Το λογότυπο

Το λογότυπο αποτελεί τη γραφιστική αποτύπωση ενός εμπορικού σήματος (έμβλημα/σύμβολο) μιας επιχείρησης, ενός οργανισμού ή ενός ιδρύματος, το οποίο εκφράζει την εταιρική  του ταυτότητα και  χρησιμοποιείται με σκοπό να την επικοινωνήσει στην αγορά και να την κάνει αναγνωρίσιμη. Το λογότυπο εκφράζεται από ένα  γραφιστικό σχέδιο/σύμβολο, το όνομα της εταιρίας/οργανισμού, ή συνδυασμός και των δύο.

Καθώς το λογότυπο είναι συνυφασμένο με  την εταιρική ταυτότητα της επιχείρησης που εκπροσωπεί και την κάνει αναγνωρίσιμη, αυτό θα πρέπει να παραμένει  αμετάβλητο σε κάθε μορφή οπτικής επικοινωνίας, είτε αυτή είναι έντυπη, είτε ηλεκτρονική ή outdoor.

Ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο θα πρέπει να συνδυάζει τα τυπογραφικά και γραφιστικά στοιχεία με τέτοιο τρόπο, ώστε αφενός να εκφράζει απόλυτα το ύφος, τη φιλοσοφία, το όραμα, τις αξίες και τους στόχους της εταιρίας/οργανισμού που εκπροσωπεί και αφετέρου να προσελκύει το κοινό στο οποίο απευθύνεται .



Οι γραφικές τέχνες

Οι Γραφικές Τέχνες αποτελούν σήμερα το κύριο μέσο για τη δημιουργία της έντυπης και ηλεκτρονικής σχεδίασης. Χάρη σε αυτές σχεδιάζεται κάθε τι που βλέπουμε τυπωμένο γύρω μας. Σήματα και λογότυπα εταιριών και προϊόντων, συσκευασίες, διαφημιστικές καταχωρήσεις, ενημερωτικές και διαφημιστικές αφίσες, εξώφυλλα βιβλίων και ψηφιακών δίσκων, έντυπα όπως εφημερίδες και περιοδικά, είναι όλα έργα του Γραφίστα.

Ακολουθώντας την εξέλιξη της εποχής μας, με τις Γραφικές Τέχνες και τα Πολυμέσα μπορεί επίσης να γίνει ο σχεδιασμός και η δημιουργία μιας ιστοσελίδας (web design), ακόμη και η δημιουργία κινούμενων σχεδίων.

Σκοπός του μαθήματος των Γραφικών Τεχνών είναι η ανάδειξη δημιουργικών και ταλαντούχων μαθητών και μαθητριών με ισχυρό υπόβαθρο δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Τους δίνει ακόμη την ευκαιρία να δημιουργήσουν το ατομικό τους portfolio, το οποίο είναι απαραίτητο για εξασφάλιση θέσης σε πανεπιστήμια της Κύπρου και του εξωτερικού σε τομείς των Εφαρμοσμένων Τεχνών (Design).

Με τη συμπλήρωση του μαθήματος, οι μαθητές/τριες αποκτούν ένα ευρύ φάσμα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων ώστε να:

  • Εφαρμόζουν ειδικές γνώσεις στην ανάλυση και επίλυση σχεδιαστικών προβλημάτων μέσα από μεθοδικές προσεγγίσεις.
  • Αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας, έκφρασης, κριτικής και δημιουργικής σκέψης, υψηλής αισθητικής και οργανωτικότητας.
  • Συγκροτούν ένα ισχυρό οπτικό λεξιλόγιο για την επιτυχή αντιμετώπιση των σχεδιαστικών προβλημάτων και των τεχνολογικών προκλήσεων στον χώρο του σχεδιασμού και της οπτικής επικοινωνίας.
  • Εφαρμόζουν και αξιοποιούν τις βασικές αρχές που αφορούν την τυπογραφία, καθώς και την εικόνα.
  • Εφαρμόζουν τη διαδικασία οπτικοποίησης εννοιών μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις έρευνας, εννοιολόγησης, σκιαγράφησης και παρουσίασης ιδεών.
  • Αναπτύσσουν την κριτική ικανότητα για την ορθή επιλογή οπτικών μέσων παρουσίασης εννοιών.
  • Κατανοούν τις πολιτισμικές διαφορές που επηρεάζουν το νόημα των λέξεων και των συμβόλων, αποκτώντας έτσι οπτικό γραμματισμό.Βασικά κεφάλαια του μαθήματος
    1. Η εξέλιξη της επικοινωνίας
    2. Τεχνικές σχεδιασμού
    3. Η οπτική γλώσσα στη Γραφιστική
    4. Τυπογραφικός σχεδιασμός – γραμματογραφία
    5. Οπτική ταυτότητα – Λογότυπο – Σήμα
    6. Συσκευασία
    7. Έντυπη διαφήμιση και αφίσα
    8. Έντυπο – Βιβλίο
    9. Εφαρμογές στον Η/Υ

Η αφίσα

Η αφίσα είναι ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί, με κείμενο και εικόνες, συνήθως τυπωμένο, που αναρτάται σε τοίχο ή σε άλλη παρόμοια επιφάνεια. Συχνά είναι εργαλείο διαφήμισης, προπαγάνδας, διαμαρτυρίας ή τρόπος για να περάσει ένα μήνυμα. Οι αφίσες έχουν επίσης προσωπική χρήση, ειδικά για τους νέους ανθρώπους, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν χαμηλού κόστους διακοσμητικά.

πηγή




Eτικέτες για μπουκάλια και βάζα

Η ετικέτα

Η ετικέτα είναι ένας από τους βασικότερους τρόπους προβολής των τυποποιημένων προϊόντων που συσκευάζονται σε μπουκάλια και βάζα. Αναδεικνύει την αισθητική του προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει. Κάνει το προϊόν αναγνωρίσιμο και προβάλει τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Είναι το πρώτο στοιχείο που θα δει και θα διαβάσει ο πελάτης πριν αγοράσει.
Οι αυτοκόλλητες ετικέτες εκτυπώνονται σε οποιοδήποτε μέγεθος, σε αυτοκόλλητο χαρτί ή βινύλιο, με αδιάβροχη εκτύπωση και κόβονται σε οποιοδήποτε σχήμα. Οι μέθοδοι εκτύπωσης είναι πολλοί όπως, μεταξοτυπία, χρυσοτυπία (θερμή ή ψυχρή), ολογραφία, βερνίκι ματ ή γυαλιστερό ή συνδυασμός των δύο, λαμινάρισμα ματ ή γυαλιστερό ή συνδυασμός των δύο, γκοφρέ-ανάγλυφη εκτύπωση, μεταβλητά δεδομένα (εικαστικά ή αριθμητικά). Αρκετά συχνά δημιουργούνται ετικέτες με συνδυασμό των μεθόδων εκτύπωσης και των υλικών.
Κάθε λύση καλύπτει διαφορετικές ανάγκες και η τελική επιλογή εξαρτάται τόσο από το εικαστικό αποτέλεσμα όσο και από τις προδιαγραφές του προϊόντος. Τα περισσότερα είδη ετικετών είναι:

  • Κλασικές ετικέτες
  • Πρόσθετες ετικέτες
  • Ετικέτες με μεταβλητά δεδομένα
  • Διαφανής ετικέτες
  • Ετικέτες ασφαλείας
  • Ετικέτες με εσωτερικό κοπτικό
  • Shrink sleeve (μανίκι)
  • Ειδικά υλικά
  • Προσωπική ετικέτα
  • Ετικέτες με εκτύπωση στην κόλλα
  • Ετικέτες που αφαιρούνται με το πλύσιμο

πηγή


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση