Θεο-Log-in στην Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα.

Θεολογία, Εκπαίδευση, Νέες Τεχνολογίες

Διαθεματικότητα Μέρος Β΄

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Παρασκευή, 17 Ιούλιος 2020 6:22 πμ |



Λήψη αρχείου

Διαθεματική και Διεπιστημονική προσέγγιση της διδασκαλίας

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Πέμπτη, 25 Ιούνιος 2020 4:29 μμ |



Λήψη αρχείου

Διεξαγωγή πολυθεματικής επιμόρφωσης στην Καλαμάτα

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Τετάρτη, 4 Μάρτιος 2020 7:22 πμ |

Με πρωτοβουλία των Συντονιστριών Εκπαιδευτικού Έργου της 5ης και 6ης εκπαιδευτικής Ενότητας του ΠΕΚΕΣ Πελοποννήσου, κ. Χρονοπούλου Νάσιας και κ. Σταυροπούλου Ελένης πραγματοποιείται πολυθεματική επιμορφωτική δράση στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας την Πέμπτη 5 Μαρτίου και από ώρες 08:30 έως 14:00. Στην επιμόρφωση συμμετέχουν εκπαιδευτικοί των Δημοτικών σχολείων ευθύνης των ΣΕΕ, οι οποίοι θα παρακολουθήσουν εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια σύμφωνα με το πρόγραμμα (βλ. παρακάτω).



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Σάββατο, 29 Φεβρουάριος 2020 10:28 πμ |

Παραδόθηκαν από την αρμόδια Επιτροπή που συστήθηκε για το σκοπό αυτό στο ΙΕΠ τα Νέα αναμορφωμένα Προγράμματα Σπουδών για το Μάθημα των Θρησκευτικών σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο). Η πολιτική Ηγεσία αναμένεται να εγκρίνει και να δημοσιεύσει σε ΦΕΚ τα Νέα ΠΣ Θρησκευτικών τα οποία ευθυνγραμμίζονται με τις αποφάσεις του ΣτΕ και του ΕΔΑΔ μετά τις σχετικές αλλαγές σε όλο το φάσμα των Νέων Π.Σ. Αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις καθώς και η προκήρυξη των αντίστοιχων διδακτκών εγχειριδίων – βιβλίων. Δημοσιεύουμε τα Νέα Π.Σ για ενημέρωση των συναδέλφων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι τα διδάσκουν. Οι αλλαγές προφανώς θα ισχύσουν από τη νέα σχολική χρονιά καθώς οι Θεολόγοι πρέπει να επιμορφωθούν καθώς και οι δάσκαλοι των Δημοτικών σχολείων. Οψόμεθα.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

6ο Μαθητικό Συνέδριο Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Τρίτη, 11 Φεβρουάριος 2020 7:42 πμ |



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Παρακαλώ επισκεφθείτε τον ιστότοπο του Μαθητικού Συνεδρίου παρακάτω

Αρχική



Λήψη αρχείου

Επιμορφωτική συνάντηση Θεολόγων στο Άργος

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Παρασκευή, 31 Ιανουάριος 2020 6:37 μμ |

Πραγματοποιήθηκε η επιμορφωτική συνάντηση των Θεολόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ01 του νομού Αργολίδος. Η καθολική συμμετοχή των Θεολόγων επέτρεψε την δημιουργική διεξαγωγή της επιμόρφωσης σε θέματα «Διαχείρισης Σχολικής Τάξης» και «Διδακτικής αξιοποίησης του Υλικού του Φωτόδεντρου». Η ανταπόκριση των συναδέλφων υπήρξε σπουδαία και διεξήχθη γόνιμος διάλογος για τα ζητήματα που μας απασχολούν κατά την επιτέλεση του εκπαιδευτικού έργου στις τάξεις. Ανανεώσαμε το ραντεβού μας για το επόμενο διάστημα με θεματικές που θα επιλεγούν μετά από κοινή ανίχνευση των επιμορφωτικών αναγκών της ομάδας. Ευχαριστούμε πολύ τις οικοδέσποινες του 1ου ΓΕΛ Άργους, τη Διευθύντρια κα. Παπαθανασίου Λένα και τη Θεολόγο του σχολείου κα. Πατούρα για τη φιλοξενία και τη βοήθεια σε όλα όσα χρειαστήκαμε. Μεγάλη τιμή και ευλογία για εμάς η συνάντηση με τον Σεβασμιώτατο Αργολίδος κ.κ Νεκτάριο. Η συνάντηση,

παρότι σύντομη λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων του Σεβασμιωτάτου, κατέδειξε το ενδιαφέρον των δύο πλευρών, Θεολόγων και Εκκλησίας, για ενεργό συνεργασία σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Τον ευχαριστούμε πολύ για την πατρική του ευλογία στη συνάντηση μας.

Επιμορφωτική συνάντηση Θεολόγων στην Πάτρα

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Τετάρτη, 22 Ιανουάριος 2020 7:42 μμ |

Πραγματοποιήθηκε στις 22/1/2020 στους χώρους του 6ου ΓΕΛ Πατρών η επιμορφωτική τρίωρη συνάντηση των Θεολόγων εκπαιδευτικών οι οποίοι διδάσκουν στις σχολικές μονάδες της πόλεως των Πατρών. Η συμμετοχή των θεολόγων ήταν καθολική και η συνάντηση διεξήχθη σε άψογο συναδελφικό και παιδαγωγικό κλίμα. Οι θεματικές ενότητες αφορούσαν:
1. Την αποτελεσματική διαχείριση της σχολικής τάξης και
2. την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Αντωνάκο Νικόλαο, Διευθυντή του 6ου ΓΕΛ Πατρών, για την ολόθερμη φιλοξενία, την υποδοχή και τα κεράσματα προς τους εκπαιδευτικούς ΠΕ01. Παράλληλα ευχαριστούμε τον κ. Αργυρόπουλο Νικόλαο, Φιλόλογο, επιμορφωτή Β’ Επιπέδου ΤΠΕ, για τις εισηγήσεις και το υλικό που μας διέθεσε από το Φωτόδεντρο, καθώς αποτελεί αποκλειστικά δική του κοπιώδη εργασία πολλών ετών, η οποία βρίσκεται αναρτημένη στο αποθετήριο του Φωτόδεντρου. Ανανεώνουμε το ραντεβού για το εγγύς μέλλον προκειμένου, σε συνεργασία, να συνδράμουμε κατά το δυνατόν στην βελτιστοποίηση της ποιότητας του παρεχόμενου διδακτικού έργου από τους Θεολόγους μας μέσα στις τάξεις.

Επιμορφωτική Ημερίδα Θεολόγων Μεσσηνίας στα Φιλιατρά

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Παρασκευή, 17 Ιανουάριος 2020 4:51 μμ |

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020, η επιμορφωτική ημερίδα των Θεολόγων εκπαιδευτικών οι οποίοι διδάσκουν στις σχολικές μονάδες της περιοχής Κυπαρισσίας, Φιλιατρών, Πύλου, Θουρίας, Δωρίου και πλησίον. Η επιμόρφωση έλαβε χώρα στο 1ο Γυμνάσιο Φιλιατρών με τη συμμετοχή της κας Βασιλικής Αλεξοπούλου, Δρ. Φιλοσοφίας, Επιμορφώτριας Β’ Επιπέδου ΤΠΕ. Η συμμετοχή των Θεολόγων ήταν καθολική και τους ευχαριστούμε θερμά για την ανταλλαγή απόψεων και την εποικοδομητική συζήτηση σχετικά με τα θέματα της ημερίδας. Ευχαριστούμε παράλληλα την διεύθυνση του σχολείου για τη φιλοξενία.
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το επόμενο διάστημα με εργαστήριο χρήσης των ΤΠΕ στη διδασκαλία του ΜτΘ.

Επιμορφωτική Ημερίδα Θεολόγων Μεσσηνίας β’ περιοχής

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Παρασκευή, 10 Ιανουάριος 2020 10:38 πμ |

Διαβιβαστικό επιμορφωτική συνάντησης Θεολόγων Μεσσηνίας Β΄_signed

Σ.τ.Ε.: «Αντισυνταγματικά τα νέα προγράμματα σπουδών στα Θρησκευτικά» – Yπ. Παιδείας: «Θα επανεξετάσουμε το κανονιστικό πλαίσιο»

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Τετάρτη, 2 Οκτώβριος 2019 7:05 πμ |

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) τις αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Γαβρόγλου με τις οποίες καθορίσθηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Ειδικότερα,
σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣτΕ (Παρασκευή, 20/09/2019) , με τις υπ΄ αριθμ. 1749 – 1752/2019 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (προεδρεύων ο αντιπρόεδρος Αθανάσιος Ράντος και εισηγήτρια η Σύμβουλος Επικρατείας Παρασκευή Μπραΐμη) ακυρώθηκαν οι 101470/Δ2/16.6.2017 και 99058/Δ2/13.6.2017 αποφάσεις του υπουργού Παιδείας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣτΕ, ακυρώθηκαν οι 101470/Δ2/16.6.2017 και 99058/Δ2/13.6.2017 αποφάσεις του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με τις οποίες καθορίστηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών αφενός του δημοτικού και του γυμνασίου και αφετέρου του λυκείου.
Ειδικότερα, σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, η Ολομέλεια του Δικαστηρίου έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές.
Εξάλλου, σύμφωνα με το ΣτΕ, οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης. Η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος «ελεύθερης ώρας». Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, τα επίδικα προγράμματα σπουδών, όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του δημοτικού και του γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή.
Αντιθέτως, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων μαθημάτων (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (λύκειο).
Τελικά, κρίθηκε ότι τα επίδικα προγράμματα σπουδών έρχονται σε αντίθεση με τα άρθρα 16 παρ.2 και 13 παρ.1 του Συντάγματος, με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και με την Αρχή της Ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρα 14 και 9 της ΕΣΔΑ).
Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματική την αναγραφή του θρησκεύματος σε απολυτήρια και αποδεικτικά σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, ακολουθώντας την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ακύρωσε τις αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Γαβρόγλου του περασμένου έτους για την αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο, τα αποδεικτικά σπουδών και τα πιστοποιητικά σπουδών του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου (Δημοσίων και ιδιωτικών) κατά το μέρος που με αυτές προβλέφθηκε η αναγραφή του θρησκεύματος των μαθητών στο απολυτήριο, τα αποδεικτικά σπουδών και τα πιστοποιητικά σπουδών του Γυμνασίου αφ’ ενός και του Γενικού Λυκείου αφ’ ετέρου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣτΕ, οι υπουργικές αποφάσεις ακυρώθηκαν, καθώς κρίθηκε ότι η υποχρεωτική ή προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος στα έγγραφα αυτά συνιστά παραβίαση του άρθρου 13 του Συντάγματος, του άρθρου 9 της ΕΣΔΑ, καθώς και διατάξεων της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (του ν. 2472/1997 και του Γενικού Κανονισμού 2016/679).
Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ (πρόεδρος η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου και εισηγήτρια η Μαρλένα Τριπολιτσιώτη) με τις υπ΄ αριθμ. 1759-1760/2019 αποφάσεις της ακύρωσε τις 92091/Δ2/5.6.2018 και 92094/Δ2/5.6.2018 αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωσή της, έκρινε τα εξής:
«α) Με το άρθρο 13 του Συντάγματος κατοχυρώνεται το ατομικό δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας, το οποίο υπόκειται μόνο στους προβλεπόμενους από το ίδιο το Σύνταγμα περιορισμούς και περιλαμβάνει την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης αφ’ ενός και την ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων αφ’ ετέρου, καθιερώνεται δε και η θρησκευτική ισότητα.
Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και το δικαίωμα του ατόμου να μην αποκαλύπτει, είτε αμέσως είτε εμμέσως, το θρήσκευμα ή τις θρησκευτικές εν γένει πεποιθήσεις του, ενώ καμία κρατική Αρχή ή κρατικό όργανο δεν επιτρέπεται να αναζητούν το θρησκευτικό φρόνημα του ατόμου, πολύ δε περισσότερο να επιβάλλουν την εξωτερίκευση των εν λόγω πεποιθήσεων.
