Φυσική Αγωγή και Υγεία, ένα εργαστήρι Φυσικής Αγωγής για μαθητές Δημοτικού Σχολείου

Το Φωτόδεντρο > Μαθησιακά Αντικείμενα (Photodentro LOR) είναι το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το Φωτόδεντρο είναι ανοιχτό σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο. Είναι το πρώτο από τα ψηφιακά αποθετήρια Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων της οικογένειας «Φωτόδεντρο» και αποτελεί κεντρική e-υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ για την οργάνωση και τη διάθεση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη σχολική κοινότητα

. Ακολουθεί μια  σειρά θεματικών αντικειμένων για το  μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο, με  ένα ψηφιακό υλικό προσιτό στα στα παιδιά που στηρίζεται  σε διαδραστικές προσομοιώσεις και εκπαιδευτικά παιχνίδια.

  1. Η Ολυμπιακή σημαία

Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι αφενός να κατανοήσουν οι μαθητές τον συμβολισμό των κρίκων της σημαίας και αφετέρου να διαπιστώσουν την ανάγκη για τη συμμετοχή όλων των λαών, προκειμένου να τελούνται οι Αγώνες.

Άνοιξε το Σύνδεσμο: 

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10440

  1. Γνωρίζω τα παιχνίδια με μπάλα (αντιστοίχιση)

Δραστηριότητα αντιστοίχισης με θέμα διάφορα σύγχρονα αθλήματα που παίζονται με μπάλα. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με τα αθλήματα αυτά, καθώς και η διάκρισή τους σε επιμέρους κατηγορίες. 

Άνοιξε τον Σύνδεσμο 

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11338?locale=

  1. Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες

Διαδραστική εξερεύνηση σε ψηφιακό περιβάλλον, που παρουσιάζει σε ελεύθερη απόδοση το ιερό της αρχαίας Ολυμπίας, όπως θα ήταν κατά τα ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η γνωριμία των μαθητών με τον χώρο τέλεσης των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων, τις συνθήκες προετοιμασίας των αθλητών, την ποικιλία των αθλημάτων, καθώς και τη συμβολική, τιμητική βράβευση των νικητών με ένα απλό κλαδί αγριελιάς.

Άνοιξε τον Σύνδεσμο 

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10439

  1. Παίζω με τις κατευθύνσεις

Ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι με θέμα τις κατευθύνσεις. Μέσω της παιχνιδοποίησης και της επίλυσης προβλημάτων, στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι: • να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις βασικές έννοιες του χώρου (μπροστά – πίσω, δεξιά – αριστερά, πάνω – κάτω), που σχετίζονται με την κίνηση και τη φυσική δραστηριότητα, • να οικειοποιηθούν τις έννοιες αυτές, ώστε να τις αξιοποιήσουν στην εφαρμογή των κινητικών δεξιοτήτων που απαιτούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, • να διακρίνουν τις πιθανές κατευθύνσεις στις οποίες μπορεί να πραγματοποιηθεί κίνηση, • να μετακινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση μετά από σχετική εντολή, • να αναπτύξουν την κιναισθητική τους αντίληψη. Το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα να διατυπώσουν προβλέψεις, να πειραματιστούν και να μάθουν από τα λάθη τους.

Άνοιξε τον Σύνδεσμο 

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10551

  1. Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Ελλάδα

Εννοιολογικός χάρτης και άσκηση συμπλήρωσης κενών, με θέμα τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες που έγιναν στην Ελλάδα. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εμπέδωση βασικών γνώσεων γύρω από τις δύο Ολυμπιάδες που διεξήχθησαν στην Ελλάδα στη σύγχρονη εποχή. Να σημειωθεί πως ο εννοιολογικός χάρτης σχηματίζεται σταδιακά, τοποθετώντας στην κατάλληλη θέση τις λέξεις ή τις φράσεις που δίνονται. Μετά την επιτυχή συμπλήρωση του διαγράμματος, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να μεταβούν σε ένα περιβάλλον ζωγραφικής, όπου μπορούν να χρωματίσουν τις μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, Φοίβο και Αθηνά.

Άνοιξε τον Σύνδεσμο 

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10735

  1. Ο ατομικός και ο γενικός χώρος

Παρουσίαση με βίντεο και ανοιχτή δραστηριότητα, με θέμα τον ατομικό και τον γενικό χώρο. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η κατανόηση των εννοιών του ατομικού και του γενικού χώρου, σημαντικών εννοιών κατά τη συμμετοχή σε ομαδικές κινητικές δραστηριότητες (π.χ. παιχνίδια, χορό, αθλοπαιδιές). Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει ένα περιβάλλον μαθήματος Φυσικής Αγωγής, αναπαριστώντας μια ομάδα παιδιών και έναν εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής στο γήπεδο ενός σχολείου. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν αποσπάσματα βίντεο που δείχνουν τη διαδικασία εύρεσης του ατομικού χώρου και να πειραματιστούν με τις έννοιες του ατομικού και του γενικού χώρου, εμπλεκόμενοι σε μια δραστηριότητα τοποθέτησης των εικονικών αναπαραστάσεων των παιδιών (ατομικός χώρος) μέσα στον χώρο του γηπέδου του σχολείου (γενικός χώρος)

Άνοιξε τον  Σύνδεσμο   http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10506

  1. Μορφές ταυτόχρονης κίνησης

Διαδραστική παρουσίαση της έννοιας της ταυτόχρονης κίνησης και των επιμέρους μορφών της, συνοδευόμενη από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής βασιζόμενες σε βίντεο. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι αφενός οι μαθητές να κατανοήσουν ότι δύο άτομα μπορούν να κινούνται ταυτόχρονα με παρόμοιες ή διαφορετικές κινήσεις και αφετέρου να είναι σε θέση να εκτελούν οι ίδιοι απλές ταυτόχρονες κινήσεις διαφορετικών μορφών. Στο πλαίσιο του μαθησιακού αντικειμένου οπτικοποιούνται οι έννοιες «όμοια», «αντικριστά» και «διαφορετικά» και παρουσιάζονται με βίντεο αντίστοιχες μορφές ταυτόχρονης κίνησης. Στους μαθητές δίνεται, επίσης, η δυνατότητα να επινοήσουν και να εκτελέσουν σε ζευγάρια ταυτόχρονες κινήσεις, καθώς και να αναγνωρίσουν το είδος της ταυτόχρονης κίνησης που παρουσιάζεται σε αποσπάσματα βίντεο.

Άνοιξε τον Σύνδεσμο   http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10561

  1. Σωματικά σχήματα και κίνηση στα επίπεδα του χώρου

Διαδραστική παρουσίαση με σύντομα αποσπάσματα βίντεο, σχετικά με τα σωματικά σχήματα και την κίνηση στα διαφορετικά επίπεδα του χώρου. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τις έννοιες των ανοικτών και των κλειστών σωματικών σχημάτων, να διαπιστώσουν τον τρόπο μετάβασης από ένα ανοικτό σωματικό σχήμα σε ένα κλειστό και αντίστροφα, καθώς και να παρατηρήσουν τις κινήσεις στα διαφορετικά επίπεδα του χώρου στα οποία αυτές πραγματοποιούνται (κίνηση στο χαμηλό, το μεσαίο και το υψηλό επίπεδο του χώρου). Το μαθησιακό αντικείμενο προτρέπει, επίσης, τους μαθητές να σκεφτούν και να εκτελέσουν ανάλογες κινήσεις, στο πλαίσιο ανοιχτής δραστηριότητας.

Άνοιξε τον Σύνδεσμο   http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10553

  1. Χρονογραμμή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα

Ανοιχτή δραστηριότητα με χρονογραμμή, με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Ελλάδα τόσο κατά τη διάρκεια της αρχαιότητας όσο και στη σύγχρονη εποχή. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η πρόσκτηση βασικών γνώσεων γύρω από τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις δύο σύγχρονες Ολυμπιάδες που διεξήχθησαν στην Ελλάδα. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν ένα φανταστικό ταξίδι στον χρόνο με οδηγό ένα παιδί, τον Πέτρο, και να αναζητήσουν απαντήσεις σε δέκα ερωτήματα. Με τη βοήθεια της χρονογραμμής, παρουσιάζονται στοιχεία σχετικά με τους χώρους και τις συνθήκες τέλεσης, τα χαρακτηριστικά των αγώνων, καθώς και τα είδη των αθλημάτων και των αγωνισμάτων, σε τρεις σημαντικούς χρονολογικούς σταθμούς, την αρχαιότητα, το 1896 και το 2004.

Άνοιξε τον Σύνδεσμο  http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10736

  1. Ολυμπιακά αγωνίσματα στίβου

Εκπαιδευτικό παιχνίδι με θέμα τα σύγχρονα ολυμπιακά αγωνίσματα στίβου. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξάσκηση των μαθητών αφενός ως προς τη γενική κατηγοριοποίηση των ολυμπιακών αγωνισμάτων και τη διάκρισή τους σε αγωνίσματα δρόμων, αλμάτων και ρίψεων (1ο επίπεδο) και αφετέρου ως προς την περαιτέρω κατηγοριοποίηση των δρομικών αγωνισμάτων (2ο επίπεδο). Παράλληλα, το μαθησιακό αντικείμενο στοχεύει στην πρόσκτηση βασικών γνώσεων για τον τρόπο διεξαγωγής των σύγχρονων ολυμπιακών αγωνισμάτων στίβου. Σε κάθε επίπεδο οι μαθητές έχουν στη διάθεσή τους περιορισμένο αριθμό προσπαθειών. Στο πρώτο επίπεδο, μάλιστα, με κάθε σωστή ταξινόμηση δίνονται πρόσθετες πληροφορίες και σχετικό εποπτικό υλικό για κάθε αγώνισμα.

Άνοιξε τον Σύνδεσμοhttp://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10871

  1. Η πίτα της διατροφής

Δραστηριότητα αντιστοίχισης με θέμα τις ομάδες τροφίμων. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να δοκιμάσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους, κατατάσσοντας τα 34 τρόφιμα που τους δίνονται στις αντίστοιχες ομάδες. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει ταυτόχρονα στους μαθητές τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει κάθε ομάδα τροφίμων, καθώς και για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στον οργανισμό η ελλειμματική ή η υπερβολική πρόσληψή τους.

Άνοιξε τον Σύνδεσμο http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10750?locale=el

ΠΗΓΗ: 

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ 

 http://ebooks.edu.gr/new/allmaterial.php ( 29.03.2020)

Για τη Φυσική Αγωγή στην Α/θμια Εκπ/ση

http://photodentro.edu.gr/lor/simple-search?query=%CE%A6%CE%A5%CE%A3%CE%99%CE%9A%CE%97+%CE%91%CE%93%CE%A9%CE%93%CE%97+&submit=&newQuery=yes#q1=/q2=/q3=2,/q4=/q5=/sb=0/rd=DESC/rp=10/st=/rq=/rqc=/q6=/q7=/q8=/q11=/q9=/q10=/qcc=1,2,3,4/q15=/ageFrom=/ageTo=/q12=  (29.03.202Ο)

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2017/03/04/eyzin-_-anaptyxi-diatrofi-kai-somatiki/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση