Μάσκες εμπνευσμένες από την Βενετία!

1 5

Διαβάσαμε το αγαπημένο  βιβλίο “Ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρή. Συζητήσαμε για τον ήρωα του βιβλίου, τα συναισθήματά του, το πρόβλημα του και την λύση που έδωσε η μητέρα του η κυρία Φαντασία.
03939
Που; Στην Βενετία, στην μεγάλη πλατεία

Πότε; Τις Απόκριες

Παρατηρήσαμε την εικονογράφηση, τους μασκαράδες και τα αποκριάτικα  κοστούμια τους.

Με αφορμή το βιβλίο εντοπίσαμε στον χάρτη της Ευρώπης την Ιταλία και μέσω του διαδικτύου  “ταξιδέψαμε στην Βενετία” και γνωρίσαμε το παραδοσιακό καρναβάλι της και τις μοναδικές βενετσιάνικες μάσκες.

Τα παιδιά σχεδίασαν και έκοψαν τις μάσκες τους, και εν συνεχεία τις επιμελήθηκαν εικαστικά. Ζωφράφισαν την μάσκα τους και επέλεξαν στοιχεία τα οποία κόλλησαν. Αξιοποιήθηκαν κορδέλες, κουρελάκια, διαφόρων ειδών υφάσματα και άλλα υλικά τα οποία είναι πάντα διαθέσιμα στο νηπιαγωγείο, καθώς συγκεντρώνονται από τα παιδιά και τις οικογένειές τους με στόχο την επαναχρησιμοποίησή τους σε κατασκευές.

Κάθε παιδί δημιούργησε την δική του μοναδική μάσκα, αυτοσχεδιάζοντας με τα υλικά.

Η χαρούμενη γιορτή της Αποκριάς αποτέλεσε το πεδίο μιας διαθεματικής προσέγγισης. Ταξίδι στον  κόσμο, τον πολιτισμό, την ιστορία, την τέχνη και τις τεχνικές κατασκευής μάσκας.

Με  το βλέμμα στραμμένο στην ελεύθερη εικαστική έκφραση, τη δημιουργικότητα, την αξία του προσωπικού έργου και της πρωτοτυπίας του, την σημασία της επαναχρησιμοποίησης “άχρηστων υλικών” σε ένα καλλιτεχνικό έργο στο νηπιαγωγείο.

Κατηγορίες: Εικαστικές τέχνες | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάσκες εμπνευσμένες από την Βενετία!

Συντροφιά με τον Βασίλι Καντίνσκι (Wassily Kandinsky)

1739984667421

Γνωρίσαμε την ζωή και το έργο του ζωγράφου. Εντοπίσαμε στον χάρτη της Ευρώπης την πατρίδα του την Ρωσία. Ήρθαμε σε επαφή με πίνακες ζωγραφικής του.
Παρατηρήσαμε τον πίνακα “Several Circles” (1926). και … “είδαμε” μέσα σε αυτόν πλανήτες, κύκλους μικρούς, μεγάλους μεσαίους, πολύ μικρούς, κύκλους μέσα σε κύκλους, διάστημα, διαστημικό ρομπότ, μπουρμπουλήθρες στο βυθό και άλλα πολλά!!!

49Ακούγοντας μουσική, χορέψαμε και ανακαλύψαμε κυκλικές κινήσεις με το σώμα μας . Ένας ένας αλλά και σε ομάδες.

Στη συνέχεια οι ομαδούλες μας συνεργάστηκαν δημιουργώντας η κάθεμιά το δικό της εικαστικό έργο με κύκλους. Χρησιμοποιήσαμε καπάκια σε σχήμα κύκλου διαφορετικών μεγεθών, και σχεδιάσαμε τα περιγράμματά τους σε ελεύθερη σύνθεση πάνω στο χαρτί.
Τη επόμενη ημέρα χρωματίσαμε την σύνθεσή μας με νερομπογιές.

