούδι Τσιριτρό αποφασίσαμε να μαζέψουμε τα σταφύλια από την κληματαριά που άπλωσε τα κλαδιά και τους καρπούς της στο φράχτη του σχολείου μας . Πήραμε βέβαια την άδεια της γειτόνισσας ,αφού η κληματαριά έχει τη ρίζα της στο δικό της κήπο. Σε όλες τις δράσεις από τον τρύγο μέχρι την παραγωγή του μούστου και την δημιουργία των μουστοκούλουρων συνεργαστήκαμε μεταξύ μας . Το χαρήκαμε και το απολαύσαμε όπως οι φίλοι τα σπουργίτια στο τραγούδι!
Μετά τα πλύναμε …..
Στη συνέχεια ξεχωρίσαμε σε κάποια τις ρόγες από τα τσαμπιά
Για να μπορούμε πιο εύκολα να τα ζουλήξουμε
Για τα περισσότερα χρησιμοποιήσαμε το μικρό πατητήρι που μας έφερε η Χριστίνα !
Ορίστε το αποτέλεσμα: ο μούστος νόστιμος και μυρωδάτος !
Φορέσαμε τις ποδιές μας και σας παρουσιάζουμε τη συνταγή
Η συνταγή εκτελέστηκε ….
…από τους μικρούς Ζαχαροπλάστες .
Αφού ετοιμάστηκε η ζύμη ξεκίνησε το πλάσιμο
Και το ψήσιμο!
Καλή μας όρεξη !!!
Οι μαθητές σε παράλληλα εργαστήρια μοιράσανε τσαμπιά σε καλάθια τόσα όσα αναγράφονται στο καλάθι
Γράψανε λέξεις σχετικές με το σταφύλι
Δημιούργησαν σχηματισμούς με τις ρόγες και οδοντογλυφίδες
Με πλαστελίνη δούλεψαν τα χεράκια να κάνουν ρόγες!
Φτιάξανε με τύπωμα από φελλό και φύλλο ένα τσαμπί σταφύλι.
Με αφορμή το βιβλίο ¨το παγκάκι της φιλίας ”
Φτιάαμε το δικό μας ! Να μην είναι κανένα παιδάκι μόνο του , γιατί είμαστε όλοι φίλοι!

Ο κήπος μας το φθινόπωρο χρειάζεται να καθαρίζεται τακτικά από τα φύλλα των δέντρων που πέφτουν !
Αφού σκάψαμε και το χώμα στα παρτέρια μας για να μαλακώσει φέραμε λαχανικά της εποχής και λουλούδια και τα φυτέψαμε !
Συνήθως το φθινόπωρο δε χρειάζονται τα φυτά πολύ νερό , όμως επειδή συνεχίζει να μη βρέχει , τα παιδιά φροντίζουν και το πότισμα!

Στο ενυδρείο μας ζούνε πλέον τρία πολύχρωμα ψαράκια και ένας αστακός! Σαν να πήγε πρώτη φορά σε σχολείο μας είναι πολύ ντροπαλός! Έχει σκάψει μια τρύπα κάτω από την πέτρα και μένει εκεί κρυμμένος. Μόνο όταν ρίχνουμε τροφή και περιμένουμε ήσυχα ξετρυπώνει από τη φωλιά του .
Περιμένοντας τον αστακό να βγει από τη φωλιά του !
Άμα πάρει την τροφή πηγαίνει πίσω πίσω …

Ένας τρόπος ανάπτυξης της ικανότητας για την προφορική, γραπτή και πολυγλωσσική επικοινωνία είναι οι δραστηριότητες που βοηθάνε τους μαθητές μας να αναγνωρίζουν το αρχικό γράμμα από το όνομά τους .
Πλάθω το αρχικό με πλαστελίνη!
Το διακοσμώ με τεχνική κολάζ
Το διακοσμώ με τεχνική πουαντισμού !
Το ψαρεύω !!!
Φτιάξαμε παζλ με αυτά για να μάθουμε όχι μόνο το δικό μας αλλά και των συμμαθητών μας!

Πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος Αγιασμός στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 μετά από την απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω καιρικών συνθηκών.
Ο καιρός μας επέτρεψε να Αγιαστούμε στον Αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου μας μαθητές εκπαιδευτικοί και γονείς!
Η φετινή μας χρονιά ξεκινάει με διάθεση παραμυθένια !!! Το δωράκι καλωσορίσματος και το πρώτο μας κέρασμα μας παρακινούν να βουτήξουμε σε σελίδες παραμυθιών !
Το εκπαιδευτικό προσωπικό του 5ου Νηπιαγωγείου ευχόμαστε ολόψυχα να έχουμε όλοι Καλή Σχολική Χρονιά με Υγεία!

Τα πρώτα δεδομένα από την κυψέλη μας άρχισαν να έρχονται .
file:///C:/Users/maria/Downloads/5th%20Kindergarden.xlsx.pdf
file:///C:/Users/maria/Downloads/5th.pdf
Οι μαθητές παρατηρούν τη γραμμική αναπαράσταση και αποφασίζουμε να δημιουργήσουμε έναν πίνακα με χρώματα για κάθε φυσιολογική τιμή , την μεγαλύτερη και μικρότερη τιμή στις μετρήσεις της Θερμοκρασίας , της υγρασίας και του βάρους της κυψέλης .
Οι μαθητές στην ολομέλεια συζητούν για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε κάθε περίπτωση εκτός από το φυσιολογική .
Οι λύσεις που έδωσαν είναι για τη θερμοκρασία
Αν έχει ζέστη
Aν έχει κρύο
Για την Υγρασία
Για το βάρος
Συμβουλεύονται την άποψη του ειδικού Μελισσοκόμου.
Οι ιδέες τους όπως διατυπώθηκαν μπορούν να εφαρμοστούν . Επιπλέον για την περίπτωση της υγρασίας ο μελισσοκόμος μας έδωσε μια ακόμα λύση . Τη χρήση του ζεόλιθου.
Νέες Τεχνολογίες :
Έχοντας κωδικοποιήσει κάθε περίπτωση με χρώματα πλέον οι μαθητές προχώρησαν στη δημιουργία μακέτας για την εφαρμογή διαδρομών με τη μέλισσα ! Με 2 μελισσάκια ρομπότ την Bee Bot και τον Bo Bit τα παιδιά εξασκούνται στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, προγραμματίζοντας τις διαδρομές τους πάνω σε τετραγωνισμένη μακέτα.
Κωδικοποιημένη η κάθε περίπτωση με χρώματα πλέον οι μαθητές προχωράνε στη δημιουργία μακέτας για την εφαρμογή διαδρομών με τη μέλισσα !
Με την εφαρμογή blue Bot μέσα από το τάμπλετ τα παιδιά καθοδήγησαν την μελισσούλα σε αποστολές για την αντιμετώπιση εκτάκτων συνθηκών .
Υπάρχουν 2 μελισσάκια το κίτρινο με το όνομά του Bee Bot Και το διάφανο το βάφτισαν Bo beet .Σε μια μακέτα 7επί 7 οι μαθητές τοποθέτησαν εικόνες με τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τις αρχικές τους προτάσεις. Φωτιά στην κυψέλη για ζέσταμα. Αρκούδος γιατρός για τις ασθένειες λόγω υγρασίας, ανεμιστήρας και άνοιγμα καπακιού της κυψέλης σε περίπτωση ζέστης , βάζο με μέλι για να την αδειάσουμε όταν έχουμε αύξηση του βάρους, ένα μπουκάλι νερό για να ξεδιψάσουν , δέντρα για να χρησιμοποιήσουν τη σκιά τους . Η μακέτα διαμορφώθηκε ενώ συμπληρώσανε λουλούδια που τα χρησιμοποιήσαμε ως εμπόδια στις διαδρομές.
Στη συνέχεια δημιουργήθηκε το παιχνίδι στο scratch. Μπορείτε να το παίξετε εδώ !