462294317 859143309529246 1969584941531030661 n

Επίσκεψη στο Λύκειο Ελληνίδων

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 2ο Φεστιβάλ αφήγησης στο Λύκειο Ελληνίδων Δράμας.

462566945 1240649200468372 1193463310324422191 n

Οι μαθητές μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την αφήγηση του μύθου : “Θησέας και Αριάδνη στα ανάκτορα της Κνωσού”

463616239 857120233250758 4596518549961434079 n 1024x768 1

Νοέμβριος2

5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

εικόνα Viber 2022 11 04 12 56 41 909

Το σποράκι ταξιδεύει

Διαβάσαμε το βιβλίο : “Το σποράκι ταξιδεύει” μέσα από τη βαλίτσα ένα από τα βιβλία με ρόδες!

to sporaki taksideuei

Και το δραματοποιήσαμε !

90d37118 a5bd 4e56 b57e 177bc0159c45

Ήρθε η σειρά να φυτέψουμε τα βελανίδια που μας έφερε ο Εμανοέλ!

εικόνα Viber 2024 10 25 13 56 15 687 εικόνα Viber 2024 10 25 13 56 58 610

Αφού πρώτα ελέγξαμε τα καλά βελανίδια!  Με το γνωστό τρόπο του πειράματος της βύθισης στο νερό οι μαθητές ξεχώρισαν και απομάκρυναν όσα βελανίδια επιπλέανε στην επιφάνεια ου νερού.

462565407 1056178395817295 4699393125738472736 n

Ενώ τα περσινά μας σποράκια έχουν γίνει δενδρύλλια και περιμένουν να τα μεταφέρουμε στη φύση!

462573192 888264706612797 7200621788065625385 n

εικόνα Viber 2024 10 22 15 10 31 839 1

Σε μια ρώγα από σταφύλι

Τα παιδιά γίνονται ηευγαράκια και διαλζγουν ζναν φίλο που ζχουν καιρό να παίξουν μαηί του.Το κάκε ηευγαράκι μοιράηετε ζνα χαρτί και ο κακζνασ ηωγράφιςε τον φίλο του.Θ αλλθλεπίδραςθ αρχίηει όταν ςυνεργάηονται για να ηωγραφίςουν ςτο ίδιο χαρτί. Κόβουν τισ φιγοφρεσ και ηθτάμε τα ηευγαράκια να βρουν ζνα άλλο ηευγάρι, να γίνουν τετράδα. Κολλάνε τισ φιγοφρεσ ςε ζνα μεγάλο χαρτί και κάκε περιγράφει-ςυςτινει παιδί το φίλο του ςτθν τετράδα. Στθ ςυνζχεια περνάει θ εκπαιδευτικόσ από όλουσ του κφκλουσ και κα γράψει ςε ζνα χαρτί τα πιο ςθμαντικά πράγματα που ακοφςτθκαν ςτθ κάκε τετράδα. Κατόπιν, θ κάκε τετράδα βρίςκει ζνα όνομα που τθσ ταιριάηει, το γράφουμε ςε ζνα χαρτί και ηθτάμε να από τθν κάκε τετράδα να κάνουν όλοι μαηί μια ηωγραφιά που να ταιριάηει με τθν ομάδα τουσ. Τζλοσ, γυρίηουν τα παιδιά ςτθν ολομζλεια και ορίηουν ζναν εκπρόςωπο που κα μασ πει το όνομα τθσ ομάδασ και κα μασ περιγράψει τθ ηωγραφιά.

Μπερδέματα και ξεμπερδέματα με το κουβάρι ! Το ένα παιδί πετάει στο άλλο το κουβαράκι λέγοντας κάτι όμορφο που του αρέσει στο παιδί που πιάνει το κουβαράκι! Κάθε φορά το κουβαράκι πηγαίνει σε παιδί που δεν το κρατάει μέχρι να το πιάσουν όλοι για όλους έχουν ακουστεί καλά λόγια ! Έτσι δημιουργήθηκε ένας ιστός που συνδέει όλα τα παιδιά και τα παιδιά συνεργάστηκαν ,ώστε να μαζέψουν πάλι το νήμα στο κουβάρι.

