Δημοσιεύθηκε στην # Μένουμε Σπίτι

# Συναισθήματα. Παρασκευή 22/5.

joan Miro – Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών

1η Δραστηριότητα (κα Μαίρη Τουφεγγοπούλου) : Οι μάσκες των συναισθημάτων

 Τα συναισθήματα μπορεί να είναι θετικά ή αρνητικά. Όλα όμως μας είναι απαραίτητα και πρέπει να τα εκφράζουμε με διάφορους τρόπους. Το συναίσθημα επομένως μπορεί να εκφραστεί με λέξεις, κινήσεις του σώματος, ένα βλέμμα ή εκφράσεις του προσώπου.

Τις τελευταίες μέρες, σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει, στο δρόμο ή στην τηλεόραση, ότι πολλοί άνθρωποι φορούν μάσκα στο πρόσωπό τους, αφήνοντας ακάλυπτα μόνο τα μάτια τους. Το γεγονός αυτό εμποδίζει τους ανθρώπους να εκφράσουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους.

Η ιδέα λοιπόν είναι να φτιάξουμε μάσκες συναισθημάτων. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις  χάρτινα πιάτα ή  απλά χαρτόνια, να τα κόψεις σε ημικύκλιο σχήμα και έπειτα να ζωγραφίσεις όπως μπορείς, όποια από τα συναισθήματα θέλεις, λύπη, χαρά, θυμό, φόβο… Στο πλάι κόλλησε ένα καλαμάκι για να κρατάς την μάσκα.

Εναλλακτικά, αν περισσεύει κάποια ιατρική μάσκα στο σπίτι, μπορείς να ζωγραφίσεις κι εκεί.  Γιατί τίποτα δεν πρέπει να εμποδίζει την έκφραση του συναισθήματος!!!

 

2η Δραστηριότητα (κα Ευαγγελία Σαριγιάννη) : Διώχνω το θυμό μου μακριά

Πολλές φορές διάφορα περιστατικά μας κάνουν να θυμώνουμε. Τότε τι κάνουμε; Εκφράζουμε τον θυμό μας ή τον πνίγουμε μέσα μας; Τα συναισθήματά μας όπως έχουμε πει και στο σχολείο μας, πρέπει να τα εκφράζουμε αλλά και να τα διαχειριζόμαστε.

Για να θυμηθούμε λοιπόν τα βήματα ελέγχου του θυμού μας:

  1. ΣΤΑΜΑΤΩ  – Μετράω μέχρι το δέκα. Παίρνω βαθιές ανάσες μέχρι να ηρεμήσω.
  1. ΛΕΩ –  Λέω τι δε μου αρέσει και μου προκαλεί θυμό.
  1. ΕΞΗΓΩ  –  Εξηγώ πως θα ήθελα να έχει γίνει η κατάσταση που με ενόχλησε για να μη θυμώσω.

Επικοινωνώ δηλαδή ουσιαστικά με τη μαμά ή τον μπαμπά, τα αδέρφια μας,  τους φίλους μας, όταν κάτι με θυμώνει και προσπαθούμε να το λύσουμε.

Τα τρία αυτά βήματα τα έχω στο μυαλουδάκι μου και δεν τα ξεχνάω ποτέ. Αφού μάθαμε και θυμηθήκαμε πως να ελέγχουμε το θυμό μας θα κάνουμε μια ωραία εργασία.

Ζωγράφισε κάτι που σε έκανε να θυμώσεις πολύ τις τελευταίες μέρες. Πώς είναι το πρόσωπό σου όταν είναι θυμωμένο; Στη συνέχεια για να αισθανθείς καλύτερα, σε ένα άλλο χαρτί ζωγράφισε τρία μεγάλα μπαλόνια και σε κάθε ένα , γράψε ένα από τα βήματα ελέγχου του θυμού.

1. ΣΤΑΜΑΤΩ

2. ΛΕΩ

3. ΕΞΗΓΩ

ΘΥΜΑΜΑΙ: Κάθε φορά λοιπόν από εδώ και πέρα που θα θυμώνω θα βλέπω τα μπαλόνια μου και θα φέρομαι ανάλογα.      

 

3η Δραστηριότητα (κα Ανθή Καλιακούδα) : Το βαζάκι της χαράς

Ψάξε στα ντουλάπια της μαμάς σου για ένα παλιό άδειο βαζάκι με καπάκι. Με τη βοήθεια κάποιου ενήλικα γράψε ή ζωγράφισε σε μικρά χαρτάκια όλες αυτές τις καταστάσεις που σε κάνουν χαρούμενο – η.

Έτοιμο το βαζάκι της χαράς!!!

Κάθε φορά που νιώθεις λύπη ή στεναχώρια μπορείς να βγάζεις ένα χαρτάκι από το βαζάκι σου. Μπορείς να μοιραστείς το βαζάκι σου με τους συμμαθητές σου με μία φωτογραφία!

 

4η Δραστηριότητα (κα Μαρίζα Μανωλάκη) : Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου ποιο είναι το συναίσθημα;

Παρατήρησε τις εκφράσεις των ανθρώπων στις παρακάτω εικόνες και προσπάθησε να καταλάβεις ποιο είναι το συναίσθημα σε κάθε περίπτωση και γιατί θα μπορούσε να νιώθει κάποιος έτσι.

Έπειτα στάσου μπροστά σε έναν καθρέφτη και προσπάθησε να μιμηθείς με το πρόσωπό σου διάφορα συναισθήματα.

Τώρα ήρθε η ώρα να σχεδιάσεις όπως μπορείς τον δικό σου καθρέφτη και να ζωγραφίσεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτόν διαλέγοντας ένα συναίσθημα που θέλεις να μας δείξεις. Αντί για τον εαυτό σου, μπορείς στον καθρέφτη να γράψεις μία λέξη, να ζωγραφίσεις μία ανάμνηση, μία ιδέα, μία σκέψη που σου προκαλεί οποιοδήποτε συναίσθημα.

Μην ξεχάσεις να μας παρουσιάσεις το έργο σου με φωτογραφία ώστε να μαντέψουμε κι εμείς ποιο συναίσθημα διάλεξες.

 

CC BY-NC-SA 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.