Εργασίες στον σχολικό μας κήπο στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων : “Φροντίζω το περιβάλλον”.
Λουλούδια που μας φέρνουν οι μαθητές και μαθήτριες γεμίζουν με χρώματα τον κήπο μας !
Και λαχανικά στα παρτέρια μας !
Ένας κήπος για να είναι λειτουργικός και παραγωγικός χρειάζεται εργασίες ! Στον κήπο μας οι εργασίες γίνονται από τα παιδιά ! Σκαλίζουμε και μεταφυτεύουμε τις φραουλιές με την προσδοκία να φάμε φράουλες παραγωγής μας!
Μασκαράδες παντού γέμισε το σχολείο ! Χιονάτες , Νεραΐδες του χιονιού , και Ρομπέν των δασών από τα παραμύθια ! Ήρωες όπως Μπιτζαμοήρωες , catboy, Superman , Spiderman , Butman για να σώσουν τον κόσμο , μασκαρέματα με φαντασία όπως Καρχαρίας , Παπάς , Πειρατές και Πειρατίνες, Νίντζα , Ιππότες, Μονοκερίνες !!!Μικροί και μεγάλοι στο έθιμο της Αποκριάς !
Μια Γατούλα , μια Χαβανέζα , μια Μεξικάνα , μια Μέλισσα και Δύο ….. Καρναβάλια !!!!!
Ξεκινήσαμε με χορό !!! Παιχνίδι αγαλματάκι ακούνητο !
Συστηθήκαμε ! Παρουσιάσαμε την μεταμφίεσή μας !Περάσαμε στα αποκριάτικα έθιμα ! Χορέψαμε το γαϊτανάκι!
Παίξαμε τις μουσικές καρέκλες !
Στρωθήκαμε και παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο ΤΙΚ ΝΙΚ τον Σωτήρη και τις Κοσμοϊστορίες του !
Ακολούθησε το παραδοσιακό τσίκνισμα! Ευχαριστούμε το σύλλογό μας για την προσφορά !
Καλλιεργούμε την αγάπη και το σεβασμό απέναντι στην καλλιτεχνική έκφραση, τις τέχνες και τον πολιτισμό με κάθε τρόπο. Τελικά η τεχνική Stop Motion Animation μας έχει μαγέψει και ως ένα σπουδαίο εκπαιδευτικό εργαλείο , κατέχει τη δική του γωνιά στο νηπιαγωγείο μας! Δημιουργώντας την ταινία προάγουμε τον 3ο Πυλώνα της Αειφορίας στο σχολείο Πολιτισμό και τέχνες .
Πρώτα έπρεπε να φτιάξουμε μια ωραία ιστορία! Στα παιδιά αρέσουν οι αστείες ιστορίες! Ε! Λοιπόν ας φτιάξουμε μια αστεία ιστορία όλοι μαζί. Τα παιδιά είπαν με τη μέθοδο της Ιδεοθύελας κάποια στοιχεία για την ιστορία τους.
Βρήκαμε εικόνες των λέξεων στο διαδίκτυο και στη συνέχεια τις μοιράσαμε τυχαία ! Η ιστορία ξεκίνησε με το ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ,,,και έγινε κάπως έτσι όταν την εικονογράφησαν :
Η ιστορία πράγματι ήταν διασκεδαστική ,αλλά χωρίς κάποιο σημαντικό νόημα. Για αυτό και σε συνεργασία με τα άλλα δύο νηπιαγωγεία( 1ο Προσοτσάνης και 1ο Καλλονής Λέσβου ) που φτιάχνουμε ταινίες αποφασίσαμε να κρατήσουμε ως ηρωίδα του έργου μας μία μέλισσα λίγο ατσούμπαλη και ζωηρή και παιχνιδιάρα και πολύ πολύ σκανδαλιάρα.
Αφού την ξαναζωγραφήσαμε σε διαφορετικές οπτικές στα πλάγια δεξιά και αριστερά , το πίσω , με άκρα κινητά , συμφωνήσαμε σε ένα σενάριο που να περιγράφει τη ζωή της από τη στιγμή της γέννησής της , να δείχνουμε τα βασικά στάδια της εκπαίδευσής της , ( πέταγμα , χορός και μάζεμα νέκταρ λουλουδιών) και να καταλήγουμε στο πιο σημαντικό εχθρό της μέλισσας αυτή τη στιγμή που απειλεί να κάνει το είδος της μέλισσας είδος προς εξαφάνιση !
