Αυτή τη βδομάδα μιλήσαμε για τη ζωή στους πάγους.Αρχικά εντοπίσαμε τους πόλους στην υδρόγειο σφαίρα.
Έπειτα μάθαμε ποια ζώα ζουν στους πάγους,πως αντέχουν το κρύο,ποιοι άνθρωποι ζουν εκεί, πως τρέφονται, πως μετακινούνται, που ζουν κ.τ.λ.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο μεγάλος χνουδωτός»
Φτιάξαμε το δικό μας ιγκλού
Και φτιάξαμε μια υπέροχη κατασκευή με παγόβουνα,εσκιμώους και πιγκουΪνάκια..
Και με ένα μαγικό πείραμα φτιάξαμε το δικό μας χιόνι..
Συνεχίζοντας τη θεματική ενότητα του Χειμώνα μιλάμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Πώς αντιμετωπίζουν τις δύσκολες μέρες του χειμώνα; Το εσωτερικό τους ρολόι τους ειδοποιεί…Κάποια μεταναστεύουν…κάποια κάνουν τις προμήθειες τους και ετοιμάζουν κατάλληλα τις φωλιές τους. Και κάποια άλλα το…ρίχνουν στον ύπνο!
Το παραμύθι «Λιγουλάκι Χειμώνας» είναι από τα αγαπημένα μας και δεν παραλείπουμε να το διαβάζουμε χρόνο με το χρόνο.
Φτιάξαμε μια «ΝΥΣΤΑΓΜΕΝΗ»ΑΡΚΟΥΔΑ που κοιμάται στη σπηλιά της
Παίξαμε ένα quiz ερωτήσεων κατανόησης για τα «νυσταγμένα» ζωάκια
Παίξαμε και τα διαδραστικά μας παιχνίδια
ΤΟ «ΓΑΝΤΙ»-ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Το γάντι: ένα υπέροχο παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι που μαθαίνει τόσα πολλά στα παιδιά. Αξίες όπως η αποδοχή του διαφορετικού, η καλοσύνη, το ενδιαφέρον για το συνάνθρωπο, η δοτικότητα «περνούν» μέσα από αυτή την ιστορία.
Συγχρόνως αποτελεί μια ευκαιρία για να ασχοληθούμε με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, με το χειμώνα, να κάνουμε μαθηματικά, να δραματοποιήσουμε και να εκφραστούμε καλλιτεχνικά γενικότερα.
Ξεκινήσαμε παρακολουθώντας την ιστορία στο σχετικό βιντεάκι
Διαβάζουμε την ιστορία και στην συνέχεια οι μαθητές την αφηγούνται με τη βοήθεια των πλαστικοποιημένων εικόνων. Χρησιμοποιούμε εκφράσεις όπως πρώτος, δεύτερος, τρίτος κοκ
Βάλαμε τα ζωάκια με τη σειρά που μπήκαν στο γάντι και τα μετρήσαμε. Εξασκηθήκαμε έτσι και στα τακτικά αριθμητικά (πρώτος , δεύτερος κτλ)
Με τόση εξάσκηση όλοι πια ξέραμε ποια και πόσα ήταν τα ζωάκια που μπήκαν στο γάντι.
Κάναμε ταύτιση-αναγνώριση των λέξεων
Κάναμε με μια κατασκευούλα για να αφηγηθούν οι μαθητές την ιστορία και στο σπίτι!
Και κάπως έτσι ήρθε η ώρα να μπούμε κι εμείς στο γάντι που βρήκαμε την άλλη μέρα σχεδιασμένο με χαρτοταινία πάνω στο χαλί..!!
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Γινόμαστε οι ντετέκτιβ του Χειμώνα… Βγαίνουμε στην αυλή για να βρούμε που κρύβεται ο Χειμώνα χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μας…
Αισθανόμαστε στο σώμα και τα χέρια μας το χειμώνα…στα μάγουλα που κοκκινίζουν, στα παγωμένα άκρα μας, στα χνώτα μας που αχνίζουν..
Χειμώνας, κρύο, παγωνιά και ένα τραγούδι για τον χειμώνα..
Tο τραγούδι του Χειμώνα και της παγωνιάς, το τραγούδι για τα φωνήεντα θα μπορούσαμε να πούμε, καθώς με παιγνιώδη τρόπο μπορούμε να μάθουμε τα φωνήεντα και να κάνουμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια
Θυμηθήκαμε ότι τα παιδιά του ΧΕΙΜΩΝΑ είναι 3 στη σειρά
ο Ιανουάριος, ο Φεβρουάριος και ο Μάρτιος πιο μετά..