Συνεπώς, η αναγραφή του θρησκεύματος σε δημόσια έγγραφα, όπως εν προκειμένω το απολυτήριο, τα αποδεικτικά σπουδών και τα πιστοποιητικά σπουδών του γυμνασίου και του γενικού λυκείου (ή οι αστυνομικές ταυτότητες, όπως είχε, αντίστοιχα, κριθεί με τις αποφάσεις 2280-2286/2001 της Ολομέλειας του ΣτΕ), η οποία επιβάλλεται κατ’ αρχήν ως υποχρεωτική με τις προσβαλλόμενες αποφάσεις, συνιστά παραβίαση του άρθρου 13 του Συντάγματος.
β) Περαιτέρω, η αναγραφή του θρησκεύματος στα ως άνω έγγραφα συνιστά παραβίαση του άρθρου 13 του Συντάγματος, ακόμη και αν γίνεται με τη συγκατάθεση ή την πρωτοβουλία του μαθητή ή των γονέων του ή με την πρόβλεψη του σχετικού πεδίου στον τύπο του τίτλου, το οποίο μπορεί να παραμείνει κενό.
Και τούτο, διότι η θρησκευτική ελευθερία περιλαμβάνει μεν το δικαίωμα του καθενός να εκδηλώνει ανεμπόδιστα το θρήσκευμα ή τις θρησκευτικές εν γένει πεποιθήσεις του, αλλά δεν περιλαμβάνει το δικαίωμα των ατόμων να εκδηλώνουν τις πεποιθήσεις αυτές με την αναγραφή τους, όταν το επιθυμούν, και σε δημόσια έγγραφα, όπως οι προαναφερόμενοι τίτλοι σπουδών, οι οποίοι συνιστούν αποδεικτικά της φοίτησης, της επίδοσης και της ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης των μαθητών (και μάλιστα επιδεικνύονται σε κάθε αρχή και υπηρεσία και σε οποιονδήποτε ιδιώτη για την πιστοποίηση των σπουδών και των γνώσεων του κατόχου τους σε όλη τη διάρκεια του μετέπειτα βίου του) και όχι αποδεικτικά μη συναφών πληροφοριών, όπως είναι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις.
Η αντίθετη ερμηνεία θα είχε ως συνέπεια την προσβολή της θρησκευτικής ελευθερίας εκείνων των Ελλήνων που δεν θα επιθυμούσαν να εκδηλώσουν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις με αυτόν τον τρόπο, αλλά θα αναγκάζονταν να τις αποκαλύψουν εμμέσως και οιονεί δημόσια, ενώ επιπλέον θα διαφοροποιούνταν παρά τη θέλησή τους από όσους ομολογούν τις εν λόγω πεποιθήσεις, αναιρώντας παράλληλα και τη θρησκευτική ουδετερότητα του Κράτους, όσον αφορά την άσκηση του παραπάνω δικαιώματος.
Πέραν τούτων, η αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο και τους τίτλους σπουδών παρέχει και έδαφος ενδεχόμενων διακρίσεων, δυσμενών ή ευμενών, και ενέχει, συνεπώς, τον κίνδυνο προσβολής της θρησκευτικής ισότητας.
Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους τίτλους σπουδών των ιδιωτικών σχολείων, οι οποίοι είναι ισότιμοι και έχουν ίδιο περιεχόμενο με τους αντίστοιχους τίτλους των δημόσιων σχολείων.
γ) Η αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο και στους λοιπούς τίτλους και πιστοποιητικά, υποχρεωτική ή προαιρετική, παραβιάζει και τις διατάξεις του άρθρου 9 της ΕΣΔΑ, διότι δεν προκύπτει η ύπαρξη οποιουδήποτε λόγου που να καθιστά αναγκαία την αναγραφή του θρησκεύματος στα ως άνω έγγραφα, τα οποία, ενόψει και των ποικίλλων χρήσεών τους, δεν προορίζονται για την άσκηση του δικαιώματος εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων καθενός. Εξάλλου, η τυχόν αναγραφή του θρησκεύματος στα έγγραφα αυτά ενέχει τον κίνδυνο διακριτικής μεταχείρισης των κατόχων τους στις σχέσεις τους με τη διοίκηση ή και στις επαγγελματικές τους σχέσεις, ενώ ακόμη και η προαιρετική αναγραφή ενέχει τον κίνδυνο θετικών ή αρνητικών διακρίσεων μεταξύ των προσώπων που θα επιλέξουν να εκδηλώσουν το θρήσκευμά τους και εκείνων που θα αφήσουν κενό ή θα θέσουν μία παύλα στο σχετικό πεδίο.
δ) Τέλος, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις του ν. 2472/1997 και ήδη του Κανονισμού 2016/679, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις αποτελούν δεδομένο προσωπικού χαρακτήρα, και μάλιστα ευαίσθητο. Τα δεδομένα αυτά, όπως εν προκειμένω οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, για να τύχουν νόμιμης επεξεργασίας, πρέπει να συλλέγονται κατά τρόπο θεμιτό και νόμιμο για καθορισμένους σαφείς και νόμιμους σκοπούς και να υφίστανται θεμιτή και νόμιμη επεξεργασία εν όψει των σκοπών αυτών, καθώς και να είναι συναφή, πρόσφορα και όχι περισσότερα από όσα κάθε φορά απαιτείται ενόψει των σκοπών της επεξεργασίας. Η καταχώριση του θρησκεύματος των μαθητών στο απολυτήριο, τα αποδεικτικά σπουδών και τα πιστοποιητικά σπουδών του γυμνασίου και του γενικού λυκείου, ανεξαρτήτως αν είναι υποχρεωτική ή προαιρετική, συνιστά μορφή επεξεργασίας δεδομένου προσωπικού χαρακτήρα που πρέπει να πληροί τις πιο πάνω προϋποθέσεις.
Όμως, εφόσον η αναγραφή αυτή παραβιάζει, κατά τα ανωτέρω, το άρθρο 13 παρ. 1 του Συντάγματος και τα άρθρα 9 και 14 της ΕΣΔΑ, οι προσβαλλόμενες αποφάσεις, με τις οποίες προβλέπεται επεξεργασία ευαίσθητου προσωπικού δεδομένου χωρίς να υπάρχει νόμιμος σκοπός, έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις των άρθρων 2 περ. β, 4 παρ. 1 περ.α και β του ν. 2472/1997 και 5 παρ. 1 περ. α και β και 9 παρ. 1 του Κανονισμού 2016/679».
Παν. Τσιμπούκης, για το AΠΕ
ΤO YΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

«Θα επανεξετάσουμε το κανονιστικό πλαίσιο»
Σε μελέτη των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας και σε επανεξέταση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου, που αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών, θα προβεί το υπουργείο Παιδείας.

Αυτό ανέφερε το υπουργείο, μετά την ανακοίνωση των αποφάσεων, σήμερα, του ΣτΕ, η Ολομέλεια του οποίου έκρινε αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου τις αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας, Κωνσταντίνου Γαβρόγλου, με τις οποίες καθορίσθηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών στο δημοτικού, το γυμνάσιο και το λύκειο.
Από πλευράς υπουργείου, επισημαίνεται ότι για τις όποιες ενέργειες γίνουν για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών, γνώμονας θα είναι η διασφάλιση της συμβατότητας των σχετικών ρυθμίσεων με τις συνταγματικές επιταγές.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του υπουργείου έχει ως εξής:
«Το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων θα μελετήσει τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας προκειμένου ακολούθως να επανεξετάσει εξ’ αρχής το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών και για την τροποποίηση της δήλωσης απαλλαγής από αυτό. Γνώμονάς μας, να διασφαλιστεί η συμβατότητα των σχετικών ρυθμίσεων με τις συνταγματικές επιταγές».
* Tηλεγράφημα ΑΠΕ

Επόμενη Σελίδα: »