Δημοσιευμένο στην κατηγορία Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον

Aγαπημένο μου φθινόπωρο…

Η κάθε εποχή του χρόνου αποτελεί θέμα που προσεγγίζεται στο νηπιαγωγείο διαθεματικά και βιωματικά.Οι μαθητές στηριζόμενοι στις προϋπάρχουσες γνώσεις τους είναι σε θέση να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε εποχής τα οποία σχετίζονται με τη φύση, τις καιρικές συνθήκες, τις ασχολίες των ανθρώπων (δραστηριότητες-αθλήματα), τα ήθη-έθιμα, τις θρησκευτικές και εθνικές εορτές και πολλά άλλα.  

Συγκεκριμένα στην τάξη μας πραγματοποιήθηκαν επιστημονικά πειράματα, παιχνίδια ελεύθερης έκφρασης και αυτοσχεδιασμού, γλωσσικές και μαθηματικές ασκήσεις, επεξεργασία μύθων, ποιημάτων και τραγουδιών, ομαδικές και ατομικές κατασκευές, φύλλα εργασίας. Τα παιδιά δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά, διερευνώντας πληροφορίες, παρουσιάζοντας συμπεράσματα και αξιολογώντας το έργο τους.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γλώσσα, Φιλαναγνωσία

Bιβλίο…ο καλύτερός μου φίλος…

Στο νηπιαγωγείο μας οι μαθητές έρχονται καθημερινά σε επαφή με τα παραμύθια και τα βιβλία με διάφορους τρόπους. Μέσα από την γωνιά της βιβλιοθήκης, την διαδραστική ανάγνωση παραμυθιών από τις εκπαιδευτικούς, με διάφορες γλωσσικές, αφηγηματικές και αναγνωστικές δραστηριότητες και με την διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Σκοπός όλων αυτών των δράσεων είναι ο σεβασμός για το βιβλίο και η κατανόηση της χρησιμότητάς του, η ενδυνάμωση της φιλαναγνωστικής και γλωσσικής συμπεριφοράς, η διεύρυνση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης…

Σημαντικός και ο ρόλος των γονέων στην διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς βοηθούν, συμβάλλουν και ενισχύουν το έργο των εκπαιδευτικών.

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Παγκόσμιες Ημέρες, Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον

«Φασούλι, το φασούλι, γεμίζει το σακούλι»

31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης.

Στο σχολείο μας μαθαίνουμε μέσα από τη συζήτηση, τον προβληματισμό, το διαδραστικό παιχνίδι και τελικά διαπιστώνουμε πως η αποταμίευση είναι συνείδηση, τρόπος ζωής και όχι πολυτέλεια.

Το πιο σημαντικό μήνυμα είναι πως η αποταμίευση αποτελεί μια ευκαιρία για τα παιδιά να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό. Να μάθουν να είναι συνεπείς και να σκέφτονται αισιόδοξα για το μέλλον.

Μπορούμε να αποταμιεύσουμε μόνο τα χρήματα; Η πιο ωραία ιδέα έρχεται από τα παιδιά…Να αλλάξουμε τη γνωστή παροιμία και μέσα στο σακούλι μας να φυλάξουμε πολύτιμες αξίες όπως…την Αγάπη, την Φιλία, την Διασκέδαση…

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Εθνικές εορτές

Εθνική Επέτειος για την 28η Οκτωβρίου 1940…

Στο πρόγραµµα των δραστηριοτήτων και στη ζωή του νηπιαγωγείου, οι Εθνικές Γιορτές κατέχουν σηµαντική θέση διότι αποτελούν  ένα πολλαπλό συνδυασµό  από σπουδαίες µορφωτικές αξίες και γνώσεις για τα παιδιά.  

Στο σχολείο μας προσεγγίζουμε την Εθνική Επέτειο για την 28η Οκτωβρίου 1940 μέσα από την ποίηση, την λογοτεχνία, την μουσική, τον χορό, το θέατρο, την εικαστική τέχνη. 

Πέρα από την ιστορική και χρονική καταγραφή των γεγονότων αναλύουμε και έννοιες όπως πατρίδα, σημαία, ειρήνη, πόλεμος, φτώχεια, δημοκρατία, ελευθερία. Βιωµατικά οι μαθητές αρχίζουν να τοποθετούν τον εαυτό τους µέσα στον χρόνο και έτσι γίνονται αργότερα οι συνειδητοί συνεχιστές της κληρονοµιάς που τους παραδόθηκε. Τα παιδιά προβληματίζονται, ευαισθητοποιούνται, αφυπνίζονται. Γενικότερος σκοπός είναι να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες µε αγάπη και σεβασμό προς την πατρίδα τους..

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον

Ενημέρωση για τον σεισμό….

Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας από την ΕΔΟΚ (Εθελοντική Διασωστική Ομάδα Κρίσεων) Αγίας Βαρβάρας συζήτηση με τα παιδιά και ενημέρωση, σχετικά με τον σεισμό και τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν σε περίπτωση σεισμικής δραστηριότητας εντός του σχολικού ωραρίου. Η αρχηγός της ομάδας κα Βάσω Φίλη και η συνεργάτιδά της κα Μεγαράκου Γιούλα προσέγγισαν το θέμα του σεισμού με απόλυτη ευαισθησία και προσοχή και έδωσαν στα παιδιά κατανοητές για το ηλικιακό τους επίπεδο πληροφορίες. Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον, περιέργεια και προσοχή σε όλα όσα ειπώθηκαν, ενώ το σημαντικό συμπέρασμα που προέκυψε ήταν πως η ψυχραιμία, η πρόληψη και η ενημέρωση όλων μας μόνο καλό μπορεί να προσφέρει.

Παρακάτω παραθέτουμε και σας προτείνουμε σχετικό βίντεο από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Μαθηματικά

Τα σχήματα…

Κύριος στόχος της προσέγγισης των μαθηματικών στο νηπιαγωγείο είναι τα παιδιά να αρχίσουν να σκέφτονται με μαθηματικό τρόπο δηλαδή να μάθουν να επιλύουν προβλήματα και καταστάσεις, να εξερευνούν, να χειρίζονται, να οργανώνουν, να κατηγοριοποιούν, να συσχετίζουν, να ταξινομούν, να ερμηνεύουν δηλαδή τον κόσμο που μας περιβάλλει. Πιο συγκεκριμένα, η επαφή με τα σχήματα βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν την ικανότητα να αναπαριστούν φυσικά αντικείμενα και καταστάσεις με πιο αφηρημένες φόρμες. Στόχος των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη ήταν να μπορέσουν  να αναγνωρίσουν τα σχήματα και τις σχετικές τους θέσεις στο χώρο και να αντιληφθούν τις ιδιότητές τους. 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Μαθηματικά

Τα χρώματα…

Μαθαίνουμε τα χρώματα και διαπιστώνουμε πόσο σημαντικά είναι γιατί ομορφαίνουν τα πάντα γύρω μας και επιδρούν θετικά στον ψυχικό μας κόσμο. Θεατρικό  παιχνίδι, πειράματα, κατασκευές, φύλλα εργασίας, γλώσσα και μαθηματικά…Ποιο χρώμα μας αρέσει περισσότερο; Βλέπουμε ομοιότητες και διαφορές στην επιλογή μας σε σχέση με τα άλλα παιδιά. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι…Σεβόμαστε τις διαφορετικές επιθυμίες και τις αποδεχόμαστε…

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Κοινωνικοσυναισθηματική Συμπεριφορά

Με τα χεράκια μου εγώ, προσφέρω μόνο το καλό…

Η συναισθηματική αγωγή είναι πολύ σημαντική και κατέχει ιδιαίτερη θέση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Μέσα στην τάξη και καθ’όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς χρησιμοποιούμε τεχνικές και δουλεύουμε με δραστηριότητες ώστε να αποκτήσουν τα παιδιά την ικανότητα να διακρίνουν τα συναισθήματά τους και όταν χρειαστεί να τα διαχωρίζουν από  την συμπεριφορά τους. Είναι απαραίτητο οι μαθητές να κατανοήσουν την ανάγκη για αυτοέλεγχο και να καλλιεργήσουν δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων και προβλημάτων ώστε οι διαπροσωπικές σχέσεις μέσα στην ομάδα να διατηρηθούν σε άριστο επίπεδο. 

Μαθαίνουμε στα παιδιά πως να διαχειρίζονται τον θυμό τους και χρησιμοποιούμε τα χέρια μας μόνο για δημιουργικές εργασίες, για να εκδηλώσουμε θετικά συναισθήματα και όχι για να πληγώσουμε…Βασικός στόχος είναι η κατάκτηση της ενσυναίσθησης. Η ενσυναίσθηση είναι η ικανότητα ενός ατόμου να μπαίνει στη θέση ενός άλλου και καλλιεργείται από πολύ μικρή ηλικία. Βοηθάει στη λήψη καλύτερων και σωστότερων αποφάσεων, και αποτελεί σημαντικό εφόδιο για την μετέπειτα ενήλικη ζωή….

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Παγκόσμιες Ημέρες

Τα αγαπημένα μας ζώα…

Τα ζωάκια αποτελούν ένα από τα αγαπημένα θέματα των παιδιών. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την προστασία των ζώων στις 4 Οκτωβρίου, οι μαθητές μπορούν να παρουσιάσουν και να μοιραστούν με τα υπόλοιπα παιδιά στην τάξη εμπειρίες, πληροφορίες, φωτογραφίες, εικαστικές δημιουργίες που αφορούν το αγαπημένο τους ζώο. Αυτή η δραστηριότητα προϋποθέτει και την προετοιμασία από το σπίτι. Η συμβολή της οικογένειας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου είναι πολύ σημαντική και απαραίτητη για την καλλιέργεια χαρακτηριστικών γνωρισμάτων που συνθέτουν την προσωπικότητα των νηπίων. Με αυτό τον τρόπο μπορούν τα παιδιά να υιοθετήσουν  θετική στάση προς το σχολείο και την μάθηση και να αποκτήσουν περισσότερη αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα  και σιγουριά για τον εαυτό τους. Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας πρέπει να είναι εποικοδομητική και αποτελεσματική.