Μαθητές από την Ξάνθη στέλνουν μελωδικό μήνυμα αγάπης στους δασκάλους
Δάσκαλοι και καθηγητές αναγκάστηκαν να ανταποκριθούν ταχύτατα και να προσαρμοστούν άμεσα στις νέες συνθήκες τηλεκπαίδευσης που επέβαλε ο κορονοϊός. Πρόκειται για δύσκολες περιστάσεις και οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων συνεχίζουν να δίνουν αγώνα μέχρι και σήμερα. Οι μαθητές του 10ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης και των Δημοτικών Διομήδειας και Ερασμίου αναγνώρισαν την τεράστια προσπάθεια που καταβάλλουν οι δάσκαλοί τους και θέλησαν να τους στείλουν ένα μελωδικό μήνυμα αγάπης.
Το τραγούδι ονομάζεται «το πιο μεγάλο ευχαριστώ» και απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων και βαθμίδων της χώρας «για τον αγώνα και την προσπάθεια που κάνουν κάτω απ’ αυτές τις πρωτόγνωρες για όλους συνθήκες, ώστε να μη χαθεί όσο γίνεται η επαφή των μαθητών με τους συμμαθητές τους, τους δασκάλους τους και τα μαθήματά τους», όπως εξήγησε η αναπληρώτρια δασκάλα μουσικής του 10ου Δημοτικού Ξάνθης, Ιωάννα Αμπατζίδου μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Το τραγούδι είχε διδαχθεί από κοντά λίγο καιρό πριν κλείσουν ξανά τα δημοτικά σχολεία και στη συνέχεια ο κάθε μαθητής ξεχωριστά εργάστηκε και έστειλε το δικό του βίντεο από το σπίτι. Οι στίχοι και η μουσική ανήκουν στην Ιωάννα Αμπατζίδου, η οποία επίσης έπαιξε πιάνο για να συνοδεύσει τους μαθητές της, οι οποίοι με τη σειρά τους τραγούδησαν και έπαιξαν μεταλλόφωνο.
Την ομάδα επίσης πλαισιώνουν κι άλλοι δάσκαλοι και εθελοντές που θέλησαν να στηρίξουν τα παιδιά σε αυτή την πράξη ευγνωμοσύνης: στο βιολοντσέλο η Αθηνά Αμπατζίδου, στο βιολί η Μαρία Μανάνα -και οι δύο δασκάλες μουσικής στην Πρωτοβάθμια Ξάνθης- στην κιθάρα και το μπάσο ο Κώστας Βόιτσος, ο οποίος ανέλαβε την επεξεργασία του ήχου και όλο το υλικό από τα βιντεάκια που έστειλαν οι μαθητές προκειμένου να γίνει το τελικό βίντεο, το οποίο έχει ανέβει ήδη στην πλατφόρμα YouTube.
Η κα Αμπατζίδου εμπνεύστηκε το τραγούδι από τους ίδιους τους μαθητές και εξηγεί: «Τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα το τραγούδι και το μάθημα της χορωδίας. Ωστόσο, τον τελευταίο χρόνο, λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης που ζούμε με την πανδημία, μας έχουν δοθεί οδηγίες να προσπαθήσουμε στο μάθημα της μουσικής να τραγουδάμε όσο το δυνατόν λιγότερο, με σκοπό την όσο γίνεται μικρότερη επαφή των μαθητών με οποιοδήποτε τρόπο, έτσι και την επαφή μέσω του τραγουδιού. Είναι κάτι που είχε στεναχωρήσει εξαρχής τα παιδιά γιατί αυτό οδήγησε και στην παύση του μαθήματος της χορωδίας, το οποίο και δίδασκα εθελοντικά πέραν του σχολικού μου ωραρίου για 3 χρόνια. Μέσα σ’ αυτές τις νέες συνθήκες όμως μάθαμε να προσαρμοζόμαστε και εμείς αλλά και να προσαρμόζουμε τα αντικείμενα που διδάσκουμε».
Δεν είναι η μόνη μελωδική κίνηση αγάπης που έχουν κάνει τα παιδιά του 10ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης. Πριν από μόλις δύο μήνες είχαν στείλει μελωδικές ευχές αγάπης στους ηλικιωμένους του γηροκομείου Ξάνθης για να τους στηρίξουν σε αυτές τις δύσκολες μέρες. Λαμβάνοντας μεγάλη ικανοποίηση και θετική ανατροφοδότηση από αυτή την πράξη, οι μαθητές ζήτησαν να συνεχίσουν σε ένα νέο τραγούδι- στόχο. Η κα Αμπατζίδου περιγράφει πώς προέκυψε η ιδέα: «Αυτό φυσικά με χαροποίησε και σκέφτηκα πως ίσως θα προκύψει κάτι αργότερα. Ωστόσο, στην ώρα του μαθήματος με τα μεγαλύτερα παιδιά, πολλές φορές γίνονται και συζητήσεις για το πώς βιώνουμε όλη αυτή τη νέα κατάσταση ο καθένας ξεχωριστά. Σε μια απ’ αυτές τις συζητήσεις, λοιπόν, τα παιδιά μίλησαν, εκδήλωσαν την εκτίμησή τους απέναντι στους δασκάλους τους, που προσπαθούν να είναι κοντά τους, έδειξαν κατανόηση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν προσπαθώντας να κάνουν το μάθημα όσο γίνεται καλύτερο και ευχάριστο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και κάπου εκεί, προς μεγάλη μου έκπληξη, ζήτησαν να τραγουδήσουν κάτι ως ένδειξη σεβασμού σε όλη αυτή την προσπάθεια».
Και συνεχίζει λέγοντας: «Το θέμα το συζήτησα αρκετά με τις μεγαλύτερες τάξεις, συγκινήθηκα από τις αντιδράσεις τους, άκουσα λόγια αγάπης κι ένιωσα ότι τα παιδιά, παρ’ όλη τη μικρή τους ηλικία, αντιλαμβάνονται και ξέρουν να εκτιμούν. Κάπως έτσι γεννήθηκε το νέο αυτό τραγούδι το οποίο είναι αφιερωμένο σε κάθε εκπαιδευτικό, από τους παιδικούς σταθμούς μέχρι τα λύκεια καθώς και στο εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικών σχολείων».
ΠΗΓΗ: https://enallaktikidrasi.com/2021/03/mathites-xanthi-stelnoun-melwdiko-minima-agapis-daskalous/