Πρόγραμμα Εργαστήρια Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2022-2023

rubric

Στόχος  του Προγράμματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές  σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών.

Κατά την υλοποίηση της πιλοτικής δράσης καλλιεργούνται στους μαθητές/ριες οι παρακάτω κύκλοι δεξιοτήτων:

Α) Κύκλος των δεξιοτήτων μάθησης – Κριτική σκέψη

– Επικοινωνία
– Συνεργασία
– Δημιουργικότητα

Β) Κύκλος των δεξιοτήτων ζωής

– Αυτομέριμνα
– Κοινωνικές Δεξιότητες
– Πολιτειότητα
– Ενσυναίσθηση και ευαισθησία
– Προσαρμοστικότητα
– Ανθεκτικότητα
– Υπευθυνότητα
– Πρωτοβουλία
– Οργανωτική ικανότητα
– Προγραμματισμός
– Παραγωγικότητα

Γ) Κύκλος των δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της επιστήμης

– Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης – Πληροφορικός γραμματισμός
– Ψηφιακός γραμματισμός
– Τεχνολογικός γραμματισμός
– Γραμματισμός στα Μέσα

– Ευχέρεια στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
– Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες
– Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο
– Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες
– Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων
– Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας
– Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα – Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών

Δ) Κύκλος των δεξιοτήτων του νου

– Στρατηγική σκέψη
– Επίλυση προβλημάτων
– Μελέτη περιπτώσεων (case studies) – Κατασκευές
– Πλάγια σκέψη

Υπάρχουν 4 θεματικοί κύκλοι:

erg de5                                        

 

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τις θεματικές των ενοτήτων και τα σχέδια δράσης ανά τμήμα που έχουμε επιλέξει να αναπτύξουμε στο Νηπιαγωγείο μας το σχολικό έτος 2022-2023:

  • 1ος Θεματικός Κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ (ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια).

Τμήμα 1: Τίτλος Προγράμματος: «Μαθαίνω τον εαυτό μου, γνωρίζω την οικογένεια μου, ανακαλύπτω το σώμα μου»

Τμήμα 2: Τίτλος Προγράμματος: «Μαθαίνω τον εαυτό μου, γνωρίζω την οικογένεια μου, ανακαλύπτω το σώμα μου»

  • 2ος Θεματικός Κύκλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά).

Τμήμα1: Τίτλος προγράμματος: «Περιβάλλον, ζω καθαρά…»

Τμήμα 2: Τίτλος προγράμματος: «Περιβάλλον, ζω καθαρά…»

  • 3ος Θεματικός Κύκλος: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη (Ανθρώπινα Δικαιώματα).

Τμήμα 1: Τίτλος προγράμματος: «Τόσο ίδιοι, μα και τόσο διαφορετικοί»

Τμήμα 2: Τίτλος προγράμματος: «Τόσο ίδιοι, μα και τόσο διαφορετικοί»

  • 4ος Θεματικός Κύκλος: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία (STEM- Εκπαιδευτική Ρομποτική).

Τμήμα 1: Τίτλος προγράμματος: «Νερό… νεράκι»

Τμήμα 2: Τίτλος προγράμματος: «Νερό… νεράκι»

Η υλοποίηση τους θα πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Εβδομαδιαίου Ωρολόγιου Προγράμματος του Νηπιαγωγείου κατά την πρωινή λειτουργία και τις διδακτικές ώρες που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ», σε τρεις (3) διδακτικές ώρες δυο ημέρες την εβδομάδα για κάθε τμήμα.