«Μαμά,δυσκολεύομαι να γράψω ανάμεσα στις γραμμές»

Δεξιότητες για τη δόμηση χώρου

Κάθε στιγμή, το παιδί βρίσκεται σε ένα χώρο όπου θα πρέπει να τοποθετήσει κάπου το σώμα του ( πχ κάθεται στην καρέκλα, στέκεται μπροστά στον πίνακα της σχολικής τάξης κτλ ), ή / και να τοποθετήσει κάπου ένα αντικείμενο ( πχ βάζει τους μαρκαδόρους στην κασετίνα, το μαξιλάρι πάνω στο κρεβάτι κτλ ).

Η δόμηση του χώρου είναι . λοιπόν, ο προσδιορισμός της θέσης :

  • Του παιδιού σε σχέση με τα αντικείμενα
  • Των αντικειμένων σε σχέση με το σώμα ( μπροστά – πίσω, δεξιά – αριστερά, πάνω – κάτω κτλ )
  • Των αντικειμένων μεταξύ τους (μπροστά – πίσω από, δεξιά – αριστερά από, πάνω – κάτω από ) .

Ένα παιδί το οποίο έχει δυσκολίες όσον αφορά την δόμηση του χώρου, τότε δεν μπορεί να ελέγξει σωστά το σώμα του και να κινείται άνετα στον χώρο , με συνέπεια:

  • Να δυσκολεύεται να συμμετέχει σε παιχνίδια συνομιλήκων  του ( πχ τυφλόμυγα, κουτσό, puzzle κτλ)
  • Να βρίσκει δύσκολα τα πράγματά του ( πχ σε εντολή «Γιώργο φέρε τα παπούτσια σου  που είναι κάτω από την καρέκλα » δεν μπορεί να την εκτελέσει)
  • Δυσκολεύεται να κάνει κλιμάκωση  πχ μεγεθών
  • Δεν προσανατολίζεται και χάνεται εύκολα.

Φτάνοντας,  έτσι , το παιδί στο κατώφλι των σχολικών υποχρεώσεων , η καλή δόμηση στο χώρο θα του δώσει σημαντικά εφόδια, εφ’ όσον σχετίζεται με :

–          την αναγνώριση των γραμμάτων κατά την διαδικασία της ανάγνωσης ( με αυτό τον τρόπο λοιπόν είναι σε θέση να ξεχωρίσει πχ το ¨φ¨ από το ¨θ¨, το ¨ε¨ από το ¨3¨ κτλ

–          την διαχείριση του γραφικού χώρου ( πχ να γράφει από αριστερά προς τα δεξιά, ανάμεσα στις γραμμές κτλ )

–          τον σωστό γραφικό σχεδιασμό ( πχ να κάνει το «υ» με το άνοιγμα προς τα πάνω )

Προτεινόμενες δραστηριότητες :

Παρακάτω θα δείτε κάποιες δραστηριότητες οι οποίες βοηθούν στο να βελτιωθεί η δεξιότητα της δόμησης χώρου σε ένα παιδί :

  1. βάζουμε διάφορα εμπόδια μέσα στο δωμάτιο και ζητάμε από το παιδί αν ακολουθήσει μία διαδρομή χωρίς να σκοντάψει πουθενά ( πχ να περάσει πάνω από την καρέκλα, δίπλα από την τηλεόραση, κάτω από το τραπέζι κτλ )
  2. μέσα / έξω :

–          μπαίνουμε μέσα στην ντουλάπα, μπανιέρα

–          κρύβουμε κάτι μέσα στα χέρια μας

–          ρίχνουμε ένα χαρτί μέσα στον κάδο

–          βάζουμε τα μολύβια μέσα – έξω  από μολυβοθήκη

–          τακτοποιούμε τα παιχνίδια μέσα στο ντουλάπι

–          βγάζουμε τα κυβάκια έξω από το κουτί

  1. ψηλά / χαμηλά : τραμπάλα / κούνια : διακρίνουμε την στιγμή που το παιδί είναι ψηλά / χαμηλά
  2. πάνω / κάτω :  ανεβαίνουμε πάνω στο τραπέζι , πάμε κάτω από την καρέκλα κτλ
  3. μπαίνουμε μπροστά / πίσω από την κουρτίνα / αυτοκίνητο κτλ
  4. δίπλα : βάζουμε την πετσέτα δίπλα στο νεροχύτη, καθόμαστε δίπλας το τζάκι κτλ
  5. κοντά / μακριά : ακουμπάμε κοντά στην πόρτα, βάζουμε το  χέρι μας κοντά στο καλοριφέρ
  6. γύρω : δένουμε ένα φουλάρι γύρω στον λαιμό μας, γυρίζουμε γύρω από μία καρέκλα
  7. ανάμεσα : βαδίζουμε ανάμεσα σε 2 γραμμές, περνούμε ανάμεσα στα πόδια
  8. απέναντι : στεκόμαστε απέναντι από την πόρτα, την ντουλάπα κτλ

ΠΗΓΗ: iator.gr

Σχετικά με ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Είμαι δάσκαλος στο 10( Δέκατο ) Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου. Υπηρετώ την εκπαίδευση για 33 έτη.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Επιστημονικά. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση