ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τα νήπια καλλιέργησαν τις δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4Cs), ζωής, δεξιότητες του νου και προώθησαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που υλοποιήσαμε κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2023-2024:

1η θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποθεματική: «Υγεία: Διατροφή, Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια» Τίτλος: «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής» Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

Ενδεικτικές δραστηριότητες από την υλοποίηση του προγράμματος.

Οι κανόνες της τάξης μας και η γωνιά με τα βιβλία μας.

 081754 α     155605

Το αγαπημένο μου φαγητό.

 213836

Τα νήπια έφεραν φρούτα και ξηρούς καρπούς του φθινοπώρου και φτιάξαμε με αυτά τη φρουτοσαλάτα μας.

    120533  103636α

Χώρισαν σε κατηγορίες τις εικόνες με τα φρούτα και τα λαχανικά και τα έβαλαν  στη σωστή εποχή.

 122821    095715

Διάλεξαν ένα φρούτο ή λαχανικό που τους άρεσε και βρήκαν με τους γονείς τους πληροφορίες γι’ αυτό.

          113507α      113800

Επίσκεψη της Διαιτoλόγου-Διατροφολόγου από το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης κ. Αγγελικής Αποστόλου όπου μίλησε στα παιδιά για τη σωστή διατροφή. Στη συνέχεια παίξανε το παιχνίδι “φρουτοεποχές” και έφτιαξαν μαζί της το “πιάτο της υγιεινής διατροφής”.

20231115 111241 20231115 111156  20231115 112734α  20231115 112233

Μάθαμε για τη χρησιμότητα του νερού στη διατροφή μας, βάλαμε τις εικόνες στη σωστή σειρά στον κύκλο του νερού και  τα γράμματα για να φτιάξουμε τη λέξη “ΝΕΡΟ”.

 094323 101405

Μάθαμε για τις βιταμίνες μέσα από εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο.http://dreamkindergarten.blogspot.gr και http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2022/11/blog-post_27.html

 100814  101005

Κάποια από τα παιχνίδια που παίξαμε μέσω του υπολογιστή από  το Φωτόδεντρο.

 101825  111712  112014  112547

Κάποιες από τις εργασίες μας.

 213605    214224 215446  214852

Τα νήπια έχοντας υπόψη όσα έμαθαν, έφτιαξαν ένα σωστό πιάτο φαγητού για πρωινό και ένα σωστό για μεσημεριανό.

220625 221322

Οι ομαδικές μας εργασίες. Υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής και οι δικές μας προτάσεις για σωστή, υγιεινή διατροφή.

 081711  081717  140130 140137

2η θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: «Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά»   Τίτλος: «Προστατεύω το περιβάλλον- Ανακυκλώνω»  Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

Ενδεικτικές δραστηριότητες από την υλοποίηση του προγράμματος.

Η γωνιά με τα βιβλία μας.

 081440

Ξεχωρίσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά και τα βάλαμε σε κατηγορίες: χαρτί, πλαστικό αλουμίνιο, γυαλί. Διαλέξαμε αυτά που ήταν για κομποστοποίηση και τα βάλαμε ξεχωριστά. Έπειτα, τα ανακυκλώσιμα τα πήγαμε, κατά την έξοδό μας από το σχολείο και τα τοποθετήσαμε στους σωστούς κάδους ανακύκλωσης.

 114216   103349   122224

Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο καταγράψαμε τη διαδρομή που ακολουθήσαμε κατά την έξοδό μας και πόσο είναι φροντισμένο ήταν το περιβάλλον γύρω μας.

 185114

Στο τέλος των Εργαστηρίων ετοιμάσαμε το θεατρικό για την παράστασή μας.

 125322   121725

Απάντηση μέσω της ζωγραφικής “Τι συμβαίνει με τα πράγματα που δε χρειαζόμαστε;’

181403

Ζωγραφική για τα παραμύθια: “Ο Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια” και “Το Βρωμοχώρι”της Σ. Ζαραμπούκα, καθώς και το “Δώσ’ μου μια δεύτερη ευκαιρία” της Χ. Καραΐσκου.

  182019a    181635α     184822a

Απαντήσεις μέσω της ζωγραφικής στην ερώτηση: “Πώς καταστρέφει το περιβάλλον ο άνθρωπος με τα απορρίμματά  του;’

 184540a     190359a.

Ζωγραφίζω ένα πρόβλημα και δίπλα τη λύση του.

 184117a

Φτιάξαμε την “Κυρία Ανακύκλωση” μόνο με ανακυκλώσιμα υλικά και τη βάλαμε στην τάξη μας. Προτάσεις από τα παιδιά για προστασία του περιβάλλοντος και ανακύκλωση.

113430    082112 185552

3η θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα: «1. Ανθρώπινα Δικαιώματα-Συμπερίληψη» Τίτλος:« Κι αν ήμουν εγώ;»  Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

Ενδεικτικές δραστηριότητες από την υλοποίηση του προγράμματος.

Φτιάξαμε το σηματάκι της ομάδας που θα το φοράμε κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων.

Χωρίς τίτλο

Οι ανάγκες μου(ως παιδί) και οι ανάγκες του φίλου μου.

20240216 095639α   094253α

Η αφίσα για τη συμμετοχή μας στη σχολική δράση “Μίλα Τώρα”- Το Χαμόγελο του Παιδιού.

https://www.milatora.gr/post/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%B1%CF%86%CF%85%CF%83%CF%83%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%BF%CE%BA%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CF%81%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-bullying-%CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CF%8E%CF%81%CE%B1-1

 123515

Αφίσα που φτιάξαμε με αφορμή την “Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο”.

 081252α

Επίσκεψη στο νηπιαγωγείο της κ. Κατερίνας Καργάκου από το Κέντρο Πρόληψης “Δίαυλος” και βιωματικές δραστηριότητες με θέμα τα Δικαιώματα του Παιδιού.

IMG 8912Βa       113927  115851α

Χωρισμός εικόνων σε αυτές που δείχνουν ένα παιδί χαρούμενο και σ’ αυτές που δείχνουν ένα παιδί λυπημένο.

 093858

Χωρισμός των παιδιών σε τέσσερις ομάδες και δραματοποίηση μιας προβληματικής κατάστασης που δείχνει η εικόνα που διάλεξαν. Για την ομάδα δικαιωμάτων Ανάπτυξης παιδιά που εργάζονται, για την ομάδα δικαιωμάτων Επιβίωσης  παιδιά που φέρνουν νερό από πηγάδι, για την ομάδα δικαιωμάτων Προστασίας παιδιά που μεταναστεύουν, για την ομάδα δικαιωμάτων Συμμετοχής παιδί που δε συμμετέχει σε ομάδα ή του απαγορεύεται να μιλά.

 114600      113144   113725 113440a

Ομαδική εργασία στο τέλος του προγράμματος.

 081635

4η θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα: STE(A)Μ Τίτλος: «STEAM και η γη γυρίζει…».

Ενδεικτικές δραστηριότητες από την υλοποίηση του προγράμματος.

Η γωνιά με τα βιβλία μας για τους πλανήτες και το ηλιακό σύστημα την οποία εμπλουτίζαμε συνεχώς.

 104022

Παιχνίδι γνωριμίας: Τα παιδιά που διάλεξαν τον ίδιο πλανήτη έγιναν ζευγάρια και βρίσκουν πληροφορίες γι’ αυτόν. Κάθε νήπιο πήρε έναν πλανήτη (τον κόλλησε πάνω του) και παίξαμε το ηλιακό σύστημα . Κυκλική πορεία πλανητών με βιωματικό τρόπο χρησιμοποιώντας μπαλόνια (ένα για κάθε πλανήτη).

 102738a               103448  114541a   115456

Παίξαμε με το επιτραπέζιο παιχνίδι για το ηλιακό σύστημα.

   130124

Φτιάξαμε πυραύλους με απλά υλικά για να πάμε στο διάστημα.

 121449

Κατανοήσαμε την πορεία του ήλιου στον ουρανό κατά τη διάρκεια του 24ώρου. Ζωγραφίσαμε κάτι που κάνουμε την ημέρα και κάτι που κάνουμε τη νύχτα. Μάθαμε βιωματικά για την τροχιά του Ήλιου, της Γης και της Σελήνης.

 101202 172218   101447a

Παίξαμε στην αυλή με τη σκιά μας που δημιουργεί ο Ήλιος.

    110311 111634

Επίσκεψη της κ. Ελένης Παλούμπα από ΕΚΦΕ Λακωνίας όπου έγιναν βιωματικές δραστηριότητες με τα νήπια με θέμα το ηλιακό σύστημα. Ενημερωθήκαμε και φτιάξαμε μαζί τους πλανήτες που τους κρεμάσαμε στην τάξη μας.

20240515 120043a 20240515 121936   103103        

Μάθαμε για τη Σελήνη και κατασκευάσαμε με αλεύρι, κακάο και πέτρες σεληνιακό τοπίο. Κατανοήσαμε τις φάσεις της Σελήνης φτιάχνοντάς τες με μπισκότα.

 101031a   090700 101833

Παίξαμε με το επιδαπέδιο ρομποτάκι beebot προγραμματίζοντας το να κάνει διάφορες διαδρομές στο διάστημα.

  115930 

Ζωγραφική αφού διαβάσαμε τα παραμύθια “Ο Αστρογάτος” της Σ. Ζαραμπούκα και “Ο Φεγγαροσκεπαστής ” του  Πιμπαρέ Ερίκ.

          165453a     170951a

Άσκηση εμπέδωσης για το ηλιακό σύστημα

https://create.kahoot.it/details/ebf2a64e-0b7c-428a-8a35-f23665ef99f8

 100803

Μακέτα το ηλιακό μας σύστημα διατηρώντας τις αποστάσεις σε σχέση με τον Ήλιο!

 103236