Δημοσιευμένο στην κατηγορία Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον

Eλιά…Ευλογημένο Δέντρο…

«Πατρίδα τα λιοτρίβια σου»

Πατρίδα τα λιοτρίβια σου

δουλεύουν νύχτα μέρα.

Με του λαδιού τη μυρωδιά

γεμίζουν τον αέρα.

Κι είν’ οι ελιές, Πατρίδα μου

ακούραστες γριούλες.

Με τον καρπό τους τρέφουνε

παιδάκια και μανούλες.

Κι είν’ οι ελιές Πατρίδα μου

δέντρα ευλογημένα,

που στέκονται στον άνεμο

με τα κλαδιά απλωμένα.

                                      Ιωάννης Πολέμης

Αινίγματα
Παροιμίες
Θεατρικό παιχνίδι
Λαϊκές εκφράσεις
Λιομάζωμα
Συμμετοχή των παιδιών στο λιομάζωμα
Εκπαιδευτική Ρομποτική
Εικαστικές δημιουργίες
Χρήση Η/Υ, Διαδραστικού πίνακα
Διαδραστική θεατρική παράσταση
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Κοινωνικοσυναισθηματική Συμπεριφορά

Το Αστέρι της Εβδομάδας…

Η συναισθηματική υγεία του παιδιού αναγνωρίζεται ως καθοριστικός παράγοντας για τον ρόλο που παίζει στη μάθηση. Τα παιδιά όταν νιώθουν συναισθηματική ισορροπία, μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα στην μαθητική τους πορεία, να καλλιεργήσουν υψηλές προσδοκίες και να προετοιμαστούν σωστά για μία θετική ενήλικη ζωή.

«Το Αστέρι της Εβδομάδας», είναι μια δραστηριότητα στρατηγικής που διαρκεί καθ’ όλη τη σχολική χρονιά. Βασικός σκοπός είναι η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης. Το κάθε παιδί γίνεται ο πρωταγωνιστής της εβδομάδας μέσα από την διαδικασία της κλήρωσης, διαδικασία που τα παιδιά θεωρούν και αναγνωρίζουν ως τον πιο δίκαιο τρόπο επιλογής.

Σε όλη την διάρκεια της εβδομάδας το παιδί-αστέρι, έχει την δυνατότητα να παρουσιάσει, με δική του ευθύνη, τον εαυτό του στους συμμαθητές του. Οι  πληροφορίες που δίνονται συντελούν στο δέσιμο της ομάδας και στην αποδοχή του παιδιού από το υπόλοιπο σύνολο καθώς διαπιστώνονται κοινά ενδιαφέροντα και στοιχεία του χαρακτήρα, κοινές προτιμήσεις ακόμη και αδυναμίες. 

«Το Αστέρι της Εβδομάδας», για τα παιδιά αποτελεί μια πρόκληση που αρχικά συμβάλλει στην γνώση του εαυτού τους και σταδιακά οδηγεί στην κατάκτηση της κοινωνικής επίγνωσης, σημαντική δεξιότητα για τις κοινωνικές και διαπροσωπικές τους σχέσεις. 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον

Aγαπημένο μου φθινόπωρο…

Η κάθε εποχή του χρόνου αποτελεί θέμα που προσεγγίζεται στο νηπιαγωγείο διαθεματικά και βιωματικά.Οι μαθητές στηριζόμενοι στις προϋπάρχουσες γνώσεις τους είναι σε θέση να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε εποχής τα οποία σχετίζονται με τη φύση, τις καιρικές συνθήκες, τις ασχολίες των ανθρώπων (δραστηριότητες-αθλήματα), τα ήθη-έθιμα, τις θρησκευτικές και εθνικές εορτές και πολλά άλλα.  

Συγκεκριμένα στην τάξη μας πραγματοποιήθηκαν επιστημονικά πειράματα, παιχνίδια ελεύθερης έκφρασης και αυτοσχεδιασμού, γλωσσικές και μαθηματικές ασκήσεις, επεξεργασία μύθων, ποιημάτων και τραγουδιών, ομαδικές και ατομικές κατασκευές, φύλλα εργασίας. Τα παιδιά δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά, διερευνώντας πληροφορίες, παρουσιάζοντας συμπεράσματα και αξιολογώντας το έργο τους.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γλώσσα, Φιλαναγνωσία

Bιβλίο…ο καλύτερός μου φίλος…

Στο νηπιαγωγείο μας οι μαθητές έρχονται καθημερινά σε επαφή με τα παραμύθια και τα βιβλία με διάφορους τρόπους. Μέσα από την γωνιά της βιβλιοθήκης, την διαδραστική ανάγνωση παραμυθιών από τις εκπαιδευτικούς, με διάφορες γλωσσικές, αφηγηματικές και αναγνωστικές δραστηριότητες και με την διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Σκοπός όλων αυτών των δράσεων είναι ο σεβασμός για το βιβλίο και η κατανόηση της χρησιμότητάς του, η ενδυνάμωση της φιλαναγνωστικής και γλωσσικής συμπεριφοράς, η διεύρυνση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης…

Σημαντικός και ο ρόλος των γονέων στην διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς βοηθούν, συμβάλλουν και ενισχύουν το έργο των εκπαιδευτικών.