και αλλάξαμε το νέο μήνα που μας ήρθε
Eκτός από το μήνα,άλλαξε και η χρονιά όπου..!
Πάει ο παλιός μας χρόνος,
ας γιορτάσουμε παιδιά
ήρθε ο νέος με τα δώρα,
με τραγούδια και χαρά…
Συζητήσαμε για το τι μας φέρνει ο Χειμώνας και τι αλλάζει στο περιβάλλον γύρω μας..
Διαβάσαμε παραμύθια και φτιάξαμε πολλές χειμωνιάτικες κατασκευές
Γίναμε μικροί σεφ,φορέσαμε τα σκουφιά μας και φτιάξαμε με τα χεράκια μας τη δική μας βασιλόπιτα
Συζητήσαμε για τον πρώτο μήνα του χρόνου και μάθαμε το γραμματάκι Ι του Ιανουαρίου
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Ι
Για το σχολικό έτος 2023-2024 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.
Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς.
A.Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
B.Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές γεννημένοι το 2018 και το 2019.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα: Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής(https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ ) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα: α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή, β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας, γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας. δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.
ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ:
1.Αίτηση εγγραφής ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ το Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00)
2.Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
3.Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
4.Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ετέρου γονέα
5.Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο
6.Αποδεικτικό διεύθυνσης της κατοικίας σας(λογαριασμός ΔΕΗ,ΟΤΕ κ.τ.λ)
7.Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν η διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των μαθητών μας μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας,να γνωρίσει την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και να ευαισθητοποιηθεί σε θέματα υγιεινής διατροφής.
Η αφόρμηση για να ασχοληθούμε με τη διατροφή δόθηκε από τους ίδιους μαθητές στη συζήτηση στην παρεούλα για το τι τρώτε και ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό αλλά στάθηκε και η αφορμή για την έναρξη του προγράμματος η παγκόσμια μέρα επισιτισμού.
Και το αγαπημένο μας φαγητό έγινε σουπλά!
Μέσα από συζήτηση διερευνούμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών γύρω από το θέμα.
Με κατάλληλες ερωτήσεις όπως :
Τι τρώμε;
Γιατί τρώμε;
Στο τι μας βοηθάει το φαγητό στο σώμα μας;
Που τρώμε και πως;
Όλοι οι άνθρωποι τρώνε τα ίδια φαγητά ;
Μέσα από τη συζήτηση κατανοήσαμε ότι η τροφή για τον άνθρωπο είναι ότι η βεντζίνη για το αυτοκίνητο..Δηλαδή το καύσιμο μας..Έτσι για να έχουμε ενέργεια χρειαζόμαστε ΤΡΟΦΗ
Έτσι μέσα από τη ΤΡΟΦΗ ο άνθρωπος παίρνει σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες,υδατάνθρακες,πρωτεΪνες,ασβέστιο για να είμαστε γεροί και δυνατοί και να μην αρρωσταίνουμε.
Ξεκινήσαμε να μιλάμε για ομάδες τροφίμων ,τα θρεπτικά συστατικά και πώς αυτά πρέπει να κατανέμονται στα γεύματά μας.Στο ταξίδι μας αυτό μας βοήθησαν πολύ και τα βιβλία από τη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας
Έπειτα οι μαθητές μας ομαδοποίησαν τα διάφορα φαγητά που είχαμε ψάξει και βρει από περιοδικά και από εικόνες στο google..
Στο τέλος η ανατροφοδότηση για όλα αυτά που μάθαμε έγινε μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι όπου οι μαθητές μας έπρεπε ανάλογα με την επιλογή που θα της τύχαινε στο τροχό να έβρισκε ένα φαγητό που θα ανήκε σε μία από τις 5 κατηγορίες τροφίμων (δημητριακά,ψωμί,φρούτα,λαχανικά,κρέας,ψάρι,ξηροί καρποί,γαλακτομικά προΪόντα,λίπη,γλυκά)
2.Φρούτα και Λαχανικά
Συνεχίσαμε το ταξίδι μας στη χώρα των λαχανικών και των φρούτων με στόχο την παρότρυνση των μαθητών για βελτίωση των συνηθειών διατροφής , μέσω της αύξησης της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών.
Διαβάσαμε τα παραμύθια και συζητήσαμε με τους μαθητές για την δεύτερη ομάδα των τροφίμων, τα φρούτα και τα λαχανικά.
Μάθαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά όλων των εποχών μέσα από τους πίνακες αναφοράς
Μέσα από τη γωνιά του μπακάλικου οι μαθητές μας ξεχώρισαν τα φρούτα από τα λαχανικά
Και τα ομαδοποίησαμε με τη βοήθεια πλαστικοποιημένων εικόνων
Οι εργασίες μας
Διαδραστικά Εκπαιδευτικά Παιχνίδια
3.Η Υγιεινούλα και η Ανθυγιεινούλα
Συζητήσαμε για την υγιεινή διατροφή, ποια τρόφιμα κάνουν καλό στον οργανισμό μας και ποια βλάπτουν,και μάθαμε να ξεχωρίζουμε τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τρόφες..
Οι μαθητές μας έκοψαν τροφές από διαφημιστικά περιοδικά και τις κόλλησε αντίστοιχα στην Υγιεινούλα και στην Ανθυγιεινούλα ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΝΙΔΙΑ
Η πυραμίδα της Διατροφής
Έτσι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι απαραίτητο να τρώμε από όλες τις τροφές.Τρώμε περισσότερες από τις τροφές που βρίσκονται στο κάτω μέρος της πυραμίδας και λιγότερες από αυτές που βρίσκονται στο πάνω μέρος.
Δοκιμάσαμε να φτιάξουμε τη δική μας πυραμίδα υγιεινής διατροφής.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα γεύματα, και πόσο σημαντικό είναι να περιλαμβάνουν τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων και να μη παραλείπουμε κανένα γεύμα για να μη γουργουρίζει η κοιλίτσα μας και για να έχουμε πάντα ενέργεια!
5. Η ελιά και το ελαιόλαδο – Μεσογειακή διατροφή
Μιλήσαμε για το λάδι και τα θρεπτικά συστατικά που μας προσφέρει για τον ανθρώπινο οργανισμό..Αφόρμηση στάθηκε τόσο το πρόγραμμα της Διατροφής όσο και το γνωστό παραμύθι η “Σοφή Ελιά”
Συζητήσαμε τη διαδικασία που ακολουθείται ώστε από την ελιά να πάρουμε το λάδι και αναφέραμε σχετικές έννοιες όπως ελαιοτριβείο, ελαιόλαδο, λιομάζωμα κ.α.
Είδαμε στο χάρτη της Ελλάδος τις περιοχές όπου παράγουν
ελαιόλαδο
Φτιάξαμε το δικό μας ελαιόδεντρο
και το Κότινο, ένα στεφάνι από κλαδί αγριελιάς με το οποίο στεφάνωναν τον νικητή στους ολυμπιακούς αγώνες της αρχαιότητας
Στην αυλή του σχολείου μας έχουμε ελιές και οι μαθητές μας είχαν τη φανταστική ιδέα να γίνουμε και εμείς μικροί ελαιοπαραγωγοί μαζεύοντας τις ελιές και ακολουθώντας όλη τη διαδικασία του λιομαζέματος..
Οι εργασίες μας
Γνωρίσαμε το γραμματάκι Ε της ελιάς
Γίναμε μικροί δημοσιογράφοι συμπληρώνοντας τα φύλλα εργασίας για το γραμματάκι μας
Παίξαμε διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια για το γραμματάκι μας
5.Στοματική υγεινή των δοντιών
Φυσικά από το project της Διατροφής δε θα μπορούσε να λείπει και η υγιεινή των δοντιών..
Για χαμόγελο λαμπερό υπάρχει ένα μυστικό ,βουρτσίζω τα δοντάκια μου καλά και δεν τρώω πολλά γλυκά!!!
Με αφορμή το υπέροχο παραμύθι «Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα»
μάθαμε ότι με το Στόμα γελάμε ,μιλάμε ,φυσάμε ,τρώμε ,πίνουμε ,φιλάμε…και τα δοντάκια μας μας βοηθάνε να δαγκώνουμε και να μασάμε τις τροφές..
Όμως,οι εχθροί των δοντιών είναι τα γλυκά και τα αναψυκτικά …αν τρώμε υγιεινά έχουμε και χαρούμενα δοντάκια εκτός από υγεία καλή!!!
Για αυτό πρέπει να είναι πάντα γερά και χρειάζονται τους φίλους τους …την οδοντόβουρτσα ,την οδοντόκρεμα , στοματικό διάλυμα και οδοντικό νήμα..
ΠΛΕΝΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΔΟΝΤΑΚΙΑ ΜΑΣ
ΠΑΙΞΑΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Μιλήσαμε με απλά λογάκια για τα πρώτα Χριστούγεννα, διηγηθήκαμε την Ιστορία της γέννησης του Χριστού και φτίαξαμε τη δική μας χριστουγεννιάτικη μπάλα για την αναδιήγηση των γεγονότων…
Στολίσαμε τη τάξη μας
Γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη και το «ταχυδρομήσαμε» στο γραμματοκιβώτιου του Αη Βασίλη….!
Φτιάξαμε πολλές χριστουγεννιάτικες κατασκευές με πολύ πολύ φαντασία
Μιλήσαμε για τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων
Διαβάσαμε πολλά Χριστουγεννιάτικα παραμύθια
inCollage 20220116 125326895
Μέσα από το γνωστό παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Φρικάντελα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα»,γνωρίσαμε και ακούσαμε κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας…
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Μιλήσαμε για τα “Κάλαντα”, του Νικηφόρου Λύτρα, ένα από τα πιο διαχρονικά έργα της ελληνικής ζωγραφικής, που αποτυπώνει με ευαισθησία το χριστουγεννιάτικο εορταστικό πνεύμα.
Τα “Κάλαντα” του Νικηφόρου Λύτρα (1872) αποτελούν έναν από τους ωραιότερους πίνακες στην ιστορία της ελληνικής ζωγραφικής.Ο πίνακας, μέσα από την οπτική του Λύτρα, μας ταξιδεύει στα χριστουγεννιάτικα ελληνικά έθιμα. Χρησιμοποιώντας λιτά μέσα, πλάθει µία ιδιαίτερα λυρική ατμόσφαιρα, αποτυπώνοντας μια ομάδα παιδιών που ψάλλουν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα στην αυλή ενός αγροτικού σπιτιού.
Δραματοποιήσαμε τον πίνακα με τα μουσικά όργανα του σχολείου μας λέγοντας τα κάλαντα συνοδεία των διαφόρων μουσικών οργάνων
Είδαμε τον ΜΠΙΣΚΟΤΟΥΛΗ
Και εμπνευστήκαμε δημιουργώντας ο καθένας τον δικό του Μπισκοτένιο άνθρωπο
Με αφορμή τη λέξη «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ»,γίναμε μικροί δημοσιογράφοι και μάθαμε για το γραμματάκι Χ,χ
Και φυσικά δε θα έλειπαν και τα διαδραστικά μας παιχνίδια
Τέλος σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείου της Σχοινούσας πραγματοποιήθηκε η χριστουγεννιάτικη μας γιορτή με θέμα τη Γέννηση του Ιησού Χριστού
Το παραμύθι «Η Κυρά Δημοκρατία» της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μιλήσουμε στα παιδιά, ακόμα και στα πιο μικρά, για τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας, με αφορμή την Επέτειο του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου.
Πριν όμως διαβάσουμε το παραμύθι έχουμε να παρουσιάσουμε δύο νέα κορίτσια στην παρέα μας. Την κυρά Δημοκρατία και την κυρά Δικτατορία. Ας δούμε πώς συμπεριφέρεται η κάθεμία σε κάθε περίπτωση. Είναι άραγε καλές φίλες; Ποιο από τα δύο κορίτσια θα θέλαμε να έχουμε στην παρέα μας…
Ας μάθουμε λίγα πράγματα για τα δύο κορίτσια βλέποντας τις εικόνες και κατατάσσοντας τες αναλόγως με τα ενδιαφέροντά τους
Της κυρά Δημοκρατίας της αρέσει να ακούει όλα τα τραγούδια.Της αρέσει οι άνθρωποι να εκφράζονται μέσα από αυτά και να υπάρχει ποικιλία. Ελεύθερα μπορούμε απλά να λέμε τη γνώμη μας για ό,τι μουσική ακουστεί στο νηπιαγωγείο μας.Αντίθετα η κυρά Δικτατορία θέλει να ακούει συγκεκριμένα τραγούδια. Δεν μπορούμε να αρχίσουμε να τραγουδάμε ένα τραγούδι χωρίς να εγκρίνει η ίδια τα λόγια και τη μουσική. Έτσι εάν έρθει στην τάξη μας θα της λέμε ποιό τραγούδι θέλουμε να πούμε και εάν της αρέσει θα το λέμε, διαφορετικά θα το ξεχνάμε και θα τραγουδάμε αυτά που θέλει εκείνη. Απογορεύεται να τραγουδήσουμε ό,τι δεν εγκρίνει. Αν το κάνουμε θα τιμωρηθούμε.
Της κυρά Δημοκρατίας της αρέσουν όλα τα βιβλία, όλα τα παραμύθια και όλες οι ιστορίες Χαίρεται επίσης όταν οι γύρω της γράφουν τη γνώμη τους για διάφορα θέματα στα βιβλία και στις εφημερίδες. Στο νηπιαγωγείο θα δεχτεί όλα μας τα παραμύθια και θα μας παρακαλέσει αν μπορούμε να της φέρουμε και τα αγαπημένα μας παραμύθια από το σπίτι για να τα διαβάσει και αυτά.Προσέξτε όμως την κυρά Δικτατορία! Θα πρέπει να διαβάζει όλα τα παραμύθια και τις ιστορίες πρώτα αυτή και αν της αρέσουν και συμφωνεί με την πλοκή και το τέλος τους θα μας αφήνει να τα διαβάζουμε. Ό,τι δεν της αρέσει θα το σκίζει ή θα το καίει… Ελπίζω να της αρέσουν τα βιβλία που έχουμε στο σχολείο, για να μη βρεθούμε ξαφνικά με άδεια ράφια στη βιβλιοθήκη μας!
Όταν παίζετε μπορείτε όταν είναι εδώ η κυρά Δημοκρατία να λέτε τα μυστικά σας με τους φίλους σας και να κανονίζετε χωρίς να σας ακούσουν οι άλλοι τις συνομωσίες σας!!! Απλά θέλει να σέβεστε ο ένας τον άλλον και να μην κάνετε στο διπλανό σας ό,τι δε θέλετε να σας κάνει και αυτός.
Η κυρά Δικτατορία όμως δε θέλει να έχετε μυστικά από αυτήν… Θέλει να τα ξέρει όλα γιατί διαρκώς φοβάται ότι κανονίζουν οι άλλοι πράγματα εναντίον της. Μην ξεχαστείτε και αρχίσετε να λέτε μυστικά μπροστά της γιατί πραγματικά θα πει θυμώσει.
Στην κυρά Δημοκρατία αρέσει να συγκεντρώνονται οι άνθρωποι και να συζητούν, να ανταλλάσουν απόψεις, να ακούει ο ένας τη γνώμη του άλλου. Της αρέσουν επίσης οι γιορτές και χαίρεται όταν οι άνθρωποι όλοι μαζί κάνουν πράγματα.Η κυρά Δικτατορία είναι κατηγορηματική όμως στο ότι απαγορεύεται οι άνθρωποι να λένε τη γνώμη τους (ειδικά αν δε συμφωνεί η ίδια με αυτή) σε παρέες και σε συγκεντρωμένα πλήθη. Γι΄αυτό και δεν της αρέσουν οι συγκεντρώσεις, αλλά και οι χαρές, οι γιορτές και τα πανηγύρια, όπου οι άνθρωποι χαλαρώνουν και αρχίζουν να συζητούν ελεύθερα.
ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι και είπαμε τι μας έκανε εντύπωση, ποια ηρωίδα συμπαθούμε και ποια αντιπαθούμε καθώς και ποια θα προτιμούσαμε να έχουμε αρχηγό και ξαναείπαμε την ιστορία.
Αφήσαμε τους μαθητές μας να ζωγραφίσουν και να στολίσουν την κυρα Δημοκρατία και τη Ρία τη δικτατορία με ότι χρώματα τις φαντάζονται και να αποφασίσουν ποια φίλη θέλουν να κρατήσουν για να μείνει στο νηπιαγωγείο μας!
Η απάντησή τους ήταν ότι η Ρία η Δικτατορία συμπεριφέρεται και έχει ίδια χαρακτηριστικά σαν το πόλεμο και δεν τη θέλουν στο νηπιαγωγέιο μαζί τους..
Για να προσεγγίσουμε εκ βαθέων τα γεγονότα του Πολυτεχνείου που είναι ούτως ή άλλως πολύ δύσκολο για το Νηπιαγωγείο και για να κατανοήσει οι μαθητές μας καλύτερα τις έννοιες της Δημοκρατίας ,τις Δικτατορίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων διαβάσαμε το επίκαιρο παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου «ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ»
Μαζί με τις φιγούρες της Ντενεκεδούπολης δραματοποιήσαμε το παραμύθι..
Και έτσι έχοντας κατανοήσει τις έννοιες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ξεκινήσαμε να αφηγούμαστε τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου και τι τιμούμε εκείνη τη μέρα καθώς στο ημερολόγιο μας εκείνη τη μέρα υπάρχει σαν εικόνα ένα κόκκινο γαρύφαλλο και έτσι έπρεπε να μάθουμε το λόγο ύπαρξης του.
Σ’αυτό μας βοήθησε το εποπτικό μας υλικό!
και το εκπαιδευτικό βίντεο
Φτιάξαμε τις δικές μας κατασκευές και τη δική μας αφίσα για την επέτειο του Πολυτεχνείου
Με τα παιδιά μας αποφασίσαμε να κάνουμε ΕΚΛΟΓΕΣ και να ψηφίσουμε το αγαπημένο μας φρούτο.Στη συνέχεια στήσαμε τη δική μας κάλπη για να ψηφίσουμε.
Η εκλογική διαδικασία, η γνωστή! Ένας ένας ψηφοφόρος με τη σειρά του έπαιρνε το ψηφοδέλτιο, έμπαινε στο παραβάν, σταύρωνε το αγαπημένο του φρούτο, έριχνε το ψηφοδέλτιο στην κάλπη και υπέγραφε στους εκλογικούς καταλόγους.
Παίξαμε τα ψηφιακά μας παιχνίδια για την καλύτερη κατανόηση των γεγονότων του Πολυτεχνείου
Αυτές τις μέρες ξεκίνησε η γνωριμία μας με τα σχήματα και ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε και να τα επεξεργαστούμε είναι μέσα από την τέχνη, και, μάλιστα, την Αφηρημένη Τέχνη!
Οι πίνακές των ζωγράφων είναι ιδανικοί για να δουλέψουμε στο νηπιαγωγείο χρώματα και σχήματα και βέβαια για να αφήσουμε τη φαντασία μας να μας οδηγήσει μακριά.
Αρχικά, εντοπίσαμε πράγματα που έχουν κυκλικό σχήμα μέσα στην τάξη μας και σκεφτήκαμε και κυκλικά αντικείμενα που έχουμε στο σπίτι μας. Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τους ομόκεντρους κύκλους του διάσημου Ρώσου ζωγράφου Καντίνσκι και μιμηθήκαμε την τεχνική του, δημιουργώντας πολύχρωμους κύκλους με τα τα λαδοπαστελ!
Σειρά είχε ο Ολλανδός ζωγράφος Μόντριαν που χρησιμοποίησε τα ορθογώνια στους πίνακές τους, έναν από τους οποίους επεξεργαστήκαμε στην τάξη.Εμπνευσμένοι από τον Μόντριαν, φτιάξαμε κι έναν δικό μας πίνακα
Στη συνέχεια σε έναν από τους πίνακες του Κλεέ, όπως είδαμε και συγκεκριμένα στο «Κάστρο και ‘Ηλιος» παρατηρήσαμε τα μαγικά τετράγωνα και τρίγωνα, που μαζί σχημάτιζαν σπίτια.
Φτιάξαμε το δικό μας κάστρο με τα σχήματα του νηπιαγωγείου
Και ζωγραφίσαμε το πολύ γνωστό του έργο “Ο Σενέκιος”
Στη συνέχεια ομαδοποιήσαμε τα σχήματα
Φτιάξαμε τους ΣΧΗΜΑΤΟΥΛΗΔΕΣ
Παίξαμε πολλά πολλά παιχνίδια με τα σχήματα..
Γίναμε μικροί δημοσιογράφοι συμπληρώνοντας φύλλα εργασίας για τα σχήματα για να τα εμπεδώσουμε καλύτερα…
Φυσικά και δε θα έλειπαν και τα διαδραστικά-ψηφιακά μας παιχνίδια στη γωνιά του υπολογιστή
Παρόλο που η έννοια της αποταμίευσης στην πραγματικότητα δεν υφίσταται πλέον σε μεγάλο βαθμό για τους ενήλικες της εποχής μας, λόγω των οικονομικών δυσκολιών, της ανεργίας και άλλων παραγόντων είναι μια έννοια για την οποία μπορούμε να μιλήσουμε στα παιδιά εστιάζοντας αρχικά στην κυριολεκτική έννοια της (την αποταμίευση χρημάτων) και γενικεύοντάς την στη συνέχεια παίρνοντας υπέροχες ιδέες από το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Αν κάθε μέρα»
Το βιβλίο μιλάει για την αποταμίευση από μια διαφορετική, ευρύτερη οπτική γιατί η αποταμίευση δεν είναι μόνο ο κουμπαράς των παιδιών που γεμίζει νομίσματα. Είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό, να δοκιμάσουν να είναι συνεπή και να μάθουν να σκέπτονται αισιόδοξα το μέλλον…
Και επειδή συμφωνούμε με όλα τα παραπάνω, ξεκινήσαμε την θεματική μας προσέγγιση, με στόχο:
-Να μάθουν οι μαθητές μας τα χρήματα και την αξία τους
-Να κατανοήσουν την ευρύτερη έννοια της Αποταμίευσης
Με τη βοήθεια του εποπτικού μας υλικού
Συζητήσαμε για τον κουμπαρά και την χρήση του
Προσεγγίσαμε την έννοια της αποταμίευσης, συζητώντας….
-Οικονομία στα χρήματα
-Οικονομία στο χαρτζιλίκι του παππού και της γιαγιάς
-Οικονομία στο νερό, στο ρεύμα, στο χαρτί
-Κάνουμε ανακύκλωση, για οικονομία στους φυσικούς πόρους της γης
-Χαρίζουμε τα ρούχα μας και δεν τα πετάμε, όταν δεν μας χωράνε πια
Και για να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια της αποταμίευσης……
Είδαμε το παραμύθι.. Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας γιατί και τα ζώα κάνουν αποταμίευση σε τρόφιμα, για μην πεινάσουν το χειμώνα..
Έπειτα μιλήσαμε για την σκοπιμότητα των χρημάτων και πως τα αποκτάμε..
Τι είναι έσοδα και έξοδα;
Ποιο είναι το δικό μας νόμισμα;
-Πως θα ήταν η ζωή των ανθρώπων χωρίς χρήματα;
Πως γινόταν οι συναλλαγές των ανθρώπων στα παλιά χρόνια
Αναγνωρίσαμε τα χρήματα και τα χωρίσαμε σε κέρματα και χαρτονομίσματα
Παίξαμε στη γωνιά του μανάβικου για να κατανοήσουμε και βιωματικά την έννοια την αξία των χρημάτων και την έννοια της συνναλαγής
ΚΑΙ φτιάξαμε το δικό μας κουμπαρά-γουρουνάκι
Και η πολύ γνωστή μας λαΪκη μας παροιμία
“ΦΑΣΟΥΛΙ ΤΟ ΦΑΣΟΥΛΙ ΓΕΜΙΖΕΙ ΤΟ ΣΑΚΟΥΛΙ”
Με αφορμή την Λέξη ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ ξεκινήσαμε να μιλάμε για το γραμματάκι Α,α
Πάμε να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από Α και να τις γράψουμε στο χαρτί!
Kαι να γίνουμε και εμείς μικροί δημοσιογράφοι ανακαλύπτοντας το γραμματάκι στα φύλλα εργασίας..
είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο στη γωνιά του υπολογιστή μας και παίξαμε τα ψηφιακά μας παιχνίδια
Προσεγγίζοντας τη διαθεματίκη μας ενότητα ”Εγώ, ο υπέροχος εαυτός μου”,μιλήσαμε για το αγαπημένο μας φαγητό,παιχνίδι,ζώο μέσα από το μοναδικό για τον καθένα δικό του αερόστατο..
Αλλά και μέσα από τα φύλλα εργασίας για να γνωρίσουμε καλύτερα τα ενδιαφέροντα των συμμαθητών μας
Ποιός μοιάζει με εμένα περισσότερο;; Το όνομα μου είναι μοναδικό και έχει το αρχικό γράμμα που ΑΓΑΠΩ αλλά και το μαθαίνω όλο στο λεπτό!
Γίναμε μικροί ζωγράφοι και φτιάξαμε με τη φαντασία μας το δικό μας πορτραίτο
Για να μετρήσουμε και το ύψος μας που κι αυτό είναι μοναδικό στο καθένα μας..
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή