Εργαστήρια Δεξιοτήτων
“STEAM και η ΓΗ γυρίζει“
Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ
1 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Παιχνίδι με μουσική. Τοποθετούνται σε διαφορετικά σημεία της τάξης ζευγάρια με κάρτες που απεικονίζονται εικόνες πλανητών. Τα παιδιά κινούνται στο χώρο με μουσική και όταν σταματούν βρίσκουν μία κάρτα, σύμφωνα με την οποία γίνονται ζευγάρι με κάποιο άλλο παιδί που έχει όμοια κάρτα και χορεύουν μαζί.
Παρακολουθούν το βίντεο από το YouTube https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZ_CY3VE&t=97s «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα» και μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες (Ψηφιακές Δεξιότητες – DigComp Edu -Γνώσεις Πληροφορησης και Δεδομένων).
Παίζουνpuzzle που δημιουργήθηκαν με το ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/ με τη γη και τους πλανήτες :
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35f7c00434c7
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=154345fe09ce
2 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Παρακολουθούν τους πλανήτες μέσω της ψηφιακής εφαρμογής: https://science.nasa.gov/solar-system/planets/
Κλείσαμε τα φώτα και δημιουργήσαμε ένα μικρό ¨πλανητάριο¨ στην τάξη μας
Με βιωματικό τρόπο χρησιμοποιώντας καρτέλες με εικόνες πλανητών αναπαριστούν την κυκλική τροχιά των πλανητών.
Δημιουργούν διαστημόπλοια ενώνοντας αριθμούς από το 1-10 και κατασκευάζουν διαστημόπλοια με ρολά.
Αντιστοιχούν πλανήτες με τα ονόματά τους και συμπληρώνουν σχετικά φύλλα εργασίας.
3 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Ζωγραφίζουν τον αγαπημένο τους πλανήτη.
Δημιουργούμε με τα τουβλάκια «ραβδόγραμμα» για τους αγαπημένους μας πλανήτες. Συζητάμε για τις πληροφορίες που παίρνουμε. Αναζητούμε ραβδογράμματα στο διαδίκτυο…
Βοηθήσαμε το ρομποτάκι Bee bot να ταξιδέψει στους αγαπημένους του πλανήτες
4 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τα παιδιά παρακολούθησαν τον μύθο του Φαέθωνα. Ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους, σειροθέτησαν την ιστορία και συμπληρώσανε ένα φύλλο κατανόησης του μύθου
Συζητήσαμε για τη θερμότητα του ήλιου -οφέλη και συνέπειες και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο.
Συζητάμε με τα παιδιά πώς μπορούμε να προστατευτούμε από τον ήλιο και χρησιμοποιήσαμε το επιδαπέδιο ρομποτ Bee bot, το οποίο έπρεπε να μαζέψει όλα όσα μας προστατεύουν από τον ήλιο (καπέλο, γυαλιά κ.α.)
5 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Πείραμα με φακό για την κατανόηση της εναλλαγής μέρα και νύχτα
Ζωγραφική σαν ένα φιλμ πως περνώ τη μέρα μου:
Διαβάζουμε το υπέροχο βιβλίο που μας έφερε ο συμμαθητής μας: Παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι, Ε. Carl, εκδ. Καλειδοσκόπιο, όπου τα παιδιά γνωρίζουν τις φάσεις του φεγγαριού και παρακολουθούν σχετικά βίντεο.
Τέλος, αφού συζητάμε και καταγράφουμε όλα όσα μάθαμε αποφασίζουμε να δημιουργήσουμε μία αφίσα με τους πλανήτες.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων επισκεφτήκαμε το πλανητάριο στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής.
Ευχαριστούμε τη διευθύντρια του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής κ. Μαρίνα Μολλά, για την υπέροχη ξενάγηση.