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Παγκόσμιες Ημέρες, Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον

«Φασούλι, το φασούλι, γεμίζει το σακούλι»

31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης.

Στο σχολείο μας μαθαίνουμε μέσα από τη συζήτηση, τον προβληματισμό, το διαδραστικό παιχνίδι και τελικά διαπιστώνουμε πως η αποταμίευση είναι συνείδηση, τρόπος ζωής και όχι πολυτέλεια.

Το πιο σημαντικό μήνυμα είναι πως η αποταμίευση αποτελεί μια ευκαιρία για τα παιδιά να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό. Να μάθουν να είναι συνεπείς και να σκέφτονται αισιόδοξα για το μέλλον.

Μπορούμε να αποταμιεύσουμε μόνο τα χρήματα; Η πιο ωραία ιδέα έρχεται από τα παιδιά…Να αλλάξουμε τη γνωστή παροιμία και μέσα στο σακούλι μας να φυλάξουμε πολύτιμες αξίες όπως…την Αγάπη, την Φιλία, την Διασκέδαση…

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Εθνικές εορτές

Εθνική Επέτειος για την 28η Οκτωβρίου 1940…

Στο πρόγραµµα των δραστηριοτήτων και στη ζωή του νηπιαγωγείου, οι Εθνικές Γιορτές κατέχουν σηµαντική θέση διότι αποτελούν  ένα πολλαπλό συνδυασµό  από σπουδαίες µορφωτικές αξίες και γνώσεις για τα παιδιά.  

Στο σχολείο μας προσεγγίζουμε την Εθνική Επέτειο για την 28η Οκτωβρίου 1940 μέσα από την ποίηση, την λογοτεχνία, την μουσική, τον χορό, το θέατρο, την εικαστική τέχνη. 

Πέρα από την ιστορική και χρονική καταγραφή των γεγονότων αναλύουμε και έννοιες όπως πατρίδα, σημαία, ειρήνη, πόλεμος, φτώχεια, δημοκρατία, ελευθερία. Βιωµατικά οι μαθητές αρχίζουν να τοποθετούν τον εαυτό τους µέσα στον χρόνο και έτσι γίνονται αργότερα οι συνειδητοί συνεχιστές της κληρονοµιάς που τους παραδόθηκε. Τα παιδιά προβληματίζονται, ευαισθητοποιούνται, αφυπνίζονται. Γενικότερος σκοπός είναι να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες µε αγάπη και σεβασμό προς την πατρίδα τους..

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον

Ενημέρωση για τον σεισμό….

Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας από την ΕΔΟΚ (Εθελοντική Διασωστική Ομάδα Κρίσεων) Αγίας Βαρβάρας συζήτηση με τα παιδιά και ενημέρωση, σχετικά με τον σεισμό και τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν σε περίπτωση σεισμικής δραστηριότητας εντός του σχολικού ωραρίου. Η αρχηγός της ομάδας κα Βάσω Φίλη και η συνεργάτιδά της κα Μεγαράκου Γιούλα προσέγγισαν το θέμα του σεισμού με απόλυτη ευαισθησία και προσοχή και έδωσαν στα παιδιά κατανοητές για το ηλικιακό τους επίπεδο πληροφορίες. Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον, περιέργεια και προσοχή σε όλα όσα ειπώθηκαν, ενώ το σημαντικό συμπέρασμα που προέκυψε ήταν πως η ψυχραιμία, η πρόληψη και η ενημέρωση όλων μας μόνο καλό μπορεί να προσφέρει.

Παρακάτω παραθέτουμε και σας προτείνουμε σχετικό βίντεο από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Μαθηματικά

Τα σχήματα…

Κύριος στόχος της προσέγγισης των μαθηματικών στο νηπιαγωγείο είναι τα παιδιά να αρχίσουν να σκέφτονται με μαθηματικό τρόπο δηλαδή να μάθουν να επιλύουν προβλήματα και καταστάσεις, να εξερευνούν, να χειρίζονται, να οργανώνουν, να κατηγοριοποιούν, να συσχετίζουν, να ταξινομούν, να ερμηνεύουν δηλαδή τον κόσμο που μας περιβάλλει. Πιο συγκεκριμένα, η επαφή με τα σχήματα βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν την ικανότητα να αναπαριστούν φυσικά αντικείμενα και καταστάσεις με πιο αφηρημένες φόρμες. Στόχος των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη ήταν να μπορέσουν  να αναγνωρίσουν τα σχήματα και τις σχετικές τους θέσεις στο χώρο και να αντιληφθούν τις ιδιότητές τους. 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Μαθηματικά

Τα χρώματα…

Μαθαίνουμε τα χρώματα και διαπιστώνουμε πόσο σημαντικά είναι γιατί ομορφαίνουν τα πάντα γύρω μας και επιδρούν θετικά στον ψυχικό μας κόσμο. Θεατρικό  παιχνίδι, πειράματα, κατασκευές, φύλλα εργασίας, γλώσσα και μαθηματικά…Ποιο χρώμα μας αρέσει περισσότερο; Βλέπουμε ομοιότητες και διαφορές στην επιλογή μας σε σχέση με τα άλλα παιδιά. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι…Σεβόμαστε τις διαφορετικές επιθυμίες και τις αποδεχόμαστε…