Κατηγορίες: Εικαστικές τέχνες, Η τέχνη στην εκπαίδευση, Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συντροφιά με τον Βασίλι Καντίνσκι (Wassily Kandinsky)

Επίσκεψη στην κοινοτική Παιδική και Εφηβική βιβλιοθήκη Φοίνικα

1 3

Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 9.00π.μ. – 10.15π.μ., επισκεφθήκαμε  την Κοινοτική Βιβλιοθήκη Φοίνικα (Δανειστική Παιδική & Εφηβική Βιβλιοθήκη), όπου τα παιδιά :

  • Ξεναγήθηκαν  από την υπεύθυνη κ. Ματσούκα Γεωργία
  • Γνώρισαν την λειτουργία της ως δανειστικής
  • Άκουσαν την αφήγηση ενός χριστουγεννιάτικου βιβλίου
  • Δανείστηκαν από ένα βιβλίο

Η επίσκεψη ήταν ενταγμένη στην χριστουγεννιάτικη δράση  «Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το Φως» και αποσκοπεί στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας η οποία έχει πολύπλευρα οφέλη για τα παιδιά.

Λίγα λόγια για την Δανειστική Παιδική και Εφηβική Βιβλιοθήκη Φοίνικα

Η  Κοινοτική Βιβλιοθήκη Φοίνικα (Δανειστική Παιδική & Εφηβική Βιβλιοθήκη) στεγάζεται σε χώρο της Κοινότητας Φοίνικα, δίπλα στην εκκλησία. Πρόκειται για έναν προσεγμένο και ζεστό  χώρο όπου υπάρχουν βιβλία για διάφορες ηλικιακές ομάδες παιδιών καθώς και επιτραπέζια παιχνίδια. την βιβλιοθήκη μπορούν να επισκεφθούν οι γονείς με τα παιδιά τους και να περάσουν δημιουργικό χρόνο μαζί τους , καθώς και να δανειστούν κάποιο βιβλίο. Επίσης ανά τακτικά χρονικά διαστήματα η Βιβλιοθήκη πραγματοποιεί εκδηλώσεις φιλαναγνωσίας, στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν οι μικροί κάτοικοι του νησιού μας με τις οικογένειές τους.

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ, ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επίσκεψη στην κοινοτική Παιδική και Εφηβική βιβλιοθήκη Φοίνικα

Διήμερο Παζάρι Παιδικού Βιβλίου

FB IMG 17394816398022 2

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας οργανώνει Διήμερο Παζάρι Παιδικού Βιβλίου

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου, 14.00 – 18.00

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου, 10.00 – 14..00

Μία ακόμη εμνευσμένη  πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας, οι οποίοι συγκέντρωσαν όμορφα παιδικά βιβλία.

Σας περιμένουμε

 

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις, ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διήμερο Παζάρι Παιδικού Βιβλίου

“Το Νερό Νεράκι”, ΚΕΠΕΑ Σύρου Ερμούπολης

IMG 20241112 092707

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην πηγή του Αγίου Αθανασίου (Άνω Σύρος), με στόχο:

  • Την γνωριμία των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον του νησιού και ειδικότερα με την πηγή του Αγ. Αθανασίου, ως ένα από τα λίγα μέρη του νησιού που συνδέεται από τα βάθη του χρόνου με την ζωή των κατοίκων  (ιστορική, πολιτιστική, περιβαλλοντική διάσταση)
  • Την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών  ως προς την αξία του νερού ως πολύτιμου αγαθού
  • Την καλλιέργεια θετικών στάσεων ως προς την διαχείριση του νερού και ευρύτερα του φυσικού πλούτου
  • Την μελέτη πεδίου  στη διάρκεια της πεζοπορίας κατά τη συγκεκριμένη διαδρομή
  • Την εξοικείωση με δεξιότητες και συμπεριφορές που αφορούν την πεζοπορία στη φύση
  • Την χαρά και την ευχαρίστηση των παιδιών κατά την βιωματική  διερεύνηση του φυσικού περιβάλλοντος

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε  την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024 υπό την αιγίδα του ΚΕΠΕΑ Σύρου Ερμούπολης στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Το Νερό Νεράκι”

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Το Νερό Νεράκι”, ΚΕΠΕΑ Σύρου Ερμούπολης

Το λουλουδολόγιο της Αλεξάνδρας

ΛΟΥΛΟΥΔΟΛΟΓΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ

Την Τρίτη 10 Μαρτίου του 2020, τα σχολεία όλων των βαθμίδων στην Ελλάδα σταμάτησαν τη λειτουργία τους λόγω των μέτρων πρόληψης της διασποράς του κορονοϊού Convid19.

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου Φοίνικα Σύρου Σύρου, σε μια προσπάθεια να υποστηρίξουμε την επικοινωνία των παιδιών μεταξύ τους και με τις δασκάλες αλλά κυρίως με στόχο την συναισθηματική ενδυνάμωση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας δημιουργήσαμε ένα πλαίσιο επικοινωνίας προτείνοντας ιδέες στα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Μια τέτοια ήταν και η ιδέα ενός βιβλίου – λουλουδολογίου.

Αυτό το υπέροχο βιβλίο – λεύκωμα , “Το Λουλουδολόγιο της Αλεξάνδρας” που ξεδιπλώνει τις σελίδες του στον αναγνώστη, αποτελεί την εμπνευσμένη μορφή που πήρε η αρχική ιδέα, από την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, ηλικίας 5 ετών, με την υποστήριξη της οικογένειάς της.

Τα εικαστικά έργα,τα κείμενα και το φωτογραφικό υλικό που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αποτελούν πνευματική δημιουργία της μικρής Αλεξάνδρας με την υποστήριξη των γονιών της.

Σας ευχαριστούμε που μοιραστήκατε με όλη την ομάδα του νηπιαγωγείου την πολύτιμη δημιουργία σας.

Με αγάπη, οι νηπιαγωγοί

 

Κατηγορίες: Εκδόσεις e-book, Εξ΄αποστάσεως Εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το λουλουδολόγιο της Αλεξάνδρας

Το λουλουδολόγιο της Βικτώριας

ΛΟΥΛΟΥΔΟΛΟΓΙΟ ΒΙΚΤΩΡΙΑ

Την Τρίτη 10 Μαρτίου του 2020, τα σχολεία όλων των βαθμίδων στην Ελλάδα σταμάτησαν τη λειτουργία τους λόγω των μέτρων πρόληψης της διασποράς του κορονοϊού Convid19.

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου Φοίνικα Σύρου Σύρου, σε μια προσπάθεια να υποστηρίξουμε την επικοινωνία των παιδιών μεταξύ τους και με τις δασκάλες αλλά κυρίως με στόχο την συναισθηματική ενδυνάμωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας δημιουργήσαμε ένα πλαίσιο επικοινωνίας προτείνοντας ιδέες στα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Μια τέτοια ήταν και η ιδέα ενός βιβλίου – λουλουδολογίου.

Λίγα λόγια για το βιβλίο ” Το λουλουδολόγιο της Βικτώριας”

Το βιβλίο αυτό περιέχει την εμπνευσμένη εργασία της Βικτώριας Βαρθαλίτη, ηλικίας 5 χρονών, η οποία πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της οικογενείας της.

Το φωτογραφικό υλικό και τα εικαστικά έργα που συνοδεύονται από μία πασχαλίτσα , αποτελούν το πρωτογενές υλικό το οποίο συνέλεξε η Βικτώρια, πετώντας σαν πεταλούδα από λουλούδι σε λουλούδι με στόχο τη δημιουργία ενός “λουλουδολόγιου”! Αποτελούν πνευματική δημιουργία της Βικτώριας και της οικογένειάς της.

Το φωτογραφικό και λοιπό υλικό που συνοδεύεται από μία μέλισσα, είναι επιλογή της νηπιαγωγού με αφορμή τις επιλογές του νηπίου και ακολουθώντας αυτές.