678e3c0b 7bc5 4d5e b83e d2235fd85579

Ο Πιπίνος  μας συστήθηκε και μας παρουσίασε τον μύθο της Αλεπούς με τα σταφύλια !

εικόνα Viber 2024 10 08 10 46 56 447

Όπως τα πουλάκια στο τραγούδι Τσιριτρό  αποφασίσαμε να μαζέψουμε τα σταφύλια από την κληματαριά που άπλωσε τα κλαδιά και τους καρπούς της στο φράχτη του σχολείου μας . Πήραμε βέβαια την άδεια της γειτόνισσας ,αφού  η κληματαριά έχει τη ρίζα της στο δικό της κήπο. Σε όλες τις δράσεις από τον τρύγο μέχρι την παραγωγή του μούστου και την δημιουργία των μουστοκούλουρων συνεργαστήκαμε μεταξύ μας . Το χαρήκαμε και το απολαύσαμε όπως οι φίλοι τα σπουργίτια στο τραγούδι!

 462551558 564654379274078 3735890054637930165 n 462554026 1514828989168658 5835376521567083980 n

462566110 1200136711045664 9189503054936301610 n

Μετά τα πλύναμε …..

εικόνα Viber 2024 10 18 20 16 14 696

Στη συνέχεια  ξεχωρίσαμε σε κάποια  τις ρόγες  από τα τσαμπιά

εικόνα Viber 2024 10 18 20 16 14 136

Για να μπορούμε πιο εύκολα να τα ζουλήξουμε

εικόνα Viber 2024 10 18 20 16 13 879

Για τα περισσότερα χρησιμοποιήσαμε το μικρό πατητήρι που μας έφερε η Χριστίνα !

εικόνα Viber 2024 10 18 20 16 13 573

Ορίστε  το αποτέλεσμα: ο μούστος νόστιμος και μυρωδάτος !

εικόνα Viber 2024 10 18 20 16 12 573

Φορέσαμε τις ποδιές μας και σας παρουσιάζουμε τη συνταγή

 

εικόνα Viber 2024 10 18 20 16 12 431

Η συνταγή εκτελέστηκε ….

εικόνα Viber 2024 10 18 20 16 12 335

εικόνα Viber 2024 10 18 20 16 05 961

…από τους μικρούς Ζαχαροπλάστες .

Αφού ετοιμάστηκε η ζύμη ξεκίνησε το πλάσιμο

εικόνα Viber 2024 10 11 15 33 09 770

 

Και το ψήσιμο!

 

 εικόνα Viber 2024 10 11 15 33 09 817

Καλή μας όρεξη !!!

εικόνα Viber 2024 10 11 15 33 09 539

Οι μαθητές σε παράλληλα εργαστήρια μοιράσανε τσαμπιά σε καλάθια τόσα όσα αναγράφονται στο καλάθι

εικόνα Viber 2024 10 16 21 21 34 373

Γράψανε λέξεις σχετικές με το σταφύλι

εικόνα Viber 2024 10 16 21 21 36 817

Δημιούργησαν σχηματισμούς με τις ρόγες και οδοντογλυφίδες

εικόνα Viber 2024 10 16 21 21 36 416

Με πλαστελίνη δούλεψαν τα χεράκια να κάνουν ρόγες!

εικόνα Viber 2024 10 16 21 21 32 841

Φτιάξανε με τύπωμα από φελλό και φύλλο  ένα τσαμπί σταφύλι.

εικόνα Viber 2024 10 22 15 10 31 839

Με αφορμή το βιβλίο ¨το παγκάκι της φιλίας ”

12.698 TO PAGAKI TIS FILIAS 2

Φτιάαμε το δικό μας ! Να μην είναι κανένα παιδάκι μόνο του , γιατί είμαστε όλοι φίλοι!

0d6300c4 e937 4eaa 9fc6 16cf48535a43

462554029 577686248152168 3199805357267586121 n

Φθινοπωρινές Εργασίες στον κήπο

Ο κήπος μας το φθινόπωρο χρειάζεται να καθαρίζεται τακτικά από τα φύλλα των δέντρων που πέφτουν !

εικόνα Viber 2024 10 08 11 49 00 307 εικόνα Viber 2024 10 08 11 49 02 186

Αφού σκάψαμε και το χώμα στα παρτέρια μας για να μαλακώσει φέραμε λαχανικά της εποχής και λουλούδια και τα φυτέψαμε !

εικόνα Viber 2024 10 22 14 58 34 483

εικόνα Viber 2024 10 22 14 58 34 664

 

εικόνα Viber 2024 10 22 14 58 34 815

Συνήθως το φθινόπωρο δε χρειάζονται τα φυτά πολύ νερό , όμως επειδή συνεχίζει να μη βρέχει , τα παιδιά φροντίζουν και το πότισμα!

461124168 1589227352032157 762221637194269503 n

462550155 1570605666874165 6722928111115237867 n

Ενυδρείο

Στο ενυδρείο μας ζούνε πλέον τρία πολύχρωμα ψαράκια και ένας αστακός! Σαν να πήγε πρώτη φορά σε σχολείο μας είναι πολύ ντροπαλός! Έχει σκάψει μια τρύπα κάτω από την πέτρα και μένει εκεί κρυμμένος. Μόνο όταν ρίχνουμε τροφή και περιμένουμε ήσυχα ξετρυπώνει από τη φωλιά του .

Περιμένοντας τον αστακό να βγει από τη φωλιά του !

462550155 1570605666874165 6722928111115237867 n

Άμα πάρει την τροφή πηγαίνει πίσω πίσω …

Νοέμβριος1

Δραστηριότητες με το αρχικό μας

Ένας τρόπος ανάπτυξης της ικανότητας  για την προφορική, γραπτή και πολυγλωσσική επικοινωνία είναι οι δραστηριότητες που βοηθάνε τους μαθητές μας να αναγνωρίζουν το αρχικό γράμμα από το όνομά τους .

πρώτη μέρα

Πλάθω το αρχικό με πλαστελίνη!

17638d2d e6b9 4289 a7e4 295213b50857

Το διακοσμώ με τεχνική κολάζ

 

867760bb e329 4eee 872a 5553e9485780

Το διακοσμώ με τεχνική πουαντισμού !

εικόνα Viber 2024 10 27 16 03 02 112

Το ψαρεύω !!!

Νοέμβριος1

Φτιάξαμε παζλ με αυτά για να μάθουμε όχι μόνο το δικό μας αλλά και των συμμαθητών μας!

462551411 1561030737876127 252433949211708725 n

461082261 1272555587251365 3463452113445869285 n

Φωτογραφία Πρώτης Μέρας !

Η πρώτη μέρα στο Νηπιαγωγείο είναι σταθμός στη ζωή των παιδιών μας αλλά και τη δική μας ! Ένα χαρούμενο σκηνικό πλαισίωσε τη φωτογράφιση …γιατί τα χρόνια γρήγορα περνάνε!

461082261 1272555587251365 3463452113445869285 n

εικόνα Viber 2024 09 12 14 24 23 019

Πρώτη μέρα στο Νηπιαγωγείο

Πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος Αγιασμός στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 μετά από την απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω καιρικών συνθηκών.

εικόνα Viber 2024 09 12 14 24 22 888

   Ο καιρός μας επέτρεψε να Αγιαστούμε στον Αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου μας μαθητές εκπαιδευτικοί και γονείς!

εικόνα Viber 2024 09 12 14 24 47 806

Η φετινή μας χρονιά ξεκινάει με διάθεση παραμυθένια !!! Το δωράκι καλωσορίσματος και το πρώτο μας κέρασμα μας παρακινούν να βουτήξουμε σε σελίδες παραμυθιών !

0f4b8cdd a5ba 4ad1 b8ca dd01746db6c1 d9ba809f d074 42f4 9667 2b1f54a0b874 αρχείο λήψης

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του 5ου Νηπιαγωγείου ευχόμαστε ολόψυχα να έχουμε όλοι Καλή Σχολική Χρονιά με Υγεία!

εικόνα Viber 2024 09 12 11 15 00 131

429134289 982642243340550 4307951865013750305 n Αντιγραφή

Bee Smart ! Bee Active

Τα πρώτα δεδομένα από την κυψέλη μας άρχισαν να έρχονται .

file:///C:/Users/maria/Downloads/5th%20Kindergarden.xlsx.pdf

file:///C:/Users/maria/Downloads/5th.pdf

Οι μαθητές παρατηρούν τη γραμμική αναπαράσταση και αποφασίζουμε να δημιουργήσουμε έναν πίνακα με χρώματα  για κάθε φυσιολογική τιμή , την μεγαλύτερη και μικρότερη τιμή  στις μετρήσεις της Θερμοκρασίας , της υγρασίας και του βάρους  της κυψέλης .

Image 20240605 0002

Image 20240605 0001 1

Image 20240605 0003 1

 

Οι μαθητές στην ολομέλεια συζητούν για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε κάθε περίπτωση εκτός από το φυσιολογική .

Οι λύσεις που έδωσαν είναι για τη θερμοκρασία

Αν έχει  ζέστη 

  • Να βγούνε  έξω να πάρουν αέρα
  • Να ανοίξουμε το καπάκι
  • Να πιούνε νερό
  • Να πάνε στη σκιά
  • Να τους κάνουμε αέρα

Aν έχει κρύο

  • Να  πάμε την κυψέλη στον ήλιο
  • Να ανάψουμε φωτιά να τη ζεστάνουμε

Για την Υγρασία 

  •  Να αλλάξουμε θέση της κυψέλης ,
  • Να δώσουμε σούπα στις μέλισσες ,
  • Να δώσουμε φάρμακα αντιβίωση ,
  • Να πάνε στο γιατρό για μέλισσες .

Για το βάρος

  • Αν υπάρχει αύξηση αυτό σημαίνει ότι οι μέλισσες  έχουν μαζέψει  μέλι οπότε μπορούμε να το συλλέξουμε.
  • Αν όμως το βάρος μειωθεί αυτό σημαίνει ότι οι μέλισσες έχουν καταναλώσει το μέλι και πεινάνε οπότε πρέπει να τις ταΐσουμε, δηλαδή να δώσουμε  νερό με ζάχαρη.

Συμβουλεύονται την  άποψη του ειδικού Μελισσοκόμου.

Οι ιδέες τους όπως διατυπώθηκαν μπορούν να εφαρμοστούν . Επιπλέον για την περίπτωση της υγρασίας ο μελισσοκόμος μας έδωσε μια ακόμα λύση . Τη χρήση του ζεόλιθου.

Νέες Τεχνολογίες :

Έχοντας κωδικοποιήσει κάθε  περίπτωση με χρώματα πλέον οι μαθητές προχώρησαν στη δημιουργία μακέτας για την εφαρμογή διαδρομών με τη μέλισσα ! Με 2 μελισσάκια ρομπότ την Bee Bot και τον  Bo Bit τα παιδιά εξασκούνται στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, προγραμματίζοντας τις διαδρομές τους πάνω σε τετραγωνισμένη μακέτα.

 

Κωδικοποιημένη η κάθε περίπτωση με χρώματα πλέον οι μαθητές προχωράνε στη δημιουργία μακέτας για την εφαρμογή διαδρομών με τη μέλισσα !

Μέλισσα 1ο

Με την εφαρμογή blue Bot μέσα από το τάμπλετ τα παιδιά καθοδήγησαν την μελισσούλα σε αποστολές για την αντιμετώπιση εκτάκτων συνθηκών .

1ο1

Υπάρχουν 2 μελισσάκια το κίτρινο με το όνομά του  Bee Bot  Και το διάφανο το βάφτισαν Bo beet .Σε μια μακέτα 7επί 7 οι μαθητές τοποθέτησαν εικόνες με τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τις αρχικές τους προτάσεις. Φωτιά στην κυψέλη για ζέσταμα. Αρκούδος γιατρός για τις ασθένειες λόγω υγρασίας, ανεμιστήρας και άνοιγμα καπακιού της κυψέλης σε περίπτωση ζέστης , βάζο με μέλι για να την αδειάσουμε όταν έχουμε αύξηση του βάρους, ένα μπουκάλι νερό για να ξεδιψάσουν , δέντρα για να χρησιμοποιήσουν τη σκιά τους . Η μακέτα διαμορφώθηκε ενώ συμπληρώσανε λουλούδια που τα χρησιμοποιήσαμε ως εμπόδια στις διαδρομές.

447627291 1560123438179396 2054498433105485782 n

 

Στη συνέχεια δημιουργήθηκε το παιχνίδι στο scratch. Μπορείτε να το παίξετε εδώ !