3ος Θεματικός Κύκλος: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ Υποενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος: “Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας.”
Ένα παιχνίδι για δέσιμο και συνοχή της ομάδας. Τα παιδιά δίνουν τα χέρια τους και στη συνέχεια προσπαθούν να τα ξεμπερδέψουν για να φτιάξουν έναν κύκλο.
Ομαδική εργασία: “Μια μεγάλη καρδιά” με τα ονόματα και τις φωτογραφίες τους για να διακοσμήσουν την τάξη τους.
Δημιουργία νοητικού χάρτη με τις γνώσεις των παιδιών σχετικά με τις ανάγκες τους.
Παρουσιάζουμε το βιβλίο “Μια ζωή σαν τη δική μου” (Ένα βιβλίο από τη unicef) και συζητάμε για την καθημερινή ζωή και τις ανάγκες των παιδιών σε όλο τον κόσμο.
Προβολή της διαδικτυακής ταινίας ταινίας “ΕΙΡΗΝΗ” και συζήτηση σχετικά με τα συναισθήματα της μικρής προσφυγοπούλας.
Δραματοποίηση της ιστορίας “Άσπρα και μαύρα πρόβατα”. Τα λευκά πρόβατα συναντούν δυο μαύρα και συζητούν αν θα τα δεχτούν στο κοπάδι τους ή θα τα διώξουν.
Εικαστική αποτύπωση των δικαιωμάτων του παιδιού και ανάρτηση της αφίσας στην τάξη.
Οι φόβοι των παιδιών: Ζωγράφισαν τους φόβους τους, τους γράψαμε σε χαρτάκια για να τους κάνουν μετά μπαλάκια και να τους πετάξουν μακριά να μην τα ενοχλούν.
Εικαστική δημιουργία με αφορμή την ταινία “Ειρήνη”. Τι θα έβαζαν στη βαλίτσα αν ήταν στη θέση της Ειρήνης και έφευγαν από τον τόπο τους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ζωγράφισαν (παιχνίδια, τρόφιμα, παραμύθια, ρούχα κ.ά). Έπειτα τα έκοψαν και τα κόλλησαν στην βαλίτσα και ορίστε το όμορφο αποτέλεσμα! .
Διαβάσαμε το παραμύθι: “Ο Λαχαπού απο τη ζούγκλα της χώρας Καμαμπού” το συζητήσαμε και τα παιδιά ζωγράφισαν μια εικόνα από το παραμύθι.
Έπειτα, ζητήσαμε από τα παιδιά να αναφέρουν τρόπους με τους οποίους δείχνουν καλοσύνη και φιλικότητα σε γνωστούς και άγνωστους ανθρώπους. Κάθε παιδί παρουσίασε στην ολομέλεια τον δικό του τρόπο. Στην συνέχεια την σημειώσαμε σε μια λωρίδα χαρτονιού και έτσι δημιουργήσαμε την «Αλυσίδα της φιλίας» και κάθε ιδέα των παιδιών αποτελεί κρίκο της αλυσίδας! Στην αρχή κάθε μέρας θα αφαιρούμε ένα κρίκο και θα ζητείται από τα παιδιά να εφαρμόζουν τον τρόπο καλοσύνης μέχρι το τέλος της ημέρας!
Διαβάσαμε την κοινωνική ιστορία των φυλών Τσαφ και Τσουφ και τη δραματοποιήσαμε. Οι δύο φυλές χωρίστηκαν και υπέφεραν εξαιτίας της διχόνοιας των αρχηγών τους, χάνοντας την πρόσβαση σε στέγη κτλ. Στο τέλος οι φυλές συμφιλιώνονται και βελτιώνουν τις συνθήκες ζωής τους. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.