Στόχος της η αλληλεπίδραση με το έργο του παιδιού, και κίνητρο η επιθυμία της να φτάσει στα χέρια του και στα χέρια όλων των παιδιών της ομάδας,

… ένα βιβλίο εμπλουτισμένο το οποίο θα διευρύνει τη σκέψη, θα κεντρίσει το ενδιαφέρον, θα εκπλήξει, θα δώσει χαρά και θα “μιλήσει από απόσταση”…

 

Κατηγορίες: Εκδόσεις e-book, Εξ΄αποστάσεως Εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το λουλουδολόγιο της Βικτώριας

Συντροφιά με τον Picasso

14

“Μου πήρε τέσσερα χρόνια για να ζωγραφίσω σαν τον Ραφαήλ, αλλά μια ζωή για να ζωγραφίσω σαν παιδί”. (Pablo Picasso)

Το βιβλίο “Συντροφιά με τον Πάμπλο Πικάσο!!!”, περιλαμβάνει δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν με ΄στόχο την επαφή των παιδιών με  τη ζωή και το έργο του ζωγράφου Pablo Picasso.

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με πίνακες του ζωγράφου, εμπνεύστηκαν  και δημιούργησαν τα δικά τους καλλιτεχνήματα.

Εν συνεχεία, με έναυσμα το έργο “Το παιδί και το περιστέρι”, συνέθεσαν και εικονογράφησαν την δική τους ιστορία με τίτλο “Η Κατερίνα με το περιστέρι”.

Το μπουκέτο της Ειρήνης και ο Λουλουδόκηπος της Ειρήνης  “γεννήθηκαν” μέσα από την διαθεματική προσέγγιση του σχεδίου εργασίας.

 

 

Κατηγορίες: Εικαστικές τέχνες, Εκδόσεις e-book, Η τέχνη στην εκπαίδευση | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συντροφιά με τον Picasso

Περιβαλλοντικές δράσεις 2020-2021

10 1

Κατά το εκπαιδευτικό έτος 2020-2021, το νηπιαγωγείο μας ήταν ένα από τα 218 σχολεία της επικράτειας που συμμετείχαν στην πιλοτική δράση “Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+”.

“Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην πιλοτική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης.

Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών”.

Περιλαμβάνει 4 θεματικούς κύκλους.

  • “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”
  • “Φροντίζω το περιβάλλον”
  • “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη”
  • “Δημιουργώ και καινοτομώ”

Τα σχέδια δράσης που εκπονήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας υπό τον τίτλο “Ο Φάνης, η Φιλιώ και η σχολική μας αυλή”, σχεδιάστηκαν από τον Σύλλογο Διδασκόντων και χρειάστηκε να αναπλαισιωθούν στη διάρκεια της χρονιάς λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών λειτουργίας των σχολικών μονάδων σε καιρό πανδημίας Covid-19.

Ακολούθως παρουσιάζεται το σχέδιο δράσης που εντάσσεται στον θεματικό κύκλο “Φροντίζω το περιβάλλον”



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περιβαλλοντικές δράσεις 2020-2021

Βοτανικός κήπος 2021-2022

IMG 20221125 113730

ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ  

Σχολική αυλή Νηπιαγωγείου Φοίνικα

Ο Βοτανικός Κήπος του νηπιαγωγείου δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό έτος 2020-21, σε παρτέρι  στη νότια πλευρά της σχολικής αυλής στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (πιλοτική εφαρμογή) και στο πεδίο «Φροντίζω το περιβάλλον».

Το παρτέρι αυτό  αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια πεδίο βιωματικής ενασχόλησης των παιδιών  με δραστηριότητες φύτευσης, παρατήρησης της ανάπτυξης των φυτών και ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών ως προς την φροντίδα του και την ανάληψη ευθύνης σχετικά με την προστασία της βιοποικιλότητας στη ζωή. Κατασκευάστηκε το 2010-2011  με μέριμνα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, και έκτοτε συντηρείται  σε ετήσια βάση από τους εκάστοτε Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας.

Κατά το εκπ. έτος 2021-2022 η μακροχρόνια και πολύπλευρη  περιβαλλοντική δράση της σχολικής μονάδας, προκάλεσε  το ενδιαφέρον του οργανισμού Cyclades Preservation Fund (CPF), στόχος του οποίου είναι να ενισχύσει βιώσιμες πρωτοβουλίες και να προάγει την εξαιρετική ομορφιά  και αξία της φύσης των Κυκλάδων. Ο εν λόγο φορέας  προσέγγισε το νηπιαγωγείο μας με στόχο την συνεργασία και την υποστήριξη του περιβαλλοντικού έργου που επιτελείται σε αυτό.

Η ευκαιρία αυτή αξιοποιήθηκε  από τον Σύλλογο Διδασκόντων & τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, έχοντας ως εκφράσεις της:

  •  Την υποστήριξη σε τεχνογνωσία – καθοδήγηση από περιβαλλοντολόγο ως προς την διαμόρφωση του βοτανικού κήπου και του ευρύτερου φυσικού περιβάλλοντος της σχολικής αυλής.
  • Τη  διασύνδεση της σχολικής μονάδας με κυκλαδικό δίκτυο σχολείων με ανάλογο έργο.
  • Την προσφορά αξιόλογης χορηγίας σε υλικά & εργασίες (φυτά, δέντρα, φυτόχωμα, παιδικά εργαλεία κηπουρικής ανανέωση δικτύου αυτόματου ποτίσματος , π, κ.α.)

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας ο βοτανικός κήπος «υιοθετήθηκε…από την κυκλαδίτισσα μαμά του» η οποία  είναι το Περιβαλλοντικό και Πολιτιστικό πάρκο της Πάρου (Νάουσα), και .εντάχθηκε σε μια κυκλαδική “οικογένεια” (δίκτυο)  σχολικών βοτανόκηπων με αδερφάκια τον βοτανικό κήπο του 12/θ δημοτικού Σχολείου Νάουσας Πάρου και τον βοτανικό κήπο του Δημοτικού Σχολείου Κιμώλου. 

Κατά το εκπ. έτος 2021-2022,  ο κήπος φροντίστηκε με ιδιαίτερη ευαισθησία  από τα εργατικά και πρόθυμα  παιδιά του νηπιαγωγείου σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, και την  Άνοιξη  εμπλουτίστηκε με νέα φυτά.

Ο κήπος μας περιλαμβάνει τα εξής φυτά: Λεβάντα, Δεντρολίβανο, Χαμομήλι, Λουίζα, Αρμπαρόριζα, Δυόσμο, Μέντα, Φασκόμηλο, Ρίγανη, Θυμάρι,  Καπαριά, Λυγαριά, Αμάραντο, Αγριολεβάντα, Θρούμπι, Μυρτιά,  Κρίταμο!!!

με τη στήριξη του CPF  και του Συλλόγου Γονέων, θα τοποθετηθεί στο σχολείο μας  κομποστοποιητής τύπου wormery, το λίπασμα του οποίου θα πλουτίζει τον κήπο με θρεπτικά συστατικά, και θα διαμορφωθεί εκ νέου ο λουλουδόκηπος του σχολείου.

Στόχος να συνεχλισει να αποτελεί για το νηπιαγωγείο μας, πεδίο βιωματικής εκπαιδευτικής δράσης – μελέτης πεδίου, καθημερινής αλληλεπίδρασης των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον, – ενασχόλησης και φροντίδας, καλλιέργειας θετικών στάσεων και ευασθητοποίησης στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αλλά  και της ενδυνάμωσης της ενεργητικής συμμετοχής των παιδιών στην διαμόρφωση του σχολικού χώρου και της καλαισθησίας του.  Μία παρακαταθήκη για το μέλλον.



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Αρχείο - Αναμνήσεις..., Περιβαλλοντική Εκπάιδευση | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βοτανικός κήπος 2021-2022