Το δικό μας κομμάτι θα είναι η εκπαίδευση της Μελίσσας. Έτσι την ονόμασαν ! Και συνεχίσαμε με τη δημιουργία του σκηνικού
Εσωτερικό κυψέλης
Εξωτερικό κυψέλης
Σκηνικό για τα λουλούδια
Αφού παρακολουθήσαμε κάποιες ταινίες που δημιουργήθηκαν με την ίδια τεχνική από το σχολείο μας . Μπορείτε να τις δείτε εδώ όλες :2023
Συζητήσαμε με τα παιδιά ποιο είναι το μαγικό κόλπο που κρύβει η τεχνική Stop Motion Animation και κάνει τις ζωγραφιές , τα παιχνίδια , τα χαρτιά να κινούνται μόνα τους. Αφού εξηγήσαμε την τεχνική προσχωρήσαμε στην εφαρμογή της!
Και περιμένουμε το επόμενο στάδιο την επεξεργασία των 600 περίπου φωτογραφιών που βγάλαμε για να δούμε το αποτέλεσμα .
Πριν από κάποιους μήνες ζητήσαμε μέσα από το facebook και τη σελίδα : “Πες το με ένα παραμύθι” να μας βοηθήσει να εμπλουτίσουμε τη βιβλιοθήκη μας . Το είπαμε και έγινε ! Σήμερα την πρώτη μέρα του Μαρτίου παραλάβαμε 21 βιβλία και η χαρά μας είναι μεγάλη!
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του νηπιαγωγείου ευχαριστούμε θερμά το “Πες το με ένα παραμύθι ” και συγκεκριμένα την κα. Λεονάρδου Α. για την γενναιόδωρη προσφορά στο νηπιαγωγείο μας !
Το νηπιαγωγείο μας με μάτια ανοιχτά στην τοπική κοινότητα έδειξε ενδιαφέρον στο κάλεσμα για συμπαράσταση στους συνανθρώπους μας που παλεύουν για την υγεία τους . Οι μαθητές έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες και έγραψαν τις ευχές τους σε ανθρώπους που αυτές τις άγιες μέρες των Χριστουγέννων βρίσκονταν στο νοσοκομείο, συμμετέχοντας στην Δράση Επισκεπτήριο Αγάπης .
Οι μέλισσες μας υποδέχτηκαν την πρώτη μέρα στο σχολείο . Μας κέρασαν το γλυκό τους μέλι .Ως μελισσάκια δίνουμε το παρόν μας κάθε μέρα στην παρεούλα! Σχηματίζουμε ομάδες εργασίας -υπηρεσίας ! Πόσα όμως αλήθεια γνωρίζουμε για αυτές;
Όλα όσα γνωρίζουμε και όσα θέλουμε να μάθουμε ή να κάνουμε με τις μέλισσες βρίσκεται σε αυτόν τον εννοιολογικό χάρτη!
Αυτές οι πληροφορίες τι δύσκολα μαζεύονται! Όπως οι μέλισσες σε πόσα πια λουλούδια πρέπει να πετάξουν για να μαζέψουν μια στάλα μόνο μέλι!
Στάλα στάλα διαμορφώσαμε τη γωνιά της μέλισσας!
Σήμερα μας επισκέφτηκε ο Μελισσοκόμος κ. Καραγιαννίδης που είναι και γονέας μαθητή μας!
Μέσα από την ενδιαφέρουσα και παραστατική του παρουσίαση μάθαμε περισσότερα για τη μέλισσα , τα μέρη του σώματός της, τον τρόπο που βλέπει με τα μάτια της , την κοινωνική της ζωή , πώς φτιάχνει το μέλι , πώς χτίζει τα κελιά της με κερήθρα. Είδαμε , αγγίξαμε και μυρίσαμε κάποια προϊόντα της , όπως το κερί , την πρόπολη , τη γύρη. βάλαμε στα χέρια μας κηραλοιφή και τα πλέναμε με σαπούνι από κερί. Παρατηρήσαμε ζωντανές μέλισσες και κηφήνες . Είδαμε από κοντά τον εξοπλισμό μελισσοκόμου , στην φυσική τους μορφή εχθρούς της μέλισσας.
Γιατί η μέλισσα είναι είδος προς εξαφάνιση ; Γιατί ο χειρότερος εχθρός της είναι ο άνθρωπος και τα εντομοκτόνα που χρησιμοποιεί αλόγιστα καθώς και η αλλαγή του κλίματος για την οποία πάλι την ευθύνη φέρνει ο ίδιος.
Στην αυλή δοκιμάσαμε μέλι με κερήθρα.
Με υλικά που μας έφερε χτίσαμε μια κυψέλη. Κολλήσαμε , καρφώσαμε βιδώσαμε . Μετά τη διακοσμήσαμε !
Στη συνέχεια ακολούθησε δοκιμή γευσιγνωσίας .
Μάθαμε να παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι :”περνά περνά η μέλισσα!”
Η μέλισσα Μπιζ Μπιζ επισκέφτηκε την τάξη μας για να μας γνωρίσει και να μας εξηγήσει κάποιες εικόνες από το βιβλίο “Σύγχρονη μελισσοκομία ” που είχε εκπληκτικές εικόνες!
Έφερε μαζί της μια άλλη φίλη της την Bee Bot και την προγραμματίσαμε να μαζεύει χρωματιστά λουλούδια !
Μετά στο χαρτί οδηγήσαμε μέσα από λαβύρινθους τη μέλισσα και μαζεύοντας χρώματα χρωμάτιζε το λουλούδι της στο τέρμα της διαδρομής. .Και συνεχίζουμε ….
Ξεκινήσαμε ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο όπου ο Μυθικός ήρωας Ηρακλής ο πιο σπουδαίος από τους ήρωες της ανθρωπότητας ίδρυσε κατά τη διάρκεια ενός άθλου του τους Ολυμπιακούς αγώνες!
Το έργο κατατέθηκε στην πλατφόρμα etwinning και εγκρίθηκε, με το νηπιαγωγείο μας να είναι στη διαχείριση μαζί με το Νηπιαγωγείο Djulici Zajecar από τη Σερβία.
Στόχοι του έργου είναι:
Για να έρθουν σε επαφή με την ελληνική μυθολογία
Να διακρίνουν την παιδικότητα, την καλοσύνη και την ηθική του Ηρακλή.
Να γίνει διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της Ελληνικής καταγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων
Να χρησιμοποιηθεί ο Η/Υ ως εργαλείο άντλησης και επεξεργασίας πληροφοριών.
Να αναπτυχθεί το ομαδικό πνεύμα και οι δεξιότητες συνεργασίας.
Να μάθουν διασκεδάζοντας και να συναγωνίζονται με ευγενική άμυλα
Αφού θέσαμε τους κώδικες δεοντολογικής συμπεριφοράς στην πλατφόρμα tewinspace και πήραμε την έγκριση συμμετοχής από όλους τους γονείς των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εδώ…
Περάσαμε στη γνωριμία μεταξύ των μελών σε μια διαδικτυακή συνάντηση όπου παρουσιάστηκε το έργο έτσι όπως είχε οργανωθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή. Στην ίδια συνάντηση δημιουργήθηκαν με ζωντανή κλήρωση τα ζευγάρια συνεργασίας , κάτι που θεωρήσαμε απαραίτητο λόγω του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων .
Τα 2 τμήματα του σχολείου μας εκλέχτηκαν με το Νηπιαγωγείο Şehit Ahmet Aytemur από τη Μαλάτεια της Τουρκίας και με το νηπιαγωγείο από την Αρναία Χαλκιδικής!
Δημιουργήθηκε ένας χάρτης με όλα τα σχολεία . Εμείς με τη σειρά μας βρήκαμε τα 14 σχολεία στον χάρτη της Ελλάδας και τα υπόλοιπα 9 στης Ευρώπης τον χάρτη . Γνωρίσαμε τις σημαίες των χωρών !
Συγκεντρώσαμε φωτογραφίες από κάθε σχολείο με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για να δημιουργήσουμε ένα άλμπουμ. Φυσικά με τα πρόσωπα των μαθητών καλυμμένα. Το δικό μας σχολείο με τα 2 τμήματα!
Για την επιλογή του λογότυπου του έργου το κάθε σχολείο κατέθεσε τη δική του πρόταση. Αυτή ήταν δική μας πρόταση.
Μετά έγινε ψηφοφορία .
Αυτό είναι το λογότυπο που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους.
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο έγινε επιλογή του σχεδίου της μασκότ . Αυτό ήταν το δικό μας σχέδιο
και αυτό ψηφίστηκε.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε στη αναπαράσταση του σχεδίου σε τρισδιάστατη κούκλα. Οι μαθητές αντέγραψαν το σχέδιο αρχικά σε χαρτί και μετά σε ύφασμα . Για το ράψιμο βάλαμε εμείς το χεράκι μας , ενώ μετά τα παιδιά χρωμάτισαν την κούκλα με τους μαρκαδόρους .
Στο μεταξύ πραγματοποιήσαμε 2 τηλεδιασκέψεις για να γνωριστούμε καλύτερα με τα ζευγάρια μας . Στο ένα τμήμα τα παιδιά χαιρέτησαν στα αγγλικά ! Τραγουδήσαμε το τραγούδι:” χαρωπά τα 2 μου χέρια τα χτυπώ” , εναλλάξ το κάθε σχολείο στη δική του γλώσσα. Στο άλλο τμήμα κρατήθηκε το ενδιαφέρον με το άνοιγμα χρωματιστών φακέλων που περιείχαν ερωτήσεις γνωριμίας.
Επόμενη δράση ήταν να γνωρίσουμε τη ζωή του Ηρακλή από τη γέννησή του μέχρι τη στιγμή που πηγαίνει στον Ευρυσθέα για να εκτελέσει τις εντολές του . Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν 24 ερωτήσεις- απαντήσεις .Κάθε σχολείο επίλεξε ένα θέμα. Όλες οι δραστηριότητες ανέβηκαν σε ένα συνεργατικό εργαλείο χρονογραμμής στο genially . Μόλις ολοκληρωθεί θα μπορούμε με τους μαθητές μας να το δούμε με τη σειρά . Ένα μικρό κείμενο συνοδευμένο με από μια εικόνα και μια εργασία . Τα δικά μας έργα στις ερωτήσεις 6 και 16 αντίστοιχα είναι αυτά .
Στο ένα τα παιδιά περιγράφουν τις δύο γέννες . Η Αλκμήνη 9 μηνών έγκυος κυοφορεί δίδυμα Τον Ηρακλή και τον Ιφικλή . Η Νικίππη 7 μηνών έγκυος στον Ευρυσθέα! Η θεά Ήρα αναγκάζει τις 3 μοίρες να δέσουν τα χέρια τους για να καθυστερήσουν τη γέννα της Αλκμήνης ενώ διατάζει την θεά της γέννας να προκαλέσει τη γέννηση του Ευρυσθέα. Όλα αυτά για να γίνει Βασιλιάς ο Ευρυσθέας αφού θα έχει γεννηθεί πρώτος σύμφωνα με τον όρκο του πατέρα των θεών Δία. Για αυτό και το ένα μωρό είναι μεγάλο σε αντίθεση με το άλλο που είναι αδύναμο και καχεκτικό!
Στο άλλο τα παιδιά ζωγραφίζουν τη θεά Άτη να θολώνει το μυαλό του Ηρακλή σύμφωνα με τις εντολές της θεάς Ήρας . Απλώνοντας το πέπλο της η Άτη προκαλεί στον Ηρακλή παραισθήσεις που τον κάνουν να νομίζει ότι βλέπει δράκους ενώ στην πραγματικότητα είναι τα παιδιά και η γυναίκα του. Μέσα στην τρέλα του τους σκοτώνει όλους. Για να εξιλεωθεί από αυτήν του τη πράξη και να για να πάρει συγχώρεση από τους Θεούς θα πρέπει να υπακούσει τις 12 εντολές του Ευρυσθέα.
Οι εργασίες μας είναι μαθηματικές ! Επανάληψη μοτίβου και οι αριθμοί 7 και 9 !
Αλλά και όλο τη χρονογραμμή μπορείτε να τη δείτε εδώ .
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή