4ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας

Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε το εργαστήρι με τίτλο «Βιωματικές δράσεις Μουσειακής Αγωγής σε Σχολείο και Μουσείο» το Σάββατο 13-10-2018 στo πλαίσιο του 4ου Διεθνούς Συνέδριου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και φιλοξενήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας στη Λάρισα, με εμψυχώτρια την Μάγκου Νατάσα.   Στο εργαστήρι επιχειρήθηκε να αναδειχθεί α) η αξία της Μουσειακής Αγωγής στην εκπαίδευση, της εκπαιδευτικής  λειτουργίας του μουσείου, της τοπικής ιστορίας και της πλούσιας εκπαιδευτικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς, β) η συμβολή της αξίας του πολιτισμού στην ανάπτυξη όλων των μορφών νοημοσύνης (Gardner, 1983). Παράλληλα, προσέφερε τα εφόδια για την αξιοποίηση της Μουσειακής Αγωγής σε όσους εργάζονται στο σχολείο αλλά και σε φορείς πολιτισμού με σκοπό να καλλιεργηθεί η παρακίνηση, το ενδιαφέρον, η ευχαρίστηση και η προσπάθεια των μαθητών/τριών κατά την επίσκεψή τους σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από βιωματικές δράσεις Μουσειακής Αγωγής.

Το 4ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας διοργάνωσε η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.), σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Παιδαγωγικό Τμήμα Π.Ε., Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας, ΤΕΦΑΑ), το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Τμήμα Φιλολογίας), το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας (Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τμήμα Μηχανικών ΠληροφορικήςΤΕ), την Περιφέρεια Θεσσαλίας, τον Δήμο Λαρισαίων και το Σύλλογο καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Ν. Λάρισας. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας – Γαλλική Πρεσβεία, της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα και της εκπαιδευτικής δράσης “Teachers 4 Europe”, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, και διεξήχθη από 12 έως 14 Οκτωβρίου 2018.

Περιγραφή Εργαστηριακής Παρουσίασης

 

1ο μέρος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες γνώρισαν το ζωγραφικό δοκίμιο του Δημοσθένη Κοκκινίδη: «Ομήρου Οδύσσεια» (σε αφίσες) και με απλά βήματα Οπτικού Γραμματισμού αναγνώρισαν και τοποθέτησαν  τους  σταθμούς της περιπλάνησης του Οδυσσέα σε χρονολογική σειρά.

2ο μέρος: Παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί μία μουσειοσυσκευή με τη Θεωρία της Πολλαπλής – Συναισθηματικής Νοημοσύνης (αξιοποίηση της μουσειοσυσκευής «Αρχαία Ελληνικά Μουσικά Όργανα»).

3ο μέρος: Οι συμμετέχοντες εξασκήθηκαν: α) στην δραματοποίηση της Πομπή Μεγάλων Παναθηναίων, β) στη χορογραφία «Χορεύοντας για την Ξενιτεμένη Αδερφή μας», με απλά βήματα Μουσικοκινητικής Αγωγής, γ) στο «Θρησκευτικός χορός των Καρυάτιδων».

 

Μάγκου Νατάσα

γυμνάστρια στα Δημ. Σχ. Ολυμπιάδας και Ασβεστόπετρας

https://blogs.sch.gr/anasmag/

www.natasaswolf.blogspot.gr

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2018/11/08/4%ce%bf-%ce%b4%ce%b9%ce%b5%ce%b8%ce%bd%ce%ad%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ad%ce%b4%cf%81%ce%b9%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%8e%ce%b8%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση